Wyniki Ankiety przeprowadzonej w XIV LO na temat działania Samorządu Uczniowskiego i demokracji w szkole.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Demokracja w szkole.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
DEMOKRACJA W SZKOLE.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Jan Białostocki Patryk Owczarek
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Zadania samorządu uczniowskiego
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Kwiecień 2014 r. Debata.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Samorząd Uczniowski.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Samorząd Uczniowski.
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Władze samorządowe w naszej szkole
Samorząd Uczniowski.
DEBATA SZKOLNA.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO. Samorząd Uczniowski jest hermetyczną grupą uczniów, która nie dopuszcza „do władzy” innych członków społeczności naszej szkoły,
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
NIKOLA GANCARZ KL III C Kandydatka do Samorządu Uczniowskiego.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zapis prezentacji:

Wyniki Ankiety przeprowadzonej w XIV LO na temat działania Samorządu Uczniowskiego i demokracji w szkole.

Jak powinien działać Samorząd Uczniowski w szkole? Uczniowie Nauczyciele „Powinien współpracować ze wszystkimi uczniami, a także szukać u nich porady, jak rozwiązywać problemy’’ „Powinien dbać o prawa uczniów” „Powinien organizować różnego rodzaju imprezy” Powinien być konsekwentny w tym, co robi „Powinien występować z inicjatywą” Należy uwyraźnić działania samorządu Wybierać uczniów, którzy godnie będą reprezentować szkołę Inicjować przedsięwzięcia Współpracować z nauczycielami w rozwiązywaniu problemów „Bronić praw uczniów” „Powinien działać w interesach uczniów”

Co myślisz o działaniu Samorządu Uczniowskiego w naszym liceum ? Uczniowie Nauczyciele „Nie widać go w działaniu” „Działa w miarę sprawnie, ale w poprzednich latach był lepszy” „Dużo mówią, mało robią” „Nic nie wiem o jego działaniu” „Brakuje mu motywacji” „Nie wywiązuje się z tego, co zaplanował” „Jest nieźle, ale zawsze może być lepiej” „Na co dzień nie widać go” „Obsługuje to, co musi i to przy silnym wsparciu i kontroli ze strony nauczycieli” „Brak zastrzeżeń; Samorząd organizuje wiele szkolnych imprez”

Co zmieniłbyś w działaniu obecnego Samorządu Uczniowskiego ? Nauczyciele Uczniowie „Powinien więcej współpracować z uczniami i zachęcać ich do działań” „Powinien starać się, aby w naszej szkole było więcej rozrywek” „Powinien podejmować działania, które byłyby widoczne dla wszystkich” „A coś w ogóle robią?” Powinien informować o swoich działaniach. Potrzebni właściwi ludzie na właściwych miejscach Pilnie potrzebny entuzjazm „Przewodniczący Samorządu powinien być osobą o wzorowym zachowaniu, zaakceptowaną przez Radę Pedagogiczną” „Większa współpraca z nauczycielami” „Brak zastrzeżeń”

Czego pozytywnego dokonał Samorząd w ostatnich latach? Nauczyciele Uczniowie „Nie wiem, może nie zostało to odpowiednio nagłośnione” Solidna praca sekcji sportowej Prowadzenie imprez okolicznościowych „Wyjazdy krajoznawcze, np. do Warszawy” Akcja krwiodawstwa Wyjścia „po kulturę” „Organizacja debat klasowych” Współpraca z WOŚP Zorganizowanie debat oksfordzkich, „Maratonu Azorskiego”, „Dni Kopernikańskich” Przywrócenie automatu do kawy Reprezentowanie szkoły na targach edukacyjnych Wznowienie działania radia szkolnego

Jak wg Ciebie powinna wyglądać demokracja w szkole i jak oceniasz respektowanie zasad demokracji w XIV LO? Uczniowie Nauczyciele „Uczniowie powinni mieć więcej praw” „Powinno być dużo ankiet, sond, aby można było poznać opinie wszystkich uczniów na dany temat” „Nie da się w szkole wprowadzić demokracji” „Demokratyczny wybór Samorządu Uczniowskiego” „Demokracja musi być siłą rzeczy ograniczona, inaczej prawa wyrugowałyby obowiązki” „Prawo większości jest respektowane w XIV LO” „Obustronny szacunek między uczniami i nauczycielami” „Uczniowie mogą negocjować z nauczycielami różne kwestie, ale z zachowaniem kultury osobistej

Jakie zmiany zaproponowałbyś (możliwe do zrealizowania) w funkcjonowaniu XIV LO? Uczniowie Nauczyciele „Więcej wycieczek klasowych bądź wyjazdów kilkudniowych” Powinno być więcej kół zainteresowań „Powinno być większe zrozumienie dla wszystkich uczniów” „Więcej inicjatyw uczniowskich” „Otworzyć bramkę od strony Makowskiego” „Zmiany dotyczące wyboru władz Samorządu (kryteria dopuszczenia kandydata, możliwość odwołania ze stanowiska)” „Lepsze informowanie o bieżącym życiu szkoły” „Zmiany na chwilę obecną wydają się niemożliwe do zrealizowania”

Z jakimi instytucjami wg Ciebie XIV LO mogłoby połączyć swoje działania, aby ułatwić i uatrakcyjnić uczniom zdobywanie wiedzy, rozwój, rozrywkę? Uczniowie Nauczyciele Uniwersytet Pedagogiczny i inne krakowskie uczelnie „Z biurami podróży” „Z innymi krakowskimi szkołami w związku z różnego rodzaju zawodami, konkursami (nie tylko sportowymi)” „Obecne formy współpracy są wystarczające” „Szkoły wyższe, biblioteki, IPN itp.” „Muzeum Historyczne m. Krakowa, Muzeum Narodowe, Krakowskie Biuro Festiwalowe” „Pierwsze pytanie: Czy uczniowie tego chcą? Warto ich o to najpierw zapytać” „Domy kultury, kluby sportowe, instytucje charytatywne”

Jakie formy rozrywki, formy poszerzania wiedzy oraz działania stymulujące rozwój spotkałyby się z dobrym przyjęciem ze strony uczniów XIV LO? Uczniowie Nauczyciele „Częstsze wyjścia do muzeów / kin / na wykłady” Wycieczki zagraniczne „Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami” „Zwiedzanie różnego rodzaju zabytków (wycieczki)” „Trzeba wszystkiego spróbować” „Nic by z tego nie wyszło, bo uczniom się nie chce” „Koła zainteresowań” „Jak wyżej” (czyli czy uczniowie tego chcą?) „Więcej konkursów, które spajałyby społeczność XIV LO” „Spotkania z politykami” „Wyjścia do kin, teatrów, na wykłady”

Czy uważasz, że Samorząd Uczniowski i Rada Rodziców powinny ze sobą współpracować? Tak/nie – dlaczego? Uczniowie Nauczyciele „Rodzice są pomocni i mogą pomóc w realizacji nowych pomysłów” „Razem mogliby poszerzyć możliwości działania szkoły” „Byłoby mniej konfliktów” Tak, ale żeby żadna ze ston nie narzucała swoich pomysłów (demokracja i współpraca) „Niektóre uroczystości wymagają obecności rodziców, np. studniówka” „Rada Rodziców finansuje niektóre działania Samorządu Uczniowskiego” „Tak, bo to zwiększa poczucie odpowiedzialności rodziców za szkołę i integruje ich z nią”

Reasumując… Występuje zgodność między uczniami i nauczycielami co do celów działania Samorządu Uczniowskiego Nauczyciele są bardziej niż uczniowie skłonni do ograniczania demokracji; w jaśniejszych barwach widzą przestrzeganie praw uczniów Zarówno uczniowie jak i nauczyciele dostrzegają pozytywne efekty działań Samorządu (wymieniają je) Uczniowie są bardziej niż nauczyciele krytyczni w ocenie działań obecnego Samorządu

Wnioski do dalszej pracy: Lepiej informować o dokonaniach Samorządu Uczniowskiego Poprawić jakość komunikacji między władzami Samorządu a pozostałymi uczniami oraz nauczycielami (informować, ale też pytać i słuchać) Uczniowie są mało zmotywowani do pracy, potrzebują lepszej motywacji ze strony nauczycieli Pomysły „na papierze” powinny być wcielane w życie Zwiększyć liczbę kół zainteresowań, konkursów (z atrakcyjnymi nagrodami!), wycieczek klasowych i szkolnych, wyjść do kina, teatru, muzeum, na wykłady Poprawić jakość współpracy z różnymi instytucjami oświatowymi i kulturalnymi W większym stopniu włączyć rodziców w działania podejmowane w szkole