RZĄDOWY PROGRAM POMOCY UCZNIOM– „WYPRAWKA SZKOLNA” 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komisja Dialogu Obywatelskiego 05 września 2013 Poznańskie Centrum Świadczeń
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Rządowy program pomocy uczniom w 2013 r. Wyprawka szkolna.
PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Rządowy program pomocy uczniom w 2012 r. – Wyprawka szkolna.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Integracja w kształceniu zawodowym
Wybrane przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Edukacji.
Zadania zrealizowane. przez Wydział Strategii i Kadr
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Indywidualne nauczanie
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Rekrutacja do gdańskich przedszkoli i szkół na rok szkolny 2014/2015
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Darmowy podręcznik –zadania nauczyciela bibliotekarza
„Pomoc państwa w zakresie dożywiania” Podsumowanie 2013 roku  Plan po zmianach zł, w tym rezerwy celowej zł.  Przekazano jednostkom.
Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 135.  9-22 marca – Rejestracja w systemie wniosku o przyjęcie ucznia oraz złożenie wniosku w wersji papierowej w szkole.
Wykonanie wyroków Trybunału Konstytucyjnego - z dnia 21 października 2014 r., sygn. akt K 38/13 - z dnia 18 listopada 2014 r., sygn. akt SK 7/11.
Urząd Skarbowy w Rybniku
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Książki naszych marzeń
Zapewnienie uczniom podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych (dotacja celowa) Maj 2015 r.
Eliminacja wykluczenia cyfrowego w Gminie Kowiesy „Dotacje na Innowacje” „Inwestujemy w Waszą Przyszłość”
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 REDA 3 LISTOPADA 2011 R.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 REDA 29 PAŹDZIERNIKA 2014 R.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii ŚWIADCZENIA RODZINNE.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
ŚWIADCZENIA RODZINNE UZALEŻNIONE OD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Komisja Dialogu Obywatelskiego 1 grudnia 2016 r. Poznańskie Centrum Świadczeń, ul. Wszystkich.

PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Ul. Wszystkich Świętych 1
Spotkanie informacyjne
do szkół ponadgimnazjalnych
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Książki naszych marzeń
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2019/2020
na podstawie: Rozporządzenia MEN z dnia 14 marca 2017 r. ‚
Pomoc państwa w wychowywaniu dzieci PROGRAM RODZINA 500+
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

RZĄDOWY PROGRAM POMOCY UCZNIOM– „WYPRAWKA SZKOLNA” 2013 Ewa Fesner Dyrektor Wydziału Finansowo-Księgowego – Główny Księgowy Kuratorium Oświaty w Szczecinie

BENEFICJENCI KOŃCOWI PROGRAMU WYPRAWKA SZKOLNA W 2013 ROKU Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w m.in.: Klasach I-III i V szkoły podstawowej, Klasach I-III i V ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, Klasie II ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum, Klasie V ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, Klasie II liceum plastycznego. Uczniowie: słabowidzący, niesłyszący, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników (materiałów edukacyjnych) w roku 2013 przysługiwała: Uczniom pochodzącym z rodzin spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej - z wyjątkiem uczniów klasy I szkoły podstawowej, Uczniom klasy I szkoły podstawowej pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych, Uczniom pochodzącym z rodzin niespełniających kryterium dochodowego o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej, w przypadkach określonych w art. 7 tej ustawy, na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń uwzględniając lokalne warunki ekonomiczne i społeczne (liczba uczniów w danej gminie nie mogła przekroczyć 5% ogólnej liczby uczniów uprawnionych do pomocy wymienionych wyżej), Uczniom niepełnosprawnym uczęszczającym w roku szkolnym 2013/2014 do szkół: podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych lub szkół artystycznych.

Środki na realizację programu zostały przekazane w dwóch transzach: Pierwsza transza – ustalona na podstawie wstępnych danych, dotyczących liczby uczniów uprawnionych do korzystania z pomocy, Druga transza – jako uzupełnienie niezbędnych środków potrzebnych gminom do pełnego zrealizowania programu, ustalona na podstawie ostatecznych danych o liczbie uczniów korzystających z pomocy.

W roku 2013 z pomocy w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013r. – „Wyprawka szkolna” skorzystało 16,52 % uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy, tj. 12 270 uczniów, w tym: 20,6% uczniów klasy I szkoły podstawowej, 18,7% uczniów klasy II szkoły podstawowej, 18% uczniów klasy V szkoły podstawowej, 5,5% uczniów klasy II zasadniczej szkoły zawodowej, 7,5% uczniów klasy II liceów i techników. Ponadto w roku 2013 z pomocy skorzystało 2 750 uczniów niepełnosprawnych.

Na realizację Rządowego programu pomocy uczniom w 2013r Na realizację Rządowego programu pomocy uczniom w 2013r. – „Wyprawka szkolna” w roku 2013 gminom zostały przekazane środki w wysokości 4 mln 892 tys. zł, które zostały wykorzystane w 77,5%, tj. w wysokości 3 mln 792 tys. zł. ( 72,5% planu ) Analogicznie w roku 2012 na realizację Rządowego programu pomocy uczniom w 2012r. – „Wyprawka szkolna” zostały przekazane środki w wysokości 3 mln 693 tys. zł, które zostały wykorzystane w 74,9 %, tj. w wysokości 2 mln 766 tys. zł. W roku 2013 na realizację programu „Wyprawka szkolna” wykorzystano 1 mln 026 tys. zł więcej w stosunku do 2012r.

Analiza liczby uczniów uczniowie: zweryfikowana liczba uczniów uprawnionych do pomocy liczba uczniów, którzy skorzystali z pomocy różnica % w klasach I szkoły podstawowej 3 331 3 097 234 93% w klasach II szkoły podstawowej 3 106 2 779 327 89% w klasach III szkoły podstawowej 3 037 2 794 243 92% w klasach V szkoły podstawowej 2 832 2 584 248 91% w klasach II zasadniczej szkoły zawodowej 263 135 128 51% w klasach II liceów i techników 1 158 881 277 76% Razem 13 727 12 270 1 457 niepełnosprawni 3 068 2 750 318 90%

Analiza wykorzystania środków uczniowie: zweryfikowana liczba uczniów uprawnionych do pomocy liczba uczniów, którzy skorzystali z pomocy różnica % w klasach I szkoły podstawowej 749 475 690 452,51 59 022,49 92% w klasach II szkoły podstawowej 698 850 620 251,81 78 598,19 89% w klasach III szkoły podstawowej 683 325 619 957,53 63 367,47 91% w klasach V szkoły podstawowej 920 400 788 669,79 131 730,21 86% w klasach II zasadniczej szkoły zawodowej 102 570 37 145,34 65 424,66 36% w klasach II liceów i techników 515 310 305 126,44 210 183,56 59% Razem 3 669 930 3 061 603,42 608 326,58 83% niepełnosprawni 1 217 827 730 050,54 487 776,46 60%

CZYNNIKI NAJBARDZIEJ UTRUDNIAJĄCE REALIZACJĘ PROGRAMU Rozbieżności pomiędzy szacunkowymi danymi, a rzeczywiście złożonymi wnioskami. Spowodowane to jest przede wszystkim nie składaniem wniosków przez osoby uprawnione, brakiem pełnej informacji nt. statusu materialnego uczniów, poprawą sytuacji materialnej uczniów. Należy również zaznaczyć, że bardzo często przekazywanie szacunkowych danych o liczbie uczniów uprawnionych do skorzystania z programu następuje w terminach wcześniejszych niż termin składania wniosków wskazany w zarządzeniach organów prowadzących. Brak udokumentowania poniesionych wydatków przez wnioskodawców na pełną kwotę dofinansowania, co powoduje niewykorzystanie maksymalnej kwoty dotacji (zwrot kosztów następuje do wysokości faktycznie poniesionych i udokumentowanych wydatków). Zbyt niski próg dochodowy dla osób chcących skorzystać z pomocy, a w konsekwencji odrzucenie wniosków ze względu na nie spełnienie kryterium dochodowego.

Dziękuję za uwagę