Juan Pablo Concari Anzuola PREZENTACJA METODOLOGII WDRAŻANIA CERTYFIKATÓW I ROZWIĄZAŃ STOSOWANYCH W RAMACH CSR I EFR W HISZPAŃSKICH FIRMACH I INSTYTUCJACH Juan Pablo Concari Anzuola
PODSTAWOWE ZASADY SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU (CSR) Spis ogólny PODSTAWOWE ZASADY SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU (CSR) STANDARDY WDROŻENIA CSR SYSTEMY ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ STANDARD IQNet SR 10 MODEL EFR . ZARZĄDZANIE ZGODNOŚCIĄ I RÓWNOŚCIĄ PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU
DEFINICJA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU Spis DEFINICJA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU INTERESARIUSZE I OBSZAR DZIAŁANIA CSR
Definicja społecznej odpowiedzialności biznesu “ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA FIRM, OPRÓCZ ŚCISŁEJ ZGODNOŚCI Z ZOBOWIĄZANIAMI PRAWNYMI, JEST DOBROWOLNYM WDROŻENIEM PRZEZ ZARZĄD DO STRATEGII ZARZĄDZANIA POLITYKI I PROCEDUR PRZECIWDZIAŁAJĄCYCH POWSTAWANIU PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH, ZATRUDNIENIA, ŚRODOWISKA NATURALNEGO ORAZ NIEPOSZANOWANIA PRAW CZŁOWIEKA, KTÓRE POJAWIAJĄ SIĘ W RELACJI I TRANSPARENTNYM DIALOGU Z INTERESARIUSZAMI, BIORĄC W TEN SPOSÓB ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA REZULTATY WYNIKAJĄCE ZE SWOICH DZIAŁAŃ.” Forum ekspertów CSR
INTERESARIUSZ I OBSZAR DZIAŁANIA CSR GŁÓWNI INTERESARIUSZE I OBSZARY DZIAŁANIA CSR INTERESARIUSZE OBSZARY ZARZĄDZANIA PRACOWNICY KLIENCI DOSTAWCY
INTERESARIUSZ I OBSZAR DZIAŁANIA CSR GŁÓWNI INTERESARIUSZE I OBSZARY DZIAŁANIA CSR INTERESARIUSZE OBSZARY ZARZĄDZANIA REGION ADMINISTARCJA PUBLICZNA ŚRODOWISKO NATURALNE
STANDARDY STOSOWANE W TEMACIE SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU GŁÓWNE STANDARDY STOSOWANE W TEMACIE SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU IQNet SR 10 MODEL EFR UNE-ISO 26000:2012 SGE 21:2008 GRI:G3 SA8000:2008 AA1000AS:2008
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 PODSTAWY SYSTEMU ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - STANDARD IQNET SR 10 PODSTAWY RELACJI W SYSTEMIE ZARZĄDZANIA PODSTAWY ISO 26000
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 SYSTEM ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - STANDARD IQNET SR 10 2. ZROBIĆ 1. PLANOWAĆ 3. SPRAWDZIĆ 4. DZIAŁAĆ
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 MODEL SYSTEMU ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZILNOŚCIĄ. IQNet SR 10 PLANOWANIE POLITYKA SR CIĄGŁA POPRAWA PRZEGLĄD PRZEZ ZARZĄD WDROŻENIE I DZIAŁANIE SPRAWDZANIE I DZIAŁANIA KORYGUJĄCE
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 GŁÓWNE STANDARDY STOSOWANE W TEMACIE SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU 0. WPROWADZENIE MODEL IQNet SR 10 1. CEL I ZAKRES STOSOWANIA 2. OBSZAR DZIAŁANIA 3. SYSTEM ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZARZĄDU 5. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI 6. WYMAGANIA W STOSUNKU DO INTERESARIUSZY 7. POMIAR, ANALIZA I DOSKONALENIE
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 4. SYSTEM ZARZĄDZANIA SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ 4.1 WYMAGANIA OGÓLNE 4.2 WYMAGANIA DOKUMENTOWE
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZARZĄDU 5.1 ZAANGAŻOWANIE ZARZĄDU 5.2 POLITYKA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZARZĄDU 5.3 PLANOWANIE 5.4 ODPOWIEDZIALNOŚĆ, UPRAWNIENIA I KOMUNIKACJA 5.5 WYMOGI PRAWNE I INNE 5.6 PRZEGLĄD SYSTEMU PRZEZ ZARZĄD
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 6. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI 6.1 ZASADY OGÓLNE 6.2 OBOWIĄZEK, SZKOLENIA I ŚWIADOMOŚĆ
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 7. WYMAGANIA W STOSUNKU DO INTERESARIUSZY 7.1 ZASADY OGÓLNE 7.2 PRAWA WŁAŚCICIELI 7.3 WYMAGANIA W STOSUNKU DO ZATRUDNIONYCH 7.4 WYMAGANIA W STOSUNKU DO KLIENTÓW, UŻYTKOWNIKÓW I KONSUMENTÓW
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 7. WYMAGANIA W STOSUNKU DO INTERESARIUSZY 7.5 WYMOGI W STOSUNKU DO DOSTAWCÓW I WSPÓŁPRACOWNIKÓW 7.6 WYMOGI ODNOŚNIE SOJUSZY I WSPÓŁPRACY 7.7 WYMOGI W STOSUNKU DO KONKURENTÓW 7.8 WYMOGI ADMINISTRACYJNE
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 7. WYMAGANIA W STOSUNKU DO INTERESARIUSZY 7.9 WYMAGANIA DOTYCZĄCE REGIONU I SPOŁECZEŃSTWA 7.10 WYMOGI DOTYCZĄCE ŚRODOWISKA NATURALNEGO
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA IQNet SR 10 8. POMIAR, ANALIZA I DOSKONALENIE 8.1 ZASADY OGÓLNE 8.2 MONITOROWANIE I POMIAR SYSTEMU 8.3 ANALIZA DANYCH 8.4 OCENA LEGALNOŚCI DZIAŁAŃ 8.5 OCZEKIWANIA INTERESARIUSZY 8.6 NIEZGODNOŚCI, DZIAŁANIA POPRAWIAJĄCE I ZAPOBIEGAWCZE 8.7 AUDYT WEWNĘTRZNY
1. CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR SPIS 1. CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR 2. DOKUMENTY ZAWIERAJĄCE AKTY NORMATYWNE
CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR PROCES CIĄGŁEGO DOSKONALENIA MODELU EFR Przywództwo PLANOWANIE CIĄGŁA POPRAWA PRZEGLĄD PRZEZ ZARZĄD WDROŻENIE I DZIAŁANIE SPRAWDZANIE I DZIAŁANIA KORYGUJĄCE
CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR
CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR
CHARAKTERYSTYKA MODELU EFR
Charakterystyka systemu zarządzania IQNet SR 10
Charakterystyka systemu zarządzania IQNet SR 10