platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marcin Otorowski Paulina Berdysz grupa 243
Advertisements

Analiza progu rentowności
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Specjalność Zarządzanie logistyczne Kierunek: L O G I S T Y K A.
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
EWIDENCJA KOSZTÓW W UKŁADZIE MIESZANYM.
Zarządzanie projektami
Rachunek kosztów przedsiębiorstwa
Wykład 8 Dr Krzysztof Jonas
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Korekty kosztów i przychodów
DZIAŁALNOŚĆ NIEODPŁATNA I ODPŁATNA POŻYTKU PUBLICZNEGO W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH Gostyń, 13 sierpnia 2013 roku.
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Kolekcjoner. Kolekcjoner - Zakupy Poprzez moduł Zakupy możesz zamawiać wszelkie niezbędne produkty i materiały biurowe bezpośrednio u Dostawców. Masz.
rachunkowość zajęcia nr 8
rachunkowość zajęcia nr 6
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Twój pomysł na biznes!.
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Analiza wyniku finansowego
Raporty sprzedażowe jako dodatkowe źródło finansowania apteki
NASZE B2B B liżej wspólnego B iznesu. Tematy :  Konsorcjum Elmega – o nas  Projekt B2B  Założenia platformy SII  Praktyczne zastosowania SII  Korzyści.
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Wykład 8 Dr Krzysztof Jonas
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Dorota Kuchta Rachunkowość Dorota Kuchta
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
Podstawy analizy kosztów
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
KALKULACJA KOSZTÓW JAKO ELEMENT RACHUNKU KOSZTÓW
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
ANALIZA ZYSKU I RENTOWNOŚCI
Analiza sprawności działania przedsiębiorstwa
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
SLAJD 1 SLAJD 2 Dywersyfikacja szeroki zakres działania obejmujący branże: KOMPLEKSOWY PARTNER DLA TWOJEGO BIZNESU.
Logistyk.
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA II Dr Katarzyna Trzpioła lato2015.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
BIZNES PLAN część II © Aleksander Kusak X.2015.
PARTNER Twoje zyski i przywileje! PROGRAM NetBiz.
KLIENT + Twoje zyski i przywileje! PROGRAM NetBiz.
Dr inż. Karolina Bondarowska
Ewidencja zakupów towarów i materiałów
Ewidencja sprzedaży towarów/wyrobów gotowych
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Rachunek kosztów Ewidencja kosztów - zadania.
Analiza cen transferowych Wybór metody
Model „pięciu sił” M.Portera
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zarządzanie sklepem internetowym
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Ewidencja sprzedaży aktywów obrotowych
Rachunkowość finansowa – część 4
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności

Konsorcjum 4 firm Konsorcjum 4 firm powstało w 2011 r.

Wpływ e-platformy na koszty RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT - WARIANT PORÓWNAWCZY wyszczególnienie stan na dzień A. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi, w tym:   - od jednostek powiązanych I. Przychody netto ze sprzedaży produktów II. Zmiana stanu produktów III. Koszt wytworzenia produktów na własne potrzeby jednostki IV. Przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów B. Koszty działalności operacyjnej I. Amortyzacja II. Zużycie materiałów i energii - biuro udział w kosztach ok. 5% oddziaływanie konkurencyjnych platform do zakupów grupowych II. Zużycie materiałów i energii – produkcja udział w kosztach ok. 60%  odziaływanie e-platformy B2B.net IV. Usługi obce V. Podatki i opłaty VI. Wynagrodzenia i świadczenia VII. Pozostałe koszty rodzajowe VIII. Wartość sprzedanych towarów i materiałów C. Zysk (strata) ze sprzedaży (A-B) Konkurencyjne platformy bądź hurtownie internetowe funkcjonują w obszarze kosztów „zużycia materiałów i energii”. Średnio stanowią ok. 10% - 15% kosztów funkcjonowania firmy. Projekt B2B.net wpływa na koszty każdej firmy handlowej lub produkcyjnej czyli wpływa na koszty zakupu towarów handlowych lub towarów do produkcji. Stanowią one od 85% - 90% kosztów całej firmy (w zależności od branży) i zmniejszenie ich o kilka procent powoduje znaczącą poprawę rentowności.

Korzyści finansowe Koszty działalności operacyjnej wynoszą 1.000.000 zł standard Koszty działalności operacyjnej wynoszą 1.000.000 zł z tego: zużycie materiałów i energii około 10 % co daje 100.000 zł. koszty produkcji około 70% co daje 700.000 zł Redukcja 5% kosztów przy zastosowaniu systemu zakupów grupowych: w pozycji zużycie materiałów i energii da nam kwotę - 5.000 zł w pozycji koszty produkcji - 35.000 zł

Producenci okien i drzwi Jak to działa? Producenci kupują materiały do produkcji 1. Ujednolicenie zakupów dla 3 produktów 2. Redukcja kosztów zakupu nawet do 20% 3. Rozbudowa zasięgu działania Klastra Producenci sprzedają wyroby gotowe 1. Producenci zyskują nowy kanał sprzedaży 2. Zagospodarowanie wolnych mocy produk. 3. Rozbudowa zasięgu działania Klastra Salon okienny 1 Dostawca 1 (stal) Salon okienny 2 Producenci okien i drzwi Salon okienny 3 Dostawca 2 (szyby zespolone) Platforma B2B.net Platforma B2B.net Salon okienny 4 Dostawca 3 (okucia) … Sprzedaż materiałów do produkcji 1. Dostawcy uzyskują nowe grono odbiorców 2. Nie ponoszą kosztów pozyskania klienta Salony okienne kupują wyroby gotowe 1. Redukcja cen zakupów do 20% 2. Prosty w obsłudze program do wyceny 3. Program lojalnościowy 4. Szablon strony internetowej dla salonu Salon okienny n

Jak to działa? Projekt umożliwia zrzeszanie się firm z danej branży, które nie są zrzeszone w sieciach franchisingowych lub w grupach zakupowych w postaci wspólnot zakupowych. Dotyczy to małych i średnich firm zlokalizowanych w Polsce B, dla których wejście w sieć franchisingową jest zbyt kosztowne lub skala ich działania jest zbyt mała, aby być w kręgu zainteresowań dla obecnych grup zakupowych. Utworzona branżowa wspólnota zakupowa konsoliduje zamówienia z nieograniczonej liczby punktów handlowych (przede wszystkim małe i średnie firmy z Polski B) na bazie e-platformy zakupowej. Skonsolidowane zamówienie wysłane do dostawcy wpływa na jednostkową cenę zakupu danego towaru.

Możliwość zastosowania w każdej branży Producenci kupują materiały do produkcji Firmy handlowe kupują towar Zakupy realizowane w systemie grupowym Producenci oraz firmy handlowe Platforma B2B.net Producenci sprzedają wyroby gotowe Firmy handlowe odsprzedają towar Sprzedaż materiałów do produkcji Sprzedaż towaru handlowego Dystrybutor kupuje wyroby gotowe Dystrybutor kupuje towar handlowy Zakupy w systemie grupowym Dostawca 1 Dostawca 3 Dystrybutor 2 Dystrybutor 3 Dystrybutor 4 Dystrybutor 1 … Dystrybutor n Dostawca 2

Korzyści z Przystąpienia do projektu Zastosowanie e-platformy umożliwia: dostęp do towarów w cenach „mega hurtowych” dla małych i średnich firm zlokalizowanych w Polsce B zaistnienie w internecie mikro i małych firm z Polski B dostęp do profesjonalnego programu lojalnościowego dla małych i mikro firm ekspansję terytorialną lokalnym producentom, firmom handlowym czy importerom wprowadzenie towarów do nowego kanału dystrybucji z zasięgiem ogólnopolskim, a docelowo europejskim.

W jakich branżach? W każdej, w której można dokonać wizualizacji produktu przy pomocy zdjęć oraz go opisać: branża farmaceutyczna branża informatyczna/komputerowa branża odzieżowa/tekstylna branża budowlana branża motoryzacyjna branża spożywcza (z wyłączeniem produktów świeżych), alkoholowa branża artykułów przemysłowych, artykuły biurowe inne branże

Zastosowanie branżowe Przykładowe możliwości zastosowania: importer lub producent sprzętu elektronicznego może zlecić utworzenie wspólnoty w branży RTV, która będzie skierowana do sklepów RTV, firm informatycznych itp., producent lub importer leków może zlecić utworzenie wspólnoty z branży farmaceutycznej skierowaną do aptek, drogerii, salonów kosmetycznych itp., dystrybutor części samochodowych może zlecić utworzenie wspólnoty z branży samochodowej skierowaną do sklepów, warsztatów samochodowych producenci materiałów budowlanych mogą utworzyć grupę zakupową dla sklepów i składów budowlanych

Oferta dla Klastrów Operator Klastra otrzymuje: rozbudowany system informatyczny do organizacji zakupów grupowych i sprzedaży, dedykowany dla danej branży szkolenia oraz pomoc organizacyjno-marketingową w zakresie budowy systemu pełne zaplecze sprzętowe w zakresie dostępności do wolnych przestrzeni dyskowych obsługa marketingowa programu lojalnościowego dopasowanie programu do specyfiki danej branży

Dziękuję za uwagę Zbigniew twardowski Email: zbigniew.twardowski@B2Bnetwork.pl Telefon: 0048 602 109 619