Portal Korporacyjny LP – migracja do nowej wersji oraz zmiana szaty graficznej stron jednostek Szkolenie dla jednostek RDLP w Radomiu Jedlnia-Letnisko, 13-15.01.2014 r.
Plan prezentacji Cele szkolenia Wymagania techniczne Strona wzorcowa Materiały pomocnicze Logowanie i dostęp do strony Konfiguracja struktury stron Dodawanie nowej podstrony Dodawanie podstrony na drugim i trzecim poziomie Usunięcie podstrony ze struktury Ukrycie podstron Konfiguracja kolejności podstron Zmiana zdjęcia na stronie głównej Narzędzie migracyjne Dodawanie artykułu Dodawanie artykułu „Aktualności” Dodawanie artykułu „Polecane” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane” Dodawanie artykułu „Wydarzenia” Dodanie kontaktu do jednostki Biblioteka dokumentów/galeria Ustawienie przekierowania na stronę zewnętrzną Modyfikacja kafla „Sprzedaż” Modyfikacji danych w stopce strony Konfiguracja strony Turystyka Wsparcie migracji ;
Cele szkolenia
Opanowanie nowego narzędzia Wiedza na temat zawartości stron Cele szkolenia Opanowanie nowego narzędzia Wiedza na temat zawartości stron Migracja/stworzenie strony
Wymagania techniczne
aktywne konto VPN umożliwiające połączenie się z siecią WAN LP Wymagania techniczne aktywne konto VPN umożliwiające połączenie się z siecią WAN LP komputer z aktualną wersją przeglądarki internetowej Mozilla Firefox oprogramowania Adobe Flash Player oprogramowanie Java
Strona wzorcowa
Strona wzorcowa Dla usprawnienia migracji CILP przygotował stronę wzorcową nadleśnictwa dostępną pod adresem: http://10.0.253.67/web/wzorcowe Na stronie znajdują się: Teksty z CILP, które można dowolnie kopiować na strony jednostek (część z nich ZILP wprowadzi automatycznie na wszystkie strony (drewno), inne można sobie samemu przekopiować (np. ogólne teksty o hodowli czy ochronie itp.) i uzupełniać o dane z nadleśnictwa; Teksty z nadleśnictw, które CILP uznał za dobre i warte wskazania jako „dobre praktyki”. „Wytyczne dla administratorów stron” uzupełniające stronę wzorcową – do pobrania na stronie wzorcowej
Materiały pomocnicze
Materiały pomocnicze (ZILP+CILP): Instrukcja administratora portalu (do pobrania na stronie wzorcowej).
Logowanie i dostęp do strony
Jednostki RDLP w Radomiu – stary PKLP Dostęp poprzez WAN Strona logowania Jednostki RDLP w Radomiu – stary PKLP Dostęp poprzez WAN Adres nowych stron: 10.0.253.67/c/portal/login Login: np. adres e-mail np. edyta.nowicka@radom.lasy.gov.pl Hasło: otrzymane mailem z systemu
Prawy górny róg ekranu – wybrać „Idź do” – swoją jednostkę
Przygotowanie witryny do migracji do nowej wersji PKLP – jednostki korzystające ze starego PKLP (jednostki RDLP w Radomiu) Do celów migracji wykorzystywane są strony publiczne Strony publiczne tych jednostek nie są widoczne w sieci Internet Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterowania -> Zarządzanie stronami -> Strony publiczne
Kontrolka edycji: widoczność narzędzi edycyjnych Kontrolka włączona Kontrolka wyłączona
Strony publiczne Jednostki, które korzystają ze starego PKLP (RDLP w Radomiu) działają na stronach publicznych!!!!
Konfiguracja struktury stron
Konfiguracja struktury stron Dodawanie nowej podstrony – ogólnie
Dodanie podstron – poszczególne poziomy I poziom podstron – tylko ZILP piotr.podlesny@zilp.lasy.gov.pl po akceptacji merytorycznej przez CILP s.sachno@cilp.lasy.gov.pl II i III poziom – można IV poziom – wyjątkowo można
Dodawanie nowej podstrony Aby dodać nową stronę należy dla wybranej jednostki wybrać menu „Zarządzaj” -> „Panel sterowania” -> następnie „Zarządzanie stronami”
Dodawanie nowej podstrony Po wyborze tej opcji pojawi się formularz dodawania nowej strony w jednostce.
Dodawanie nowej podstrony Aby dodać nową podstronę należy wpisać: nazwę nowej podstrony określić typ strony (Portlet, Panel, Osadzony, Artykuł, URL, Link do strony) ukryty – pozwala na ukrycie strony – będzie ona niewidoczna w serwisie kopiuj rodzica – kopiuje ustawienia ze strony nadrzędnej np. ze strony Położenie (uniwersalne ustawienia) Kliknąć „Dodaj stronę”.
Konfiguracja struktury stron Dodawanie podstrony na drugim i trzecim poziomie
Dodawanie nowej strony – poziom drugi i trzeci Dodawanie nowej strony rozpoczynamy od wskazania strony nadrzędnej, dla której chcemy dodawać podstrony. Następnie podajemy parametry nowej podstrony i klikamy Dodaj stronę
Dodawanie nowej strony – poziom drugi i trzeci Po dodaniu strony należy przejść do właściwości strony Dodana strona Kopiowanie konfiguracji strony. Należy wybrać pozycję Położenie
Dodawanie nowej strony – poziom drugi i trzeci Po wskazaniu strony zapisujemy właściwości strony. Po zapisaniu nowo dodana strona będzie miała właściwą konfigurację. Aby było możliwe dodawania artykułów konieczne jest wyświetlenie nowo dodanej strony z poziomu interfejsu użytkownika.
Dodawanie nowej strony – poziom drugi i trzeci
Dodawanie nowej strony – poziom drugi i trzeci UWAGA! Wyświetlenie strony jest bardzo ważną czynnością. Powoduje ono automatyczne utworzenie i przypisanie kategorii do strony. Tym samym od tego momentu możliwe jest dodawanie artykułów z wybraną kategorią.
Konfiguracja struktury stron Usunięcie podstrony ze struktury
Usunięcie podstrony ze struktury Usunięcie podstrony ze struktury odbywa się za pomocą zakładki kolejność wyświetlania.
Usunięcie strony ze struktury Należy zaznaczyć stronę do usunięcia przez kliknięcie jej lewym przyciskiem myszy, a następnie skorzystać z czerwonej ikony usuwania. Po zakończonej edycji należy kliknąć Aktualizuj kolejność wyświetlania.
Konfiguracja struktury stron Ukrycie podstron
Ukrycie podstron W menu wybieramy „Zarzadzanie stronami” a następnie z drzewa strony wybieramy stronę która chcemy ukryć np. LKP Następnie zaznaczmy pole „Ukryty” Po zaznaczeniu „Ukryty” klikamy guzik „Zapisz”
Zadanie - odkrycie podstron W analogiczny sposób jak w przypadku dodawania proszę odznaczyć pole „Ukryty” w celu odkrycia strony.
Konfiguracja struktury stron Konfiguracja kolejności podstron
Konfiguracja kolejności stron Konfiguracja kolejności stron odbywa się za pomocą zakładki kolejność wyświetlania Należy zaznaczyć stronę, którą chcemy przesunąć przez kliknięcie jej lewym przyciskiem myszy, a następnie skorzystać z zielonych ikon przesuwania góra/dół. Po zakończonej edycji należy kliknąć Aktualizuj kolejność wyświetlania
Konfiguracja kolejności stron
Zmiana zdjęcia na stronie głównej
Prezentacja zdjęcia głównego
Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterownia Zmiana zdjęcia na stronie głównej Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterownia Otwieramy: Narzędzia Nowego Layoutu
Zmiana zdjęcia na stronie głównej Po przejściu do Narzędzi Nowego Layoutu możemy wybrać nowe zdjęcie, które będzie prezentowane w jednostce.
Zmiana zdjęcia na stronie głównej UWAGA! Kliknięcie przycisku „Wybór” jest tożsame z zaakceptowaniem zmiany na stronie głównej. Zdjęcia prezentowane na liście są dodawane przez CILP. W przypadku chęci opublikowania nowego zdjęcia należy je przesłać do akceptacji do CILP. Po zaakceptowaniu przez CILP można opublikować nowe zdjęcie. Osoba do kontaktu: s.sachno@cilp.lasy.gov.pl Wymiary 1600 x 1200 pikseli.
Ponowna zmiana zdjęcia na stronie głównej Zadanie – Zmiana zdjęcia na stronie głównej Ponowna zmiana zdjęcia na stronie głównej
Narzędzia migracyjne
Migracja danych ze starego Portalu Korporacyjnego W celu skorzystania z narzędzia importu należy przejść do Panelu Sterowania
Migracja danych ze starego Portalu Korporacyjnego Po przejściu do Panelu sterowania należy wybrać pozycję „Narzędzie migracyjne”
Migracja danych ze starego Portalu Korporacyjnego W narzędziach migracyjnych należy skorzystać z przycisku „Importuj brakujące artykuły w jednostce”.
Migracja danych ze starego Portalu Korporacyjnego Po zaimportowaniu brakujących artykułów należy przejść do Zawartości stron i przejrzeć zaimportowaną treść
Migracja danych ze starego Portalu Korporacyjnego Dla wybranej treści należy sprawdzić, czy na pewno treść nie ma przypisanego nowego szablonu Sprawdzanie szablonu Szablon domyślny wykorzystywany w starym PKLP
Migracja danych ze starego Portalu Korporacyjnego Po sprawdzeniu artykułu wracamy do listy przyciskiem Powrót, zaznaczamy artykuł
Migracja danych ze starego Portalu Korporacyjnego Klikamy na przycisk zmień strukturę artykułu, po czym uruchamiamy konwersję artykułu do nowej struktury
Migracja danych ze starego Portalu Korporacyjnego Po zmigrowaniu ze starego PKLP, artykuł w nowej strukturze „zaciąga” również zdjęcia
Migracja danych ze starego Portalu Korporacyjnego Możliwe jest uruchomienie konwersji na większej ilości artykułów. UWAGA! Nie należy zaznaczać wszystkich artykułów. Nie wszystkie artykuły znajdujące się w bazie zawartości stron powinny być przekonwertowane na nowa strukturę. Dlatego lepiej czasami dodać nowy artykuł, niż migrować stary
Dodawanie artykułu
Dodawanie Artykułu na stronie „Hodowla lasu” Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterownia Zawartość stron
Dodawanie Artykułu na stronie „Hodowla lasu” W celu dodania artykułu należy użyć przycisku „Dodaj artykuł/Aktualność” Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterownia Zawartość stron
Podczas dodawania artykułu należy wypełnić pola: Dodawanie Artykułu na stronie np. „Hodowla lasu” Podczas dodawania artykułu należy wypełnić pola: Nazwa – nazwa artykułu Lid – streszczenie artykułu Treść artykułu Zdjęcie główne - pierwsze zdjęcie w komponencie prezentacji zdjęć w artykule Opis zdjęcia – prezentowany pod zdjęciem Zdjęcia dodatkowe – kolejne zdjęcia w komponencie Załącznik - ewentualnie Kategorię np. „Hodowla Lasu” – element wiążący artykuł ze stroną, na której jest wyświetlany, inaczej artykuł nie będzie w tej zakładce Po wypełnieniu w/w pól należy kliknąć przycisk „Publikuj” Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterownia Zawartość stron
Dodawanie nowego artykułu – Nazwa i streszczenie
Dodawanie nowego artykułu - treść
Wprowadzanie treści artykułu Po nadaniu nazwy należy wprowadzić treść artykułu za pomocą edytora treści WYSWIG Edytor tekstu – pierwsza linia funkcjonalności
Wprowadzanie treści artykułu Edytor tekstu – druga linia funkcjonalności
Wprowadzanie treści artykułu Edytor tekstu – trzecia linia funkcjonalności
Wklejanie treści Edytor posiada przyciski pozwalające na przeklejanie treści z Worda, jednak nie jest to zalecana metoda. Zamiast tego powinien być wykorzystywany przycisk „Wklej jako czysty tekst” Treści, które zostały skopiowane z Internetu można wklejać bezpośrednio (skrót klawiaturowy Ctrl+V) lub za pomocą przycisków
Dodawanie cytatu Aby dodać cytat, zaznaczamy tekst, następnie przycisk cytatu „ i wybieramy styl Cited Work
Wprowadzenie zdjęcia głównego artykułu wraz z opisem W przypadku zdjęć z dysku lokalnego automatycznie jest generowana miniatura prezentowana w treści artykułu oraz na listach aktualności
Wprowadzenie zdjęcia głównego artykułu wraz z opisem W przypadku zdjęć z galerii należy wskazać jedno zdjęcie z wybranego folderu galerii zdjęć na serwerze. Jako opis zdjęcia zostanie wykorzystany opis wprowadzony do zdjęcia w galerii.
Wprowadzenie zdjęcia dodatkowego wraz z opisem W przypadku zdjęć dodatkowych z galerii należy wskazać jedno zdjęcie z wybranego folderu galerii zdjęć. Pozostałe zdjęcia z folderu będą pobrane automatycznie. Jako opisy zdjęć zostaną będą wykorzystane opisy wprowadzone do zdjęć w galerii.
Składowe modułu „Zdjęcie dodatkowe z dysku lokalnego” (wybrane z dysku) Miniatura (generowana automatycznie) Opis zdjęcia dodatkowego (wpisywany)
Więcej zdjęć dodatkowych - duplikacja modułu zamieszczania zdjęć dodatkowych
Wymiana zdjęcia na inne – pokaż, delete, zapisz
Przygotowanie zdjęć – do artykułów Nie należy wstawiać zdjęć zbyt dużych Zmniejszone – dłuższy bok wym. 1200 do 1600 pikseli Następnie program je automatycznie skaluje Prawa autorskie!
Wprowadzenie załączników artykułu Możliwe jest wprowadzenie jednego lub więcej załączników artykułu; Określenie prezentowanych nazw i opisów załączników; Każdy z tych elementów może być lokalizowany pod względem wersji językowej.
Biblioteka dokumentów Aby dodać załącznik należy wrzucić go do biblioteki dokumentów do wcześniej utworzonego folderu
U Możliwe jest zarządzanie folderami i dokumentami lub zdjęciami (m.in.: dodawanie, usuwanie folderów, dokumentów)
Wybieramy Wybierz w artykule - sekcja Załącznik Po automatycznym przekierowaniu do biblioteki dokumentów wybieramy katalog i dokument który chcemy załączyć
Załącznik zostaje dołączony do artykułu po ponowieniu polecenia Publikuj
Możemy nazwać załącznik – po opublikowaniu wyświetli się pod tą nazwą
Wbudowanie filmu w artykuł Krok 1 Skopiowanie kodu do umieszczenia na stronie z youtube (wybór danego filmu, polecenie Udostępnij, Umieść) Można także ustawić rozmiar filmu
Wbudowanie filmu w artykuł Krok 2 Przełączenie w tryb: źródło dokumentu, następnie wklejenie kodu w treść artykułu, w miejscu gdzie chcemy aby się wyświetlał, jeszcze raz źródło dokumentu (odznaczyć), następnie publikuj
Wbudowanie filmu w artykuł Efekt: film w artykule
Widoczność i miejsce prezentacji artykułu Uprawnienia – dostępna dla wszystkich opcja „ktokolwiek (Guest rola)”
Widoczność i miejsce prezentacji artykułu Kategoryzacja artykułu Typ artykułu – powinien być wybrany typ „Ogólne”
Widoczność i miejsce prezentacji artykułu Kategoryzacja artykułu Kategorie – kategoria musi być przypisana! Przypisanie odpowiedniej kategorii ze słownika „Kategorie zawartości” ma bezpośrednie przełożenie na miejsce prezentacji artykułu w strukturze portalu. Dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby kategoria była prawidłowo określona.
Przypisanie kategorii
Widoczność i miejsce prezentacji artykułu Zaznaczenie opcji publikacji w jednostce nadrzędnej (UWAGA: opcja nie jest dostępna w przypadku, gdy organizacja nie ma organizacji nadrzędnej) – wybór tej opcji powoduje, że zapisywany artykuł jest automatycznie kopiowany do jednostki nadrzędnej, nie jest jednak automatycznie publikowany w tej jednostce. Do publikacji niezbędna jest interwencja Redaktora w jednostce nadrzędnej. Dobry sposób na przekazywanie „newsów” do rdlp lub dglp
Widoczność i miejsce prezentacji artykułu Oprócz elementów definiujących pola edycyjne znajdują się przyciski pozwalające na wykonanie akcji na edytowanym artykule: a. Zapisz jako wersję roboczą – powoduje zapisanie artykułu ze statusem „Szkic”. b. Publikuj – zapisuje artykuł i przesyła go do zatwierdzenia. c. Podgląd – wyświetla treść artykułu do podglądu. d. Pobierz – pozwala na pobranie struktury XML z zawartością artykułu. e. Anuluj – przerywa edycję artykułu. Artykuł nie jest zapisywany.
Widoczność i miejsce prezentacji artykułu
Dodawanie Artykułu na stronie „Hodowla lasu” Idź do
Sprawdzenie efektów: Prezentacja artykułu w portalu Dodawanie Artykułu na stronie „Hodowla lasu” Sprawdzenie efektów: Prezentacja artykułu w portalu
Zadanie – dodanie artykułu „Ochrona Lasu” Dodanie artykułu na stronie „Ochrona Lasu” analogicznie do poprzedniego przykładu
Dodanie artykułu „Aktualności”
Dodanie artykułu „Aktualności” Analogicznie jak w poprzednim przykładzie należy w „Zawartości stron” użyć przycisku „Dodaj artykuł/Aktualność” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Podczas dodawania artykułu „Aktualności” należy wypełnić pola: Dodanie artykułu „Aktualności” Podczas dodawania artykułu „Aktualności” należy wypełnić pola: Nazwa – nazwa artykułu Lid – streszczenie artykułu Treść artykułu Zdjęcie główne - pierwsze zdjęcie w komponencie prezentacji zdjęć w artykule oraz jest prezentowane w kaflu na stronie aktualności Opis zdjęcia – prezentowany pod zdjęciem Zdjęcia dodatkowe – kolejne zdjęcia w komponencie Załącznik Należy dodać kategorię „Aktualności” – element wiążący artykuł ze stroną „Aktualności” Opcjonalnie aby wyróżnić aktualność należy dodać kategorię „Wyróżniony” (kategoria zawartości Global) – pozwala umieścić artykuł w dużym kaflu lub „Polecany” (kategoria zawartości Global) – będzie widoczny w sekcji Polecamy Po wypełnieniu w/w pól należy kliknąć przycisk „Publikuj”
Aktualność w dużym kaflu (wyróżniona ze względu na istotne znaczenie) lub aktualność polecana
Duży kafel Polecane artykuły
Dodanie artykułu „Aktualności” – prezentacja na stronie „Aktualności”
Dodanie artykułu „Aktualności” – prezentacja na stronie głównej
Dodanie artykułu „Aktualności” analogicznie do poprzedniego przykładu Zadanie – Dodanie aktualności Dodanie artykułu „Aktualności” analogicznie do poprzedniego przykładu
Dodanie artykułu „Polecane”
Dodanie artykułu „Polecane” Analogicznie jak w poprzednim przykładzie należy w „Zawartości stron” należy użyć przycisku „Dodaj artykuł/Aktualność”
Podczas dodawania artykułu „Polecane” należy wypełnić pola: Dodanie artykułu „Polecane” Podczas dodawania artykułu „Polecane” należy wypełnić pola: Nazwa – nazwa artykułu Lid – streszczenie artykułu Treść artykułu Zdjęcie główne - pierwsze zdjęcie w komponencie prezentacji zdjęć w artykule oraz jest prezentowane w kaflu na stronie aktualności Opis zdjęcia – prezentowany pod zdjęciem Zdjęcia dodatkowe – kolejne zdjęcia w komponencie Załącznik Należy dodać kategorię „Polecane” – element wiążący artykuł ze stroną „Aktualności” Opcjonalnie aby wyróżnić (DUŻY KAFEL) aktualność należy dodać kategorię „Wyróżniony” – pozwala umieścić artykuł w dużym kaflu Po wypełnieniu w/w pól należy kliknąć przycisk „Publikuj”
Dodanie artykułu „Polecane” – prezentacja na stronie głównej
Dodanie artykułu „Polecane” analogicznie do poprzedniego przykładu Zadanie – Dodanie artykułu „Polecane” Dodanie artykułu „Polecane” analogicznie do poprzedniego przykładu
Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Dodawanie banerów w sekcji „Polecane” Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterownia Zawartość stron
Dodawanie banerów w sekcji „Polecane” W menu „Zawartości stron” należy użyć przycisku „Dodaj zawartość stron” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Dodawanie banerów w sekcji „Polecane” Dodajemy tytuł artykułu
Dodawanie banerów w sekcji „Polecane” W edytor tekstowy w artykule wklejamy obrazek
Dodawanie banerów w sekcji „Polecane” Klikamy Przeglądaj Zaznaczamy Zasoby współdzielone
Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
W oknie właściwości obrazka ustawiamy wielkość Dodawanie banerów w sekcji „Polecane” W oknie właściwości obrazka ustawiamy wielkość obrazka na 220x200px lub 460x200px.
Dodawanie banerów w sekcji „Polecane” W zakładce Hiperłącze wklejamy adres strony internetowej „Blog leśniczego” i zaznaczamy target _blank (otwiera nowe okno). Klikamy OK
Następnie wybieramy kategorie „Polecane” oraz publikujemy artykuł Dodawanie banerów w sekcji „Polecane” Następnie wybieramy kategorie „Polecane” oraz publikujemy artykuł
Dodawanie banerów w sekcji „Polecane” prezentacja na stronie głównej
Dodawanie innych banerów niedostępne w „zasobach współdzielonych” W przypadku chęci opublikowania nowego banneru należy go przesłać do akceptacji do CILP. Po zaakceptowaniu przez CILP można opublikować nowe zdjęcie. Osoba do kontaktu: s.sachno@cilp.lasy.gov.pl Wymiary 1600 x 1200 pikseli.
Dodawanie artykułu „Wydarzenia”
Dodawanie artykułu „Wydarzenia” Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterownia Zawartość stron
W menu „Zawartości stron” należy użyć przycisku „Dodaj wydarzenie” Dodawanie artykułu „Wydarzenia” W menu „Zawartości stron” należy użyć przycisku „Dodaj wydarzenie” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Podczas dodawania „Wydarzenia” należy wypełnić pola: Dodawanie artykułu „Wydarzenia” Podczas dodawania „Wydarzenia” należy wypełnić pola: Nazwa – nazwa artykułu Lid – streszczenie artykułu Treść artykułu Zdjęcie główne - pierwsze zdjęcie w komponencie prezentacji zdjęć w artykule Opis zdjęcia – prezentowany pod zdjęciem Załącznik Miejsce wydarzenia Datę rozpoczęcia i zakończenia Osoba kontaktowa wraz z polami telefon oraz adres e-mail Kategorię „Wydarzenia” – element wiążący artykuł ze stroną na której jest wyświetlany Po wypełnieniu w/w pól należy kliknąć przycisk „Publikuj” Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterownia Zawartość stron
Dodanie kontaktu do jednostki
Otwieramy stronę kontaktu do jednostki Dodawanie artykułu kontaktu do jednostki Otwieramy stronę kontaktu do jednostki Następnie w górnym menu wybieramy: „Dodaj” -> „Widok zawartości stron” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Następnie na stronie klikamy ikonę „Dodaj zawartość stron” Dodawanie artykułu kontaktu do jednostki Następnie na stronie klikamy ikonę „Dodaj zawartość stron” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Dodawanie artykułu kontaktu do jednostki Na formularzu dodawania kontaktu z prawej strony w sekcji „Szablon” klikamy guzik „Wybierz” System wyświetli komunikat o zmianie szablonu artykułu, który potwierdzamy przyciskiem „Ok” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Dodawanie artykułu kontaktu do jednostki W oknie wyboru szablonu należy wybrać opcję „Zaawansowane” W polu „Moje miejsca” wybieramy „Global” potwierdzając przyciskiem „Szukaj”
Dodawanie artykułu kontaktu do jednostki Z listy wybieramy pozycję „Kontakt”
Podczas dodawania „Kontaktu” należy wypełnić pola: Dodawanie artykułu kontaktu do jednostki Podczas dodawania „Kontaktu” należy wypełnić pola: Nazwa – nazwa artykułu Nazwa jednostki Zdjęcie jednostki Telefon, fax, adres email Sekcję „Stanowisko”, która wyświetli np. kontakt do nadleśniczego Sekcję „Pion” wyświetlającą piony w jednostce np. Księgowość Sekcję „Nazwa stanowiska” wyświetlającą kontakty w pionach np. głównych księgowych Po wypełnieniu w/w pól należy kliknąć przycisk „Publikuj”
Dodawanie artykułu kontaktu do jednostki Po opublikowaniu kontaktu konieczna jest zmiana nazwy artykułu – należy dwukrotnie kliknąć na jego nazwę. Po wprowadzeniu nazwy zapisujemy zmianę poprzez kliknięcie zielonego przycisku Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Dodawanie artykułu kontaktu do jednostki Ponowna edycja kontaktu możliwa jest poprzez kliknięcie przycisku edycji pod artykułem Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
W przypadku leśnictwa należy wybrać szablon „KONTAKT-DO-LEŚNICTWA” Zadanie - Dodawanie artykułu kontaktu Nadleśnictwa/Leśnictwa Analogicznie do przykładu należy dodać kontakt do nadleśnictw i leśnictw W przypadku nadleśnictw należy wybrać szablon „KONTAKT-DO-NADLEŚNICTWA” W przypadku leśnictwa należy wybrać szablon „KONTAKT-DO-LEŚNICTWA” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Dodawanie mapy google maps Otwieramy adres: https://maps.google.pl/ W wyszukiwarkę wpisujemy nazwę naszego nadleśnictwa Wybieramy ikonę link Klikamy: Dostosuj mapę do wklejenia
Dodawanie mapy gogle maps Wpisujemy niestandardowy rozmiar 450x138 Kopiujemy kod HTML
Dodawanie mapy google maps Przechodzimy do artykułu kontakt nadleśnictwo, modułu Mapa gogle, zaznaczamy źródło dokumentu i wklejamy kod, a następnie odznaczamy źródło dokumentu
Dodawanie mapy google maps Zaznaczamy „Wyświetl większą mapę”, naciskamy przycisk hiperłącza W polu hiperłącza cel zaznaczamy „New Window (_blank)
Zarządzaj – Panel sterowania – Zarządzaj stronami Skonfigurowanie podstrony Kontakt – Dyrekcja Regionalna LP Dyrekcja Generalna LP Po upublicznieniu strony RDLP (po 14.02) jest możliwa konfiguracja tej podstrony aby przekierować na odpowiednią podstronę strony RDLP, Zarządzaj – Panel sterowania – Zarządzaj stronami Następnie wybieramy podstronę Dyrekcja Regionalna LP
Wybieramy „Strona” Konfigurujemy pola: Typ: wybieramy URL CEL: tu wpisujemy _blank (link będzie się otwierał w nowym oknie) URL: wkleić adres strony kontaktów do RDLP (po upublicznieniu) Zapisz
Biblioteka dokumentów/galeria
Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterownia Dodawanie galerii zdjęć Otwieramy: Zarządzaj -> Panel sterownia Zawartość stron Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
W menu „Zawartości stron” należy użyć przycisku „Dodaj zawartość” Dodawanie galerii zdjęć W menu „Zawartości stron” należy użyć przycisku „Dodaj zawartość” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Dodawanie galerii zdjęć Na formularzu dodawania kontaktu z prawej strony w sekcji „Szablon” klikamy guzik „Wybierz” System wyświetli komunikat o zmianie szablonu artykułu, który potwierdzamy przyciskiem „Ok” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Dodawanie galerii zdjęć Z listy szablonów wybieramy pozycję „GALERIA”
Podczas dodawania „Galerii” należy wypełnić pola: Dodawanie galerii zdjęć Podczas dodawania „Galerii” należy wypełnić pola: Nazwa galerii Lid do galerii Zdjęcie główne z komputera Zdjęcia dodatkowe Sekcję „Stanowisko”, która wyświetli np. kontakt do nadleśniczego Sekcję „Pion” wyświetlającą piony w jednostce np. Księgowość Sekcję „Nazwa stanowiska” wyświetlającą kontakty w pionach np. głównych księgowych Po wypełnieniu w/w pól należy kliknąć przycisk „Publikuj”
Ustawienie przekierowania na stronę zewnętrzną
Ustawienie przekierowania Ustawienie przekierowania na inną stronę rozpoczynamy od edycji właściwości strony, które znajdują się w Panelu sterowania w zakładce Zarządzanie stronami.
Ustawienie przekierowania Po przejściu do edycji właściwości strony należy zmienić pole Typ na URL oraz w polu URL wpisać właściwy adres (np. adres strony internetowej BIP) Dodatkowo należy skonfigurować pole Cel, w którym należy ustawić wartość „_blank” (powoduje to otwarcie strony BIP w nowym oknie) Po ustawieniu wartości należy zapisać właściwości strony za pomocą przycisku „Zapisz”.
Zadanie – konfiguracja przekierowania do „Mapy lasów” W analogiczny sposób do jak w przypadku konfiguracji przekierowania do strony BIP jednostki należy utworzyć przekierowanie do „Mapy Lasów” na stronie „Mapa(y) Lasów”
Modyfikacja kafla „Sprzedaż”
Modyfikacja kafla „Sprzedaż” W pierwszej kolejności konieczne jest wybranie artykułu do kafla poprzez przycisk „trybik” pod kaflem „sprzedaż” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Z listy artykułów wybieramy artykuł „kafel - sprzedaż” Modyfikacja kafla „Sprzedaż” Z listy artykułów wybieramy artykuł „kafel - sprzedaż” Po wybraniu artykułu potwierdzamy wybór guzikiem „Zapisz” Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Modyfikacja kafla „Sprzedaż” – tworzenie linku do strony sprzedaż Edycja kafla możliwa jest poprzez kliknięcie przycisku edycji pod kaflem Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Modyfikacja kafla „Sprzedaż” – tworzenie linku do strony sprzedaż W artykule zaznaczmy obrazek oraz za pomocą guzika hiperłącze wprowadzamy adres strony /sprzedaz-drewna-choinek-i-sadzonek Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Potwierdzamy guzikiem OK oraz publikujemy artykuł. Modyfikacja kafla „Sprzedaż” – tworzenie linku do strony sprzedaż W oknie hiperłącze zmieniamy protokół na „<inny>” oraz wprowadzamy adres strony /sprzedaz-drewna-choinek-i-sadzonek Potwierdzamy guzikiem OK oraz publikujemy artykuł. Dodawanie banerów w sekcji „Polecane”
Modyfikacja danych w stopce strony
Konfiguracja danych kontaktowych w stopce strony Dodanie artykułu: Klikniecie ikony „zębatki” pod miejscem na artykuł z danymi kontaktowymi
Wyszukanie artykułów stopki Konfiguracja danych kontaktowych w stopce strony Wyszukanie artykułów stopki Wskazanie artykułu „stopka – dane teleadresowe” Użycie przycisku „Zapisz”
Edycja dodanego artykułu Konfiguracja danych kontaktowych w stopce strony Edycja dodanego artykułu Zmiana danych kontaktowych w edytorze tekstu z zachowaniem domyślnej struktury danych artykułu Publikacja analogicznie jak w innych rodzajach artykułów
Zadanie – Dodanie artykułu z grafiką BIP oraz MŚ w stopce strony Dodanie artykułu „stopka – mos.gov.pl + BIP” analogicznie do poprzedniego przykładu W tym zadaniu dla grafiki BIP należy ustawić hiperłącze do strony BIP jednostki
Konfiguracja strony Turystyka
Konfiguracja strony Miejsca i obiekty Należy wybrać menu Panel sterowania, następnie Zarządzanie stronami i zaznaczyć Miejsca i obiekty
Konfiguracja strony Miejsca i obiekty We właściwościach strony zaznaczamy Typ: URL, Cel: _blank i wkleić adres strony internetowej Czas w las-> Miejsca i obiekty z obiektami na terenie danego nadleśnictwa i klikamy Zapisz
Konfiguracja strony Warto zobaczyć Należy wybrać menu Panel sterowania, następnie Zarządzanie stronami i zaznaczyć Warto zobaczyć
Konfiguracja strony Warto zobaczyć We właściwościach strony zaznaczamy Typ: URL, Cel: _blank i wkleić adres strony internetowej Czas w las-> Warto zobaczyć z obiektami na terenie danego nadleśnictwa i klikamy Zapisz
Konfiguracja strony Znajdź na mapie Należy wybrać menu Panel sterowania, następnie Zarządzanie stronami i zaznaczyć Znajdź na mapie
Konfiguracja strony Znajdź na mapie We właściwościach strony zaznaczamy Typ: URL, Cel: _blank i wkleić link do strony internetowej Czas w las-> Mapa z obiektami na terenie danego nadleśnictwa i klikamy Zapisz
Wsparcie migracji
Problemy - wsparcie migracji 1 krok Trenerzy regionalni migracji - wszelkie sprawy: 1) edyta.nowicka@radom.lasy.gov.pl, 668 579 388, paulina.godula@radom.lasy.gov.pl, 608 082 278, zbigniew.szostak@radom.lasy.gov.pl,698 488 671 (RDLP w Radomiu) 2) jolanta.bochenek@radom.lasy.gov.pl, 15 864 68 20 (N. Staszów) 3) pawel.kosin@radom.lasy.gov.pl, 606 669 777(N. Daleszyce) 4) grzegorz.szczygiel@radom.lasy.gov.pl, 607 450 416 (N. Skarżysko)
Problemy - wsparcie migracji 2 krok CILP – sprawy treści (zatwierdzanie zdjęć na stronę główną, banerów, sugestie odnośnie treści): Sergiusz Sachno: s.sachno@cilp.lasy.gov.pl, 22 822 49 31 w. 261 ZILP – sprawy techniczne wyjątkowo trudne: piotr.podlesny@zilp.lasy.gov.pl, 600 205 294
Adres strony: e-learning.zilp.lasy.gov.pl Nazwa użytkownika: adres e-mail Hasło: Szkolen!ePKLP Serwis: demo Nowe osoby do e-learningu: piotr.podlesny@zilp.lasy.gov.pl
Dziękuję za uwagę