Już za sześć miesięcy po raz pierwszy do klas pierwszych pójdą Państwa dzieci. To będzie wyjątkowy rok, bo naukę rozpoczną siedmiolatki i sześciolatki urodzone w pierwszym półroczu 2008 roku.
Jak rozpoznać, czy dziecko jest gotowe zakończyć edukację przedszkolną i rozpocząć naukę w szkole? Jego rozwój, zdolności i rozwój społeczny i emocjonalny mogą pomóc rodzicom określić, czy już nadszedł czas na szkołę, czy dziecko jeszcze nie dojrzało do tego etapu swojego życia.
Gotowość szkolną: Rozwój emocjonalny Rozwój społeczny Rozwój umysłowy Co warto wziąć pod uwagę, zastanawiając się nad posłaniem sześciolatka do szkoły Gotowość szkolną: Rozwój emocjonalny Rozwój społeczny Rozwój umysłowy A ponadto:
Dzieci sześcioletnie nadal mają tzw. niepokój ruchowy. Ważne jest, by dzieci miały możliwość wybiegać się, wyszaleć i wyskakać. Nasza szkoła ma boisko, plac zabaw, nauczycielki chętnie prowadzą gimnastykę, a także wychodzą z dziećmi na dwór.
Stosunek dziecka do szkoły też się liczy Mimo, że nie wie jeszcze dokładnie na czym nauka w podstawówce ma polegać, to jednak ma już jakieś wyobrażenia, z którymi wiążą się określone emocje. Dlatego zanim Rodzicu podejmiesz decyzję dużo rozmawiaj z dzieckiem, jego potrzebach i oczekiwaniach związane ze szkołą. Nie sugeruj mu odpowiedzi. Może okazać się, że malec - wbrew temu, co ci się wydaje - chciałby już chodzić do pierwszej klasy, tak jak jego koledzy. Albo wręcz przeciwnie - w tym momencie zupełnie nie wyobraża sobie rozstania z oddziałem przedszkolnym i zgraną grupą dzieci oraz panią wychowawczynią.
Rodzicom mającym wątpliwości związane z gotowością swojego dziecka do nauki w szkole, podpowiadamy co powinien umieć pięcio- i sześciolatek.
Sprawnie się ubierać, wiązać sznurowadła, zapinać guziki
Znać zasady przestrzegania higieny osobistej
Bezpiecznie posługiwać się przyborami szkolnymi
Stosować formy grzecznościowe: Dzień dobry, Do widzenia, Dziękuję, Proszę, Przepraszam
Sprzątać zabawki i pomoce naukowe
Unikać sytuacji konfliktowych
Uwzględniać prawa innych, np.: czekać cierpliwie na swoją kolej
Pomagać innym dzieciom
Potrafić zapamiętać i wykonać polecenie
Mówić o sobie, np.: o tym co lubi robić
Potrafić opowiedzieć historyjkę obrazkową
Umiejętnie składać puzzle
Słuchać uważnie nauczyciela
Dzielić wyrazy na sylaby i łączyć sylaby w wyrazy; wyodrębniać głoski, liczyć wyrazy w zdaniu, a także zdania w krótkim opowiadaniu.
Prawidłowo trzymać ołówek
Kreślić szlaczki
Znać pory roku i związane z nimi zjawiska
Odróżniać kierunki: lewo-prawo Wskazywać kierunki: prawo, lewo, góra, dół
Znać i stosować liczebniki porządkowe; Dodawać i odejmować różne przedmioty
Lepić figurki z plasteliny
Wystukiwać/wyklaskiwać rytm według podanego układu
Lubić zajęcia gimnastyczne
A oto droga, jaką przebyły nasze przedszkolaki od początku roku szkolnego…
Udział w uroczystościach: ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO.
Dzień Edukacji Narodowej; występ dzieci
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA
Dzień Pluszowego Misia
WYCIECZKI - do teatru w Lubaniu
Multikino w Zgorzelcu baśń „Kraina lodu”
Andrzejki
Przedszkolne Spotkanie Opłatkowe
WYSTĘP PRZEDSZKOLAKÓW PODCZAS XXII FINAŁU WOŚP
ZABAWA KARNAWAŁOWA
Uroczysty apel podsumowujący I semestr roku szkolnego 2013/2014
Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka
Szkolne obchody Dnia Świętego Walentego
Udział dzieci w koncertach: „Z piosenka w plecaku”
Koncert świąteczny "Muzyka z piernika"
Muzyczny Koncert Świąteczny
Udział dzieci w teatrzykach: HIPCIO FLIPCIO
Spektakl teatralny ”Dobre rady wiewiórki Majki’’
Koncert "Roztańczony Wiedeń"
„Podróże Koziołka Matołka”
Przedstawienie jasełkowe „Oddajmy pokłon Jezusowi”.
Ważni goście: spotkanie z kierownikiem schroniska
Spotkanie z policjantem BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS FERII
Z WIZYTĄ U PANA KONSERWATORA
Wydarzenia: Akcja grabienia liści
Próbna ewakuacja szkoły
Stan przygotowania SP w Dłużynie Dolnej na przyjęcie Państwa dzieci, w tym na przyjęcie sześciolatków.
Szkoła ma przygotowane pomieszczenia dydaktyczne do pracy z 6- latkami w pierwszej klasie.
Szkoła ma przygotowanych nauczycieli do pracy w klasie pierwszej.
Szkoła ma przygotowane miejsce w klasie do zabawy i do wypoczynku (część rekreacyjna, świetlica, boisko).
Zajęcia edukacyjne w klasie pierwszej prowadzone są w sposób elastyczny (różny czas zajęć).
Po zajęciach dzieci mają możliwość korzystania z zajęć świetlicowych.
Zaplecze socjalne dla najmłodszych uczniów: wydzielone miejsce w szkole; klasy I-III znajdują się na osobnym piętrze, - plac zabaw dla dzieci.
Posiłki dla najmłodszych: - możliwość skorzystania z cateringu.
Łagodne przejście z oddziału przedszkolnego do szkoły: ta sama placówka, długość adaptacji dzieci zależy od potrzeb dzieci.
Bardzo dobra komunikacja między nauczycielami a rodzicami, które umożliwiają: Częste zebrania z rodzicami Możliwość przeprowadzenia z nauczycielem rozmów indywidualnych.
Dziękujemy za uwagę. Prezentację przygotowała: Kamila Kędzierska