ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Praktyczna nauka zawodu
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Poradnik dla wychowawcy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Rola koordynatora projektu
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Organizacja wycieczek szkolnych
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Joanna Król Kuratorium Oświaty we Wrocławiu ZMIANY W PROCEDURACH ZGŁASZANIA WYPOCZYNKU I WYCIECZEK VI Dolnośląska Konferencja Promocji Turystyki „Bezpieczne.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Krajoznawstwo i turystyka dzieci i młodzieży szkolnej w świetle przepisów oświatowych. Wydział Rozwoju Edukacji Kuratorium Oświaty w Łodzi, 2017 r.
ECVET PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Krajoznawstwo i turystyka dzieci i młodzieży szkolnej w świetle przepisów oświatowych. Wydział Rozwoju Edukacji Kuratorium Oświaty w Łodzi, 2017 r.
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Centra kształcenia ustawicznego
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Systemy internetowe do obsługi projektów
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
EWALUACJA WEWNĘTRZNA CECHOWA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Żeromskiego w Częstochowie

PROJEKT „Doświadczenie, mobilność i jakość w kształceniu zawodowym techników branży usługowej.” Finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu pt. „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”

Aspekt formalny

Podstawa prawna Prawo oświatowe Przewodnik po programie Erasmus+

Prawo oświatowe STATUT SZKOŁY Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki z dnia 8 listopada 2001 r. (Dz.U. 2014 poz. 1150 ) STATUT SZKOŁY

Kierownik wycieczki koordynator projektu Opiekun wycieczki opiekun uczestników stażu

§ 13.2. Opiekun w szczególności: 1) sprawuje opiekę nad powierzonymi mu uczniami, 2) współdziała z kierownikiem w zakresie realizacji programu i harmonogramu wycieczki lub imprezy, 3) sprawuje nadzór nad przestrzeganiem regulaminu przez uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa, 4) nadzoruje wykonywanie zadań przydzielonych uczniom, 5) wykonuje inne zadania zlecone przez kierownika.

Przewodnik po programie Erasmus+ (Wersja 2 (2016): 07 / 0 1/2016) uczącym się w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego, może towarzyszyć osoba, która będzie zapewniać im wsparcie w okresie mobilności. Zaangażowanie osoby towarzyszącej powinno być proporcjonalne do liczby osób uczących się, którym dana osoba zapewnia wsparcie.

1 opiekun 15 osobowa grupa uczestników Rekomendacja Komisji Europejskiej 1 opiekun 15 osobowa grupa uczestników

Aspekty formalne roli opiekuna regulamin delegacja certyfikat potwierdzający rolę opiekuna

Rola organizacyjna - uczestnicząc w przygotowaniu kulturowo – pedagogicznym kontroluje obecność i jakość, - organizuje podróż na lotnisko i z powrotem, - kontroluje zakwaterowanie, - czuwa nad bezpieczeństwem , zdrowiem uczestników, - utrzymuje stały kontakt z koordynatorem i partnerem, sprawuje opiekę podczas wycieczek kulturalnych, reaguje w sytuacjach trudnych, nietypowych.

ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Żeromskiego w Częstochowie

NADZÓR MERYTORYCZNY

Kim jest opiekun stażu? Łącznik Organizator Opiekun Kontroler Krytyk konstruktywny Ewaluator

Rola opiekuna uczestników stażu rola organizacyjna rola merytoryczna

Obszary monitorowania nadzór merytoryczny Warunki pracy Program stażu Walidacja

określenie narzędzi i metod oraz kryteriów monitorowania Metodyka kontroli określenie narzędzi i metod oraz kryteriów monitorowania

Rola merytoryczna OPIEKUN: - nadzoruje prawidłowe środowisko stażu, - nadzoruje prawidłowy przebieg stażu, - nadzoruje BHP stażu, - nadzoruje zgodność programową, nadzoruje walidację i ocenianie, nadzoruje ewaluację przebiegu stażu, - nadzoruje gromadzenie dokumentów, nadzoruje obecność w miejscu pracy, podczas kursu językowego, współpracuje z tutorem, współpracuje z partnerem projektu.

Opiekun monitoruje prawidłowe środowiska stażu zgodność z kierunkiem kształcenia zgodność z wcześniejszymi ustaleniami Opiekun monitoruje prawidłowe środowiska stażu

Opiekun monitoruje przebieg stażu Wizyta w miejscu pracy Rozmowa z tutorem (osobista, telefoniczna) Rozmowa z uczestnikiem Kontrola dzienniczków praktyk (czynności, uwierzytelnienie - podpis) Zdjęcia Ankieta ewaluacyjna - cząstkowa (również kursu językowego) Ocena umiejętności / ECVET Opiekun monitoruje przebieg stażu

Opiekun kontroluje BHP stażu Warunki pracy Ubiór Wymiar godzinowy Opiekun kontroluje BHP stażu

Opiekun kontroluje zgodność programową Zgodność z ustaleniami przed stażowymi: - z umową między partnerami, - z porozumieniem o programie stażu ECVET Opiekun kontroluje zgodność programową

Opiekun kontrola walidację i ocenianie Dzienniczki praktyk Kontrola oceniania przez pracodawcę / ocena ECVET Kontrola certyfikacji stażu Opiekun kontrola walidację i ocenianie

Ewaluacja cząstkowa i końcowa Ewaluacja kursu językowego Ewaluacja roli opiekuna Opiekun nadzoruje ewaluację przebiegu stażu

Opiekun kontroluje gromadzenie dokumentacji Formularz oceny /ECVET Dzienniczek praktyk Certyfikaty Opiekun kontroluje gromadzenie dokumentacji

Opiekun nadzoruje obecność w miejscu pracy, podczas kursu językowego Rzetelne wywiązywanie się z podjętych działań Branżowość podejmowanych treści językowych Opiekun nadzoruje obecność w miejscu pracy, podczas kursu językowego

Opiekun współpracuje z tutorem/ opiekunem stażu Cykliczne spotkania Rozmowy telefoniczne Opiekun współpracuje z tutorem/ opiekunem stażu

Opiekun współpracuje z partnerem projektu Spotkania z opiekunem grupy ze strony Partnera (ewaluacja cząstkowa i końcowa) Bieżące ustalenia dotyczące stażu uczestników Opiekun współpracuje z partnerem projektu

Narzędzia kontroli merytorycznej Podsumowanie Narzędzia kontroli merytorycznej ankiety wizytowanie rozmowa ze wszystkimi stronami stażu Ocena umiejętności ECVET dzienniczki praktyk

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ  Urszula Martyka-Wiecha Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. S. Żeromskiego w Częstochowie