DLACZEGO NIE POWINNIŚMY KSZTAŁCIĆ KOLEJNYCH SEKRETAREK?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Sortowanie przez scalanie
Algorytmy sortowania i porządkowania
Algorytmy sortowania i przeszukiwania
1 Dzisiejszy wykład Wzorce funkcji Wzorce klas. 2 Wzorce Często pojawia się konieczność pisania podobnych funkcji lub klas operujących na argumentach.
Algorytmika w szkole podstawowej
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Elementarne struktury danych Piotr Prokopowicz
pseudokody algorytmów
Opracowała: Elżbieta Fedko
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Programowanie imperatywne i język C
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Algorytmika w drugim arkuszu maturalnym. Standardy wymagań I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE II.KORZYSTANIE Z INFORMACJI II.KORZYSTANIE.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Jak uczę programowania?
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Podstawy programowania
Podstawy programowania II
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Algorytmy i struktury danych
Podstawy programowania
Dlaczego nie powinniśmy kształcić kolejnych sekretarek? Algorytmika jest dla każdego. Przemysław Szydzik { Wydawnictwo Szkolne PWN }
ALGORYTMY KLASYCZNE ________ FRAKTALE
Sortowanie przez kopcowanie
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Przegląd podstawowych algorytmów
Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie
Założenia PROJEKTU
Technologia informacyjna
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Algorytmy rekurencyjne - przykład
Tworzenie prezentacji
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Gramatyki i translatory
Na wysokościach myślenia jest sfera,
Algorytmika.
Algorytmy i Struktury Danych
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
Wolontariat Wolontariat. TO TAKIE PROSTE!. POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Każdy z nas lubi siedzieć na komputerze i przeglądać internet, prawda? Chcemy.
NIM gra Beata Maciejewska Monika Mackiewicz.
Algorytmy.
Lekcje z komputerem, 2006.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2007 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp do.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Temat 3: Podstawy programowania Algorytmy – 2 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Programowanie I Rekurencja.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Programowanie dla każdego
(KODU)JEMY! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Programowanie z z komputerem i bez.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Jak zaczynam przygodę z programowaniem z gimnazjalistami?
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Wprowadzenie do zmiennych
gry dla przyszłych programistów
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
Wstęp do Informatyki - Wykład 6
Zespół Szkół Zawodowych im. Króla Jana III Sobieskiego w Przeworsku
Wskaźniki Elżbieta Labocha.
Programowanie I Rekurencja.
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Prezentacja edukacyjna lub konferencyjna
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

DLACZEGO NIE POWINNIŚMY KSZTAŁCIĆ KOLEJNYCH SEKRETAREK? Algorytmika jest dla każdego! Przemysław Szydzik Redaktor publikacji informatycznych Wydawnictwo Szkolne PWN przemyslaw.szydzik@pwn.pl

Co mówi Google?

http://europa.eu/rapid/press-release_STAT-12-47_en.htm

Wieże Hanoi // problem Przenieś wszystkie krążki (z zachowaniem ich układu) ze słupka A na słupek C, wykorzystując słupek pomocniczy B. Zasady: za jednym razem możesz przenieść tylko jeden krążek na dowolny krążek możesz położyć tylko krążek od niego mniejszy

Wieże Hanoi - rozwiązanie POWTARZAJ: przenieś najmniejszy z możliwych do przeniesienia krążków na kolejny słupek, zgodnie z ruchem wskazówek zegara jeśli jest taka możliwość, wykonaj możliwe przeniesienie krążkiem, który nie jest najmniejszy DO MOMENTU, GDY: wszystkie krążki znajdą się na jednym słupku.

Zamiana wartości zmiennych Jaki jest pierwszy pomysł ucznia na zamianę wartości zmiennych x i y? x=y; y=x; Taka odpowiedź wydaje się naturalna, bo przecież właśnie taki (w dużym skrócie) cel chcemy osiągnąć.

Zamiana wartości zmiennych Jak wyjaśnić uczniowi, że takie działania nie dadzą poprawnego efektu? Poprosić, aby myślał jak komputer!

Zamiana wartości zmiennych Sprawdzenie dla dowolnych liczb, na przykład: x=5 i y=7. W ten sposób obie zmienne przechowują tę samą wartość. Nie o to nam jednak chodziło! Kod Efekt x=5; y=7; Przypisanie zmiennej x wartości 5, a zmiennej y wartości 7. x=y; Zmienna x przechowuje wartość 7. y=x; Zmienna y przechowuje wartość zmiennej x, czyli 7.

Zamiana wartości zmiennych –rozwiązania Wprowadzenie pomocniczej zmiennej: bufor=x; x=y; y=bufor; Manewrowanie dodawaniem: x=x+y; y=x-y; x=x-y;

Programowanie od małego w CoderDojo Misja: Świat potrzebuje hakerów! http://coderdojo.org.pl/

Gra w Nimn // problem Ze zbioru n-kamieni gracze 1 i 2, począwszy od gracza 1, zabierają na przemian jeden lub dwa kamienie. Przegrywa ten, który zabiera ostatni kamień.

Gra w Nim5 wygrał g1 wygrał g2 wygrał g2 wygrał g2 wygrał g1 wygrał g1 3 g2 g1 wygrał g2 1 g1 g1 1 wygrał g2 5 2 g2 wygrał g1 g1 3 4 g2 1 g2 wygrał g1 g1 2 wygrał g2

Gra w Nim5 W grze z pięcioma kamieniami zawsze może wygrać gracz, który rozpoczyna – musi jednak rozpocząć od jednego kamienia.

Gra w Nim5 wygrał g1 wygrał g2 wygrał g2 wygrał g2 wygrał g1 wygrał g1 3 g2 g1 wygrał g2 1 g1 g1 1 wygrał g2 5 2 g2 wygrał g1 g1 3 4 g2 1 g2 wygrał g1 g1 2 wygrał g2

A jeśli gracz 1 się pomyli i w pierwszym ruchu weźmie Gra w Nim5 A jeśli gracz 1 się pomyli i w pierwszym ruchu weźmie 2 kamienie?

Gra w Nim5 Gracz 1 przegra, jeśli gracz drugi weźmie 2 kamienie. wygrał g1 2 g1 wygrał g2 3 g2 1 g1 wygrał g2 5 g1 Gracz 1 przegra, jeśli gracz drugi weźmie 2 kamienie.

Ratowanie życia – algorytm resuscytacji Kluczowe pytanie: Jaki jest warunek zakończenia algorytmu? źródło: Podstawowe zabiegi resuscytacyjne u osób dorosłych oraz zastosowanie automatycznych defibrylatorów zewnętrznych (AED) Rudolph W. Koster, Michael A. Baubin, Leo L. Bossaert, Antonio Caballero, Pascal Cassan, Maaret Castrén, Cristina Granja, Anthony J. Handley, Koenraad G. Monsieurs, Gavin D. Perkins, Violetta Raffay, Claudio Sandron

Godzina Programowania (9-15.12.2013)

Pierwsze kroki z programowaniu Kodowanie z Angry Bird: http://learn.code.org/hoc/1 Goole Blockly: http://skroc.pl/360e2

Patriota w dobie iPadów Koduj dla Polski to inicjatywa Fundacji ePaństwo, której celem jest promocja "kodowania", "programowania" i "bycia developerem" jako nowoczesnych form patriotyzmu. http://epf.org.pl/kodujdlapolski/

Patriota w dobie iPadów ADOPT-A-HYDRANT Aplikacja, w oparciu o mapę miasta, umożliwia obywatelom Bostonu zgłoszenie lokalnym władzom zasypanych śniegiem hydrantów przeciwpożarowych. CIVIC INSIGHTS Aplikacja oferuje mieszkańcom najświeższe informacje o statusie zniszczonej nieruchomości w danym mieście. DiscoverBPS Aplikacja łączy opinie, kryteria, dane szkoły oraz zaawansowane narzędzia by pomóc rodzicom wybrać szkołę dla swojego dziecka. http://epf.org.pl/kodujdlapolski/

Sortowanie zbiorów liczbowych //problem Dany jest zbiór liczb naturalnych. Ustaw elementy tego zbioru w porządku niemalejącym.

Sortowanie bąbelkowe – rozwiązanie www.youtube.com/watch?v=lyZQPjUT5B4

Sortowanie przez kopcowanie – alternatywne rozwiązanie Kopiec – drzewo binarne, w którym wartość przechowywana w dowolnym węźle jest nie mniejsza niż wartość w węzłach potomków. Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – schemat postępowania Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – implementacja int Lewy(int rodzic) { return (2*rodzic); } int Prawy(int rodzic) { return (2*rodzic + 1); } Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Sortowanie przez kopcowanie – implementacja void WykonajKopiec(int x) { int pmax, l, r; l= Lewy(x); r= Prawy(x); if (l <= rozmiar && t[l] > t[x]) pmax= l; else pmax= x; if (r <= rozmiar && t[r] > t[pmax]) pmax= r; if(pmax != x) { Zamien(x, pmax); WykonajKopiec(pmax); }

Sortowanie przez kopcowanie – praca z uczniem Co zrobić z uczniami, którym trudno będzie napisać program?

Sortowanie przez kopcowanie – praca z uczniem Model pracy: pokaz z wykorzystaniem modelu samodzielna, wielokrotna analiza algorytmu samodzielne zastosowanie kolejnych kroków algorytmu sprawdzenie rozwiązania

Sortowanie przez kopcowanie – praca z uczniem Sprawdzenie Zastosowanie Pokaz i analiza Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Algorytmika z uczniem słabszym Wieże Hanoi Fraktale Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Algorytmika z uczniem słabszym Przynależność punktu do obszaru Źródło: Informatyka nie tylko dla uczniów. Zakres rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN

Kursy programowania online http://www.codecademy.com/ http://www.learnstreet.com http://tryruby.org/ https://www.codeschool.com/ https://dash.generalassemb.ly/

if(nr_slajdu == ostatni) print ”Dziękuję za uwagę!”; Ostatni slajd if(nr_slajdu == ostatni) print ”Dziękuję za uwagę!”;