Szkolny Klub Pracy i Doradztwa Zawodowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Poradnictwo Zawodowe II
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Działania PPPP w Tarnowie
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Szkolenie dla opiekunów Centów
PEDAGOG SZKOLNY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
WSPÓŁCZESNE WYZWANIA SZKOLNEGO DORADZTWA KARIERY
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Doradztwo zawodowe 2017/2018 Delegatura w Siedlcach.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Rola i zadania doradcy zawodowego w realizacji zadań edukacyjno-doradczych w szkole Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Szkolny Klub Pracy i Doradztwa Zawodowego Opiekun klubu: Adrianna Benroth-Raczyk

Historia klubu: Szkolny Klub Pracy powstał w roku szkolnym 2002/2003 W roku szkolnym 2003/2004 zmienił nazwę na Szkolny Klub Pracy i Doradztwa Zawodowego

Istnieje po to, aby młodzież mogła realizować swoje zainteresowania w myśli wizji i misji szkoły: „ Nasza szkoła zapewnia każdemu uczniowi i słuchaczowi warunki do jego wszechstronnego rozwoju. Uczeń ceni wartość nauki i dostrzega potrzebę ciągłego rozwoju...” ( Strategia Rozwoju Szkoły na lata 2005-2010)

Funkcjonuje w oparciu o: Statut Szkoły (rozdział II pkt 5: „...tworzy klimat do rozwijania uzdolnień i zainteresowań młodzieży”) Plan Pracy Szkoły na dany rok (priorytet: Tworzenie w szkole poczucia bezpieczeństwa dla realizacji celów wychowawczych standard: Szkoła zaspokaja potrzeby edukacyjne, zapewnia rozwój osobowy, rozwija kreatywność i samodzielność życiową młodzieży) Program Wychowawczy Szkoły ( rozdział VIII: Szkolny system działań pozalekcyjnych)

Najważniejsze dokumenty szkoły są podstawą do opracowania planu pracy klubu na dany rok szkolny. Na zakończenie każdego semestru młodzież klubu pracy sporządza sprawozdanie z jego działalności.

Cele działania klubu: Przygotowanie młodzieży do trafnego wyboru zawodu i drogi dalszego kształcenia. Przygotowanie ucznia do radzenia sobie w sytuacjach trudnych, takich jak : - bezrobocie, - adaptacja do nowych warunków i mobilności zawodowej. 3. Przygotowanie ucznia do roli pracownika. 4. Przygotowanie rodziców do efektywnego wspierania dzieci w podejmowaniu przez nie decyzji edukacyjnych i zawodowych. 5.Pomoc nauczycielom w realizacji tematów związanych z wyborem zawodu w ramach godzin wychowawczych.

Najważniejsze zadania Szkolnego Klubu Pracy i Doradztwa Zawodowego: wdrażanie uczniów do samopoznania wdrażanie uczniów do umiejętności analizy swoich mocnych i słabych stron wyzwalanie wewnętrznego potencjału uczniów rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i współdziałania w grupie przełamywanie barier emocjonalnych wyrabianie szacunku dla samego siebie planowanie własnego rozwoju

Sposoby realizacji zadań

Poznawanie szczególnych umiejętności i zainteresowań każdego ucznia

Prowadzenie zajęć na temat: „Moje hobby", „Moje zainteresowania" itp. Rozmowy z uczniami o ich zainteresowaniach, inspirowanie do ich rozwijania.

Obserwacja uczniów w różnych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, w celu ustalenia ich predyspozycji przywódczych, zdolności organizatorskich i innych, w celu wykorzystania ich przy zlecaniu zadań zespołowych.

Inspirowanie do działań zgodnych z zainteresowaniami i predyspozycjami, które powinny zakończyć się osiągnięciem sukcesu

2. Umożliwienie uczniom stworzenia prawdziwego obrazu własnej osoby i ukazywanie związku między samoakceptacją a zdolnością do rozwoju: prowadzenie ćwiczeń grupowych na temat "Kim jestem?", "Jaki jestem?" powierzanie uczniom zadań, w których mogliby dostrzec swoje zdolności i predyspozycje (np. konkursy, projekty edukacyjne) motywowanie uczniów do aktywności, ukazywanie postaw przedsiębiorczych

3. Doskonalenie umiejętności komunikowania się: ćwiczenia ukazujące bariery komunikacyjne ćwiczenie aktywnego słuchania ćwiczenia komunikacji niewerbalnej ćwiczenia twórczego rozwiązywania problemów ukazywanie wagi prezentacji podczas stosowania metody projektów

4. Umiejętność przygotowania listu motywacyjnego, życiorysu zawodowego (CV), kwestionariusza osobowego:

zapoznawanie uczniów ze wzorami listów motywacyjnych i CV oraz instrukcją ich napisania przygotowanie listów motywacyjnych

zapoznanie się z prawidłowym sposobem wypełniania kwestionariusza osobowego

5. Umiejętność przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej:

zapoznanie z instrukcją przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej prezentacja nagrań video przykładowych rozmów kwalifikacyjnych odgrywanie scenek rozmów kwalifikacyjnych, inscenizacje w parach na forum grupy przygotowywanie pytań i odpowiedzi w hipotetycznej rozmowie kwalifikacyjnej rozważania jak należy się zachowywać podczas rozmowy kwalifikacyjnej, czego unikać ukazanie znaczenia pozytywnej autoprezentacji

6. Umiejętność poszukiwania pracy: analiza ogłoszeń prasowych wskazywanie zagrożeń związanych z niektórymi typami ogłoszeń poszukiwanie w Internecie ofert pracy (poznanie adresów internetowych itp.)

7. Udzielanie indywidualnych porad edukacyjnych i zawodowych słuchaczom, uczniom i ich rodzicom: dostarczanie informacji na temat rynku pracy, trendów rozwojowych w świecie zawodów i zatrudnienia, wykorzystania posiadanych uzdolnień i talentów w różnych obszarach świata pracy.

8. Koordynowanie działalności informacyjno-promocyjnej szkoły: kreowanie wizerunku szkoły na zewnątrz aktualizacja strony internetowej

9. Współpraca z instytucjami wspierającymi system doradztwa : Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Powiatowym Urzędem Pracy

10. Systematyczne podnoszenie kwalifikacji opiekuna klubu: Studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego i przedsiębiorczości Program edukacyjny „ Ekonomia w szkole” Szkolenie „ Zawodowe Drogowskazy” itp..

Najciekawsze wydarzenia z działalności klubu

Dzień Praw Człowieka Quiz na temat praw człowieka Montaż poetycko –muzyczny Zaprezentowanie najważniejszych praw człowieka oraz form pomocy w przypadku ich pogwałcenia – forma plakatowa

I Regionalne Targi Edukacyjne Przygotowanie prezentacji komputerowej o szkole Informowanie o ofercie edukacyjnej szkoły Prezentowanie umiejętności młodzieży: język migowy i pierwsza pomoc

Dni Otwarte Szkoły Organizacja i prezentowanie oferty edukacyjnej Zaprezentowanie działalności klubu

Sympozjum Naukowe „ Globalizacja, czyli nowa rzeczywistość” Prezentowanie tezy do dyskusji : „Praca, godna płaca, zakaz pracy nieletnich” Zaproszenie eksperta – p. dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Prudniku

Dzień Przedsiębiorczości 15 marca 2006r.

Ogólnopolski Dzień Przedsiębiorczości organizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Jego ideą jest lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy, wykonywanie zadań na wymarzonym stanowisku, a także weryfikacja wyboru kierunku dalszego kształcenia i planowanie kariery zawodowej.

32 uczniów naszej szkoły tego dnia odwiedziło życzliwe prudnickie firmy i instytucje: Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną Powiatową Stację Sanitarno- Epidemiologiczną Sąd Rejonowy Prudnickie Centrum Medyczne Publiczną Szkołę Podstawową nr 1 Publiczne Przedszkole nr 6 Publiczne Przedszkole nr 7 PPUH „Galant”

Uczniowie klas trzecich liceum pracowali jako: nauczyciel, psycholog, opiekunka dziecięca, sędzia, pielęgniarka.

Plany na przyszłość: Dalsza realizacja głównych zadań klubu Udział w kolejnej edycji Dnia Przedsiębiorczości Udział w konkursach i innych projektach edukacyjnych na szczeblu ogólnopolskim

Adrianna Benroth-Raczyk Dziękuję za uwagę Adrianna Benroth-Raczyk