Pomóż mi ładnie mówić Program opracowały: mgr Renata Stępień

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój mowy u dziecka w wieku przedszkolnym
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z wadą wymowy
OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY.
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Zaburzenia wymowy.
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
WADY WYMOWY.
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
PIANO LAZAR International Music Education Atelier Zajęcia odbywać się będą raz w tygodniu w każdej grupie wiekowej. Grupy 4 i 5 - Grupy 6 i 7.
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
"Granice mojego języka są granicami mojego świata".
JAK ROZWIJA SIĘ MOWA? Proces rozwoju mowy przebiega etapami i trwa kilka lat. Zanim dziecko nauczy się wyrażać swoje myśli, musi przejść wiele etapów,
Percepcja słuchowa.
Okresy rozwoju mowy wg Leona Kaczmarka
Podsumowanie z realizacji projektu
NAJWAŻNIEJSZE POJĘCIA
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
Prawidłowe kształtowanie mowy jest fundamentem wychowania człowieka.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
Osiągnięcia Dzieci, Rodziców i terapeutów Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Warce Jurki, r.
Ortofonia-(gr. orthos-prosty, słuszny, prawidłowy, phone-głos, dźwięk)- dział językoznawstwa i logopedii artystycznej, zajmujący się ustalaniem zasad.
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Czy rozwój mowy mojego dziecka przebiega prawidłowo ?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Matematyka w muzyce Mateusz Gajos kl. I a.
Grupa „Muchomorki”.
Wpływ zaburzeń mowy na naukę szkolną Opracowała: Karolina Dubieniecka
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Głoska GŁOSKA –najmniejszy element dźwiękowej formy wypowiedzi charakteryzujący się stałym zespołem cech: artykulacyjnych, tzn. związanych z położeniem/
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Trening metodą Warnkego
STYMULOWANIE ROZWOJU JĘZYKOWEGO U DZIECI W WIEkU PRZEDSZKOLNYM
JĄKANIA WCZESNODZIECIĘCEGO
Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci w wieku
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
Wczesne wspomaganie rozwoju mowy
Arteterapia – leczenie przez sztukę
WADA WYMOWY.
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
Normy rozwoju mowy.
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
Zapraszam do obejrzenia prezentacji.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
Czasem trzeba poznać różne opinie na temat zdrowia i ruchu
Dźwiękoludki Junior Music Course. Kraje, w których działają Szkoły Muzyczne YAMAHA.
Gimnastyka buzi i języka
Dziecko w gabinecie logopedycznym – zarys terapii logopedycznej
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
1. Narządy mowy zaczynają funkcjonować w życiu płodowym dziecka
Logopedia w szkole.
CHARAKTERYSTYKA WAD WYMOWY, SPOSÓB ICH ROZPOZNAWANIA ORAZ ZESTAW ĆWICZEŃ WSPOMAGAJĄCYCH TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ GRAŻYNA REMBACZ.
ROZWÓJ MOWY DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Wady wymowy.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
- Razem możemy tak wiele!
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Katarzyna Konieczna – neurologopeda
Rady dla rodziców dotyczące stymulowania rozwoju językowego
FONETYKA nauka o głoskach: Fon – dźwięk Fonem – głoska
Zapis prezentacji:

Pomóż mi ładnie mówić Program opracowały: mgr Renata Stępień mgr Agnieszka Wałachowska

PROGRAM PROFILAKTYKI LOGOPEDYCZNEJ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM POŁACZONY Z ZAJĘCIAMI MUZYCZNO - RYTMICZNYMI

Logorytmika – polega na połączeniu terapii logopedycznej z rytmiką, aby oddziaływać na sferę słuchową, słuchowo – ruchową i ruchową

W praktyce logorytmika polega na wykonywaniu ćwiczeń muzyczno – ruchowych. Mają one formę zabawy.

Głównym celem jest korygowanie wad wymowy i zaburzeń słuchu, a przy tym uwrażliwienie na cechy wspólne muzyki i mowy, takie jak: rytm, melodia, tempo, dynamika, barwa dźwięku.

Program przeznaczony jest dla dzieci 3 – 5 letnich. ZAŁOŻENIA PROGRAMU Program przeznaczony jest dla dzieci 3 – 5 letnich. Założeniem głównym programu jest kształtowanie prawidłowej mowy oraz dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym. Ćwiczenia logopedyczne kierują ruchową, estetyczną i społeczną aktywnością dzieci.

CELE USPRAWNIANIE NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH POSZERZENIE SŁOWNICTWA CZYNNEGO I BIERNEGO USPRAWNIANIE NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH USPRAWNIANIE PERCEPCJI SŁUCHOWEJ I PAMIĘCI MUZYCZNEJ ROZWIJANIE SZYBKIEJ REAKZJI RUCHOWEJ NA SYGNAŁY SŁOWNE, DŹWIEK , CISZĘ KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI PRAWIDŁOWEGO OPEROWANIA GŁOSEM I ODDECHEM USPRAWNIANIE MOTORYKI DUŻEJ I MAŁEJ UTRWALANIE SCHEMTAU CIAŁA LUDZKIEGO POGŁĘBIANIE KONTAKTÓW EMOCJONALNO – SPOŁECZNYCH W GRUPIE

ZAJĘCIA LOGORYTMICZNE MAJĄ FORMĘ PRACY ZARÓWNO ZBIOROWEJ, JAK I INDYWIDUALNEJ, W ZALEZNOŚCI OD POTRZEB DZIECI.

ZAJĘCIACH LOGORYTMICZNYCH RODZAJE ĆWICZEŃ, KTÓE BĘDĄ WYSTĘPOWAĆ NA ZAJĘCIACH LOGORYTMICZNYCH

ĆWICZENIA ODDECHOWE

ĆWICZENIA GŁOSOWE, EMISYJNE, FONACYJNE

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE NARZĄDY ARTYKULACYJNE

Wierszyki artykulacyjne Zwierzęce gadanie Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? --Kle, kle, kle. Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? --Kum, kum, kum. Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? --Miau, miau, miau Co mówi kura, gdy znosi jajko? ---Ko, ko, ko. Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? ---Ku-ku-ryku. Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? ---Me, me, me. Co mówi krowa, gdy brak jej tchu? ----Mu, mu, mu. Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? ---Hau, hau, hau. Co mówi baran, gdy spać mu się chce? ----Be, be, be. Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce? Nic! Przecież ryby nie mają głosu! Wierszyki artykulacyjne

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi Każde zwierzątko o jedzenie prosi. „ W zagrodzie Małgosi” – bajeczka ortofoniczna Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi Każde zwierzątko o jedzenie prosi. Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU, Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU, Kura gdacze; KOD, KO, DA Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA. Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ Ona też chce najeść się. Owca beczy: BE, BE, BE, Koza muczy: ME, ME, ME, Indor gulaga: GU, GU, GU Krowa ryczy: MU, MU, MU, Konik parska: PRR, PRR, PRR A pies warczy: WRR, WRR, WRR. I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

„ Gruszki i muszelki” – utrwalanie głoski „sz” w sylabach i wyrazach SZA, SZA, Szymek ma, SZE, SZE, muszle dwie SZY, SZY gruszki trzy SZU, SZU, wpadły mu SZO, SZO, aż na dno Do koszyka szarego. SZ Wyliczanka Cieszymy się ha ha A boimy Aaaaaaa Zachwycamy się: ho ho I dziwimy ooo, ooo! Szeptem mówię; sza, sza Głośno wołam ha ha Cicho mówię pss pss Głośno wołam kra kra!

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE DUŻĄ I MAŁĄ MOTORYKĘ Ćwiczenia motoryki małej: lepienie kulek z waty

Ćwiczenia motoryki dużej: marsz przy dźwiękach bębenka; wysokie unoszenie kolan

ĆWICZENIA SŁUCHOWE Zmiana ruchu - reagowanie na zmianę natężenia dźwięku- cicho - głośno

DRZEWO DŹWIĘKÓW Dzieci naśladują dźwięki znajdujące się na drzewie. Najpierw demonstruje je nauczyciel

RÓŻNICOWANIE GŁOSEK S - SZ

NAŚLADOWANIE ODGŁOSU JADACEGO POCIAGU CZ CZ CZ CZ CZ CZ CZ CZ CZ

ŚPIEW ,, PADA, PADA, PADA, PADA DESZCZ, WIEJE, WIEJE, WIEJ, WIEJE, WIATR…….”

,, TUPU, TUP PO ŚNIEGU, DZYŃ, DZYŃ, DZYŃ NA SANKACH……..”

RUCHY PRZY MUZYCE

ODTWARZANIE I TWORZENIE MUZYKI

GRA NA INSTRUMENTACH PERKUSYJNYCH

OCZEKIWANE EFEKTY 1. Prawidłowo gospodaruje oddechem; potrafi oddychać torem brzusznym 2. Sprawnie wykonuje ćwiczenia języka, warg, podniebienia, żuchwy. 3. Potrafi naśladować dźwięki natury i otaczającego świata. 4. Różnicuje głoski o podobnym brzmieniu. 5. Prawidłowo wymawia głoski w izolacji, sylabach, wyrazach , zdaniach 6. Prawidłowo wystukuje rytm 7. Mówi rytmicznie wyrazy i zdania 8. Realizuje ruchowo rytmy muzyczne 9. Porusza się zgodnie z muzyką 10.Potrafi wskazać części ciała zgodnie z tekstem piosenki lub wierszyka 11. Potrafi przedstawić różne emocje za pomocą mimiki twarzy 12. Samodzielnie i spontanicznie nawiązuje kontakty z innymi dziećmi

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ