(KODU)JEMY! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MS Access 2000 Relacje Piotr Górczyński 2005.
Advertisements

Chciałabym się nauczyć tworzyć matematyczne gry komputerowe
20/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Debugowanie kodu.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Pierwsze kroki Otwórz przeglądarkę internetową
Prezentacja o PREZENTACJACH^^ Dorota Fiedor 3F
Prezentcja Power Pointa na temat obsługi programu Power Point
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Algorytmy.
WINDOWS 95.
Barbara Ptak i Joanna Bazgier
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
Obsługa programu FreeMind
Cześć! Chciałabym się nauczyć tworzyć matematyczne gry komputerowe Umiem robić takie gry, a więc z chęcią nauczę Cię.
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Podstawy użytkowania komputerów - ćwiczenia
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
A. Jędryczkowski - marzec 2005 r. ©
Prezentacja I Objaśnienie
Poznajemy pulpit.
Witamy w galerii forum 750mm.pl. Wstęp Galeria forum została stworzona dla użytkowników w celu ułatwienia dzielenia się swoimi zasobami. Pozwala ona na.
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
BUDOWANIE SCHEMATU BLOKOWEGO REALIZUJĄCEGO PROSTY ALGORYTM
POZNAJEMY NASZE MIEJSCE PRACY
Wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych
Jak tworzyć algorytmy.? Sposób krok po kroku..
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Metody pracy w ICIM Bezpośrednie Pośrednie.
Przeglądanie zasobów komputera - uruchamianie programów
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
EDYTOR GRAFIKI "PAINT" Prezentacja ma na celu zapoznanie uczniów z podstawowymi funkcjami edytora grafiki Paint.
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Visual Basic w Excelu.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Korespondencja seryjna
Nieograniczone źródło informacji
Program Logomocja.
Jak stworzyć dyplom w programie Word
MS Office MS PowerPoint 2007
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
PULPIT WINDOWS.
Visual Basic w Excelu - podstawy
w prezentacji multimedialnej
prezentacja multimedialna
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Podręczna karta informacyjna dotycząca programu Lync 2013 POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft.
© 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodawanie kontaktu Lista Kontakty upraszcza komunikację i umożliwia sprawdzenie statusu obecności.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Informatyka Mysz komputerowa.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Instrukcja obsługi aplikacji „Wizualizacja produktów CRH Klinkier”
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Dominik Benduski Michał Mandecki Podstawy Visual Basic w Excelu.
Program naszych zajęć Zakres, który obejmują nasze kursy: – Podstawowa obsługa komputera – Obsługa przeglądarek i wyszukiwarek – Obsługa kont mailowych.
KRAJOWA MAPA ZAGROŻEŃ BEZPIECZEŃSTWA PROGRAM PILOTAŻOWY R.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
gry dla przyszłych programistów
ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Tworzenie planu rozmieszczenia ławek szkolnych
Tworzenie planu rozmieszczenia ławek szkolnych
Zapis prezentacji:

(KODU)JEMY! Sponsorzy: Realizator: Patroni:

POWITANIE 5 minut

POWITANIE W trakcie spotkania… (5 minut) poszukamy odpowiedzi na pytanie: „czym jest kodowanie?”, stworzymy własny wirtualny świat, nauczymy KODU wykonywania poleceń, dzięki czemu przejdzie labirynt! POWITANIE (5 minut)

ROZGRZEWKA Z czym kojarzy Ci się kodowanie? 5 minut

Dokończ zdanie 

Na początek zakodujmy człowieka - robota! 5 minut

POWITANIE Kodowanie osoby (5 minut) Wyobraź sobie, że osoba prowadząca jest robotem, którego zadaniem jest wyjście z pomieszczenia. Co krok po kroku powinna zrobić osoba prowadząca? Np.: „zrób 5 kroków do przodu…, obróć się o…” POWITANIE (5 minut)

POWITANIE Kodowanie to warunki (5 minut) Kodowanie w KODU to wykonywanie poleceń i warunków krok po kroku, np. aby korzystać z Facebooka musisz wykonać warunek, tj.: „Kiedy włączysz komputer i uruchomisz przeglądarkę internetową, wykonaj korzystanie z Facebooka, Twittera lub Google”. POWITANIE (5 minut)

Kodowanie to warunki Kodowanie w KODU to wykonywanie poleceń i warunków krok po kroku, np.: „Kiedy podepniesz pendrive do gniazda usb swojego komputera, wykonaj kopiowanie, zapisywanie zdjęć”.

Kodowanie to warunki Kodowanie w KODU to wykonywanie poleceń i warunków krok po kroku, np.: „Kiedy robiąc zakupy kupisz pizzę wykonaj jej konsumpcję”.

Kodowanie to warunki Kodowanie w KODU to wykonywanie poleceń i warunków krok po kroku, np.: „Kiedy podepniesz zasilanie/kabel do gniazdka wykonaj prasowanie”.

Kodowanie w praktyce Z kodowaniem związane jest wszystko co nas otacza. Większość urządzeń codziennego użytku działa dzięki kodowaniu.

Czas na kodowanie! Poznajemy KODU 10 minut

KODU - laboratorium gier POWITANIE (5 minut)

KODU - laboratorium gier POWITANIE (5 minut)

Co zrobisz w KODU? POWITANIE (5 minut)

Tworzymy własny świat Odnajdujemy na pulpicie katalog KODU i uruchamiamy program klikając ikonkę KODU!

Tworzymy własny świat POWITANIE (5 minut)

POWITANIE (5 minut) Tworzymy własny świat Tworzenie gier w KODU polega na samodzielnym projektowaniu, tworzeniu świata przez dodawanie obiektów. POWITANIE (5 minut)

POWITANIE (5 minut) Tworzymy własny świat Świat KODU to podłoże (ląd lub woda), drzewa, jabłka, zwierzęta wodne. Do kompletu łazik lub sam KODU, który np. zbiera jabłka lub pokonuje wzniesienia. POWITANIE (5 minut)

Tworzymy własny świat POWITANIE (5 minut)

Korzystając z narzędzi tworzysz swój świat! Tworzymy własny świat Korzystając z narzędzi tworzysz swój świat! POWITANIE (5 minut)

Tworzymy własny świat POWITANIE (5 minut)

Tworzymy własny świat POWITANIE (5 minut)

POWITANIE (5 minut) Tworzymy własny świat Przesuwanie kamery - przytrzymaj lewy przycisk myszy i poruszaj nią Przybliżanie i oddalanie widoku - za pomocą przycisku scroll na myszy. Swobodny obrót kamerą - gdy przytrzymasz prawy przycisk myszy. POWITANIE (5 minut)

Wstawiamy obiekty POWITANIE (5 minut)

POWITANIE (5 minut) Wstawiamy obiekty Aby utworzyć obiekt z tej palety, kliknij w dowolne miejsce na mapie. W wyświetlonej palecie obiektów wybierz ten który Cię interesuje, pojawi się we wskazanym miejscu. W menu znajdziesz KODU, rower, kamienie, drzewa, jabłka oraz inne obiekty. POWITANIE (5 minut)

Wstawiamy obiekty POWITANIE (5 minut)

Wstawiamy obiekty POWITANIE (5 minut)

Wstawiamy obiekty

Przykładowy świat

Wstawiamy obiekty

Rysowanie podłoża

Rysowanie podłoża

Tworzenie wzniesienia

Kodujemy KODU i obiekty 10 minut

Kodujemy KODU! POWITANIE (5 minut)

Kodujemy KODU! POWITANIE (5 minut)

Kodujemy KODU! POWITANIE (5 minut)

Niech KODU nauczy się chodzić! Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się chodzić! POWITANIE (5 minut)

Niech KODU nauczy się chodzić! Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się chodzić! POWITANIE (5 minut)

Niech KODU nauczy się chodzić! Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się chodzić! Warunek do wykonania - kiedy na klawiaturze wciśniesz jeden z klawiszy ze strzałką, wykonany zostanie ruch. POWITANIE (5 minut)

Niech KODU nauczy się chodzić! Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się chodzić! POWITANIE (5 minut)

Niech KODU nauczy się chodzić! Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się chodzić! POWITANIE (5 minut) Po wykonaniu programu jak poniżej oraz jego uruchomieniu (przycisk Play) KODU zareaguje na wciśnięcie na klawiaturze dowolnego klawisza ze strzałką i wykona ruch w danym kierunku.

1 zjedzone jabłko = 1 zdobyty punkt Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się jeść! 1 zjedzone jabłko = 1 zdobyty punkt Aby KODU mógł zjeść jabłko, musi wykonać kilka kroków: Ruch na klawiaturze pozwala dotrzeć do obiektu/jabłka. Aby zjeść jabłko, KODU musi je dotknąć, tj. zderzyć się z wybranym obiektem. POWITANIE (5 minut)

1 zjedzone jabłko = 1 zdobyty punkt Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się jeść! 1 zjedzone jabłko = 1 zdobyty punkt Zacznijmy od umieszczenia kilku jabłek na mapie świata. W menu kliknij ikonkę KODU aby dodać i programować obiekty. POWITANIE (5 minut)

1 zjedzone jabłko = 1 zdobyty punkt Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się jeść! 1 zjedzone jabłko = 1 zdobyty punkt Z otwartego menu wybierz jabłko aby umieścić je na mapie świata. Operację powtórz kilka razy aby umieścić wiele jabłek. POWITANIE (5 minut)

POWITANIE (5 minut) Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się jeść! 1 zjedzone jabłko = 1 zdobyty punkt POWITANIE (5 minut)

POWITANIE (5 minut) Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się jeść! 1 zjedzone jabłko = 1 zdobyty punkt POWITANIE (5 minut)

POWITANIE (5 minut) Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się jeść! 1 zjedzone jabłko = 1 zdobyty punkt POWITANIE (5 minut)

Kodujemy KODU! POWITANIE (5 minut)

Kodujemy KODU!

Kodujemy KODU!

POWITANIE (5 minut) Kodujemy KODU! KODU potrafi zjadać jabłka i zbierać punkty. Każda gra musi mieć swój finał, np. po zjedzeniu 3 jabłek następuje wygrana. Liczeniem punktów zajmie się drzewo, pora je wstawić. Kliknij ikonkę KODU aby zamieścić drzewo. POWITANIE (5 minut)

POWITANIE (5 minut) Kodujemy KODU! Kliknij na drzewo prawym przyciskiem myszy aby utworzyć program. POWITANIE (5 minut)

POWITANIE (5 minut) Kodujemy KODU! Niech KODU nauczy się jeść jabłka. Zjedzenie „3” jabłek = wygrana! Utworzona formuła sprawdza, czy zebrana ilość punktów odpowiada warunkowi, jeśli tak, następuje koniec gry oraz wyświetlona zostanie informacja o wygranej. POWITANIE (5 minut)

KODU przejdzie labirynt! 20 minut

KODU w labiryncie! Nasz cel: sterowanie KODU za pomocą strzałek, zebranie wszystkich elementów i dojście do wyjścia labiryntu. Sterowanie KODU za pomocą strzałek. KODU zjada jabłka i monetę. Zjedzone jabłko = 1 punkt. Zjedzona moneta = 3 punkty. Drzewo kontroluje grę - zwycięstwo = 13 punktów. Kto ukończy grę krzyczy swoje imię. Jesteśmy gotowi do wyścigu!

KODU w labiryncie! Nasz cel: sterowanie KODU za pomocą strzałek, zebranie wszystkich elementów i dojście do wyjścia labiryntu. Przygotowanie labiryntu mogłoby być bardzo pracochłonne, więc skorzystamy z gotowego rozwiązania.

KODU w labiryncie! Odnajdujemy na pulpicie katalog KODU i uruchamiamy program z labiryntem klikając ikonkę KODU!

KODU w labiryncie!

KODU w labiryncie!

KODU w labiryncie! Podpowiedź: aby uzyskać formułę „13 punktów” należy wstawić „10 punktów” oraz „3 punkty” - suma tych pól wyniesienie „13 punktów”.

KODU w labiryncie!

Czy podoba Ci się kodowanie i KODU? 10 minut

Kodowanie w KODU Dokończ zdanie i napisz na karteczce:

Miłego (KODU)wania!