Piaseczyńskie Porozumienie Rad Rodziców

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Advertisements

Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
SZKOŁA NR 316 im Astrid Lindgren
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
„ Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
PRZYSTOSOWANIE BEMOWSKICH SZKÓŁ DO PRZYJĘCIA SZEŚCIOLATKÓW.
Przy Szkole Podstawowej nr 6 w Łodzi od trzech lat działa oddział zerowy dla dzieci sześcioletnich. W obecnym roku szkolnym klasa 0 liczy 21 wychowanków.
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
MAM 6 lat CHCĘ POZNAĆ ŚWIAT! IDĘ DO SZKOŁY
ku lepszej przyszłości”
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 132 W WARSZAWIE
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Oddział przedszkolny dla dzieci sześcioletnich w Szkole Podstawowej.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Szkoła Podstawowa nr 289 Warszawa ul. Broniewskiego 99a
Szkoła Otwarta i Przyjazna Dzieci Sześcioletnich
POZNAJMY SIĘ … ZAPRASZAMY NA „DNI OTWARTE” W NASZEJ SZKOLE …
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
MSP nr 11 zaprasza. oferujemy: Wysoko wyspecjalizowaną kadrę wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej Świetlicę szkolną czynną od 7:00-16:00.
Szkoła Podstawowa nr 12 Zapewnia swoim uczniom:. - miłą i przyjazną atmosferę …
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Żarskiej Wsi
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Szkoła Podstawowa nr11 z Oddziałami Integracyjnymi im Kornela Makuszyńskiego w Zielonej Górze Opracowanie: Lidia Dubniewska.
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE Motto szkoły: Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia. Seneka.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Piastowie Al. Krakowska 20 Tel. /fax
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Radomiu Kontakt: tel:
Tel
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Nasz adres: Łódź ul. Elsnera 8.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 31 IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO W RADOMIU.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
Łódź ul. Dąbrówki 1 tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
Szkoła Podstawowa Nr 83 im. Stanisława Jachowicza Łódź, ul. Podmiejska 21 tel. (42) , fax (42)
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Szkoła Podstawowa nr 141 Łódź, ul. Zakładowa
Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy
Szkoła Podstawowa nr 26 im. Mirosława Biernackiego w Warszawie
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
ul. Grzybowska Warszawa
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

Piaseczyńskie Porozumienie Rad Rodziców

SZKOŁA DLA SZEŚCIO I PIĘCIOLATKÓW Dorota Cichocka-Zawada

NAJWAŻNIEJSZE JEST : BEZPIECZEŃSTWO !

PROBLEMY:

dwuzmianowość: świetlica jest za dużo dzieci w stosunku do bazy lokalowej. łączenie klas starszych Przedstawianie sytuacji dzieci pięcio i sześcioletnich w samych superlatywach

wandalizm przemoc „przepełnienie uczniami” - powoduje problemy lokalowe

BAZA LOKALOWA (jaka powinna być)

Zerówka w oddzielnym skrzydle, korytarzu z własnym wejściem i własną, oddzielną szatnią. Klasy nauczania zintegrowanego – oddzielne szatnie i pawilony Sala oraz meble dostosowane do potrzeb dzieci: stoliki, krzesełka, szafki na przybory. Ilość uczniów w klasie adekwatna do wielkości sal lekcyjnych. Oddzielna, odpowiednio wyposażona łazienka: toalety, umywalki, prysznic Stołówka wyposażona w odpowiedniej wielkości stoliki i krzesełka

Przygotowanie placówek do przyjęcia dzieci na wózkach inwalidzkich. Oddzielny, odpowiednio wyposażony plac zabaw: z wyznaczeniem oddzielnego miejsca dla pięciolatków, oddzielne dla nauczania zintegrowanego Dodatkowa sala do zajęć ruchowych dla maluchów Odpowiedniej baza do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego. Przygotowanie placówek do przyjęcia dzieci na wózkach inwalidzkich.

PRACA, ZABAWA, ODPOCZYNEK, POSIŁEK

Liczba uczniów w zerówce nie powinna przekraczać 20 a wręcz powinna być mniejsza Dobór nauczycieli: kwalifikacje i zaangażowanie. Specjaliści bloku rewalidacyjnego: reedukacja, korektywa, logopedia, pomoc psychologiczno - pedagogiczna – bon edukacyjny WSKAŹNIK! Zapewnienie zaspokojenia potrzeb dzieci z orzeczeniami – klasy integracyjne. Odpowiednia ilość i jakość gier edukacyjnych, zabawek manipulacyjnych

Tablice multimedialne, rzutniki, komputery, multibooki, wizualizatory Oddzielne pory spożywanie posiłków - w ciszy i spokoju Obiad spożywany w czasie adekwatnym do długości przebywania dzieci w szkole Zapewnienie warunków do odpoczynku, odizolowanie od hałasu

ŚWIETLICA

Oddzielna dla pięciolatków, oddzielna dla zerówki sześciolatków i pierwszej klasy, oraz oddzielna dla klas II i III Inne pomieszczenie, a nie własna klasa. Dostosowana do potrzeb dzieci Świetlica do 25 uczniów Czy jest płatna, w jakich godzinach czynna, jakie są tam prowadzone zajęcia i czy realnie można je prowadzić?

PRZEDSZKOLE A SZKOŁA

CZY DZIECKO PIĘCIOLETNIE UCZĘSZCZAJĄCE DO PRZEDSZKOLA RÓŻNI SIĘ OD DZIECKA PIĘCIOLETNIEGO UCZĘSZCZAJĄCEGO DO SZKOŁY?

Wspomaganie nauczyciela przez Panią Pomoc Toalety w salach, bez konieczności wychodzenia na korytarz, prysznice Szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych Szeroka oferta imprez kulturalnych Posiłki w salach, spożywane nie w pośpiechu, nie w tłoku, nie w hałasie. Rodzinna atmosfera.

NALEŻY PODKREŚLIĆ

Bardzo dobrze wyposażone klas w pomoce dydaktyczne dzięki staraniom dyrekcji i ogromnemu nakładowi pracy nauczycieli. Monitoring Prośba o ROZUMNE DYSPONOWANIE PIENIĘDZMI - ZAOPATRYWANIE W SPRZĘT STOSOWNIE DO POTRZEB KONKRETNEJ PLACÓWKI. JAKOŚĆ POMOCY NIE JEST DOSTOSOWANA DO ILOŚCI UCZNIÓW Z NICH KORZYSTAJĄCYCH

Zaangażowanie rodziców w pozyskiwanie funduszy na doposażenie placówki

CIEKAWE POMYSŁY

Odciążenie nauczyciela w trudnych sytuacjach z uczniem z ADHD przez nauczyciela świetlicy - Warszawa Zerówka i pierwszoklasiści chodzą na plac zabaw do pobliskiego przedszkola - przykład z Warszawy

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czy są oddzielnie pięciolatki, zerówka dla dzieci sześcioletnich, I -III, IV - VI: korytarze, świetlica, posiłki na stołówce, plac zabaw wydzielony dla młodszych dzieci? Czy w Zespołach Szkół maluchy mają styczność z gimnazjalistami? Czy sale są przystosowane do: nauki, zabawy, odpoczynku oraz czynności toaletowych ? Czy jest wystarczająca ilość pomieszczeń aby w sposób optymalny uczniowie mogli zdobywać wiedzę jak również i odpoczywać?

Czy jest zachowana równowaga między nauką a zabawą? Czy maluchy korzystają z przerw ogólnych? Jak duże są korytarze, jak dużo dzieci przebywa na przerwach na korytarzach? (poziom hałasu) Czy są zajęcia dodatkowe – np.: rytmika? Czy jest system dwuzmianowy?

W jakich godzinach odbywają się lekcje? Świetlica- jaka, gdzie, na ile dzieci a ile rzeczywiście z niej korzysta i jak długo? Czy świetlica jest płatna, w jakich godzinach jest czynna, jakie są tam prowadzone zajęcia i czy realnie można je prowadzić?

JEST W STANIE ZAPEWNIĆ REALNE BEZPIECZENSTWO MALUCHOM ? CZY DYREKTOR JEST W STANIE ZAPEWNIĆ REALNE BEZPIECZENSTWO MALUCHOM ?

Zestawienie danych Rocznik Rozpoczęcie nauki w klasie I - ej Zameldowanie Liczba uczniów w szkołach 2003 2010 862 835 2004 2011 907 974 2005 2012 1004 857 2006 2013 2007 i do VI 2008 2014 1701 Piaseczno 956

Głosków 74 Józefosław 313 Gołków 68 Chylice 35 Złotokłos 65 SP 1 30 + Ilość dzieci urodzonych w 2007 r. I połowie 2008 r. zameldowanych na pobyt stały i czasowy w gminie Piaseczno. Stan na dzień 29.V.2013 Głosków 74 Józefosław 313 Gołków 68 Chylice 35 Złotokłos 65 SP 1 30 + Jazgarzew 77 SP 5 Razem 956 Zalesie Dolne Zalesie Górne

Witamy na stronie Szkoły Podstawowej nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Tychach

Co nas wyróżnia? Pięknie wyremontowane i umeblowane sale lekcyjne dla uczniów klas IV-VI. Doskonale wyposażone kolorowe sale lekcyjne, w których uczniowie klas 0-III mają swoje szuflady na przybory szkolne. Nowoczesna szatnia z osobistą zamykaną szafką dla każdego ucznia.

Co nas wyróżnia? Pracownie komputerowe bogato wyposażone w liczne programy komputerowe oraz: Multimedialne Centrum Informacji, z którego korzystają dzieci, nauczyciele i rodzice.

Pracownia komputerowa i Centrum powstały w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Co nas wyróżnia? Nowoczesna pracownia języka angielskiego  z tablicą interaktywną. Zajęcia komputerowe oraz lekcje języka angielskiego prowadzone już od klasy 1. Szeroka oferta zajęć dodatkowych rozwijających zainteresowania i zdolności naszych uczniów:

zajęcia wokalno-taneczne zajęcia plastyczne, zajęcia czytelnicze zajęcia origami, zajęcia dla sprawnej główki, zajęcia ekologiczne, zajęcia informatyczne

Dodatkowo współpracujemy z różnymi szkołami w Tychach prowadząc: warsztaty, konkursy i zajęcia otwarte dla dzieci, rodziców i nauczycieli

Szkoła widziana oczyma Rodziców:

słabe oddziaływanie wychowawcze szkoły w zakresie: wychowania do życia w społeczeństwie i stosowania powszechnie przyjętych norm dobrego zachowania wychowania patriotycznego i obywatelskiego wychowania do odpowiedzialności i korzystania z zasad demokracji wychowania do gospodarności, przedsiębiorczości, szacunku dla dobra wspólnego wychowania do dzielenia się talentami

słaby poziom edukacyjny ze względu na: oparty na testach system sprawdzianów końcowych na poszczególnych poziomach edukacji mały udział zabawy i praktycznego poznawania świata w procesie nauczania brak programowego ujęcia wycieczek turystyczno-krajoznawczych po Polsce ubogą ofertę ciekawych zajęć dodatkowych okrojoną podstawę programową brak nacisku na rozwój własnych uzdolnień, możliwości, budowania własnej wartości

słaba współpraca z organizacjami wspomagającymi szkołę w jej zadaniach np. z: harcerstwo wolontariat organizacje pozarządowe inne szkoły, w tym wymiana krajowa i międzynarodowa

niejednolite, nieuporządkowane, niepełne dokumenty szkoły: program wychowawczy program profilaktyczny szkolny system bezpieczeństwa

niskie zaangażowanie rodziców w życie szkoły niska frekwencja na zebraniach rady rodziców niejednolite regulaminy rad rodziców i sposób prowadzenia dokumentacji finansowej brak świadomości rodziców o ich prawach i obowiązkach związanych z systemem oświaty brak pomysłów, inicjatyw, czasu poświęcanego przez rodziców społeczności szkolnej

Słabe przygotowanie wychowawców/nauczycieli pod kątem rozpoznawania i reagowania na procesy grupowe Słaba współpraca wychowawców/nauczycieli z psychologiem szkolnym Budowanie przez nauczyciela autorytetu wewnętrznego oraz bycie liderem w grupie (formalnym i nieformalnym)