Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„CZŁOWIEK JEST CZĄSTKĄ PRZYRODY”
Advertisements

Przedszkole nr 8 Ekologię i przyrodę lubimy i tym się szczycimy.
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Turniej tańca dyskotekowego z udziałem uczniów klas I – VI.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ Udział Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dofinansowywaniu działań edukacyjnych.
SPECJALNOŚĆ EKOLOGICZNA
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
Zespół Szkół w Przykonie
ZIEMIA – NASZ DOM. DBAJMY O NIĄ.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Halina Skorupska, SP4 Poznań
Sprawozdanie z projektu „Czysty las”- kategoria „Las w sztuce”
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Wykaz konkursów, jakie organizowała szkoła w ubiegłych latach
Konkursy, zawody….
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
WITAMY w Zespole Szkół w Lubominie.
Edukacja ekologiczna z „EKOskrzatem”
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Charakterystyka zawodu Technikum nr 1 kształci w zawodzie: technik ochrony środowiska. Program tej klasy adresowany jest do uczniów o zainteresowaniach.
Ekologia naszymi oczami
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
W ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” uczniowie klasy I realizowali projekt pod nazwą „Wiosenne inspiracje”
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Cel priorytetowy : Cel priorytetowy : PROMOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA WŚRÓD UCZNIÓW SP STARE KUROWO Cele szczegółowe:  Zapewnienie warunków sprzyjających.
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Samorządowy Menedżer Energii Studia dla SAMORZĄDOWCÓW !
PRZYJACIELE LASU!.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
PRZYJACIEL LASU Miłosz Nickowski SP NĘTNO.
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
Konkursy międzyszkolne: a)„Mój kolega z Azji” misyjny konkurs plastyczny, b)Ewangelia św. Mateusza – Czy ją znam?, c)Festiwal Piosenki Religijnej; Festyn-parafialny.
TYTUŁ DOBREJ PRAKTYKI Przedszkolaki z „EkoDolinki” – program ekologiczny.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
 Warsztaty ze Strażą Miejską  r.  Warsztaty techniczne w ZCEKDIM  r.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
EKOZONA Zespo ł u Szkó ł Zawodowych nr 1 w Zdu ń skiej Woli.
PROGRAM EKOLOGICZNY „MOJA EKOPRZYGODA” realizowany w ZSiP w Czerniewicach w roku szkolnym 2014/2015.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ŁODZI NR 19. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 19 Łódź ul. Balonowa 1
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Rok Klimatu i Środowiska w Puszczykowie Urząd Miejski w Puszczykowie ul. Podleśna Puszczykowo
Nazwa zadania: „Utworzenie i wyposażenie ekopracowni w Specjalnym Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Koluszkach” w ramach konkursu z dziedziny Edukacja.
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Klub Alternatywy Młodzieżowej
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Wydarzenia szkolne 2017/2018.
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
CYKL KAMPANII INFORMUJĄCO-EDUKACYJNEJ W TVP 3
16 IV – 20 IV SZKOŁA PODSTAWOWA W ŁĘCZNIE
Zapis prezentacji:

Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat” Szkoła Podstawowa nr 1 w Rawie Mazowieckiej Rok 2009 Programy finansowane przez: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi Burmistrza Miasta Rawa Mazowiecka

Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat” miał za zadanie upowszechnić wiedzę o przyrodzie i jej ochronie wśród dzieci klas I-VI poprzez: Zachęcanie do poznawania środowiska naturalnego, jego zagrożeń i ochrony. Rozpowszechnianie wiedzy z zakresu ekologii w różnych formach pracy z dziećmi. Popularyzowanie działań na rzecz ochrony środowiska. Zachęcanie rodziców do działań proekologicznych.

Cele te były realizowane poprzez różne formy działalności: Konkursy Turnieje Działania o charakterze informacyjno -poznawczym Wycieczki Akcje

Konkursy ekologiczne: Konkurs fotograficzny „Przyroda mojego miasta” Konkurs informacyjno- plastyczny „Niezwykły świat owadów” Konkurs plastyczny „Cudowne kwiaty naszej planety” VI Międzyszkolny turniej Wiedzy Ekologicznej „ Z energią chrońmy klimat” V Festiwal Piosenki Ekologicznej „W harmonii z przyrodą” III Turniej wiersza „Blisko natury” Konkurs szkolny „Zakupy z własną torbą” Konkurs ekologiczno – multimedialny „Ginące zwierzęta” Konkurs informatyczno- przyrodniczy ”Bociani świat” Konkurs plastyczny „Jedz jabłka przez rok cały, a będziesz silny, zdrowy i wytrwały”

V Festiwal Piosenki Ekologicznej „W harmonii z przyrodą”

VI Międzyszkolny Turniej Wiedzy Ekologicznej

Podczas turnieju odbywają się zmagania zręcznościowe …

a także pokaz tańca nowoczesnego

Konkurs szkolny „Zakupy z własną torbą”

Torby ekologiczne wykonane przez uczniów

Konkurs plastyczny „Jedz jabłka przez rok cały, a będziesz silny, zdrowy i wytrwały”

Działania informacyjno-poznawcze: Działalność „Klubu Młodego Ekologa” Redagowanie gazetek ściennych Przygotowanie przedstawień i audycji

Działalność „Klubu Młodego Ekologa”

Wykonujemy makiety terenów zielonych

Redagujemy gazetki ścienne

Przygotowujemy plakaty

Inscenizacje i audycje

Akcje: Sprzątanie Świata „Segreguj z głową” „Witaj nam ukochana Wiosenko” „Dzień Niezapominajki” „Święto jabłka” „Zdrowo jemy – zdrowo żyjemy”

Wyruszamy by posprzątać Świat

Sprzątanie Świata

Propagujemy Akcję Sprzątania Świata

„Dzień Niezapominajki”

Sadzimy polskie niezapominajki

„Święto jabłka”

Efekty realizacji Programu „Człowiek i przyroda – jeden świat” Efekt rzeczowy programu: Prace plastyczne; wystawy szkolne; scenariusze zajęć; prezentacja prac plastycznych i fotografii; albumy; artykuły w prasie; ulotki i plakaty zachęcające do działań proekologicznych; sprawozdanie z realizacji programu; fotografie. Efekt ekologiczny zadania: Podniesienie poziomu świadomości dzieci z zakresu wiedzy o przyrodzie. Rozbudzanie u dzieci zainteresowań przyrodniczych. Uświadomienie jak bardzo jesteśmy zależni od stanu środowiska naturalnego, gdyż stanowimy integralną część przyrody. Nauka zachowań sprzyjających ochronie środowiska. Zachęcanie rodziców do zmiany stosunku do otaczającego nas świata przyrody oraz podniesienie poziomu wiedzy na temat ochrony środowiska.