„W świecie dinozaurów”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Dojrzałość szkolna dziecka
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Przedszkolak Pełen Zdrowia
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 2 W ZAMOŚCIU
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
DINOZAURY.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
"Techniki plastyczne" Nazwy technik plastycznych przyjęto od materiałów i narzędzi używanych w pracy . Wyodrębniamy techniki : rysunkowo – graficzne, malarskie.
Realizacja projektu „Czysta małopolska” w oddziale zerowym
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
„Kowalik bezskrzydły”
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
PROJEKT JABŁKO grupa II Muchomorki
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Projekt edukacyjny „Układ słoneczny” grupa III „średniaki”
Wewnątrz przedszkolny konkurs tańca. Powiało grozą, gdy na scenie pojawiły się Puchatkowe Diabełki:)
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
Fascynujący świat dinozaurów
Innowacja pedagogiczna
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
Prawa dziecka w Przedszkolu Nr 1 w Łapach
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
Grupa „Kotki” PODSUMOWANIE PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Zapis prezentacji:

„W świecie dinozaurów” Grupa „Kotki” Integracyjne Przedszkole Publiczne nr 4 w Bartoszycach

Cele ogólne projektu wykorzystywanie i tworzenie okazji do pogłębiania wiedzy na temat dinozaurów budzenie zainteresowań dzieci otaczającym światem, prehistorią kształcenie mowy komunikatywnej poprzez wypowiedzi dzieci rozwijanie umiejętności współpracy z nauczycielem i grupą

Cele operacyjne: Dziecko: opisuje wygląd dinozaurów na podstawie ilustracji w książkach, albumach wie ,że dinozaury żyły kiedyś, naprawdę , ale wyginęły pyta o niezrozumiałe fakty wzbogaca słownik o nowe wyrazy: paleontolog, wulkan, kometa wie, że dinozaury to duże i małe gady określa przyczyny wyginięcia dinozaurów układa historyjki obrazkowe: "Od jajka do dinozaura", "Jak powstał węgiel?" zna nazwy niektórych dinozaurów słucha odgłosów z prehistorycznego lasu "Jurajski park" potrafi podzielić słowo dinozaur na sylaby wskazuje pierwszą i ostatnią głoskę w nazwach dinozaurów potrafi zbudować zdanie w wyrazem dinozaur koloruje obrazki dinozaurów wg kodu dostrzega podobieństwo dawnych dinozaurów do przedstawicieli współczesnej fauny doskonali sprawność manualną poprzez lepienie z masy solnej wykona szkielet dinozaura z makaronu opisuje świat, w którym żyły dinozaury, poznaje i opisuje wygląd dinozaurów, sposób życia, odżywiania poznaje definicję słowa „paleontolog” i „odkrywki paleontologiczne”, bierze udział w zabawie odkrywczej ,rozwija zmysł dotyku, wzroku tworzy świat dinozaurów z różnych materiałów: styropianu, szarego papieru, gazet łączy różne techniki plastyczne sprawnie przelicza dinozaury z przekroczeniem progu dziesiątkowego ustawia dinozaura zgodnie z instrukcją nauczyciela, doskonali orientację w przestrzeni, orientuje się na kartce papieru klasyfikuje dinozaury wg. koloru, wielkości, podziału na mięsożerne, roślinożerne potrafi ruchem naśladować sposób zachowania, poruszania dinozaurów

Metody i formy : rozmowa obserwacja opowiadania, wiersze pokaz prezentacja multimedialna film edukacyjny burza mózgów "Skąd wiadomo, że dinozaury żyły na Ziemi?" zabawa sensoryczna "Mały świat dinozaurów" zabawy plastyczne, konstrukcyjne zabawy matematyczne zabawy ruchowe zabawy muzyczne zabawy słuchowe drama

Stosowanie różnych technik plastycznych: rysowanie kredkami, malowanie farbami

Malowanie na dużych arkuszach papieru i styropianie

Tworzenie „Papierzaków” - wypełnianie kulkami z gazet papierowych dinozaurów

Lepienie z masy solnej dinozaurów i skamieniałości

Zabawy matematyczne: klasyfikowanie, kształtowanie orientacji przestrzennej, przybliżanie dzieciom sensu mierzenia długości, organizowanie pola spostrzeżeniowego

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem tematyki o dinozaurach m. in Zabawy ruchowe z wykorzystaniem tematyki o dinozaurach m.in. „Walka dinozaurów mięsożernych z roślinożernymi”, „Złap ogon dinozaura”

Eksperyment badawczy „Od jajka do dinozaura”

Mały świat dinozaurów- zabawa sensoryczna rozwijająca zmysł dotyku, wzroku

Spotkanie z zaproszonym gościem – p. Agnieszką z biblioteki

Park Jurajski – konstruowanie z klocków drewnianych i plastikowych

Prezentacja multimedialna - „ Dinozaury – jak wyglądał świat zwierząt miliony lat temu”

Kącik interaktywny

Metoda projektów Metoda projektów jest metodą nauczania, która daje szanse wyboru aktywności dzieciom na różnym poziomie rozwoju, uczy zastosowania nowo nabytej wiedzy w praktyce i dzielenia się informacjami z innymi a także uczy pracy zespołowej i pobudza do myślenia. Jest ona jedną z najlepszych metod aktywizujących. Przede wszystkim dzieci uczą się stawiać pytania, szukać odpowiedzi, podsumowywać i oceniać własną wiedzę. W poszukiwanie i zbieranie materiałów do pracy przedszkolaki angażowały całą rodzinę.

Podsumowanie projektu Realizując projekt, dzieci chętnie podejmowały działania z inicjatywy własnej i nauczyciela, nauczyły się zgodnej współpracy w zespołach, ponadto nabyły następujące umiejętności: znają przyczyny wyginięcia dinozaurów wymieniają nazwy niektórych dinozaurów wiedzą ,że dinozaury wykluwały się z jaj opisze świat, w którym żyły dinozaury, wiedzą, że dinozaury to gady opisują wygląd dinozaurów, sposób życia, odżywiania znają definicję słowa „paleontolog” klasyfikują dinozaury na: mięsożerne, roślinożerne, latające, pływające naśladują sposób poruszania, zachowania dinozaurów Podczas realizacji projektu współpracowali z nami również rodzice. Z wielkim zaangażowaniem włączyli się w wyposażenie biblioteczki oraz przygotowanie różnego rodzaju pomocy do zajęć. Wiedza jaką zaprezentowały dzieci jest imponująca! Warto wychodzić naprzeciw oczekiwaniom dzieci rozwijając przy tym ich zainteresowania.

Urządzony kącik aktywności dla dzieci i rodziców w holu przedszkola stanowił bogate podsumowanie wszystkich podjętych działań przez dzieci. Kącik służył również podejmowaniu aktywności rodzinnych, czyli wspólnym korzystaniu z udostępnionych przez grupę rekwizytów i pomocy służących wielozmysłowemu poznawaniu świata m.in. zmysłu dotyku (różnego rodzaju struktury piasku, kamyków i innych materiałów odlewy gipsowe, prace dzieci z masy solnej), wzroku (prace dzieci, podświetlana grota dinozaurów) i zapachu (nasączone waciki aromatami lasu). Kącik cieszył się dużym zainteresowaniem wśród dzieci i rodziców.

Integracyjne Przedszkole Publiczne nr 4 w Bartoszycach Autorki i realizatorki projektu: Renata Kaczyńska Beata Stachowska Integracyjne Przedszkole Publiczne nr 4 w Bartoszycach