3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Standardowy Eurobarometr 70 / jesień 2008 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 70 / JESIEŃ 2008 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 70 OPINIA PUBLICZNA.
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Analiza wyników ankiety
BADANIE POZIOMU AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ DLA ZMIAN PROPONOWNAYCH W USTAWIE O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH - SKRÓT Z BADANIA Dla Narodowego Funduszu.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Najważniejsze sportowe wydarzenie roku nadchodzi.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Problemy wychowawcze dzieci
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Podsumowanie badań Społeczny wizerunek i szanse wyborcze Marka Goliszewskiego Warszawa, czerwiec 2005.
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
źródło: Telemetria NAM
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
1 71. TOUR DE POLOGNE UCI WORLD TOUR. Co roku Tour de Pologne śledzą miliony widzów. W 2014 roku: LICZBA ODBIORCÓW 2 Tour de Pologne UCI World Tour Liczba.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Głos Polaków w sprawie wina
Wiosenny festiwal sprzątania
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Zapis prezentacji:

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie TNS Polska dla TVP

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Podsumowanie wyników badania 5 3 Wyniki9 Spis treści 2 1 Informacja o badaniu3

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Informacja o badaniu

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Informacje o badaniu Termin realizacji: 7-12 marca 2014 roku. Próba: reprezentatywna próba 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej. Technika: wywiady bezpośrednie wspomagane komputerowo (CAPI). 4

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Podsumowanie wyników badania

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Podsumowanie 1/3 6 Więcej niż dziewięciu na dziesięciu Polaków (93%) deklaruje, że interesuje się ostatnimi wydarzeniami, jakie mają miejsce na Ukrainie. 19% badanych bardzo interesuje się tym tematem i specjalnie w tym celu śledzi wiadomości, 51% raczej się interesuje, natomiast prawie jedna czwarta (23%) mało się tym interesuje i niewiele wie na ten temat. Tylko nieliczni (7%) w ogóle nie interesują się wydarzeniami na Ukrainie i nic o tym nie wiedzą. Mężczyźni częściej niż kobiety specjalnie szukają informacji dotyczących ostatnich wydarzeń na Ukrainie i deklarują duże zainteresowanie tymi sprawami (22% wobec 16%). Dodatkowo na tle ogółu większym zaciekawieniem tematem wyróżniają się również osoby w wieku 60 lat i więcej (26% wobec 19% dla ogółu). Przeważająca większość (87%) Polaków zainteresowanych wydarzeniami na Ukrainie uzyskuje informacje na ten temat z telewizji, jedna trzecia (33%) z Internetu, a jedna piąta (20%) z radia. Co dziewiąty badany (11%) czyta o Ukrainie w prasie, a 8% czerpie wiadomości od znajomych lub rodziny. Wśród osób, które jako źródło informacji wskazały telewizję, najczęściej oglądaną stacją jest TVP 1 – wskazała ją ponad połowa respondentów (56%). Na drugim miejscu uplasowało się TVN z wynikiem 50%, na trzecim Polsat – 37%. Czwarte miejsce zajęły ex aequo TVP 2 i TVP Info, o których wspomniała jedna trzecia respondentów (odpowiednio 33% i 31%). Pozostałe stacje (m.in. Polsat News, TVN24, TV Trwam) nie przekroczyły wyniku 11%. TVP 1 oraz TVP Info częściej niż inni badani oglądają osoby w wieku 60 lat i więcej, natomiast TVN częściej wybierają młodzi widzowie – w wieku lat.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Podsumowanie 2/3 7 Jeśli chodzi o jakość prezentowanych wiadomości dotyczących wydarzeń na Ukrainie, to najlepiej oceniane są dwie stacje: TVN i TVP 1, które uzyskały bardzo podobną liczbę głosów (odpowiednio 21% i 19%). Trzecią stacją w rankingu jest TVP Info z wynikiem 14%. Pozostałe stacje nie uzyskały więcej niż 10% wskazań. Blisko jedna piąta osób (19%), które informacje dotyczące sytuacji na Ukrainie czerpią z telewizji, nie ma jednoznacznego zdania, która stacja, najlepiej podaje wiadomości na ten temat i odpowiada trudno powiedzieć. Częściej niż inni badani oddają swój głos na TVP 1 osoby z wykształceniem podstawowym (26% wobec 19% dla ogółu) oraz seniorzy – w wieku 60 lat i więcej (26% wobec 19%). Ponad trzy czwarte Polaków (77%), którzy przynajmniej w małym stopniu interesują się Ukrainą, uważają, że telewizja publiczna w sposób wystarczający informuje o mających tam miejsce wydarzeniach. 9% badanych jest jednak przeciwnego zdania, przy czym tylko 2% uważa, że telewizja publiczna przekazuje informacje w sposób zupełnie niewystarczający, a 7% – raczej niewystarczający. 14% respondentów nie ma na ten temat sprecyzowanej opinii. Osoby, które poszukiwały informacji o sytuacji na Ukrainie w telewizji publicznej, bardzo dobrze oceniają prezentowane przez TVP wiadomości. W zdecydowanej większości uważają, że TVP: ilustruje wiadomości aktualnymi materiałami filmowymi (89%); rzetelnie informuje o wydarzeniach na Ukrainie (87%); prezentuje zróżnicowane poglądy, opinie i stanowiska na ten temat (85%); trzyma rękę na pulsie i od razu informuje o najważniejszych zdarzeniach (85%); prezentuje wysoką jakość dziennikarstwa (83%); trafnie dobiera tematy (82%) oraz ekspertów komentujących wydarzenia na Ukrainie (79%); daje poczucie uczestniczenia w tych wydarzeniach(79%).

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Podsumowanie 3/3 8 Trzy czwarte respondentów (76%), którzy poszukują informacji o Ukrainie w telewizji publicznej, jest zdania, że czas poświęcony na przedstawienie tego tematu w TVP jest odpowiedni. 14% uważa, że poświęca się go za dużo, a 5% wręcz przeciwnie – za mało. Kolejne 5% badanych nie ma na ten temat jednoznacznej opinii. Zdecydowana większość widzów TVP (84%) jest zdania, że obraz wydarzeń na Ukrainie przedstawiany w telewizji publicznej jest zgodny z rzeczywistością lub jej bliski. Tylko nieliczni (5%) raczej się z tym nie zgadzają, natomiast co dziewiąty badany (11%) nie ma na ten temat poglądu. Wśród tych, którzy poszukiwali wiadomości o sytuacji na Ukrainie w TVP, 8% uważa, że niektórzy dziennikarze telewizji publicznej zasługują na szczególnie pozytywne wyróżnienie. Najczęściej docenianymi przez tych respondentów są: Piotr Kraśko (13%), Arleta Bojke (11%), Beata Tadla (7%) oraz Maria Stepan (4%). Widzowie TVP uznali, że określeniami, które najlepiej pasują do sposobu relacjonowania wydarzeń na Ukrainie przez Telewizję Polską, są przede wszystkim: aktualny, łatwy do zrozumienia, godny zaufania, wiarygodny, ciekawy oraz trafny, rzetelny. Najrzadziej wskazywane przez badanych określenia to m.in.: oficjalny, sztywny, chaotyczny, skrótowy, pobieżny. Na podstawie uzyskanych wyników można wnioskować, że widzowie TVP cenią jakość otrzymywanych informacji na temat sytuacji na Ukrainie. Potwierdza to również rozkład odpowiedzi na pytanie o ogólną ocenę prezentowania wydarzeń na Ukrainie przez telewizję publiczną. Ponad dziewięciu na dziesięciu zapytanych (92%) dobrze ocenia poziom wiadomości emitowanych przez TVP, przy czym 12% ocenia je bardzo dobrze, a 80% raczej dobrze. Tylko 5% wyraża niezadowolenia, a 4% udziela odpowiedzi trudno powiedzieć.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Wyniki

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Czy interesuje się Pan(i) ostatnimi wydarzeniami na Ukrainie? 10 N=1000

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Skąd czerpie Pan(i) informacje na temat wydarzeń na Ukrainie? 11 N=927, osoby, które przynajmniej trochę interesują się wydarzeniami na Ukrainie

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Skąd czerpie Pan(i) informacje na temat wydarzeń na Ukrainie? 12 N=808, osoby, które informacje o sytuacji na Ukrainie czerpią z telewizji

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Która stacja telewizyjna najlepiej prezentuje wspomniane wydarzenia na Ukrainie? 13 N=808, osoby, które informacje o sytuacji na Ukrainie czerpią z telewizji

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Czy Pana(i) zdaniem telewizja publiczna (TVP1, TVP2, TVP Info) wystarczająco informuje o wydarzeniach na Ukrainie? 14 N=927, osoby, które przynajmniej trochę interesują się wydarzeniami na Ukrainie

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Jak Pan(i) sądzi, czy TVP, ogólnie rzecz biorąc, informując o wydarzeniach na Ukrainie: 15 N=555, osoby, które poszukiwały informacji o Ukrainie w TVP

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Jak Pan(i) sądzi, czy telewizja publiczna (TVP1, TVP2, TVP Info), ogólnie rzecz biorąc, przeznacza na wydarzenia na Ukrainie tyle czasu ile trzeba, czy też za dużo lub za mało? 16 N=555, osoby, które poszukiwały informacji o Ukrainie w TVP

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Czy obraz wydarzeń na Ukrainie przedstawiany w telewizji publicznej (TVP1, TVP2, TVP Info) jest Pana(i) zdaniem zgodny z rzeczywistością czy raczej odbiega od rzeczywistości? 17 N=555, osoby, które poszukiwały informacji o Ukrainie w TVP

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Czy któryś z dziennikarzy telewizji publicznej (TVP1, TVP2, TVP Info) komentujących lub relacjonujących przebieg wydarzeń na Ukrainie szczególnie zasługuje, Pana(i) zdaniem, na pozytywne wyróżnienie? 18 N=555, osoby, które poszukiwały informacji o Ukrainie w TVP

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Który z dziennikarzy komentujących lub relacjonujących przebieg wydarzeń na Ukrainie szczególnie zasługuje, Pana(i) zdaniem, na pozytywne wyróżnienie? 19 N=46, osoby, które uważają, że któryś z dziennikarzy TVP się wyróżnił

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Które z określeń najlepiej pasują do sposobu relacjonowania wydarzeń dotyczących sytuacji na Ukrainie prezentowanych przez Telewizję Polską? 20 N=555, osoby, które poszukiwały informacji o Ukrainie w TVP fachowy, profesjonalny przyjazny ciekawy aktualny trafny, rzetelny pogłębiony sztywny, oficjalny skrótowy, pobieżny nowatorski miarodajny, mający autorytet godny zaufania, wiarygodny łatwy do zrozumienia powtarzający tylko wcześniej podawane informacje obszerny, podający pełny zestaw ważnych informacji emocjonalny chaotyczny

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Które z określeń najlepiej pasują do sposobu relacjonowania wydarzeń dotyczących sytuacji na Ukrainie prezentowanych przez Telewizję Polską? 21 N=555, osoby, które poszukiwały informacji o Ukrainie w TVP

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie © TNS Jak ogólnie rzecz biorąc ocenia Pan(i) sposób pokazywania wydarzeń na Ukrainie przez Telewizję Publiczną (TVP1, TVP2, TVP Info)? 22 N=555, osoby, które poszukiwały informacji o Ukrainie w TVP