Podsumowanie projektu pt

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Podsumowanie projektu „Doświadczenie klucz do kariery”
Projekt wymiany doświadczeń Vetpro
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Leonardo da Vinci
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Podsumowanie projektu „Zagraniczne staże zawodowe szansą rozwoju osobistego” Ostróda, 14 grudnia 2012 r.
ANGLIA – PORTSMOUTH Program LEONARDO da VINCI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
„Być hotelarzem w Saragossie i nie tylko…” Praktyki zawodowe.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Staż zawodowy w Londynie r. Staż zawodowy w Londynie –
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Staż zawodowy w LONDYNIE: Marcin Drabik i Paweł Cisoń.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Podsumowanie projektu pt.: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” Ostróda, 29 grudnia 2015 r.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zapis prezentacji:

Podsumowanie projektu pt Podsumowanie projektu pt.: „Europejskie standardy pracy w gastronomii i hotelarstwie – staże zagraniczne dla osób bezrobotnych” Ostróda, 10 stycznia 2014 r.

publikacji i materiałów powstałych w związku z realizacją projektu”. „ Za wszelkie treści rozpowszechniane w ramach projektu odpowiada wyłącznie Beneficjent. Narodowa Agencja oraz Komisja Europejska nie ponoszą odpowiedzialności za sposób wykorzystania informacji, publikacji i materiałów powstałych w związku z realizacją projektu”.

Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie”. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w niej zawartość merytoryczną.

Projekt został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” O projekcie Projekt został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” w ramach Programu Leonardo da Vinci. Na jego organizację Beneficjent otrzymał kwotę dofinansowania w wysokości 79 865,00 euro.

Szkoła Językowa „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill z siedzibą Beneficjent Projektu Szkoła Językowa „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill z siedzibą w Ostródzie Koordynator Projektu: Magdalena Iciaszek

Cele projektu Promowanie mobilności na rynku pracy poprzez zdobycie porównywalnych kwalifikacji zwiększających szansę zatrudnienia na otwartym rynku europejskim Wspieranie rozwiązań zwiększających przejrzystość i i uznawalność kwalifikacji zawodowych w krajach europejskich w celu ujednolicenia systemu kształcenia zawodowego Zwiększenie atrakcyjności zarówno na lokalnym, krajowym, jak i europejskim rynku pracy dzięki odbyciu zagranicznych staży Rozwój umiejętności zawodowych, potwierdzonych europejskim dokumentem Europass Mobility oraz językowych Zdobycie umiejętności radzenia sobie w nowych sytuacjach oraz rozwijanie umiejętności odpowiedzialnego postępowania w kontaktach z innymi ludźmi

EuroPartnership Agency Ltd Partner brytyjski EuroPartnership Agency Ltd

Partner hiszpański Europroyectos LdV

Partnerzy byli odpowiedzialni za: - zorganizowanie transferu z i na lotnisko w miejscowości Bristol oraz Malaga - wyselekcjonowanie miejsc stażu, zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia - zapewnienie lokalnego transportu dla uczestników - zapewnienie prawidłowego przebiegu praktyk - we współpracy z Beneficjentem za monitoring stażu i bieżące zarządzanie - zapewnienie opieki i pomocy uczestnikom w miejscu odbywania praktyki - wydanie certyfikatów potwierdzających odbycie praktyki - przeprowadzenie programu kulturowego

Kryteria udziału w Projekcie: osoba w wieku 18 -35 lat, zamieszkująca na terenie powiatu ostródzkiego absolwent posiadający wykształcenie o profilu turystyka, hotelarstwo, gastronomia albo pokrewne lub osoba bezrobotna posiadająca wykształcenie o profilu turystyka, hotelarstwo, gastronomia albo pokrewne lub osoba bezrobotna posiadająca doświadczenie w zawodzie związanym z turystyką, hotelarstwem, gastronomią albo pokrewnym nie posiadające przeciwwskazań do wykonywania zawodu (zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do wyjazdu), znające język angielski w stopniu komunikatywnym. Warunkiem udziału w procesie rekrutacji było złożenie formularza rekrutacyjnego wraz z kompletem dokumentów. Formularz rekrutacyjny dostępny był na stronie internetowej Beneficjenta oraz w jego siedzibie.

Rekrutacja Proces rekrutacyjny przebiegał w 2 turach. W 1 turze naboru dokumenty złożyło 19 osób, w 2 turze – 14 osób. W wyniku oceny formalnej na rozmowy rekrutacyjne zaproszono odpowiednio 17 oraz 12 Kandydatów. W trakcie oceny punktacji podlegały następujące elementy: Wykształcenie Kandydata: 0 -5 pkt. Motywacja Kandydata do podnoszenia kwalifikacji: 0-14pkt. Predyspozycje zawodowe Kandydata: 0-30 pkt. Szczególna sytuacja Kandydata na rynku pracy: 0-15 pkt. Znajomość języka angielskiego: 0-20 pkt. Zespół Rekrutacyjny w wyniku przeprowadzonych rozmów wyłonił Kandydatów na uczestników oraz sporządził listy rankingowe.

Uczestnicy Projektu: Do Projektu zostało zakwalifikowanych 25 uczestników: grupa hiszpańska – 5 mężczyzn grupa brytyjska (1 nabór) – 8 kobiet, 2 mężczyzn grupa brytyjska (2 nabór) – 3 kobiety, 7 mężczyzn Zorganizowano spotkania informacyjne dla uczestników projektu (07.08.2013r, 04.09.2013r.), na którym przedstawiono fazy realizacji projektu oraz podpisano stosowne dokumentu.

Krajowy etap realizacji Projektu Przygotowanie uczestników do wyjazdu na staż przebiegało na trzech płaszczyznach: Językowej Pedagogicznej Kulturowej

Przygotowanie językowe Przed wyjazdem uczestnicy Projektu wzięli udział w 60 godzinnym kursie języka angielskiego, który obejmował naukę porozumiewania się w codziennych sytuacjach oraz naukę słownictwa branżowego. Dodatkowo grupa wyjeżdżająca do Hiszpanii miała okazję poznać tajniki języka hiszpańskiego dzięki uczestnictwu w 20 godzinnym kursie prowadzonym przez native speakera Bruno Renato Marmolejo Loayza.

Zajęcia hiszpańskiego i angielskiego przed wyjazdem

Przygotowanie językowe Uczestnicy w ramach Projektu otrzymali przed wyjazdem słowniki polsko-angielskie, angielsko-polskie, a grupa hiszpańska dodatkowo – słowniki polsko –hiszpańskie, które okazały się niezwykle przydatne w miejscu odbywania stażu – Granadzie oraz Plymouth.

Międzynarodowy egzamin z języka angielskiego Po zakończeniu nauki języka angielskiego uczestnicy Projektu przystąpili do międzynarodowego egzaminu językowego Test of English for International Communication: TOEIC (13 osób) oraz TOEIC Bridge (12 osób) i otrzymali międzynarodowe certyfikaty określające ich umiejętności językowe.

. Przygotowanie pedagogiczne Przygotowanie pedagogiczne zostało przeprowadzone przez psychologa p. Małgorzatę Garadziejewską przed wyjazdem Uczestników na zagraniczny staż w wymiarze 10 godzin/grupa. Przygotowanie miało na celu: integrację grupy, utrwalenie zdolności rozwiązywania konfliktów, radzenie sobie ze stresem przezwyciężenie trudności wywołanych rozłąką z rodziną i bliskimi .

Przygotowanie kulturowe Krajowe - mające na celu zapoznanie uczestników z kulturą Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii, panującymi tam zwyczajami, stylem życia zarówno w środowisku pracy jak i prywatnym. Zajęcia te przeprowadziła Pani Agnieszka Luczek w wymiarze 10 godzin/grupa. Uczestnicy przygotowali ciekawe prezentacje na temat kultury danego kraju.

Przygotowanie kulturowe Zagraniczne - przeprowadzone przez partnerów Projektu. Podczas tego spotkania uczestnicy zostali zapoznani z topografią miasta, otrzymali mapy miast z zaznaczonym miejscem zamieszkania i miejscem stażu, a także informacją na temat transportu publicznego. Ponadto w ramach przygotowania kulturowego partnerzy oprowadzili uczestników po Plymouth oraz Granadzie. Grupa odbywająca staż w Hiszpanii uczestniczyła dodatkowo w zajęciach z j. hiszpańskiego w wymiarze 20 godzin.

Wyjazd na staż Uczestnicy projektu odbyli zagraniczne staże w terminach: grupa hiszpańska: 23 wrzesień 2013r.- 25 październik 2013r. grupa brytyjska 1: 07 październik 2013r.- 8 listopad 2013r. grupa brytyjska 2: 11 listopad 2013r. -13 grudzień 2013r.

Staże w Granadzie, Hiszpania Uczestnicy stażu ponosili swe umiejętności zawodowe na stanowisku kelner oraz kucharz w hiszpańskich restauracjach Sevilla, Puerta de las Pesas oraz Paladar. Jednocześnie uczyli się języka hiszpańskiego, a wolnym czasie zwiedzali to niezwykle urocze miejsce. Poniżej, Nasi uczestnicy w miejscu praktyk –restauracja Sevilla

Stażysta obsługujący kasę w restauracji Paladar Przeurocza restauracyjka Puerta de las Pesas w historycznej części miasta Granada - Alhambra Stażysta obsługujący kasę w restauracji Paladar

Nasi stażyści z zespołem restauracji Sevilla Uczestnicy projektu mieszkali w dwu i trzy osobowych apartamentach, jak poniżej:

Granada w oczach naszych stażystów Jedna z wielu uliczek… Widok na miasto nocą…

W drodze do nadmorskiego miasteczka podczas wizyty koordynatora w Granadzie

A oto, co zastaliśmy na miejscu … Tradycyjny hiszpański festyn Hiszpanki w charakterystycznych strojach

Staże w Plymouth, Wielka Brytania Staże w Wielkiej Brytanii zorganizowane zostały w dwóch 10cio osobowych grupach. Uczestnicy zdobywali tajniki wiedzy w zawodzie kelner, barman, pokojowa oraz hotelarz w brytyjskich restauracjach i hotelach: Future Inn Hotel, restauracja Fishbone Camelot Hotel St. Rita Hotel Copthorne Hotel restauracja Lockyers Quay New Continental Hotel Uczestnicy Projektu mieszkali u angielskich rodzin, co przyczyniło się o podniesienia ich umiejętności językowych oraz zapoznania się z angielską kulturą, mentalnością i kuchnią.

Uczestnicy Projektu podczas staży St. Rita Hotel Copthorne Hotel

Future Inn Hotel, restauracja Fisbone New Continental Hotel

A w czasie wolnym….

Oceanarium w Plymouth Budka telefoniczna – znak rozpoznawczy Wielkiej Brytanii

A wieczorami … Jak w Londynie – Plymouth Eye

Londyn w oczach uczestników projektu

Zwiedzanie miasta i okolic

Korzyści płynące z uczestnictwa w Projekcie Jako korzyści wynikające z Projektu uczestnicy wskazują m.in.: udoskonalenie umiejętności językowych zdobycie doświadczenia zawodowego poznanie innych metod i technik pracy poznanie brytyjskiej kultury i zwyczajów nabranie pewności siebie uzyskanie referencji pomocnych przy poszukiwaniu pracy w przyszłości nawiązanie nowych znajomości .

EUROPASS - MOBILNOŚĆ Uczestnicy projektu otrzymają dokument EUROPASS – MOBILNOŚĆ, który jest dokumentem europejskim oficjalnie poświadczającym szczegółowe informacje dotyczące umiejętności i kompetencji zdobytych przez jego posiadacza podczas okresu spędzonego w innym kraju europejskim w celach edukacyjnych

Dziękuję za uwagę Magdalena Iciaszek