Juan Pablo Concari Anzuola

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
MODUŁ VI Systemy zarządzania środowiskowego i ich wymagania (seria ISO 14000). Systemy zarządzania BHP (PN-N 18001, 18002, OHSAS). Integracja normatywnych.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Znaczenie podręcznika
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Norma modelowa ISO 9001.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Wdrożenie MiFID – nowe obowiązki dla domów maklerskich
CSR – Made in Germany dr Zbigniew Kamiński.
Adam Walicki - 30 września 2010
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
System zarządzania środowiskowego
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Wsparcie na wdrożenie CSR
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
GRC.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
Obszary społecznej odpowiedzialności według ISO
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
opracowała: Dominika Jach-Adamczewska
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Niezbędne działania dostosowujące organizacje do planowanych zmian wynikających z nowej wersji normy ISO14001 Maciej Kostrzanowski - PFISO14000-INEM Polska.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
SA8000 Międzynarodowy standard raportowania CSR
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Ergonomia procesów informacyjnych
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Modele zarządzania jakością
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Prowadzący: Władysław Feist - Auditor Wiodący PRS Certyfikacja
Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według projektu normy ISO/DIS dr inż. Zofia Pawłowska.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zapis prezentacji:

Juan Pablo Concari Anzuola PREZENTACJA METODOLOGII WDRAŻANIA CERTYFIKATÓW I ROZWIĄZAŃ STOSOWANYCH W RAMACH CSR I EFR W HISZPAŃSKICH FIRMACH I INSTYTUCJACH Juan Pablo Concari Anzuola

PODSTAWOWE ZASADY SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU (CSR) Spis ogólny PODSTAWOWE ZASADY SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU (CSR) STANDARDY WDROŻENIA CSR SYSTEMY ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ STANDARD IQNet SR 10 MODEL EFR . ZARZĄDZANIE ZGODNOŚCIĄ I RÓWNOŚCIĄ PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU

DEFINICJA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU Spis DEFINICJA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU INTERESARIUSZE I OBSZAR DZIAŁANIA CSR

Definicja społecznej odpowiedzialności biznesu “ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA FIRM, OPRÓCZ ŚCISŁEJ ZGODNOŚCI Z ZOBOWIĄZANIAMI PRAWNYMI, JEST DOBROWOLNYM WDROŻENIEM PRZEZ ZARZĄD DO STRATEGII ZARZĄDZANIA POLITYKI I PROCEDUR PRZECIWDZIAŁAJĄCYCH POWSTAWANIU PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH, ZATRUDNIENIA, ŚRODOWISKA NATURALNEGO ORAZ NIEPOSZANOWANIA PRAW CZŁOWIEKA, KTÓRE POJAWIAJĄ SIĘ W RELACJI I TRANSPARENTNYM DIALOGU Z INTERESARIUSZAMI, BIORĄC W TEN SPOSÓB ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA REZULTATY WYNIKAJĄCE ZE SWOICH DZIAŁAŃ.” Forum ekspertów CSR

INTERESARIUSZ I OBSZAR DZIAŁANIA CSR GŁÓWNI INTERESARIUSZE I OBSZARY DZIAŁANIA CSR INTERESARIUSZE OBSZARY ZARZĄDZANIA PRACOWNICY KLIENCI DOSTAWCY

INTERESARIUSZ I OBSZAR DZIAŁANIA CSR GŁÓWNI INTERESARIUSZE I OBSZARY DZIAŁANIA CSR INTERESARIUSZE OBSZARY ZARZĄDZANIA REGION ADMINISTARCJA PUBLICZNA ŚRODOWISKO NATURALNE

STANDARDY STOSOWANE W TEMACIE SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU GŁÓWNE STANDARDY STOSOWANE W TEMACIE SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU IQNet SR 10 MODEL EFR UNE-ISO 26000:2012 SGE 21:2008 GRI:G3 SA8000:2008 AA1000AS:2008

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 PODSTAWY SYSTEMU ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - STANDARD IQNET SR 10 PODSTAWY RELACJI W SYSTEMIE ZARZĄDZANIA PODSTAWY ISO 26000

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 SYSTEM ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - STANDARD IQNET SR 10 2. ZROBIĆ 1. PLANOWAĆ 3. SPRAWDZIĆ 4. DZIAŁAĆ

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 MODEL SYSTEMU ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZILNOŚCIĄ. IQNet SR 10 PLANOWANIE POLITYKA SR CIĄGŁA POPRAWA PRZEGLĄD PRZEZ ZARZĄD WDROŻENIE I DZIAŁANIE SPRAWDZANIE I DZIAŁANIA KORYGUJĄCE

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 GŁÓWNE STANDARDY STOSOWANE W TEMACIE SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU 0. WPROWADZENIE MODEL IQNet SR 10 1. CEL I ZAKRES STOSOWANIA 2. OBSZAR DZIAŁANIA 3. SYSTEM ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZARZĄDU 5. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI 6. WYMAGANIA W STOSUNKU DO INTERESARIUSZY 7. POMIAR, ANALIZA I DOSKONALENIE

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 4. SYSTEM ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ 4.1 WYMAGANIA OGÓLNE 4.2 WYMAGANIA DOKUMENTOWE

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZARZĄDU 5.1 ZAANGAŻOWANIE ZARZĄDU 5.2 POLITYKA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZARZĄDU 5.3 PLANOWANIE 5.4 ODPOWIEDZIALNOŚĆ, UPRAWNIENIA I KOMUNIKACJA 5.5 WYMOGI PRAWNE I INNE 5.6 PRZEGLĄD SYSTEMU PRZEZ ZARZĄD

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 6. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI 6.1 ZASADY OGÓLNE 6.2 OBOWIĄZEK, SZKOLENIA I ŚWIADOMOŚĆ

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 7. WYMAGANIA W STOSUNKU DO INTERESARIUSZY 7.1 ZASADY OGÓLNE 7.2 PRAWA WŁAŚCICIELI 7.3 WYMAGANIA W STOSUNKU DO ZATRUDNIONYCH 7.4 WYMAGANIA W STOSUNKU DO KLIENTÓW, UŻYTKOWNIKÓW I KONSUMENTÓW

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 7. WYMAGANIA W STOSUNKU DO INTERESARIUSZY 7.5 WYMOGI W STOSUNKU DO DOSTAWCÓW I WSPÓŁPRACOWNIKÓW 7.6 WYMOGI ODNOŚNIE SOJUSZY I WSPÓŁPRACY 7.7 WYMOGI W STOSUNKU DO KONKURENTÓW 7.8 WYMOGI ADMINISTRACYJNE

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 7. WYMAGANIA W STOSUNKU DO INTERESARIUSZY 7.9 WYMAGANIA DOTYCZĄCE REGIONU I SPOŁECZEŃSTWA 7.10 WYMOGI DOTYCZĄCE ŚRODOWISKA NATURALNEGO

CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 8. POMIAR, ANALIZA I DOSKONALENIE 8.1 ZASADY OGÓLNE 8.2 MONITOROWANIE I POMIAR SYSTEMU 8.3 ANALIZA DANYCH 8.4 OCENA LEGALNOŚCI DZIAŁAŃ 8.5 OCZEKIWANIA INTERESARIUSZY 8.6 NIEZGODNOŚCI, DZIAŁANIA POPRAWIAJĄCE I ZAPOBIEGAWCZE 8.7 AUDYT WEWNĘTRZNY

1. CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR SPIS 1. CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR 2. DOKUMENTY ZAWIERAJĄCE AKTY NORMATYWNE

CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR PROCES CIĄGŁEGO DOSKONALENIA MODELU EFR Przywództwo PLANOWANIE CIĄGŁA POPRAWA PRZEGLĄD PRZEZ ZARZĄD WDROŻENIE I DZIAŁANIE SPRAWDZANIE I DZIAŁANIA KORYGUJĄCE

CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR

CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR

CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR

Charakterystyka systemu zarządzania IQNet SR 10

Charakterystyka systemu zarządzania IQNet SR 10