Bezpieczny internet.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Advertisements

Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
opracowała Justyna Tokarz
JAK KORZYSTAĆ BEZPIECZNIE Z INTERNETU ?.
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
POWIEDZ STOP CYBERPRZEMOCY!
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
Jak bezpiecznie korzystać
CYBER PRZEMOC XXI WIEKU
CYBERPRZEMOC.
– dobrodziejstwo czy przekleństwo dla naszych dzieci?
Opracowała: mgr A. Gałęzewska-Grysak
Z badań przeprowadzonych w 2007 roku przez fundację „Dzieci Niczyje” na grupie internautów w wieku lat wynika, że: 47% doświadczyło wulgarnego wyzywania.
BEZPIECZNY INTERNET TIK NA TARGACH KL. III B.
Powiedz STOP cyberprzemocy !
Michał Janaszek kl VI „a”
Jak przeciwdziałać zagrożeniom Internetu
„BEZPIECZNY INTERNET”
Bezpieczeństwo w sieci
Wprowadzenie w tematykę konferencji
Bezpieczny internet.
Kodeks bezpiecznego internauty
Dziecko w sieci.
BEZPIECZNY INTERNET.
Zasady bezpiecznego Internetu
Szkoła z klasą 2.
BEZPIECZEŃSTWO W SIECI
ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci. W znaczeniu informatycznym Internet to przestrzeń adresów IP przydzielonych hostom.
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Bezpieczny Internet.
Bez nienawiści w Internecie
Razem tworzymy bezpieczny Internet
BEZPIECZNY INTERNET.
Przygotowała Julia Töppich klasa VIa
Przygotowała Laura Górecka
CYBERPRZEMOCY !!!.
Bądź bezpieczny w internecie
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
Chroń swoją prywatność w Internecie
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
KOMPUTER I INTERNET.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Autor: Paulina Janosz Klasa 6b. Internet – dobro czy zło ? Internet to wspaniały wynalazek. Korzystają z niego niemal wszyscy – dzieci i dorośli. Internet.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
BEZPIECZNY INTERNET Co i jak?.
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
Cyberprzemoc Wirtualne upokarzanie, realne przeżywanie…
HATE.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Bezpieczeństwo w Internecie
Przygotował: Jakub Leńczowski
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
BEZPIECZNY INTERNET.
Razem zmieniamy internet na lepsze
Cyberprzemoc.
Daniel Trzeszczyński IIIB
Nie ufaj osobom poznanym w sieci
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dzieci w Sieci Stop Cyberprzemocy.
Bezpieczny internet.
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
Kodeks klasowy klasa IIIa.
Bezpieczny internet.
1 1.
Zapis prezentacji:

Bezpieczny internet

Co to jest Internet? ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci. W znaczeniu informatycznym Internet to przestrzeń adresów IP przydzielonych hostom i serwerom połączonym za pomocą urządzeń sieciowych, takich jak karty sieciowe, modemy i koncentratory, komunikujących się za pomocą protokołu internetowego z wykorzystaniem infrastruktury telekomunikacyjnej.

Jak bezpiecznie korzystać z Internetu Kiedy coś lub ktoś w internecie cię przestraszy, koniecznie powiedz o tym rodzicom lub innej zaufanej osobie dorosłej. Nigdy nie podawaj w internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką. (Np.kopiko) Jeżeli chcesz coś kupić w internecie, zawsze skonsultuj się z rodzicami. Nigdy nie podawaj numeru karty kredytowej, nie wypełniaj internetowych formularzy  bez wiedzy i zgody rodziców.

Uzależnienia Internetowe

Wirusy komputerowe program komputerowy, posiadający zdolność replikacji, tak jak prawdziwy wirus, stąd jego nazwa. Wirus do swojego działania potrzebuje i wykorzystuje system operacyjny, aplikacje oraz zachowanie użytkownika komputera.

Oznaczenia gier komputerowych - system PEGI Dyskryminacja (ze względu na rasę, religię) Gry, które zachęcają do uprawiania hazardu lub go uczą. Wulgarny język Nagość i/lub zachowania o charakterze seksualnym. Gra zawiera elementy przemocy. Nawiązania do narkotyków, pokazane zażywanie narkotyków. Gra może przestraszyć młodsze dzieci.

Kontakt z niebezpiecznymi treściami. Skala zagrożenia wg badań przeprowadzonych w 2006r. przez Gemius i Fundację Dzieci Niczyje w grupie 2559 dzieci w wieku 12 – 17 lat 71% 63% dzieci trafiło w Internecie na materiały pornograficzne 51% dzieci trafiło na materiały z brutalnymi scenami przemocy 61% 28% dzieci trafiło na materiały propagujące przemoc i nietolerancję 74% 25% dzieci deklaruje, że rodzice nigdy nie interesują się tym, w jaki sposób korzystają z Internetu 10% dzieci deklaruje regularną opiekę rodziców podczas korzystania z sieci

Cyberprzemoc Cyberprzemoc to nowe oblicze przemocy rówieśniczej z wykorzystaniem różnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, jak np.: poczta elektroniczna, czaty, komunikatory, strony internetowe, blogi, serwisy społecznościowe, telefony komórkowe. Akty cyberprzemocy przyjmują różne formy: nękanie, straszenie, szantażowanie, publikowanie lub rozsyłanie ośmieszających, kompromitujących zdjęć, filmów, tekstów oraz podszywanie się w sieci pod kogoś wbrew jego woli.

Cyberprzemoc Skala zagrożenia wg badań przeprowadzonych w 2007r. przez Gemius i Fundację Dzieci Niczyje w grupie 891 dzieci w wieku 12 – 17 lat 51% osób stała się przynajmniej raz obiektem zdjęć lub filmów wykonanych wbrew swojej woli 52% dzieci miało do czynienia z przemocą werbalną w Internecie lub przez telefon komórkowy 47% dzieci doświadczyło wulgarnego wyzywania 29% badanych deklaruje, że ktoś w Sieci podawał się za nie wbrew ich woli 21% dzieci doznało poniżania , ośmieszania i upokarzania 16% osób doświadczyło straszenia i szantażowania 14% dzieci zgłasza przypadki rozpowszechniania za pośrednictwem Internetu lub telefonów komórkowych kompromitujących je materiałów