Warsztaty TAF – TSI Śledzenie przewozów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Sesja czerwcowa 2010 Organizacja etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
WYBORY DO SEJMU I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2015 zarządzone na dzień 25 października 2015 r. WARUNKI WAŻNOŚCI GŁOSU.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
OBSŁUGA KARTY DILO. Karta diagnostyki i leczenia onkologicznego zawiera: - oznaczenie pacjenta, pozwalające na ustalenie jego tożsamości, - oznaczenie.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Usługa PUE-ZUS (Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS
# Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii LIDAR 1 15 Sep 2010 Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
POP i SIR POK1 i POK2.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Apteka Oliwna Jak poprawnie złożyć zamówienie
Moduł SDI – zasilanie węzłów IIP oraz wykorzystanie danych. Wprowadzenie. Szkolenie przeprowadzone w ramach projektu „TERYT 3 – Rozbudowa systemów do prowadzenia.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Regionalne warsztaty TAF TSI
Sześciolatek idzie do szkoły
Test analizy wariancji dla wielu średnich – klasyfikacja pojedyncza
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
DIALOG TECHNICZNY – KW-P-11/ Poznań, r.
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA Metoda wzorca rozwoju Hellwiga – przykład
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
ANALIZA ABC/XYZ Zajęcia Nr 8.
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
Sprzedaż produktu lub usługi
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Przewodnik Udoskonalanie listy wyników w wyszukiwarce naukowej
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Git - system kontroli wersji
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
INSTRUKCJA.
Zmiany w zakresie procedury
Strukturalne wzorce projektowe
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
FACULTY OF ENGINEERING MANAGEMENT
Szybkość-zdolność do wykonywania ruchów w najkrótszych odcinkach czasu
Instrukcja.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
WYBRANE ZAGADNIENIA PROBABILISTYKI
Autor: Magdalena Linowiecka
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Zapis prezentacji:

Warsztaty TAF – TSI Śledzenie przewozów Paweł Jakubowski Warszawa / 12-13 września 2017 r.

TAF TSI – zakres danych Dokumentacja zakresu danych TAF TSI opisuje duży zakres danych, które na pierwszy rzut nie mają ze sobą połączenia. Jednym z trudniejszych zagadnień jest określenie estymowanego czasu przybycia przesyłki (lub wagonów pod załadunek) dla konkretnego Klienta. Owa trudność polega na tym, że informacje o wagonie musimy połączyć z informacjami o Kliencie oraz rozkładzie jazdy. Do uzyskania powyższej informacji wykorzystywany jest EKL (Elektroniczna Księga Logistyki) – jest to system w całości projektowany i wytwarzany przez PKP CARGO S.A. System EKL rozwijany jest od 2009, w skład systemu wchodzi również EKL Monit.

Zakres danych do analizy By otrzymać dokładną informację o położeniu oraz móc ją powiązać z konkretnym Klientem/przesyłką konieczne jest powiązanie danych z poniższych obszarów: Drużyny trakcyjne Rozkłady jazdy Lokomotywy Programowanie i planowanie (Zamówienia na wagony i Harmonogramy) Wagony Dane handlowe (listy przewozowe).

Omawiany przypadek śledzenia przewozów Zarys Omówiony w dalszej części przypadek będzie bazował na przewozie poza harmonogramem, posiadającym zamówienie na wagony złożonym na 3 dni przed datą zapotrzebowania na wagony. Przewóz ładowny będzie wykorzystywał wiele rozkładów jazdy i będzie w relacji krajowej. Całość przewozu będzie realizowana na licencji PKP CARGO. Główne problemy: krótki czas życia procesu, wiele procesów w jednym momencie, na różnym etapie realizacji.

Śledzenie przewozów W omawianym przykładzie w momencie złożenia zamówienia na wagony powoływane są dwa procesy, które muszą zostać obsłużone: Jazda próżna Pytanie klienta: Kiedy będą wagony pod załadunek? Dane wejściowe: Zamówienie na wagony Jazda ładowna Pytanie klienta: Kiedy u mnie będzie przesyłka? Dane wejściowe: List przewozowy, harmonogram, zamówienie na wagony

Łączenie zamówienia na wagony z planem Skojarzenie rozkładu jazdy z jazdą próżną z zamówieniem na wagony. Problem: Zmienność ilości wagonów w trakcie jazdy pociągu (usterka, zmiana dyspozycji)

Śledzenie przyjazdu składu próżnego Zamówienie na wagony jest połączone z planem SEPE, dzięki czemu wiemy, gdzie obecnie są wagony dla Klienta, oraz możemy określić szacowany czas przyjazdu do stacji docelowej.

Informacje o pociągu W przypadku nie planowych postojów, opisujemy każdorazowo przyczynę oraz prognozowany czas dalszego uruchomienia pociągu (czasy te są aktualizowane wraz ze zmieniającą się sytuacją). Te dane są przenoszone do plansz raportów monitorujących pokrycie zamówień.

Kiedy wagony będą pod załadunek? Poza estymacją czasu przyjazdu do stacji docelowej, określenie godziny podstawienia pod załadunek zależy od planowych obsług i jeżeli to jest konieczne od dostępności drużyny manewrowej.

Jazda próżna – uproszczony model danych

Główne problemy – śledzenie próżny 1 Próżne wagony nie posiadają dokumentów przewozowych Stacja/bocznica do której wagony zamawia klient należy do innych obiektów niż te po których poruszają się pociągi. 2 Przekształcenia danych – monitorowanie wykonania zamówionego rozkładu jazdy w tym terminowość dostępnych danych. 3

Obiekt „proces przewozowy” Podczas łączenia elementów procesu przewozowego pojawił się problem: jak połączyć zamówienie na wagony z rozkładem jazdy i jak monitorować czas przewozu. Problem rozwiązaliśmy projektując obiekt proces przewozowy, który reprezentuje wewnętrzne zamówienie na realizacje przewozu. Genezą dla ładownego procesu jest m.in. Zamówienie na wagony.

Obiekt „proces przewozowy” Do utworzenia procesu przewozowego konieczne są minimum poniższe informacje: Relacja przewozu Planowy termin uruchomieniu przewozu Oczekiwany termin dostarczenia przesyłki (jeżeli jest taka konieczność) Rodzaj ładunku (materiał niebezpieczny, specjalne warunki przewozu) Powyższe informacje są dostępne są podczas składania zamówienia na wagony lub harmonogramie przewozu.

Jazda ładowna – proces przewozowy Proces przewozowy jest to obiekt, który jest dostępny przed rozkładem jazdy i listem przewozowym - który posiada informacje o kontrahencie, planowanej drodze przebiegu oraz oczekiwany czas uruchomienia i ewentualnie dostarczenia przesyłki. Proces agreguje wiele rozkładów jezdy od wielu zarządców infrastruktur.

Jazda ładowna – proces przewozowy Zakup rozkładu do procesu, wykorzystanie istniejącego rozkładu jazdy lub jego fragmentu. Wykonanie rozkładu jazdy – do procesu dostarczana jest informacja o aktualnym położeniu pociągu

Obiekt „proces przewozowy” Połączenie rozkładu jazdy z procesem przewozowym pozwala na monitorowanie realizacji, gdy pytamy o zamówienie na wagony lub o realizację harmonogramu w ruchu zwartym. By uzyskać śledzenie w ruchu rozproszonym, lub móc odpowiedzieć na pytanie na jakim etapie jest realizacja relacji listu przewozowego – konieczne jest dodanie i tego obiektu do procesu przewozowego.

Jazda ładowna – pociąg R7 Do pociągu, przed odjazdem i aktualizowane w trakcie jazdy są informacje o wagonach w składzie pociągu – dokument R7.

Jazda ładowna – informacje o przesyłce Przed odjazdem pociągu ze stacji uruchomienia do systemu został wprowadzony również list przewozowy, wraz z wykazem wagonów które ten list realizują.

Jazda ładowna – informacje o wagonie Poprzez połączenie listu przewozowego, przez wagon, dokument R7 do pociągu istnieje możliwość przeniesienia informacji o ostatniej stacji do danych o liście przewozowym. Wcześniejsze posiadanie procesu przewozowego pozwala na przepisywanie R7 do innych planów realizujących danych przewóz dla których wyżej wymieniony dokument nie jest sporządzany.

Jazda ładowna– uproszczony model danych

Główne problemy – śledzenie ładowny 1 Wiele komórek biznesowych zaangażowanych jest do wprowadzenia danych, oraz wiele procesów biznesowych w których dane są uzupełniane – ma wpływ na terminowość wprowadzanych danych. Operacyjna zmienność danych – zmiana relacji procesu, wyłączenia wagonów z procesu, błędnie wprowadzone informacje. 2 Integracja procesów niezależnych procesów biznesowych 3

Problem - słownik punktów WOT/DIUM – baza danych na podstawie której klient zleca przewóz. POS – Baza na podstawie której budowane są drogi przebiegu pociągu w relacji krajowej. PCS – Baza punktów poza granicami kraju wykorzystywana do konstrukcji rozkładów jazdy. SKRJ ID – baza punktów wykorzystywana przez system SKRJ. DS100 – Baza punktów wykorzystywana przez DB Netz. I nasz EKL ID – integracja powyższych.

Dziękuję za uwagę.