Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
KOORDYNACJA.
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
ZASADY PRZEPROWADZANIA TESTU
Scenariusz lekcji pływania.
ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ.
Diagnoza sprawności fizycznej
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Dr doc. Krzysztof Skalik
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
ZASADY OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
SKS – piłka siatkowa Autor programu: mgr Hubert Krawiec
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu Program stworzony na potrzeby Publicznej Szkoły Podstawowej nr 14 w Opolu w odniesieniu do Regulaminu.
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Obszar nr 1- Wychowanie Fizyczne zajęcia edukacyjne. Scenariusz nr 1 .
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
Wychowanie fizyczne w ZSOiZ w Bolesławcu
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Gdańsk rok. Temat lekcji: „Ćwiczenia i zabawy ruchowe z nietypowymi przyborami w klasie IB” zajęcia przygotowujące do zdobycia sprawności lekkoatlety.
Próba nr 1: Siła eksplozywna Badany staje w lekkim rozkroku ze stopami ustawionymi przed linią startową, ugina kolana przenosząc równocześnie ramiona dołem.
,,Dzień sportowy’’ Uczniowie wykonujący projekt Kl. IIa:
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
ZAMOŚĆ ZSP Nr 5 im. marszałka Józefa PIŁSUDSKIEGO „ Być zwyciężonym i nie ulec - to zwycięstwo. Zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska.”
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
PROJEKT: „MÓJ POMYSŁ NA ORGANIZACJE DNIA SPORTU W GIMNAZJUM W JAWORZYNIE ŚLĄSKIEJ”
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Turniej dla uczniów klas I - III Prezentację przygotowała:
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć. Zajęcia sprawnościowe z akcentem rywalizacji sportowej. Scenariusz nr 1 Temat; Gry i zabawy; Mały olimpijczyk, konkurencje sprawnościowe. Kształtowanie sprawności ogólnej. Prowadzący; p. M. Piernikarski Cele operacyjne w zakresie motoryczności; Uczeń kształtuje wiele zdolności motorycznych jak zwinność, skoczność, koordynacja ruchowa, gibkość, zręczność Umiejętności; Uczeń wyczuwa odległość, czas i przestrzeń, potrafi wykonać ćwiczenia rozwijające skoczność i szybkość potrafi współpracować w grupie Wiadomości; Uczeń dostrzega potrzebę poprawiania swojej sprawności, usamodzielniania akceptuje potrzebę samooceny i samokontroli przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa Część wstępna Nauczyciel sprawdza gotowość uczniów do lekcji podaje temat i zadania lekcji motywuje uczniów do udziału w lekcji, uczniowie klasy szóstej pomagają skompletować sprzęt sportowy, przybory, pomoce dydaktyczne; płotki, trenażery, pachołki, materace, stopery, piłki Rozgrzewka; w formie ćwiczeń ogólnorozwojowych, Nauczyciel wdraża do pomocy w przeprowadzeniu rozgrzewki uczniów klasy szóstej, którzy na obecnym etapie nauczania potrafią pod nadzorem Nauczyciela poprowadzić wskazany fragment zajęć lekcyjnych.

Część wstępna zajęć. Rozgrzewka. Obszar nr 2 Scenariusz nr 1 Uczniowie klas II uczestniczą w rozgrzewce prowadzonej przez Nauczyciela oraz Uczniów klasy 6 c. Dzieci w tej fazie lekcji ćwiczą w systemie klasowym.

Część wstępna zajeć. Rozgrzewka Obszar nr 2 Scenariusz nr 1 Każda klasa wykonuje zadania ćwiczebne pod kierunkiem przydzielonego ucznia klasy szóstej oraz nadzorem Nauczyciela. Prezentowana forma rozgrzewki znakomicie sprawdza się w organizowanych z dużym rozmachem lekcjach i licznych grupach ćwiczebnych jak na zdjęciu w lekcji biorą udział cztery klasy pierwsze i jedna klasa druga wszystkie z rocznika 2006

Cześć główna zajęć. Realizacja zadań. Obszar nr 2 Scenariusz nr 1 Część główna; przed przystąpieniem do realizacji zadań lekcyjnych, dzieci zostały podzielone na zespoły klasowe, ustawione w rzędach i zapoznane z zasadami oraz interpretacją konkurencji sprawnościowych, punktacją oraz zasadami bezpieczeństwa podczas zawodów

Cześć główna zajęć. Przeprowadzenie konkurencji sprawnościowych Cześć główna zajęć. Przeprowadzenie konkurencji sprawnościowych. Obszar nr 2 Scenariusz nr 1 Cześć główna ; Opis konkurencji; 1. Bieg z przełożeniem szarfy w dwóch kierunkach. Pierwsi w rzędach uczniowie na sygnał startują i biegną do ustawionej w połowie dystansu szarfy, przekładają szarfę wzdłuż całego ciała po czym biegną do ustawionego na końcu dystansu pachołka obiegają go w prawą stronę i wracając ponownie przekładają szarfę. 2. Bieg z piłką w rękach, obiegnięcie pachołka na końcu dystansu i powrót z piłką w rękach oraz przekazanie piłki na linii mety następnej osobie. 3. Skoki z piłką między nogami w jednym kierunku oraz bieg z powrotem z piłką w rękach i przekazaniem piłki następnej osobie 4. Bieg z przejściem pod płotkiem w dwóch kierunkach. Uczestnicy zawodów startują biegnąc do płotka pod którym ostrożnie przechodzą i biegną do pachołka obiegając go, następnie wracając ponownie przechodzą pod płotkiem i dobiegają do linii startu – mety. We wszystkich konkurencjach uczniowie muszą dobiec do linii mety i dotknięciem dłoni przekazują sygnał startowy następnej osobie. Punktacja prowadzona jest po każdej wykonanej konkurencji, dzieci są uświadomione o precyzji i dokładności wykonania poszczególnych ćwiczeń

Cześć główna zajeć. Przeprowadzenie konkurencji sprawnościowych Cześć główna zajeć. Przeprowadzenie konkurencji sprawnościowych. Obszar nr 2 Scenariusz nr 1 Każda klasa jest nadzorowana przez koordynatora grupy, ucznia klasy 6, który pomaga dzieciom w przeprowadzeniu próby. Na zdjęciu starsi i młodsi uczniowie współpracują podczas rywalizacji w konkurencji skoków z piłką między nogami trudnej dla dzieci konkurencji natomiast znakomicie wpływającą na doskonalenie koordynacji ruchowej

Cześć główna zajęć. Przeprowadzenie konkurencji sprawnościowych Cześć główna zajęć. Przeprowadzenie konkurencji sprawnościowych. Obszar nr 2 Scenariusz nr 1 Konkurencje sprawnościowe małego olimpijczyka posiadają wiele zalet. Rozwijają zdolności motoryczne dzieci, kształtują cechy charakteru, stymulują do aktywnego uczestnictwa, integrują dzieci, uczą współpracy w zespole ponadto zdrowa rywalizacja sportowa wzbudza u uczniów pozytywne emocje oraz buduje i umacnia wartości życiowe,

Cześć główna zajęć. Przeprowadzenie konkurencji sprawnościowych Cześć główna zajęć. Przeprowadzenie konkurencji sprawnościowych. Obszar nr 2 Scenariusz nr 1 Konkurencja z przejściem pod płotkiem wymaga od dzieci dużo sprytu, kształtuje zwinność, gibkość, koordynację ruchową, wzbudza duże emocje, przede wszystkim oswaja dzieci z płotkami, które na kolejnym etapie nauczania są częstym przyborem wykorzystywanym podczas pracy na lekcji Wychowania Fizycznego.

Część końcowa zajęć. Czynności organizacyjno porządkowe Część końcowa zajęć. Czynności organizacyjno porządkowe. Obszar nr 2 Scenariusz nr 1 Część końcowa uczniowie klas starszych zbierają sprzęt sportowy do magazynu, Nauczyciel demonstruje dzieciom ćwiczenia oddechowe w celu ustabilizowania funkcji organizmu, następnie weryfikuje punktację i przedstawia dzieciom klasyfikację końcową, zaznacza jednak, że nie samo zwycięstwo jest istotne w tej fazie ćwiczeń natomiast umiejętność wykonania wszystkich konkurencji i współpraca w zespole stanowią ważny element kształtowania postaw w zachowaniu dzieci. Na koniec każda klasa otrzymuje pamiątkowy dyplom związany z akcją szkoła w ruchu.