Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wprowadzenie do zmiennych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wprowadzenie do zmiennych"— Zapis prezentacji:

1 Wprowadzenie do zmiennych

2 Czym jest zmienna? W programowaniu komputerowym zmienne działają jak pudełka do przechowywania ważnych przedmiotów. Są one nazywane "zmiennymi", ponieważ ich treść podlega zmianom. A B C D

3 Dlaczego warto używać zmiennych?
Zmienne używane są w kodowaniu komputerowym z wielu powodów: Skracają kod Sprawiają, że kod jest łatwiejszy do odczytania Sprawiają, że kod można łatwiej zmienić

4 Zmienne w aplikacji Blockly – ustawianie zmiennej
Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić ze zmienną, jest nadanie jej wartości początkowej. Ten blok pozwala na ustawienie wartości zmiennej. W Blockly przewidziano 5 różnych zmiennych, które przedstawiono za pomocą 5 różnych owoców.

5 Zmienne w aplikacji Blockly – ustawianie zmiennej
Kliknij ten blok, aby otworzyć okno do ustawiania zmiennych. Wybierz jeden z owoców, po czym ustaw dla niego wartość zmiennej. W Blockly mamy aż 4 możliwości ustawienia zmiennej.

6 Możliwości ustawienia zmiennej
Wartość losowa z zakresu liczb od np. 5 do 25 (maksymalnie liczba dwucyfrowa 99). Konkretna wartość liczbowa. Zmienna porównywana do innej zmiennej np. arbuz do banana. Konkretne działanie robota Dash.

7 Zmienne w aplikacji Blockly – zmienianie zmiennej
Gdy już ustawisz zmienną, możesz zmienić jej wartość za pomocą poniższego bloku. Kliknij w ten blok, by otworzyć okno, gdzie wybierzesz zmienną, sposób jej zmiany oraz wartość, o jaką ma nastąpić zmiana. Wartości zmiennych można dodawać, odejmować, mnożyć lub dzielić.

8 Przykład zmiany zmiennej
wartość początkowa zmiana wartość końcowa 6 2 12 4

9 Zmienne w aplikacji Blockly – zapętlanie zmiennych
Zmienne można aranżować w pętle. Zamiast powiedzieć: "powtórz czynność 5 razy" można powiedzieć: Ustaw pomarańczę na 0. Powtarzaj, gdy pomarańcza jest mniejsza niż 5: Sygnał dźwiękowy Zwiększ pomarańczę o 1. Ile razy usłyszysz dźwięk helikoptera?

10 Zmienne w aplikacji Blockly – na przykładzie
Spójrzmy na przykładowy program. Wykorzystano tu dwie różne zmienne (pomarańcza i banan), które sprawiają, że robot Dash wydaje dźwięki według określonego wzorca. Ile razy Dash zamiauczy i ile razy zaszczeka w każdej rundzie? Uwaga. Pokazany program można dołączyć do bloku “start” lub innego wywołującego zdarzenie, np. When Dash Top Button.

11 Zmienne w aplikacji Blockly – na przykładzie
1. powtórzenie: Cat, Dog. 2. powtórzenie: Cat, Cat, Cat, Dog. 3. powtórzenie: Cat, Cat, Cat, Cat, Cat, Dog. 3 powtórzenia Spodziewany efekt


Pobierz ppt "Wprowadzenie do zmiennych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google