„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
Advertisements

MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III utrwalenie wiadomości o częściach mowy 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Jak się bawić? Pomysły i wskazówki jak bawić się z dzieckiem z autyzmem opracowanie Anna Szczypczyk
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Opakowanie – wytwór o określonej konstrukcji, którego zadaniem jest zabezpieczenie towaru lub otoczenia w trakcie transportu i przechowywania. Pełni on.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Toruńskie Technikum Informatyczne
Projekt „Lekki tornister”
Aktywny RODZIC.
Program eTwinning Planowanie projektów
„Charlie i fabryka czekolady”
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Imię i Nazwisko Afiliacja
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Lekcja w… ciszy.
Podstawa programowa WF założenia
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Sześciolatek w obliczu zmian
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
„CZYSTO, ŁADNIE WOKÓŁ NAS”
Metoda projektu.
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI – VI. 2017) Grzegorz Kruk.
6-LATEK W SZKOLE.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
„Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”
Staże europejskie drogą do sukcesu
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Podstawa programowa WF założenia
Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
INSTRUKCJA.
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Szkolny Festiwal Czytelniczy
DOTYCZĄCEJ POSTACI STEFANII WILCZYŃSKIEJ
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Instrukcja.
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Eksperyment edukacją przyszłości
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło” Projekt czytelniczy realizowany w klasie VIb

Cele projektu: rozwijanie sprawności uważnego słuchania i czytania, kształtowanie umiejętności rozumienia czytanego tekstu i wykorzystywania zdobytej wiedzy, rozwijanie umiejętności poszukiwania wiadomości i ich porządkowania, motywacja do pracy i uważnego czytania książek, okazja do wysiłku intelektualnego, współzawodnictwa, wyboru właściwej strategii pracy w grupie, wykazania się pomysłowością, wspomaganie rozwoju uczniów poprzez stwarzanie im sposobności do zaangażowania emocjonalnego i zabawy, trening twórczości, uczenie się poprzez działanie, doświadczanie, aktywne uczestnictwo, rozwijanie kultury czytania, promowanie czytelnictwa, kształcenie właściwych zachowań społecznych – promowanie zasad fair play.

Przebieg projektu: Podział klasy na 4 zespoły (losowanie). Przedstawienie zadań związanych z projektem: Zredagowanie pytań do testu ze znajomości treści książki „Czerwone krzesło” Wykonanie magicznego przedmiotu z surowców wtórnych. Napisanie opowiadania na temat magicznych właściwości wykonanego przedmiotu. Prezentacja na temat twórczości Andrzeja Maleszki. Zredagowanie pytań do wywiadu z Andrzejem Maleszką.

Podsumowanie projektu: (3 godz. lekcyjne)

Grupa III: Zosia, Amelka, Antek, Damian i Romek przeprowadzają quiz ze znajomości treści książki. Przygotowali zadania o zróżnicowanym stopniu trudności. Wymyślili też sposób jego przeprowadzenia. Przygotowali nagrody i dyplomy, nie tylko dla zwycięzców. Były również nagrody pocieszenia.

Rozwiązywanie zadań w grupach.

Pierwsze miejsce zajęła grupa I, czyli Ola, Weronika, Jakub i Arek.

Grupa IV: Dominika, Marysia, Martyna i Kuba prezentują wykonany przez nich „magiczny przedmiot”. Jest to czarodziejska różdżka zrobiona z surowców wtórnych: papierowej rolki po ręcznikach, przepalonej żarówki, na której nakleili kawałki zużytych plastikowych słomek oraz folii aluminiowej.

Magiczny przedmiot – czarodziejska różdżka. Jest ona zrobiona z tekturowych rolek od ręcznika papierowego i toaletowego. Rączkę owinęliśmy zużytą folią aluminiową. U góry różdżki widzimy kawałki plastikowych słomek przyklejonych do przepalonej żarówki. Wszystko zostało sklejone klejem na gorąco. Magiczne właściwości różdżki: Można rzucać nią zaklęcia. Ta różdżka wykonuje polecenia tylko swojego właściciela. Posiada funkcję GPS. Może zmienić się w kulę disco.

Grupa I: Ola, Weronika, Arek i Jakub prezentują pytania do wywiadu z autorem powieści Andrzejem Maleszką. Przygotowali ich aż 20. Mają nadzieję, że uda im się je zadać na spotkaniu z pisarzem.

Grupa II: Wiktoria, Karolina, Daniel i Filip, przygotowali prezentację multimedialną na temat twórczości Andrzeja Maleszki. Skupili się przede wszystkim na informacjach pozostałych częściach cyklu „Magiczne drzewo”.