SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
Advertisements

Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
DZIAŁY FILOZOFII Antropologia filozoficzna. Co to takiego w ogóle jest antropologia ?
Nordic Walking Przygotowała: Małgorzata Kurek. Co to jest Nordic Walking? Nordic Walking jest ciekawą i przyjemną formą odpoczynku. Polega on na marszu.
MODUŁ 3 TEMAT 3 POZIOM 2 Zarządzani e czasem. CZY TO JUŻ CZAS PANIKOWAĆ…? Jesteś liderem pierwszej misji na Marsa! Jesteś bliski/a zakończenia pierwszego.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Jak świadomie budować markę osobistą?. Agenda Definicja Wstęp do budowania marki Formułowanie strategii marki Narzędzia budowania marki Monitoring działań.
INNOWACJE I PATENTY Innowacje i nowe technologie - przykład - Gepardy Biznesu Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
W społeczności ludzkiej i zwierzęcej funkcjonują rozmaite systemy znaków, za pomocą których jednostka nawiązuje więź z gromadą i przekazuje jej informacje.
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Zatrzymaj się !!!!!!!!!!!!! Weź głęboki oddech …
MODUŁ 3 TEMAT 1 POZIOM 2 Wyznaczani e celów. W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają, jak planowanie celów może pomóc im w ich przyszłej karierze Będą wyznaczyć.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Tydzień zdrowia i bezpieczeństwa pracy Ćwiczenia dla osób narażonych na obciążenie statyczne mięśni – praca siedząca Październik 2007.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Szkolenie dla partnerów KSOW
CELE NATURALNEGO PLANOWANIA RODZINY
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
ORGANIZACJA.
Wykład 1 SSE Podstawowe pojęcia prawa i prawoznawstwa
Wstęp do Informatyki - Wykład 3
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
10 kroków do zmiany nawyków
Podstawy psychologii dla osób dojrzałych
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Organizacja zajęć doradztwa zawodowego w gimnazjach Województwa Małopolskiego w IV edycji przygotowania do Festiwalu Zawodów.
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie
Metody radzenia sobie ze stresem
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Odwrócona lekcja „Praca”.
Siła Funkcjonalna zajmuje się prowadzeniem treningów z wykorzystaniem masy własnego ciała. Za główny cel stawiamy sobie poprawę kondycji fizycznej naszych.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Edukacji i Kształcenia Ustawicznego e-mail: ek.sekretariat@umwm.pl, tel.12 61 60 700 Partner projektu: Politechnika Krakowska im. T. Kościuszki Centrum Pedagogiki i Psychologii e-mail:cpip@pk.edu.pl, tel. 12 374-25-18 www.cpip.pk.edu.pl Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

OSOBOWOŚĆ Są to właściwości psychologiczne stanowiące o ciągłości zachowań jednostki w różnych sytuacjach i różnym czasie. Osobowość to także uogólniający termin, określający właściwości, które czynią nas tymi, którymi jesteśmy. Z kolei wszystko to jest osadzone w kontekście naszej kultury, relacji społecznych i poziomu rozwoju. Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Kim chcę być i co chcę robić? Czyją pracę podziwiam i najbardziej jej pragnę? Spośród wszystkich ludzi, których znam, których widziałam lub o których słyszałam, czyją pracę najbardziej cenię i dlaczego? Co jest dla mnie najbardziej ciekawe /najważniejsze w wykonywaniu tego zawodu? Co jest dla mnie ważne w pracy? Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

CZYM JEST MOTYWACJA? Słowo motywacja pochodzi od łacińskiego movere — poruszać się i oznacza: • uzasadnienie czyjegoś postępowania; • mechanizmy napędowe i energetyzujące, które nadają kierunek ludzkiej aktywności; Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

TEORIA WZMOCNIEŃ NAGRÓD I KAR Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Opisz dokładnie co się wtedy wydarzyło? Przypomnij sobie wydarzenie, które oceniasz jako swój duży/mały sukces. Opisz dokładnie co się wtedy wydarzyło? Dlaczego to wydarzenie było dla Ciebie ważne? Opisz swoje odczucia, myśli związane z tą sytuacją. Dlaczego tak się czułeś? Jaką potrzebę zrealizowałeś? Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

MOTYWACJA ZEWNĘTRZNA MOTYWACJA WEWNĘTRZNA Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

CEL POWINIEN BYĆ S Sprecyzowany: Jakie określone kroki podejmiesz, aby osiągnąć cel? M Mierzalny: Jak zmierzysz i rozpoznasz postęp? A Atrakcyjny/Ambitny: Czy cel odpowiada twoim zamiarom, pragnieniom, potrzebom? R Realistyczny: Czy cel jest realistyczny i osiągalny? T Terminowy: Jaki czas wyznaczyłeś sobie na osiągnięcie tego celu? Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

TRENING AUTOGENNY SCHULTZA Seria ćwiczeń mających na celu uzyskanie stanu relaksacji poprzez uspokojenie oddechu oraz wywołanie odczucia ciężkości i ciepła w poszczególnych częściach ciała Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

TRENING PROGRESYWNY JACOBSONA Osiąganie stanu relaksacji poprzez naprzemienne napinanie i rozluźnianie mięśni w poszczególnych częściach ciała Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Komunikacja z łacińskiego communicatio czyli wymiana, łączność, rozmowa KOMUNIKACJA TO PROCES DWUSTRONNY, KTÓRY PROWADZI DO POROZUMIENIA SIĘ DWÓCH LUB WIĘCEJ OSÓB NADAWCA->KOMUNIKAT->ODBIORCA Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

DYSTANS FIZYCZNY STREFA INTYMNA (15-45CM) STREFA OSOBISTA (46-122CM) STREFA SPOŁECZNA (1,22-3,6 M) STREFA PUBLICZNA Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

KOMUNIKAT TY KOMUNIKAT TY JEST ODBIERANY PRZEZ DRUGĄ OSOBĘ JAK OSKARŻENIE, ATAK I KRYTYKA SKŁANIA OSOBĘ DO OBRONY I ATAKU Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Zawsze tylko myślisz o sobie. Jesteś beznadziejny, gdy tak tylko siedzisz na kanapie i oglądasz telewizor. Nie szanujesz mnie. Zawsze tylko myślisz o sobie. Nigdy nie powiesz mi dziękuję, tylko ciągle wymagasz. Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

KOMUNIKAT JA KOMUNIKAT JA POLEGA NA PRZEKAZANIU INFORMACJI O TYM, JAK MY ODBIERAMY SŁOWA I ZACHOWANIE DRUGIEJ OSOBY. Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

Materiały przygotowane w ramach projektu pn Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II

CZYM TAK NAPRAWDĘ JEST STRES? Naturalna reakcja organizmu bodziec, sytuacja lub wydarzenie zewnętrzne o określonych właściwościach; reakcje wewnętrzne człowieka, zwłaszcza reakcje emocjonalne, doświadczane wewnętrznie w postaci określonego przeżycia; relacja między czynnikami zewnętrznymi, a właściwościami człowieka. STRES OSTRY VS PRZEWLEKŁY EUSTRES VS DYSTRES Materiały przygotowane w ramach projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II