Zarządzanie projektami partnerskimi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRADYCYJNE METODY PLANOWANIA I ORGANIZACJI PROCESÓW PRODUKCYJNYCH
Advertisements

Maciej Pietrzykowski Katedra Strategii i Polityki
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Analiza ryzyka projektu
Badania operacyjne. Wykład 1
Referat 3. Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Zarządzanie projektami – pojęcia
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
Zarządzanie projektami partnerskimi
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Definicja rachunkowości zarządczej
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – TEMATYKA WYKŁADÓW
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
ŚCIEŻKA KRYTYCZNA Ciąg następujących po sobie zadań w ramach projektu trwających najdłużej ze wszystkich możliwych ciągów, mających taką własność, że opóźnienie.
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie projektami IT
Finansowanie w projektach PPP Marcin Bejm Adwokat 25 listopada 2010.
Zarządzanie projektami
Szkolenia, Coaching, PR.
Metodyki zarządzania projektami
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Zarządzanie projektami
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Metodyki zarządzania projektami
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Zarządzanie zagrożeniami
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Zarządzanie projektami
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Przygotowanie projektów unijnych
Przygotowanie projektów unijnych
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Plan projektu biznesowego
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zarządzanie projektami
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Zarządzanie projektami partnerskimi Starbienino,5.06.2007

Po co zarządzać projektami? „Organizować się to znaczy robić to, co się robi, zanim się coś zrobi, tak, żeby się wszystko nie pomieszało, kiedy się to robi” A. A. Milne „Kubuś Puchatek”

Czym jest projekt Interdyscyplinarne przedsięwzięcie prowadzące do osiągnięcia zaplanowanego celu zgodnie z określoną specyfikacją, przy użyciu określonych zasobów: Czasu Zespołu Budżetu Rezultatem projektu jest przewidywalna zmiana

Kluczowe parametry projektu Parametry nie są niezależne Specyfikacja Dowolne dwa określają trzeci Jakość PROJEKT Czas Koszt Harmonogram Budżet

Zarządzanie projektem „Zarządzanie projektem to proces z pogranicza Nauki o zarządzaniu oraz Sztuki, polegający na definiowaniu celu i jego osiąganiu poprzez równoczesną realizację, planowanie prac prowadzących do osiągnięcia tego celu.Organizowanie zasobów i kierowanie niezbędnym personelem, kontrolą postępów prac i zakończenie wszystkich prac dla osiągnięcia wyznaczonego celu na czas i w ramach określonych środków...” Milton Rosenau

Czym jest partnerstwo? Układ pomiędzy dwoma lub więcej stronami, które postanowiły pracować wspólnie dla osiągnięcia wspólnych i/lub kompatybilnych celów i w którym: dzielona jest władza i odpowiedzialność; wspólne inwestowanie zasobów, dzielone obciążenia i podejmowane ryzyko; i w idealnym przypadku, wspólne korzyści.

8 (osiem) głównych obszarów wiedzy, ...które powinien poznać każdy menedżer projektu. To avoid problems like these, we have created PM4U - an aligned project model for global use. Well, who are we?

Dlaczego projekty kończą się niepowodzeniami Udane projekty (%) Złożoność projektu

Cykl życia projektu Definiowanie Planowanie Wdrażanie Zakończenie Poziom aktywności Definiowanie Planowanie Wdrażanie Zakończenie

Projekty partnerskie - specyfika 80% procentów konfliktów, które powstają w trakcie realizacji projektów wynika z błędów w komunikacji, Duża część problemów na etapie realizacji projektu ma swoje źródło w niedokładnym zrozumieniu koncepcji działań przez poszczególnych partnerów na etapie definiowania projektu.

Projekty partnerskie - specyfika Partnerstwo traktowane jako podwykonawstwo – niechęć do dzielenia się ryzykiem, postawa roszczeniowa w sytuacjach kryzysowych. Rozróżnienie między relacjami instytucjonalnymi i personalnymi między partnerami

Projekty partnerskie - specyfika Różnice w kontekstach kultury organizacyjnej pomiędzy instytucjami wchodzącymi w skład partnerstwa – czas na uczenie się siebie nawzajem. Im więcej partnerów, tym większe ryzyko, że zarządzanie projektem będzie mniej efektywne.

Grupa partnerska w czasie Tworzenie Ścieranie Normowanie Działanie

Im lepsze relacje między partnerami tym mnie problemów w zarządzaniu i lepsza skuteczność projektu

Było ważne zadanie do zrobienia i KAŻDY został poproszony o jego wykonanie. przypuszczał, że KTOŚ je wykona. KTOKOLWIEK mógł to zrobić, ale nie wykonał tego NIKT . z tego powodu się zdenerwował, ponieważ była to praca KAŻDEGO myślał, że może to zrobić, nie zdał sobie sprawy, że tego nie zrobi. Skończyło się na tym, że winił podczas, gdy nie mógł winić NIKOGO . Można było winić WSZYSTKICH

Obszary wiedzy zarządzania projektami Systemy oraz aplikacje Zarządzanie integracją Zarządzanie zakresem Zarządzanie czasem Zarządzanie kosztami Zarządzanie jakością Zarządzanie zasobami ludzkimi Zarządzanie komunikacją Zarządzanie ryzykiem Zarządzanie zamówieniami

Zarządzanie zakresem projektu Polega na umiejętności zdefiniowania czynności, które muszą być wykonane w ramach każdego projektu. Oznacza to w praktyce upewnienie się, że zaplanowane zostały wszelkie działania niezbędne do zrealizowania zamierzonych celów.

A project goal shall be S M A R T Zarządzanie zakresem projektu • Zdefiniowanie celu projektu. • Określenie zakres projektu oraz to, co projekt wyklucza. Kontrola zmian w projekcie. A project goal shall be S M A R T

Struktura analizy pracy (WBS) Techniki używane w zarządzaniu zakresem Struktura analizy pracy (WBS)

Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie Dziedzina ta polega na pozyskaniu odpowiednich zasobów ludzkich oraz zapewnienie członkom zespołu odpowiednich kwalifikacji, uprawnień oraz środków w celu poprawnego wykonania projektu. Obejmuje również: wybór czynników, decydujących o umiejętnościach niezbędnych do wykonania zadań projektu określenie roli współuczestników i zakresu odpowiedzialności wybór poszczególnych kandydatów do poszczególnych zadań zamknięcie projektu i demobilizacja zespołu

Techniki w zarządzaniu zasobami ludzkimi Zarys organizacji projektu Struktura organizacji projektu

Zarządzanie komunikacją w projekcie Zarządzanie komunikacją bywa często zaniedbywane, choć prawdopodobnie jest jednym z najważniejszych składników zarządzania projektem. Obejmuje ono: kto i jakich informacji potrzebuje, jak szczegółowa ma ona być, w jakich ramach czasowych i w jakiej formie ma być dostarczana, sporządzanie formalnego planu komunikacji w projekcie i poza nim.

Zarządzanie komunikacją w projekcie Zarys organizacji projektu Struktura organizacji projektu Plan komunikacji

Zarządzanie czasem w projekcie Jest umiejętnością, którą większość osób łączy z zarządzaniem projektem, ponieważ ma ogromne znaczenie dla postępowania zgodnie z harmonogramem. Obejmuje ono: tworzenie hierarchicznego podziału zadań (tzw. strukuty analizy pracy, zwanej też WBS od ang. Work Breakdown Structure) estymacja czasu realizacji zadań tworzenie harmonogramu kontrola i monitorowanie postępu projektu

Techniki używane w zarządzaniu czasem Struktura analizy pracy (WBS) start koniec Sieć czynności Metoda ścieżki krytycznej CPM (Critical Path Method)

Metoda ścieżki krytycznej CPM (Critical Path Method) Techniki używane w zarządzaniu czasem start koniec 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 2.1 2.2 2.3 2.4 3.1 3.2 3.3 7 dni 2 dni 4 dni 3 dni 6 dni 5 dni 10 godz 8 godz 1 godz 1 dzien 1.1 1.2 1.4 1.7 2.1 2.2 2.4 3.1 3.2 3.3 Sieć czynności Metoda ścieżki krytycznej CPM (Critical Path Method)

Metoda ścieżki krytycznej CPM (Critical Path Method) Techniki używane w zarządzaniu czasem start koniec Sieć czynności Metoda ścieżki krytycznej CPM (Critical Path Method) Diagram Gantta

Techniki używane w zarządzaniu czasem Diagram Gantta

Zarządzanie kosztami projektu Jednym z ważniejszych obowiązków wielu manadżerów projektu jest tworzenie i przestrzeganie budżetu projektu. Często ocenia się ich działania jako sukces lub porażkę w zależności od tego, jak realizują budżet. Zarządzanie kosztami obejmuje: wyznaczenie kategorii kosztów (bezpośrednie koszty pracy, koszty ogólne, dodatkowe wynagrodzenia oraz koszty dodatkowe) oszacowanie zużycia zasobów w poszczególnych kategoriach zaplanowanie budżetu kontrola kosztów

Zarządzanie jakością Składa się z trzech etapów: planowania jakości zapewnienia jakości kontroli jakości Podczas planowania jakości definiuje się na czym polega jakość i jakie będą sposoby jej pomiaru. Na etapie zapewniena jakości bada się całkowitą jakość projektu w celu ustalenia, czy może ona osiągnąć zbieżność z założeniami. Kontrola jakości polega na sprawdzeniu aktualnych wyników projektu i na ocenie ich zgodności ze standardami przyjętymi w planie.

Zarządzanie ryzykiem Planowanie ryzyka projektu jest jedną z najistotniejszych do rozważenia kwestii przy przeprowadzaniu udanego projektu. Zaczyna się od zidentyfikowania poszczególnych obszarów ryzyka związanego z projektem, a następnie określa się: prawdopodobieństwo wystąpienia każdego z nich, oceny skutków wystąpienia takiego ryzyka w projekcie, plan eliminacji ryzyka lub minimalizowania skutków jego wystąpienia

Zarządzanie ryzykiem Metoda “Minirisk”

Zarządzanie kontraktowe Zarządzanie kontraktowe, zwane również jako zarządzanie zaopatrzeniem lub zarządzanie zamówieniami obejmuje rozwój, wykonanie i monitorowanie kontraktów z obsługą, podwykonawcami i sprzedawcami produktów. W dyscyplinie tej zawierają się takie czynności jak: decydowanie co ma zostać zakupione jakie będą stawki zakupów produktów i usług wybór najodpowiedniejszego dostawcy zamknięcie kontraktu po zakończeniu projektu

Menedżer projektu jest pewnym “podejściem na skróty” w hierarchicznej organizacji danej firmy czy instytucji. Prowadzi to do zmniejszenia czasu potrzebnego na podejmowanie decyzji i daje możliwość sprawnego prowadzenie projektu. Sponsor projektu Menedżer projektu

Menedżer Projektu łączy w całość wszystkie te działania, tworząc spójny, pełny i poprawnie zaprojektowany plan projektu.

Literatura: Project Management Institute: http://www.pmi.org • PMBOK® Guide - 2000 Edition Literatura w j.polskim: “Zarządzanie projektami”, Nancy Mingus “Zarządzanie projektami w organizacjach”, J.Davidson Frame To avoid problems like these, we have created PM4U - an aligned project model for global use. Well, who are we?

Marcin.Chludzinski@invent.com.pl 606 906 381 Dziękuję za uwagę Marcin.Chludzinski@invent.com.pl 606 906 381