E - MATURA korzyści dla uczniów i szkoły mgr Bożena Witkowska nauczyciel matematyki i informatyki Łódź, 28 listopada 2013 r. 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja.
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZESPÓŁ EDUKACJI „WIEDZA”
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Pracownia Komputerowa                                                                                               
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Z espół Szkół Technicznych w Strzyżowie to dynamicznie rozwijająca się placówka oświatowa oferująca kształcenie w Technikum, Zasadniczej Szkole Zawodowej,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Kończycie w tym roku gimnazjum. Przed wami stoją ważne wybory dalszego kształcenia. Nasza szkoła oferuję: Przyjazną i bezpieczną atmosferę, Doskonałą
Zespół Szkół Techniczno - Informatycznych w Busku - Zdroju
Zespół szkół nr 1 • Technikum nr1 imienia Jacka Karpińskiego
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Imienia Marii Sk ł odowskiej-Curie.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Zespół Szkół Łączności
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 16 osób zdało – 14 osób Etap praktyczny przystąpiło - 16 osób zdało - 8 osób Dyplom otrzymało.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. GEN. WŁADYSŁAWA ANDERSA zsanders.eu.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Oferta na rok szkolny 2013/14 Symbol oddziału Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Języki obce Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
I Liceum Ogólnokształcące im. M
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
"Matematyczne eksperymenty - poprawa jakości nauczania matematyki
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

E - MATURA korzyści dla uczniów i szkoły mgr Bożena Witkowska nauczyciel matematyki i informatyki Łódź, 28 listopada 2013 r. 1

Współczesna szkoła powinna być innowacyjna. Potrzebuje tego młodzież i jej rozwój. E-matura stwarza właśnie taką szansę. Ze względu na charakter mojego wykształcenia interesują mnie wszelkie nowinki. E- matura jest jedną z nich. Skąd pomysł udziału, takiej szkoły jak moja w tym projekcie?

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Łasku im. gen. Władysława Andersa kształci młodzież w kierunkach: technik ekonomista technik handlowiec technik spedytor technik logistyk technik organizacji reklamy 3

Szkoła ma dobrze rozwiniętą bazę komputerową. Posiada dwie pracownie komputerowe oraz Centrum Multimedialne. Łącznie 44 komputery. Dostęp do Internetu stacjonarnego i Wi - Fi. 4

Uczestnictwo w projekcie W latach 2011÷ 2013 w projekcie wzięło udział 120 uczniów. Szkoła przystąpiła do projektu e- matury już w roku 2011, a zatem w jej pierwszej edycji i brała udział we wszystkich testowaniach, jako jedyna z Łasku. Wszyscy uczniowie klas maturalnych i klas przedostatnich w kolejnych latach uczestniczyli w egzaminach organizowanych w ramach e - matury. Każdy egzamin przeprowadzany był w dwóch turach. Posunięcie takie podyktowane było ograniczoną bazą komputerową, ale zapewniło komfort piszącym. 5

Korzyści płynące dla uczniów z uczestnictwa szkoły w projekcie 6

możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności matematycznych pod kątem matury; pogłębianie wiedzy i umiejętności matematycznych poprzez udział w kolejnych edycjach e-matur oraz stały dostęp do e-korepetycji; możliwość samodzielnego rozwiązywania zadań w domu, przy wykorzystaniu e - korepetycji; omawianie podczas lekcji zadań znajdujących się w e - korepetycjach - rozwiązywanie ich na tablicy interaktywnej; 7

uzyskiwanie natychmiastowej informacji zwrotnej (w kwestii otrzymanej punktacji); uzyskanie bardzo dobrych wyników z matury; możliwość przyjrzenia i zmierzenia się z zadaniami typu maturalnego przez młodzież klas przedostatnich, uczestniczącą w powyższym projekcie; nawiązanie współpracy ze studentami Politechniki Łódzkiej; 8

Inne korzyści wynikające ze współpracy szkoły z Politechniką Łódzką Szkoła wystąpiła z propozycją przeprowadzenia cyklu wykładów, które wygłosili studenci I i III roku Politechniki Łódzkiej. Dotyczyły one: Zastosowań matematyki w życiu codziennym Funkcji kwadratowej w zastosowaniach Teorii prawdopodobieństwa. Paradoks Montyego Halla 9

Młodzież ZSP nr1 w Łasku, uczestnicząca w projekcie Politechniki Łódzkiej, wyraziła chęć nawiązania współpracy ze studentami Politechniki celem pozyskania informacji związanych z możliwością podjęcia w przyszłości studiów wyższych na kierunkach ścisłych. 10

Udział uczniów w projekcie przyczynił się do dobrej zdawalności matur z matematyki w kolejnych latach 11

W Ogólnopolskim Rankingu Maturalnym Techników w 2012r. Szkoła zajęła: 1 miejsce w powiecie łaskim 2 miejsce w regionie sieradzkim 8 miejsce w województwie łódzkim 93 miejsce w Polsce 12

W Ogólnopolskim Rankingu Maturalnym Techników w 2013r. Szkoła zajęła: 1 miejsce w powiecie łaskim 3 miejsce w regionie sieradzkim 11 miejsce w województwie łódzkim 155 miejsce w Polsce 13

Korzyści płynące dla szkoły z udziału w projekcie 14

podpisanie umowy o objęciu szkoły patronatem Politechniki Łódzkiej gwarancją jeszcze lepszej jakości nauczania; zapoczątkowana współpraca umożliwi testowanie e - podręczników; podniesienie prestiżu szkoły, dzięki bardzo dobrym wynikom na maturze; 15

Podsumowanie 16

Egzamin e-matura z matematyki jest innowacyjnym podejściem do tematu egzaminowania uczniów na dużą skalę z wykorzystaniem systemu opartego o sieć Internet. Z perspektywy nauczyciela matematyki i informatyki uważam, że projekt e- matura przyczynił się do poprawy jakości kształcenia i jeszcze lepszej zdawalności egzaminu. Jest to dobry sposób nie tylko na sprawdzenie wiedzy, ale również okazja do jej powtarzania i utrwalania. Zaletą e-matury jest szybki czas uzyskania wyników egzaminu. 17

Wcześniej szkoła, w której uczę nie brała udziału w podobnym projekcie. Biorąc pod uwagę zalety, jak również korzyści płynące dla uczniów z tej formy egzaminu ZSP nr1 byłby zainteresowany zdawaniem matury drogą internetową w kolejnych latach, chociaż na chwilę obecną, zdania uczniów i nauczycieli są podzielone. 18

Wypowiedź dyrektora ZSP nr1 w Łasku Pani Haliny Zawadzkiej- Dałek 19

Dzięki współpracy szkoły z Politechniką Łódzką w zakresie realizacji projektu e- matura, uczniowie mieli możliwość: zapoznania się z zadaniami na poziomie maturalnym; poznania swoich praktycznych umiejętności w zakresie sprawnego rozwiązywania zadań matematycznych; 20

odpowiednio wczesnego pozyskania informacji na temat braków wiedzy i umiejętności matematycznych; praktycznego przećwiczenia rozwiązywanych zagadnień matematycznych z wykorzystaniem sprzętu komputerowego, co w konsekwencji mobilizowało ich do dalszego doskonalenia wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu matematyki. 21

Dziękuję za uwagę Bożena Witkowska tel Łódź, 30 listopada 2013 r. 22