próbnego egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w grudniu 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Nowa” Matura 2015 Języki obce
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Objawy DYSLEKSJI.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Egzamin próbny w gimnazjum
PODSUMOWANIE EGZAMINU GIMNAZJALNEGO IV 2012 Wiedza o społeczeństwie.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
„NIEODPŁATNE POMOCE EDUKACYJNE” DO DYREKCJI SZKOŁY Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz pedagogów, Firma CREATUS z pomocą lokalnych firm doposaża.
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Matura 2016 Analiza wyników.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

próbnego egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w grudniu 2013 r. Podsumowanie wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w grudniu 2013 r. Gimnazjum nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Kruszwicy

J Ę Z Y K P O L S K I Test egzaminacyjny składał się z 24 zadań różnego typu (zadania wielokrotnego wyboru, zadania krótkiej odpowiedzi, typu prawda-fałsz, na dobieranie, rozszerzonej odpowiedzi czyli dłuższa wypowiedź pisemna - rozprawka). Do tej części egzaminu przystąpiło 61 uczniów. Łatwe okazały się dla uczniów zadania: 1. – wyszukiwanie informacji w tekście 14. – znajomość pojęcia „archaizm” 18. – wnioskowanie 21. – rozróżnianie opinii i faktu

Trudne okazały się zadania: 5. – rozpoznanie funkcji formantu słowotwórczego 15. – rozpoznanie rodzaju zdania podrzędnie złożonego 22. – nazwanie rodzaju podmiotu. Trudnością było dla uczniów zadanie 13., w którym punkt zdobywało się za wskazanie 3 prawidłowych odpowiedzi.

Średnie klas: Średnia szkoły: III A – 18,32 p (53,88 %) III B – 20,22 p (59,47 %) Średnia szkoły: 19,27 p (56,68%) Maksymalnie można było zdobyć 34 punkty. Najwyższe wyniki: Kl. III A – 28 p (2 osoby) Kl. III B – 30 p (1 osoba) Najniższe wyniki: Kl. III A – 7 p (2 osoby) Kl. III B – 7 p (1 osoba)

Zadanie rozszerzonej odpowiedzi (rozprawka) Aż 7 osób nie podjęło próby zredagowania wypowiedzi. Maksymalnie można było zdobyć 10 punktów. Kl. III A 2 osoby - 10 p 2 osoby – 9 p Kl. III B 1 osoba – 10 p 1 osoba – 9 p Średnia klas Kl. III A – 5,24 p Kl. III B – 5,06 p

najczęściej popełniane błędy: Rozprawka najczęściej popełniane błędy: Opis książki, z którego nie wynika żaden wniosek, ogólniki, brak konkretów – zamiast argumentu. Błędy rzeczowe: złe tytuły, nazwiska autorów złe dopasowanie autora do tytułu mylenie faktów z utworów, podawanie fałszywych informacji niepoprawne gatunki literackie – np. w powieści „Latarnik” nieznajomość treści utworów błędne wyciąganie wniosków z treści lektury

Błędy w pisowni – liczne rażące błędy ortograficzne i językowe. Niedokładna analiza tematu, niespełnianie wszystkich wymogów polecenia. Zaburzona kompozycja pracy – zbyt krótki wstęp lub zakończenie. Pisownia tytułów (cudzysłów!)

WNIOSKI – JĘZYK POLSKI analizować na lekcjach tematy rozprawek, konstruować plany przykładowych rozprawek przypomnieć poznane lektury, usystematyzować wiedzę uczniów (lektura – autor) ćwiczyć argumentowanie, wnioskowanie ćwiczyć czytanie tekstów i poleceń ze zrozumieniem przypomnieć podstawowe zasady ortograficzne i interpunkcyjne usystematyzować i sprawdzić wiadomości z nauki o języku

HISTORIA i WOS Test egzaminacyjny składał się z 24 zadań Można było zdobyć 30 punktów, w tym 8 z wos

Najwyższe wyniki III A 73 % - 1 osoba 70 % - 1 osoba 63 % - 2 osoby III B 83 % - 1 osoba 70 % - 1 osoba 63 % - 1 osoba

Najniższe wyniki 20% - 1 osoba 27 % - 3 osoby

WNIOSKI Najłatwiejsze dla uczniów okazały się zadania typu prawda-fałsz Należy pracować nad utrwalaniem zależności przyczynowo-skutkowej Utrwalać chronologię wydarzeń Zwracać uwagę na czytaniem ze zrozumieniem

MATEMATYKA

28 32 60 Liczba uczniów piszących egzamin w poszczególnych oddziałach Klasa III A Klasa III B Razem 28 32 60

Standardowy zestaw egzaminacyjny 30 pkt Typy zadań Ilość zadań, pkt Zadania wielokrotnego wyboru 7 zadań, 7 pkt Zadania typu prawda-fałsz 4 zadania, 5pkt Zadania na dobieranie 1 zadanie, 3pkt Zadania otwarte 5 zadań, 15pkt

46%

Najtrudniejsze zadanie otwarte – 16,7 %

Najtrudniejsze zadanie zamknięte – 12 %

Błędy i braki brak obliczeń w zadaniach otwartych -brak zaznaczonych odpowiedzi w zadaniach zamkniętych lub zaznaczanie kilku odpowiedzi -brak podejmowania próby rozwiązania zadania otwartego -uczniowie źle zapisują wzory matematyczne -czytanie tekstu bez zrozumienia

Wnioski -Powtórzyć i ćwiczyć działania na potęgach, pierwiastkach, działania pisemne i obliczenia procentowe -Ćwiczyć zadania typu PRAWDA-FAŁSZ, układać testy z dużą ilością tych zadań -Ćwiczyć umiejętność poprawnego czytania i analizowania zadania tekstowego -Powtórzyć podstawowe wzory i własności dotyczące figur płaskich i brył

diagnozowano 60 uczniów klas trzecich Część przyrodnicza diagnozowano 60 uczniów klas trzecich 22

i 7 fizyki - uczeń mógł uzyskać w sumie 16 punktów Egzamin próbny klas trzecich z części przyrodniczej składał się 24 zadań zamkniętych (6 zadań z biologii, 5 chemii - uczeń mógł uzyskać w sumie 14 punktów po 7 z każdego przedmiotu, 6 zadań z geografii i 7 fizyki - uczeń mógł uzyskać w sumie 16 punktów po 8 z każdego przedmiotu). Za każdą prawidłową odpowiedź uczeń mógł uzyskać 1 pkt., za błędną lub brak odpowiedzi 0 pkt. Każdy uczeń mógł uzyskać max. 30 punktów. Liczba zdających egzamin – 60. Liczba zdobytych punktów – 1109 (z 1800 możliwych do uzyskania), co stanowi 62,00%. 23

Procentowy rozkład wyników wg przedmiotów Biologia 243 pkt. /420 pkt Procentowy rozkład wyników wg przedmiotów Biologia 243 pkt./420 pkt. - 58,00 % Chemia 273 pkt./420 pkt. - 65,00% Fizyka 277 pkt./480 pkt. - 58,00% Geografia 316 pkt./480 pkt. - 66,00% 24

Rok szkolny 2013 klasa III A – 28 uczniów, średnia 60,00% klasa III B – 32 uczniów, średnia 63,00% 25

Uczniowie o najwyższych wynikach: Uczniowie o najniższych wynikach: 2 uczniów – 28 pkt. Uczniowie o najniższych wynikach: 2 uczniów – 10 pkt.

Zestawienie procentowe uzyskanych punktów wg poszczególnych przedmiotów w klasach trzecich 27

28

Wnioski W treści znalazły się zadania z zakresu materiału, który nie został jeszcze zrealizowany, zadania z wymaganiami ponadpodstawowymi (na ocenę dobrą i bardzo dobrą); Egzamin obejmował szeroki zakres treści: obliczenia, zamiany jednostek, przekształcenia wzorów, zewnętrzne i wewnętrzne procesy geologiczne, współrzędne geograficzne, systematykę i klasyfikację organizmów żywych, interakcje międzygatunkowe, cytologię, szereg aktywności metali, zapisy jonowe reakcji, zapisy stechiometryczne reakcji, przemiany energii, optykę, zadania z wykorzystaniem zapamiętanych wzorów i symboli; Z przeprowadzonej analizy wynika, że uczniowie często nie łączą wiadomości zdobytych w szkole z informacjami z innych źródeł; potrafią odnaleźć konkretne dane, ale mają trudność z ich interpretacją; ponadto mają problem z umiejętnością krytycznej analizy wyników; 29

Egzamin zawierał dużo zadań typu prawda/fałsz – aby uzyskać 1 punkt uczeń musiał odpowiedzieć prawidłowo dwukrotnie; Należy utrwalać czytanie ze zrozumieniem gdyż często zadania zawierają polecenie typu „podaj nieprawidłową odpowiedź”; Duża część zadań polegała na analizowaniu tabel, map, interpretacji schematów, czytania zawartych w nich informacji, należy więc sukcesywnie utrwalać materiał z klasy I i II, ćwiczyć zadania opierające się o schemat, rysunek, wykres, tabele.

JĘZYK ANGIELSKI POZIOM PODSTAWOWY

MOŻNA BYŁO UZYSKAĆ 40 PUNKTÓW KLASA III B – 32 uczniów Średnia klasy - 21,2 p (53%) Najlepsze wyniki: 39 p – 1 osoba 37 p – 1 osoba Najsłabszy wynik: 5 p – 1 osoba KLASA III A – 29 uczniów Średnia klasy - 22,6 p (56,5%) Najlepsze wyniki: 37 p – 2 osoby 36 p – 1 osoba Najsłabszy wynik: 10 p – 1 osoba

Najtrudniejsze dla uczniów było zadanie nr 5. Dotyczyło ono znajomości funkcji językowych – należało uzupełnić dialog, z podanych odpowiedzi wybrać właściwą.

JĘZYK ANGIELSKI POZIOM ROZSZERZONY

MOŻNA BYŁO UZYSKAĆ 40 PUNKTÓW KLASA III B – 32 uczniów Średnia klasy - 15,9 p (39,8%) Najlepsze wyniki: 38 p – 2 osoby 37 p – 1 osoba Najsłabszy wynik: 5 p – 2 osoby KLASA III A – 29 uczniów Średnia klasy - 16,2 p (40,5%) Najlepsze wyniki: 37 p – 2 osoby Najsłabszy wynik: 5 p – 1 osoba

Najtrudniejsze dla uczniów okazały się zadania nr 7 i 8. Zadanie 7. – uzupełnianie zdania, podane wyrazy w nawiasach napisać w odpowiedniej formie plus dodać wszystkie niezbędne elementy. Wymagana była pełna poprawność ortograficzna. Zadanie 8. – e-mail KLASA III A 13 osób – 0 p 1 osoba – 10 p 1 osoba – 9 p KLASA III B 12 osób – 0 p 4 osoby – 10 p

WNIOSKI: systematycznie przygotowywać się do lekcji odrabiać zadania domowe samodzielnie pracować ze słownikiem, rozumienie tekstu utrwalać słownictwo, zasady gramatyczne nie używać uzupełnionych testów egzaminacyjnych prawidłowo wypełniać kartę odpowiedzi

UWAGI „TECHNICZNE”

Kod ucznia i numer PESEL należy wpisywać BARDZO WYRAŹNIE – szczególnie zwrócić uwagę na różnicowanie liter B i D oraz cyfr 8 i 9

NAD WYZNACZONYM MIEJSCEM W razie pomyłki należy przekreślić w całości kod lub nr PESEL i wpisać ponownie NAD WYZNACZONYM MIEJSCEM

jest przeznaczony do obliczeń i formułowania odpowiedzi – Brudnopis jest przeznaczony do obliczeń i formułowania odpowiedzi – NIE NALEŻYUMIESZCZAĆ W NIM ŻADNYCH ZBĘDNYCH RYSUNKÓW, NAPISÓW itp..

za KAŻDY element tych tekstów można otrzymać punkty!!! Uczeń powinien podjąć próbę zredagowania dłuższej formy wypowiedzi (mail, rozprawka) – za KAŻDY element tych tekstów można otrzymać punkty!!!

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ