Zachowania organizacyjne 2 i 3

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Advertisements

Psychologia Zarządzania
SUKCES.
Bez pozytywnej motywacji zdobywanie wiedzy przekształca się w uciążliwą, mozolną prace. "Tego się trzeba nade wszystko strzec, aby nie znienawidził nauki.
Wychowawca klasy- role i zadania
Zadanie publiczne pt. Przyszłość jest Kobietą, projekt realizowany w ramach Konkursu Dotacji – Fundusze strukturalne na poziomie NSS, edycja II, organizowanego.
Teorie zarządzania dr Joanna Jasińska
Zajęcia 3 Mgr Iryna Bilousova
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Motywacja Warszawa, Akademia Liderów Samorządowych”
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Kształtowanie motywacji pracowników
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek
Strategie kariery zawodowej
FUNKCJA PERSONALNA.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Jak motywować dziecko do nauki?
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
Psychologia w zarządzaniu
Czynniki kształtujące zachowanie człowieka
Wyzwania przedsiębiorczości
                 "Jesteśmy zdolni do wielkich rzeczy jeżeli nie pozwolimy by pokonał nas lęk przed własną słabością" Jan Paweł II.
Zasady dobrej komunikacji
WYKŁAD III MOTYWACJA DO PRACY.
Motywacja.
Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4
Psychologia w zarządzaniu
MODELE EDUKACJI „Zdolności człowieka do radości ze wszystkiego, co żyje, do emanowania zdolnościami na otaczający go świat, do „bycia zainteresowanymi”’
Psychologia w zarządzaniu
SYLWETKA LIDERA.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
MOTYWACJA.
w praktyce pedagogicznej
* 07/16/96 ISTOTA I ZNACZENIE MOTYWACJI *.
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
PSYCHOSPOŁECZNE UWARUNKOWANIA ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
The Leader in Me.
Motywacja Instytut Nauk Administracyjnych Uniwersytet Wrocławski.
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
 Inscenizacja „Które podejście jest pożądane w XXI wieku?” PJWSTK 2015/16.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
Motywacja © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Arkadiusz Król Grupa II a
Teorie i modele motywowania Motywowanie (pochodzi od łacińskiego słowa motivae), to „proces świadomego i celowego oddziaływania na motywy postępowania.
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Proces przewodzenia i kontrolowania
TEORIE I MODELE MOTYWOWANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA III SSA, III SNA licencjat
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Psychologia w zarządzaniu
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

Zachowania organizacyjne 2 i 3 Alicja Sielska Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii UWr Instytut Nauk Ekonomicznych

Propozycja dst  https://www.youtube.com/watch?v=_MtIbaC5vrU

ZACHOWANIA JEDNOSTKOWE W ORGANIZACJI

Role społeczne https://www.youtube.com/watch?v=lTqe2ajkYfo

Osobowość Sytuacja bodźcowa Cecha osobowości Reakcja https://www.youtube.com/watch?v=OyO7pu4KJW8

Model wielkiej piątki (podstawowe wymiary osobowości) Ekstrawersja – towarzyskość, rozmowność, asertywność; Ugodowość – życzliwość, gotowość do współpracy; Sumienność – odpowiedzialność, wytrwałość; Stabilność emocjonalna – opanowanie, poczucie bezpieczeństwa; Otwartość na doświadczenie – wyobraźnia, zmysł, intelekt.

Temperament Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/463659724110367111/

Motywacja

Jak motywować pracowników?

The puzzle of motivation Źródło: http://www.camelcitydispatch.com/autism-pieces-of-a-puzzle-109/

TEORIE MOTYWACJI

Co to jest motywacja? osoby, które mają motywacją starą się bardziej niż inne osoby pozbawione motywacji; motywacja – to chęć dokonania „czegoś”, uwarunkowania zaspokojeniem przez to działanie jakieś potrzeby;

Pytanie nr 1 do dyskusji Czy to możliwe, że mniej zdolnym udaje się przewyższyć bardziej utalentowanych rywali? Podaj przynajmniej 2 przykłady.

Teoria hierarchii potrzeb Maslowa Źródło: http://www.zarzyccy.pl/p_piramida-potrzeb-maslowa.html

Teoria ERG Alderfera E (existence needs) – fizjologiczne i materialne potrzeby; R (relatedness needs) – potrzeby kontaktu z ludźmi; G (growth needs) – potrzeby osobistego rozwoju. Motywacja zależy od intensywności potrzeb! Demotywacja – niemożliwość zaspokojenia potrzeb.

A. Rodzaje (teorie treści) Teorie treści – potrzeby są treściami motywacji Teoria dwuczynnikowa Herzberga; Teoria McClellanda;

Teoria dwuczynnikowa Herzberga Na zadowolenie i niezadowolenie z pracy wpływają czynniki: higieny – cz. fizjologicznie, bezpieczeństwa i przynależności; (likwidują niezadowolenie); satysfakcji – szacunku i samorealizacji (pobudzają do motywacji).

Teoria McClellanda Potrzeby wpływają na motywacje! Rodzaje potrzeb występujących w miejscu pracy: potrzeba osiągnieć; potrzeba przynależności; potrzeba władzy.

B. Rodzaje (teorie procesu) Teoria wyznaczania celów; Teoria wzmacniania; Teoria sprawiedliwości; Teoria oczekiwań.

Teoria wyznaczania celów przydatna wtedy, kiedy człowiek rozumie i akceptuje dany cel (musi posiadać odpowiednie możliwości); istotne jest wspólne ustalenie celów z pracownikowi, gdyż skutkuje to wzrostem wydajności pracownika (zachęty).

Teoria wzmacniania przedstawia, w jaki sposób w cyklicznym procesie uczenia się skutki poprzednich zachowań wpływają na przyszłość; skutki pozytywne – powtórzenie zachowania; negatywne – unikanie; nasze dzieciństwo? motywacja – modyfikacja zachowań (np. spóźnianie).

Teoria sprawiedliwości pracownik dokonuje bilansu nakładów w stosunku do wynagrodzenia; „kropla, która przeleje kielich”; motywacja – nagrody bezpośrednie i pośrednie.

Teoria oczekiwań ludzie mają motywację, jeżeli dostrzegają sprzyjające im kombinacje tego, co dla nich jest ważne, i tego, czego oczkują jako nagrody za ich wysiłek; nagrody zewnętrzne: premia, pochwała, awans itp.; nagrody wewnętrzne: świadomość własnych osiągnięć, większy szacunek dla samego siebie, zadowolenie z pracy.

Pytanie nr 2 do dyskusji Która z teorii motywacji zostanie wykorzystana do poszczególnych sytuacji: pracownik podczas pracy rozmawia ze znajomymi za pomocą komunikatorów internetowych; pracownik nie chce poprowadzić kolejnego szkolenia, ponieważ w ostatnim miesiącu tylko on zastał delegowany do wykonywania takich zdań; pracownik nie wyraża zgody na kierowanie nowopowstałym zespołem, gdyż uważa, że nie ma ku temu umiejętności i nie rozumie potrzeby budowania tego zespołu.

Wnioski dla menedżerów rozpoznać różnice pomiędzy ludźmi; odpowiedni ludzie do odpowiednich zdań; posługiwanie się jasnymi celami; indywidualne nagrody (uzależnione od osiągnięć); sprawdzanie, czy system jest sprawiedliwy.

Narzędzia motywacji środku przymusu – charakter obligatoryjny, zakazy i nakazy; środki zachęty – różnego rodzaju obietnice dane pracownikowi; środki perswazji – odwołanie się do sfery uczuciowej człowieka (apel, wmawianie, propaganda, itp.).

Wypalenie zawodowe

Pytanie nr 3 do dyskusji Na czym polega wypalenie zawodowe? Czy osoba na stanowisku kierowniczym może jemu zapobiec u swojego pracownika? W jaki sposób?

Zachowania w grupie https://www.youtube.com/watch?v=H0_yKBitO8M

Dziękuję za uwagę