,,Poznajmy świat” Nazwa projektu: ,, Poznajmy świat”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
LAUREACI KONKURSÓW.
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekt „Zawodowe horyzonty” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
„Szkolne Centrum Nauki”
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
MATEMATYCZNO – EKOLOGICZNY im. Leona Kruczkowskiego w Ryczówku
doświadczenia drogą do wiedzy"
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
I ty możesz tworzyć roboty!
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Nasz udział w projekcie ,,Nie bój żaby”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
„Otwarta droga ku przyszłości
Www. globisens.com Czas na coś nowego!
Projekt szkolny 2012/2013. Praca nad projektem O W roku szkolnym 2012/2013 pracowaliśmy bardzo zawzięcie nad naszym szkolnym projektem. W projekt włożyliśmy.
Rekrutacja 2014/2015. Propozycje klas na rok szk. 2014/2015.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
35-lecie szkoły. Wizytacja kanoniczna ks. Biskupa Krzysztofa Nitkiewicza w PSP w Starej Słupi.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
XVII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Warszawie
Zadanie publiczne współfinansowane z budżetu Gminy Łukta
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
doświadczenia drogą do wiedzy"
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
„Kolorowo na Gronowej”
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
„SMART GIMNAZJALISTA CZYLI ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCO - DOSKONALĄCE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH.
Zapis prezentacji:

,,Poznajmy świat” Nazwa projektu: ,, Poznajmy świat”. Projektodawca: Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim. Główny cel: zwiększenie efektywności kształcenia poprzez wdrożenie Innowacyjnego Programu Nauczania w zakresie przedmiotów matematyczno – przyrodniczych i technicznych ( informatyki ). Czas realizacji: wrzesień 2013 – czerwiec 2015. Uczestnicy projektu: uczniowie klas I c i I d . ,,Poznajmy świat”

Innowacyjność projektu ,,Poznajmy świat” polega na wzmocnieniu części praktycznej poprzez zastosowanie nowoczesnych narzędzi pomiarowych oraz realizacji ćwiczeń i eksperymentów w formie interdyscyplinarnej.

UCZESTNICY PROJEKTU KLASA I C KLASA I D Błajszczak Daniel Bujnowski Mateusz Dudkiewicz Bartosz Garbacz Igor Dziemba Michał Gruszczyńska Martyna Dziółko Magdalena Gunia Marta Gierczak Igor Hilgert Piotr Grudziecki Karol Jakubowska Daria Gruszczyński Mateusz Klisiak Sylwia Jamka Mikołaj Kołodziejski Filip Kuleta Wiktor Kotwica Kacper Kustra Kornelia Kozłowska Aleksandra Kuś Piotr Kuna Julia Majchrzak Weronika Latała Emil Myszka Małgorzata Latała Weronika Nowak Kamil Maciąg Weronika Orzeł Wioleta Opala Hubert Paluch Iga Pastuszka Kacper Paluch Olaf Pluta Tatiana Petrus Kacper Pomorska Wiktoria Pomorska Oliwia Rączka Olaf Rakowska Karolina Tuchowski Antoni Rojek Patrycja Walkiewicz Cezary Sus Weronika Wojtan Jakub Szyszkowska Maja Wójcik Piotr Szyszkowski Kacper Zaczyńska Anna

W projekcie biorą udział nauczyciele przedmiotów:   matematyki – Barbara Lipiec, informatyki – Agnieszka Pachocka, chemii – Danuta Kucharczyk, biologii – Magdalena Różyc, fizyki - Lidia Wolszczak geografii – Anita Bernatowicz. W/w nauczyciele wzięli udział w cyklu szkoleń, których ogólnym celem był wzrost umiejętności dydaktycznych w zakresie interdyscyplinarnego nauczania.

  W dniu 23 października uczniowie w/w klas uczestniczyli w ramach projektu w zajęciach terenowych nad Zalewem Lubianka. Trasa nad Zalew Lubianka uwzględniała następujące obiekty geograficzne: odsłonięcie geologiczne – pomnik przyrody nieożywionej, dęby szypułkowe – pomniki przyrody ożywionej ( przy ul. Armii Krajowej, okolice fontanny), Szlakowisko, Wielki Piec – Muzeum Przyrody i Techniki Ekomuzeum im. Jana Pazdura, rzekę Kamienną, Zbiornik ,,Pasternik” – użytek ekologiczny oraz docelowo Zbiornik wodny Lubianka.

Nad Zalewem Lubianka uczniowie pracowali w 6 ośmioosobowych grupach wykonując zadania w konsultacji z nauczycielami. Dokonywali pomiarów wykorzystując laptop oraz przekaźnik informacji Interfejs Cobra 4 . Wykorzystali czujniki pomiarowe do pomiaru temperatury powietrza, wilgotności powietrza, ciśnienia atmosferycznego, natężenia światła, wysokości nad poziomem morza , pH wody. Z czujników , poprzez interfejs wyniki pomiarów przesłane zostały do bazy danych, gdzie odpowiednie oprogramowanie pozwoli zestawić te dane w postaci tabel, wykresów czy diagramów.  

chemia, biologia, fizyka, geografia, matematyka i informatyka.  Podczas zajęć terenowych wystąpiło działanie interdyscyplinarne z zakresu przedmiotów: chemia, biologia, fizyka, geografia, matematyka i informatyka.   Dzięki udziałowi w tak zorganizowanych zajęciach terenowych uczniowie mają możliwość wykorzystywać nowoczesne narzędzia pomiarowe, doskonalić pracę w grupach, doskonalić umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce, rozwijać umiejętności logicznego myślenia oraz poznawać współzależności istniejące w różnych dziedzinach nauki.