Jak odkrycia Marii Skłodowskiej-Curie wpłynęły na dzisiejszą medycynę?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

W związku z obchodami Roku 2012 Roku Janusza Korczaka
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Wybrane wydarzenia związane z obchodami Roku Patronki naszego Uniwersytetu.
Demokracja w szkole.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Dzień Transplantologii
Dom Samotnej Matki i Dziecka
Gimnazjum Publiczne w Rudnikach
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Gminne Dni Profilaktyki w Miejskim Zespole Szkół w Annopolu
„Baby Taxi Dorota Ejlak i wspólnicy Spółka jawna”
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Maria Skłodowska Curie
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
HISTORIA PROMOCJI ZDROWIA W NASZEJ SZKOLE
„PRZYRODA NIE ZNA NAGRODY NI KARY, ZNA TYLKO KONSEKWENCJE”
,, Jest tylko jeden sposób nauki- poprzez działanie. Paulo Coelho MASZYNY PRZYSZŁOŚĆI.
Gimnazjum nr 1 im. Marka Kotańskiego w Glinojecku
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Maria Skłodowska-Curie
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Maria Skłodowska Curie – dwukrotna zdobywczyni Nagrody Nobla
Czy znasz życie i dorobek naukowy Marii Skłodowskiej-Curie?
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Co o wodzie każdy wiedzieć powinien… - na podstawie scenariusza Staropolanka Migawki z lekcji przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza.
Czym jest MOZK? Międzyszkolny Ochotniczy Zespół Korepetytorów to organizacja zrzeszająca dobrych uczniów, którzy za pośrednictwem Internetu oraz spotkań.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
W naszym liceum zostanie przeprowadzona zbiórka kredek i kolorowanek. W tej akcji wezmą udział wszyscy uczniowie. Kolorowanki mogą być zarówno.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„ Serce jako organ życia i uczuć”
Szkoła Filialna w Brzuścach, grupa dzieci 4, 5, 6- letnich.
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
Konfrontacje Teatralne „Spotkanie z Mickiewiczem” 26 marca 2015 r.
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
KAMPANIA EDUKACYJNA w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
„Mistrz małych i dużych liczb”
Społeczna Szkoła Podstawowa w Budziskach
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Jak odkrycia Marii Skłodowskiej-Curie wpłynęły na dzisiejszą medycynę? Wpływ pierwiastków promieniotwórczych Ra i Po na środowisko i życie człowieka Polon i rad w służbie medycyny Jak odkrycia Marii Skłodowskiej-Curie wpłynęły na dzisiejszą medycynę? ZESPÓŁ: DARIA GAUST, ULA KAŹMIERCZYK, JUSTYNA PAPIERZYŃSKA I EMILIA PAROL Pod opieką pani Beaty Siwiec

Nasz cel Prowadzone przez nas działania i podejmowane wysiłki miały na celu zainteresowanie uczniów naszej szkoły życiem i dokonaniami Marii Skłodowskiej-Curie, a tym samym poszerzenie ich wiedzy oraz uatrakcyjnienie życia szkolnego. Szczególną uwagę zwracałyśmy na zagadnienia związane z wykorzystaniem polonu i radu w medycynie.

Odbiorcami naszych działań projektowych byli: Spotkania Odbiorcami naszych działań projektowych byli: uczniowie gimnazjum, zarówno klas pierwszych, jak i drugich oraz trzecich grono pedagogiczne naszego gimnazjum Bez względu na wiek słuchaczy, zawsze starałyśmy się zaangażować wszystkich zebranych do aktywnego udziału w pokazach, ponieważ uważamy, że nauka przez zabawę jest jeszcze lepiej przyswajalna.

Wytwory naszego projektu Z radością informujemy, że udało nam się: . przeprowadzić sesję naukową i cykl wykładów poświęconych Marii Skłodowskiej-Curie, zorganizować konkurs plastyczny „Uradowana Maria Skłodowska-Curie” oraz wystawę prac, zmobilizować uczniów do zrobienia prezentacji multimedialnych „Jak odkrycia Marii Skłodowskiej-Curie wpłynęły na dzisiejsze życie?” oraz prezentowania ich przed kolegami, wydać specjalny numer gazetki „Przystanek dwójka” o Marii Skłodowskiej-Curie, podjąć się przygotowania krótkiej inscenizacji związanej z życiem Marii Skłodowskiej-Curie, zorganizować konkurs „Nietypowy układ okresowy pierwiastków”, przeprowadzić konkurs wiedzy o Marii Skłodowskiej-Curie.

Prosty przekaz = najlepszy przekaz Tkwiąc w przekonaniu, że uczniowie często bujają w obłokach, pomogłyśmy im nie marnować czasu na błądzenie wzrokiem po pustych ścianach na szkolnych korytarzach.

Wpadłyśmy na pomysł zrobienia wystawy ze zdjęć miejsc pamiątkowych, prac plastycznych oraz plakatów na temat Marii Skłodowskiej-Curie, czyli polskiej noblistki, o której każdy gimnazjalista już powinien wiedzieć.

Wystawa prac konkursu plastycznego „Uradowana Maria Skłodowska-Curie”

Konkurs „Układ okresowy pierwiastków” Uczniowie brali udział również w innym konkursie plastycznym. Nie dotyczył on samej Marii Skłodowskiej-Curie, ale układu okresowego pierwiastków (w którym, jak wiemy, znajdują się dwa pierwiastki odkryte przez Noblistkę). Prace ukazywały tablicę Mendelejewa w nietypowy sposób. Każda z nich przyciągała uwagę, robiąc pozytywne wrażenie.

Jedne z bardziej oryginalnych prac zgłoszonych do konkursu „Układ okresowy pierwiastków”

Gazetka szkolna – wydanie specjalne Rozprzestrzeniając w dalszym ciągu wizerunek Marii Skłodowskiej-Curie i jej przyczynienie do teraźniejszych możliwości, zaprojektowałyśmy specjalne wydanie naszej szkolnej gazetki. Cały numer poświęcony był wybitnej chemiczce. Uczniowie mogli się z niego dowiedzieć najważniejszych faktów z życia Noblistki. Gazetka została wydana w formie papierowej oraz elektronicznej (na stronie szkoły).

Co w wydaniu specjalnym? W gazetce poświęconej Marii Skłodowskiej-Curie znalazły się zarówno podstawowe informacje na temat Noblistki, jak również mniej znane fakty z jej życia. Po przeczytaniu lektury nasi najambitniejsi koledzy i koleżanki mogli sprawdzić swoją wiedzę w quizie, który przygotowałyśmy specjalnie dla nich.

Jeden z uczniów: Czym jeździ Maria Skłodowska-Curie? POLONezem! Inny uczeń (dopowiada) : Albo RADiowozem! Ktoś z boku sceny: Nie mamy się z czego tak cieszyć… Zaraz sprawdzian, posypią się pały do dziennika… Nagle wszystkim rzedną miny. Po chwili: Uczeń I: Zaraz zaraz... Skoro pani jest Curie-Sodowską… Reszta uczniów (chórem): SKŁODOWSKĄ-CURIE !!! Uczeń I: A tak, przepraszam …to może byłaby pani tak miła i opowiedziała nam trochę o swoim życiu? Maria S.C.: Jeśli tylko macie ochotę posłuchać, z przyjemnością. Fragment scenariusza przedstawienia teatralnego zamieszczonego w gazetce Uczniowie przynoszą Marii krzesełko, kobieta siada, wszyscy zajmują miejsca wokół niej. Maria S.C.: Urodziłam się 7 listopada 1867 roku w Warszawie, w domu przy ul. Freta…