Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Uczestnicy projektu: samodzielnie studiują następujące zagadnienia: twierdzenie Talesa, jednokładność i podobieństwo figur, przygotowują interesujące stacje uczenia się, dzięki którym koledzy z klasy i ze szkoły poznają nowe zagadnienia, doskonalą umiejętność posługiwania się popularnymi narzędziami informatycznymi oraz poznają i wykorzystują nowe. Cele Opis Inspiracją do projektu były interaktywne wystawy na których wszystkiego można dotknąć, dokładnie obejrzeć, wypróbować, przetestować i... wiele się nauczyć! Przy każdym stanowisku takiego pokazu umieszczana jest nota wprowadzająca w problem oraz instrukcje jak prawidłowo wykonywać zadanie. Kierując się tymi regułami uczestnicy projektu mieli za zadanie poznać i opracować kilka tematów (Jednokładność, Podobieństwo figur, Twierdzenie Talesa), a następnie przygotować dla swoich kolegów sześć stanowisk o tej tematyce. Wystawa przygotowana przez uczniów spełnia założenia aktywizującej metody nauczania zwanej Stacje uczenia się - stąd tytuł projektu. Był to dla uczniów projekt badawczy, ponieważ nie znali jeszcze z lekcji matematyki zagadnień opracowywanych w projekcie. Ich praca polegała na dokładnym zapoznaniu się z nowymi zagadnieniami, wyszukaniu ciekawych zadań i problemów oraz przedstawieniu ich w atrakcyjny sposób. Nowością dla uczestników projektu były także niektóre programy komputerowe, a zatem był to również obszar do zbadania. Zakres nauczania matematyka Przedział wiekowy lat Przegląd Projektu
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Dokumenty Autorzy Nauczyciel: Aneta Wojciechowska Uczestnicy: dziewięcioosobowa grupa uczniów z klas trzecich gimnazjum Szkoła: Gimnazjum nr 1 w Koniecpolu, woj. śląskie Podczas realizacji projektu uczniowie doskonalili umiejętności posługiwania się programami: edytor tekstu Word, arkusz kalkulacyjny Excel, program do tworzenia prezentacji PowerPoint, wyszukiwarka internetowa Google. Poznali również nowe programy: C.a.R. - program geometryczny, Hot Potatoes - pakiet do tworzenia różnego rodzaju testów, Web Album Generator - wykonujący albumy elektroniczne, Gantt Projekt - służący do planowania. Oprogramowanie figury podobne, twierdzenie Talesa, jednokładność, Hot Potatoes, testy interaktywne, prezentacje, Power Point, konstrukcje geometryczne, C.a.R., strona internetowa, symulacje, Excel, arkusz kalkulacyjny Słowa kluczowe Przegląd Projektu - cd
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Dokumenty umieszczone poniżej pomogą zrozumieć kontekst tego projektu edukacyjnego: Zaplecze i planowanie: Przedstawienie uwarunkowań zewnętrznych projektu edukacyjnego, jego genezy i celów oraz opis sposobów planowania i zarządzania projektem. Zdjęcia z klasy: Schemat organizacyjny klasy oraz dołączone fotografie przybliżające prace nad przygotowaniem sali do projektu. Ustalanie reguł: Kryteria oceny projektu oraz zasady pracy i sposób ich ustalenia. Dokumenty
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Zasoby dydaktyczne – cz 1 Dokumenty umieszczone poniżej zawierają materiały dydaktyczne wykorzystywane do nauczania w tym projekcie edukacyjnym: Wykres Gantta: Wymagane zadania (dla uczniów). Stacje uczenia się: Szczegółowy opis rezultatów pracy uczniów, czyli stanowisk wystawy zatytułowanej Stacje uczenia się. Zasoby szkoleniowe Microsoft Office: Linki do zasobów szkoleniowych Microsoft Office. Dokumenty
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Zasoby dydaktyczne – cz 2 Materiały dydakt. wypracowane przez uczestników
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Ocenianie i Standardy Dokumenty umieszczone poniżej zawierają kryteria oceny, podsumowanie oraz standardy dla tego projektu edukacyjnego: Publiczna prezentacja projektu: Opis odbioru projektu-wystawy przez rówieśników i innych nauczycieli. Podsumowanie: Ocena projektu według wcześniej ustalonych kryteriów, wypowiedzi uczniów na temat współpracy i komunikacji, wnioski co dała uczniom i nauczycielowi praca metodą projektu. Powiązania ze standardami: Powiązanie celów dydaktycznych tego projektu ze standardami określonymi w podstawie programowej. Autentyczność oceny: Artykuł na temat oceny. Dokumenty
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Informacje o szkole i nauczycielu Aneta Wojciechowska nauczyciel matematyki w Gimnazjum nr 1 w Koniecpolu staż pracy – 16 lat (w gimnazjum 6 lat) doradca metodyczny nauczycieli matematyki (współpraca z RODN "WOM" w Częstochowie)