Projekt I Projekt wprowadzenia nowej marki na rynek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
Advertisements

ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Marketing Usług - WYKŁAD
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
ISTOTA PRODUKTÓW Plan wykładu
Rynki konkurencji niedoskonałej
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Poradnik Przedsiębiorcy Przy wchodzeniu na rynek pierwszym krokiem jest stworzenie nazwy i logo firmy które będzie ją najpierw wyróżniało a później promowało.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Przedsiębiorstwo turystyczne Strategie Studia przypadków
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Biznesplan.
Sporządzanie biznesplanu
Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Projekt Znajdź niszę – wspieranie przemysłów kreatywnych współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie marką i wizerunkiem (cz.3.)
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Strategia przedsiębiorstwa
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Marka i jej znaczenie Michał Białek.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
PRODUKT.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Identyfikacja Wizualna Firmy
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Segmentacja rynku.
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Firmy globalne.
Nazwa, logo i motto firmy
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
Marketing w Firmie.
MARKETING INTERNETOWY
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zapis prezentacji:

Projekt I Projekt wprowadzenia nowej marki na rynek Prowadząca: mgr inż. Magdalena Ciesielska

Projekt I dzieli się na 3 etapy: 1. Wybór produktu, usługi, określenie celów i założeń projektu. 2. Opracowanie przekazu wizualnego marki – nazwa, logo i kolorystyka. 3. Pomysł na budowania świadomości marki na rynku

Ze względu na sposób wykorzystania i przeznaczenia, produkty dzielimy na: Konsumpcyjne i przemysłowe A) powszednie podstawowe impulsywne nagłej potrzeby B) wybieralne homogeniczne heterogeniczne C) luksusowe D) niepostrzegalne

Z produktem nieodłącznie związane są: Asortyment Jakość Wzór Cechy Marka Opakowanie Rozmiar Serwis Gwarancja Przychody

Zarzadzanie marką wymaga podejmowania celowych działań, na bazie obranej strategii przedsiębiorstwa. Problemy decyzyjne gestora: decyzje w zakresie instrumentów marketingu mix dla wybranej marki, wybór nazwy i logo marki (zbiorowa, indywidualna), sposób pozycjonowania marki, określenie grupy docelowej marki, sposób pozyskania marki, ochrona marki, rola marki w strategii konkurowania, struktura portfela marek i relacji między nimi.

ETAP 1. Wybór produktu lub usługi, określenie celów (co chcecie osiągnąć poprzez kreowanie marki) i założeń projektu (w jaki sposób będziecie osiągać te cele).

W I cz. projektu: Wskazać na rodzaj produktu dla jakiego będziecie budowana marka - uzasadnienie wyboru. Opis produktu: cechy wyróżniające, wzorce, jakość. Wskazanie grupy docelowej klientów z uzasadnieniem oraz prognozą dla segmentu rynku. Pozycjonowanie marki na rynku – polityka cenowa – z uzasadnieniem decyzji. Prognoza dotycząca cyklu życia marki i jej dalszego rozwoju.

DO WYKORZYSTANIA Witek-Hajduk M. K., Zarządzanie silną marką. Oficyna Wolters-Kluwer Business. Warszawa, 2011. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. Felberg, 1999 Altkorn J. Strategia Marki. [W:] Seria Marketing bez tajemnic, PWE, Warszawa, 2001. Michalski E., Marketing – podręcznik akademicki. Wydawnictwo PWN, Warszawa, 2004. Podstawy Marketingu, Pr. zb. pod red J. Altkorna

Nazwa marki to element znaku towarowego (cyfry, litery, słowa, kombinacje). Pozwala na skuteczną identyfikację i porównywanie ofert.

Ostateczny wybór nazwy marki Przebieg procesu projektowania nazwy marki [por. Altkorn 1999, s.92] Określenie funkcji jakie ma spełniać nazwa Określenie oczekiwanych skojarzeń dla marki Określenie zwrotów i słów opisujących skojarzenie Generowanie nazw Wstępna selekcja lingwinistyczna Selekcja nazw pod względem możliwości zarejestrowania – poszukiwanie konfliktów Selekcja nazw pod względem funkcji Ostateczny wybór nazwy marki Decyzja o nadaniu proponowanej nazwy Testy konsumenckie

W II projektu cz. I : Wskazać jakie nazwy jakie zostały wytypowane w trakcie procesu kreowania nazwy. Dokonać charakterystyki wybranych nazwa – czemu ona miałaby dobrze oddawać wasz produkt. Wskazanie najlepszą nazwę. Uzasadnić wybór tej nazwy.

logo, kolorystyka. ETAP 2. cz II Opracowanie przekazu wizualnego marki – nazwa, logo, kolorystyka.

Logo marki – to znak, symbol graficzny, przedstawiający to czego nie można ująć w słowach… Logotyp (stylizacja literowa)– to nazwa firmy (skrót) zapisana w charakterystyczny sposób, np. specyficzną czcionką (często faksymile), z wyróżnieniem, najczęściej spójna kompozycja nazwy, grafiki i kolorystyki. W kreowaniu marki uczestniczą wszystkie elementy obrazu: linia, barwa, światłocień, ruch.

Kolor jest nośnikiem znaczeń symbolicznych, psychologicznych oraz emocjonalnych. Kolory mają własności: psychologiczne - barwy ciepłe poprawiają samopoczucie, barwy chłodne pomagają w koncentracji, optyczne - barwy ciepłe przybliżają, barwy chłodne oddalają, barwy lekkie unoszą, itd., emocjonalne - biały-radość, zieleń – spokój, czerwień – namiętność, pomarańcz- energia, symboliczne – czarny – żałoba, biały – niewinność, zielony – nadzieja, niebieski – tęsknota.

Więcej na… http://www.kolory.yum.pl/ http://www.bazaardesigns.com Skorzystano z: tomaszpohl.pl/pliki/Miejsce_i_kolor_reklamy.ppt http://www.portaldtp.pl/grafika-w-biznesie/129-znaczenie-barwy-w-reklamie.html http://www.kolory.yum.pl/ http://www.bazaardesigns.com http://pl.123rf.com

W II projektu cz. II: Zaprojektujcie swoje logo dla wybranego produktu lub usługi. Uzasadnijcie wybór nazwy lub jej elementów oraz wykorzystane znaki graficzne. Dokonajcie charakterystyki logo – dlaczego taka kolorystyka, grafika. Błagam – przeczytajcie rozdział 5 z Altkorna!!!

ETAP 3. Pomysł na budowanie świadomości marki na rynku Pozostawiam wam do wyboru…