STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Advertisements

Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Prawa i obowiązki rodziców w świetle ustawy o systemie oświaty
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Szkoła jako środowisko pracy nauczyciela
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
Szkoła wspomaga wychowanie
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
i bezpieczeństwa uczniów
Koncepcja pracy szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RODZICE W SZKOLE.
najważniejsze szkolne
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MIECZYSŁAWA ROMANOWSKIEGO W JÓZEFOWIE
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Zmiany w ramowych statutach: 1
Zadania pedagoga szkolnego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
STATUT SZKOŁY I PRZEDSZKOLA
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4

Dotyczy organizacji i funkcjonowania szkoły Statut szkolny Dotyczy organizacji i funkcjonowania szkoły

Obowiązuje on całą społeczność szkolną uczniów rodziców nauczycieli

Statut naszej szkoły składa się z VII rozdziałów Rozdział I NAZWA SZKOŁY I INNE INFORMACJE O SZKOLE Rozdział II CELE I ZADANIA SZKOŁY Rozdział III ORGANY SZKOŁY Rozdział IV ORGANIZACJA SZKOŁY Rozdział V UCZNIOWIE SZKOŁY Rozdział VI WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA Rozdział VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE  

NAZWA SZKOŁY I INNE INFORMACJE O SZKOLE Rozdział I NAZWA SZKOŁY I INNE INFORMACJE O SZKOLE

Zawiera on najważniejsze informacje o szkole Poznamy w nim nazwę, adres, patronkę szkoły

Dowiemy się, kto jest organem prowadzącym szkołę Gmina Aleksandrów Łódzki Łódzki Kurator oświaty Dowiemy się, kto jest organem prowadzącym szkołę

Dowiemy się , jak długo trwa nauka Kto może zostać uczniem klasy I A Kto uczniem oddziału przedszkolnego Dowiemy się , jak długo trwa nauka

Rozdział II CELE I ZADANIA SZKOŁY

Dowiemy się, na jakich zasadach szkoła udziela uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Poznamy zadania pedagoga szkolnego oraz instytucje go wspierające

Rozdział III ORGANY SZKOŁY

Poznamy uprawnienia organów szkoły oraz zasady ich współdziałania DYREKTOR RADA PEDAGOGICZNA RADA RODZICÓW SAMORZĄD UCZNIOWSKI

Rozdział IV ORGANIZACJA SZKOŁY

JAK WYGLĄDA PRACA BIBLIOTEKI ORAZ ŚWIETLICY SZKOLNEJ DOWIEMY SIĘ, W JAKI SPOSÓB W SZKOLE ORGANIZOWANE SĄ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

Poznamy arkusz organizacji szkoły, czyli liczbę uczniów, ilość klas, terminy zajęć, czy ferii

Rozdział V UCZNIOWIE SZKOŁY

W tym rozdziale zawarte są prawa i obowiązki ucznia Poznamy w nim rodzaje nagród i wyróżnień Nie zabraknie również kar i upomnień

WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANia Rozdział VI WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANia

Dowiemy się w nim o ocenianiu bieżącym, śródrocznym i rocznym oraz kryteriach ocen z zachowania

POSTANOWIENIA KOŃCOWE Rozdział VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Zawiera on postanowienia końcowe informujące o pieczęci urzędowej szkoły, sztandarze, godle i ceremoniale szkolnym

PROGRAM WYCHOWAWCZY to dokument, w którym zawarta jest wizja i misja szkoły. Ważną jego wartością jest ścisła współpraca Dyrekcji, nauczycieli, Samorządu Uczniowskiego i rodziców

W programie wychowawczym szkoły dowiemy się, jakie cechy wyróżniają dobrego ucznia szkoły Dobry uczeń to osoba wrażliwa, życzliwa i tolerancyjna Szanująca język, kulturę i tradycję narodową

Program wychowawczy szkoły Cechuje ją postawa proekologiczna i zdrowy styl życia Program wychowawczy szkoły

Dobry uczeń wie, w jaki sposób przeciwstawiać się agresji

SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI zapobiega on nieprawidłowym i ryzykownym zachowaniom w szkole i poza nią

Dzięki niemu Uczymy się dbać o własne zdrowie

Zapamiętaj! TRZY WAŻNE DOKUMENTY W SZKOLE TO: STATUT SZKOŁY PROGRAM WYCHOWAWCZY SZKOŁY PROGRAM PROFILAKTYKI

Dziękujemy za uwagę! Prezentację przygotowały: Panie Marzena Wlazłowicz–Pietras i Joanna Pawłowska