Anna Gumułka Polska Agencja Prasowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedmioty rozszerzone:
Advertisements

Studenckie Koło Naukowe EnergON!
{Instytut Adama Mickiewicza}
Międzywydziałowe Koło Naukowe EuroProjekt
KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
1 Naukowe Koło Ubezpieczeń Risk Katedra Rynku Ubezpieczeniowego Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Poprawność informacji prasowych
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Jakub Jasiczak Katedra Marketingu Produktu
Politycy pod kontrolą – co można zrobić pojedynczo? – opis przypadku.
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
PATENT na innowacyjny biznes
Gminna Koalicja na Rzecz Gminna Koalicja na Rzecz Rozwoju Biblioteki Publicznej Rozwoju Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Łapy Miasta i Gminy Łapy.
Komitet Naukowo-Techniczny FSNT NOT Polityki Techniczno-Gospodarczej Kadencja 2004 – 2008 Eugeniusz Budny.
Autor: Adrianna Dzikielewska
Adrianna Dzikielewska
Wodzisław Śląski, 7 marca 2013r.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Studenckie Koło Naukowe Spraw Zagranicznych w SGH
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Założenia i plany Dla Animatorów tworzących Lokalne Grupy Działania Przygotowała Ewa Monika Ratajska.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Knmi.wzr.pl. Z naszych studiów zachowujemy w pami ę ci ostatecznie tylko to, co mo ż emy wykorzysta ć praktycznie J. W. Von Goethe knmi.wzr.pl.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
S PECJALNOŚĆ MULTIMEDIALNA Specjalność ma za zadanie wzmocnić pozycję studentów historii na rynku pracy: cel ten realizowany będzie poprzez możliwie pełne.
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Koło Energetyków Ignis. O nas Koło naukowe Ignis powstało w sierpniu 2011 roku przy Wydziale Energetyki i Paliw; obecnie do koła należy niemal 30 aktywnych.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Jak robić to efektywnie?
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Międzynarodowe stosunki kulturalne
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Platforma I Bank informacji o pracach i propozycjach tematów prac dyplomowych Elżbieta Czerwińska Anna Kmiecik.
Metody komunikacji.
Komercjalizacja wyników badań naukowych przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej dr Jacek Firlej, Politechnika Wrocławska.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Dr Barbara Cieślik – opiekun naukowy Łukasz Wróblewski – prezes koła SKN Ubezpieczeń Komunikacyjnych Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PRZEGLĄD PRASY 14 maja 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
ZARZĄDZANIE PORTEM LOTNICZYM dodaj skrzydeł swojej karierze
Specjalność środkowoeuropejska filologia polska, studia 1 stopnia
Program „Działaj Lokalnie” Zasady komunikacji i promocji
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Doktoraty wdrożeniowe – szanse i zagrożenia
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
Zapis prezentacji:

Anna Gumułka Polska Agencja Prasowa Szkolenie dla pracowników Politechniki Śląskiej „Kreowanie i tworzenie informacji prasowej” Anna Gumułka Polska Agencja Prasowa

Dlaczego Politechnikę Śląską trzeba i warto promować? prestiż i budowanie marki uczelni, pozyskiwanie środków na swoje projekty, w tym ze źródeł unijnych, pozyskiwanie studentów, wymagania władz uczelni dotyczące komercjalizacji dorobku naukowego naukowców przez współpracę z przemysłem, obowiązek wobec społeczeństwa.

Komunikacja – wymiana informacji między jej uczestnikami informacja zostanie przekazana w języku zrozumiałym dla obu komunikujących się stron, skuteczny nośnik tej informacji (rola rzecznika), przekaz pozostanie czysty od zniekształceń przez czynniki zewnętrzne, przekaz spotka się z odbiorem – kogo mogą zainteresować przekazywane informacje, dostosowanie i profilowanie przekazu.

System mediów – kto może wykorzystać informacje z Politechniki Śląskiej Media ogólnopolskie (dzienniki, stacje telewizyjne, rozgłośnie radiowe, portale ogólne i branżowe), Media regionalne (mniejsza selekcja informacji, informacje istotne z punktu widzenia regionu), Media lokalne (działające w miastach, gdzie swoje jednostki ma Politechnika Śląska). Obieg wewnątrz uczelni (niektóre informacje okażą się istotne tylko dla pracowników).

Podział mediów ze względu na profil działania: tabloidy, media opiniotwórcze, różnice i specyfika.

Specyfika radia, prasy, telewizji: zróżnicowanie ze względu na czas poświęcony zagadnieniu, ulotność i trwałość informacji, media towarzyszące i absorbujące.

Co może być tematem dla mediów: wydarzenia – konkursy, uroczystości, wydarzenia kulturalne, charytatywne, festiwale nauki, doktoraty honoris causa, wybory władz uczelni, eksperymenty naukowe, nagrody – informacje typu „Polak potrafi” (ważny rzetelny opis), rankingi – dobra lokata Politechniki lub jej jednostek, ciekawe projekty badawcze, a także informacja o pieniądzach, grantach pozyskanych na ten cel przez jednostkę badawczą,

Co może być tematem dla mediów: polska myśl techniczna za granicą – Polacy budują elektrownie w Iraku, kopalnie w Chinach, wyjazdy naukowe, eksperckie, wizyty ciekawych gości z kraju i zza granicy, otwarte wykłady na ciekawe tematy, spotkania organizowane przez koła naukowe, wydarzenia, których bohaterami są pracownicy uczelni, ale jednocześnie osoby znane publicznie z innej działalności,

Co może być tematem dla mediów: powstanie nowej jednostki badawczej – np. Instytut Badania Szkód Górniczych, odkrycia naukowe, ale też ich rocznice, wynalazki, patenty – im bliższe życia, tym lepiej, inwestycje – nowe budynki, ale też cenny sprzęt do laboratorium, którego nie ma inna uczelnia, a pozwoli badać nowe, ciekawe dziedziny, umowy łączące uczelnię z innymi uczelniami, jednostkami badawczymi, instytucjami, firmami.

Kreowanie newsa: udział naukowców Politechniki Śląskiej w zewnętrznych ciekawych projektach badawczych, ciekawe postaci – ludzie legendy, kreowanie ekspertów – media czują głód ekspertów, wydarzenia nie mające bezpośredniego związku z działalnością naukową, ale kreujące pozytywny wizerunek uczelni – naukowiec Politechniki Śląskiej uratował tonące dziecko, zdobył Koronę Ziemi itp., studenci zza granicy, studenci niepełnosprawni – ułatwienia i inwestycje dla nich. * Uwaga – pamiętajmy o informowaniu o kolejnych etapach projektu – „sprzedajemy” ten sam temat kilka razy.

Co jest ważne dla mediów: szybkość, czas – odpowiednio wczesna zapowiedź wydarzenia, jak najszybsza relacja po jego zakończeniu, jasny przekaz – dlaczego coś jest ciekawe, warte zainteresowania, dokładność – szczegóły danego wydarzenia, godzina, miejsce, adres, opis kontekstu (uwaga na pisownię nazwisk), wiarygodność, staranność i rzetelność, kompletność informacji – szansa na wykorzystanie informacji jest tym większa, im mniejszej ilości pracy ona wymaga.

Pisanie informacji dla mediów : Zasada odwróconej piramidy – to co najważniejsze w pierwszym akapicie informacji, tzw. lead 5W - odbiorca powinien jak najszybciej otrzymać informację kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego; tekst może też zawierać odpowiedź na pytanie „jak”; w dalszej części tekstu zawieramy mniej istotne informacje – szczegóły, ciekawostki, Haczyk – kontrowersyjne, przyciągające uwagę pytanie, teza, które ma zaintrygować odbiorcę i skłonić do przeczytania całej informacji, Cytat – ożywia informację! powinien mieć charakter komentarza. Pisanie informacji dla mediów :

O czym jeszcze warto pamiętać : background czyli tło. Zakładamy, że odbiorca nic nie wie o sprawie, albo nie pamięta wcześniejszych informacji na ten temat. To skrót historii sprawy, albo wyjaśnienie, dlaczego jest istotna, numer telefonu komórkowego osoby, która najlepiej zna sprawę i może dopowiedzieć szczegóły, link do strony internetowej.

Dziękuję za uwagę.