Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa, 08.03.2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REKRUTACJA WYKONAŁ C. POKROPEK Terminy: godz. 18:00 - Zebranie Informacyjne dla kandydatów do klas pierwszych.
Advertisements

KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Prezentacja BDI Jak pomyślnie przejść proces rekrutacyjny?
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Bezpieczne poruszanie się po internecie.
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Każdy użytkownik sieci powinien zdawać sobie sprawę z odpowiedzialności jaką ponosi za dostęp do zasobów sieci. Używanie sieci jest przywilejem, a nie.
AUTOPREZENTACJA.
Jak bezpiecznie korzystać
Adrianna Dzikielewska
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Rzecz o efektywności w biznesie
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Bezpiecznym w sieci być!
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Zadawanie pytań.
Prezentacja raportów - uwagi
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Jak napisać wywiad Krok po kroku.
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
Jak przygotować dobrą prezentacje???
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Prezentacja w Power Point
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Przygotowanie dobrej prezentacji
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Dokumenty aplikacyjne
Historia metod komunikacji.
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Metody komunikacji.
Wykonała: Iwona Rąpała
Co to jest komunikacja ? Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Porozumiewamy się, aby zdobyć informacje, uczyć.
Metody komunikacji międzyludzkiej
METODY KOMUNIKACJI.
Metody komunikacji.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Metody komunikowania się
 Werbalna  Niewerbalna Przekazywanie treści do adresata i sposób jej odbioru ma znaczenie w zależności od :
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pomysł na promocję książki.
Kodeks Etyki Dziennikarskiej
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
10 Najnowszych Trendów Public Relations
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,

Współczesne media Dzisiejsze media to przede wszystkim firmy mające przynosić zyski swoim właścicielom, a więc zabiegające o wysoką sprzedaż, słuchalność i oglądalność. Zadaniem dziennikarza jest przede wszystkim przygotowanie ciekawego materiału - newsa, niekoniecznie optymistycznego, częściej doniesienia negatywnego niż pozytywnego. Do kontaktu z dziennikarzem częściej dochodzi w sytuacji kryzysowej, sami zaś dziennikarze postrzegają swoją pracę, jako misję reprezentowania opinii publicznej, czyli interesu statystycznego Kowalskiego.

Dos w kontaktach z dziennikarzem Przygotuj się do rozmowy z dziennikarzem: o zastanów się, jaki komunikat chcesz mu przekazać, o przygotuj i przejdź listę możliwych pytań i odpowiedzi (Q&A), w tym odpowiedzi na pytania niewygodne, bądź prowokacyjne. Mów prostym, zrozumiałym dla wiekszości odbiorców językiem: o unikaj nadmiaru liczb i szczegółów, o staraj się używać języka obrazowego, o oszczędnie korzystaj z wąskich określeń branżowych, o wystrzegaj się mowy potocznej. Pamiętaj o kluczowych przesłaniach, czyli najważniejszych dla Ciebie informacjach, które musisz: o przygotować zawsze, aby nie odpowiadać tylko na pytania dziennikarza, o przekazać dziennikarzowi jak najszybciej, najlepiej na początku wypowiedzi, o ograniczyć do jednego w mediach elektronicznych do trzech w wypowiedziach prasowych. Bądź naturalny/a, nie graj, nie udawaj, nie naśladuj innych – to Cię uwiarygodni. Autoryzuj swoje wypowiedzi w zależności od rodzaju mediów.

Donts w kontaktach z dziennikarzem Nigdy nie atakuj werbalnie dziennikarza pamietając, że: o może to być potraktowane, jako atak na przeciętnego Kowalskiego, w imieniu którego dziennikarz usiłuje uzyskać od ciebie informacje, o to niegrzeczne, sympatia widza z reguły kieruje się w stronę osoby atakowanej. Nie bądź zbyt bezpośredni/a w kontakcie z dziennikarzem, pamiętając, że: o jego podstawowym zadaniem jest zdobycie informacji, a nie przyjazne relacje z rozmówcą. Nie mów nigdy między nami, czyli off the record, jeśli nie chcesz utracić wiarygodności. Nie kłam. Łatwo jest utracić w mediach wiarygodność, znacznie trudniej ją odzyskać. Nie udawaj, że wiesz wszystko. Nie wymyślaj faktów, czy terminów czasowych, obawiając się nie udzielić konkretnej odpowiedzi.

Spotkanie z dziennikarzem Jak dobrze przygotować się do spotkania z dziennikarzem? o sprawdź z kim będziesz rozmawiać, ile czasu i na jaki temat, jakich informacji i danych oczekuje od Ciebie dziennikarz, o poproś o przesłanie podstawowych pytań, licząc się z tym, że możesz ich nie uzyskać, o upewnij się, że masz niezbędne wiadomości i zweryfikowane dane do planowanej rozmowy, o przygotuj sobie kluczowe przesłania, o zastanów się o czym nie chcesz rozmawiać i przygotuj sobie ewentualne odpowiedzi na niewygodne pytania, o jeśli dziennikarz przychodzi do Ciebie, nie zapomnij odpowiednio przygotować miejsce, uprzedzić współpracowników, sekretarkę, wyłączyć telefon komórkowy itp.

Dobra informacja dla prasy Atrakcyjny, ale krótki tytuł (maksymalnie 12 słów) Informujący lead Przytaczanie wypowiedzi ekspertów Styl i tekst dopasowany do medium Maksymalna długość zdania – 17 słów Maksymalna długość informacji – jedna strona A4

Struktura informacji prasowej Who? What? When? Where? Why?

Radio Charakterystyka medium: -najszybszy środek przekazu -funkcjonowanie w tle – słuchanie podczas wykonywania innych czynności -mała zdolność utrzymania zainteresowania słuchacza przez dłuższy czas – średnio 1 minuta -informowanie na żywo

Cechy informacji radiowej Krótka, zwięzła Strona czynna – nadanie tempa Proste zdania zbliżone do języka mówionego Brak określeń czasu – medium natychmiastowe Konkretne i szczegółowe informacje

Telewizja Charakterystyka medium: -połączenie obrazu z dźwiękiem -dynamiczny przekaz -możliwość utraty widza -obnażenie niedociągnięć

Setka 100% obrazu i dźwięku – bez montażu Krótka wypowiedź – około 12 sekund Pełne zdanie zakończone kropką Powinna zawierać pytanie dziennikarza Oparta na jednym kluczowym przesłaniu Brak języka potocznego i słownictwa branżowego Język komunikatywny