VI kółko języka francuskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Mesdames et Messieurs witamy w Paryżu…
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Pogoda w j. niemieckim Zajęcia przeprowadzone w dniu r. w klasie III a
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
Sprawdzian w szóstej klasie
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Sprawdzian szóstoklasisty
Zbiory Co to jest zbiór? Nie martw się, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć. Nie ma odpowiedzi na to pytanie.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przeprowadzanie sprawdzianu w sesji egzaminacyjnej 2015.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Na salę nie wolno wnieść: telefonów komórkowych, MP3, MP4, itp. kalkulatorów korektorów lub wymazywaczy jedzenia.
Organizacja i przeprowadzanie
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Egzamin Gimnazjalny ‘2016. WAŻNE TERMINY – EGZ. GIMNAZJALNY – egzaminy g. 9:00 i 11:00 1, 2, 3.06 – termin dodatkowy – informacje o wynikach.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
IX kółko języka francuskiego 6 maja 2016 Cele: -psychopedagogiczne: integracja grupy; podtrzymanie zasad współpracy, motywowanie do poszerzania wiedzy.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
X kółko języka francuskiego 13 maja 2016 Cele: -psychopedagogiczne: integracja grupy, dalsze budowanie relacji pedagogicznej, motywowanie do poszerzania.
XI kółko języka francuskiego 20 maja 2016 Cele: -psychopedagogiczne: integracja grupy wypracowywanie zasad współpracy w grupie uczniów i między nauczycielem.
XII kółko języka francuskiego 3 czerwca 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, uśmiech,
VII kółko języka francuskiego 22 kwietnia 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, zeszyt,
XIII kółko języka francuskiego 10 czerwca 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; wdrażanie do systematyczności (m.in. W prowadzeniu zeszytu),
Praca metodą projektu edukacyjnego
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
O języku… Zajęcia w klasach I-III prowadzone są w większości w języku angielskim. Dzieciaczki początkowo mogą być nieco przerażone. Jakkolwiek, proszę.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Kółko języka francuskiego 2016
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Zapis prezentacji:

VI kółko języka francuskiego 15 kwietnia 2016 Cele: -psychopedagogiczny: poznanie nowych prowadzących (Ula, Alicja ); integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, zeszyt, uśmiech, współpraca z nauczycielkami); -komunikacyjny: przedstawienie się ( powrót do je m’appelle etc. ); powiedzenie, że się coś rozumie bądź czegoś się nie rozumie (Je comprends/ Je ne comprends pas); -językowy: powrót do cyfr 1-11 i wprowadzenie nowych 12-16; powtórzenie całego alfabetu; powtórzenie zwrotów: Je comprends, Je ne comprends pas, wprowadzenie nowego słownictwa związanego z przyborami szkolnymi, wprowadzenie zwrotów: Qu’est-ce que c’est?, C’est…, Il y a…; -kulturowy: odwołanie się do nabytej już wiedzy - powtórzenie zabytków Paryża; Środki ekspresji: mimika, gesty, ruch Techniki: Jacques a dit, symulacje, W oparciu o: -H.Denisot, C.Macquart-Martin, SUPERMAX1, Hachette FLE, Warszawa 2014

Symulacja „Znaleziono piórnik”” UNE TROUSSE PERDUE Zabawa polegała na przyjrzeniu się piórnikowi rzekomo zgubionemu na korytarzu przez ucznia. Dzieci dowiedziały się jak nazywać po francusku rzeczy, które się w nim znajdują.

Nazwy rzeczy, które najczęściej znajdują się w piórniku tj Nazwy rzeczy, które najczęściej znajdują się w piórniku tj. długopis, linijka czy gumka zapisaliśmy na tablicy.

Dzieci otrzymały również obrazki, które mogły wkleić do zeszytu i pokolorować, aby łatwiej zapamiętać nowopoznane słowa.

Wprowadzenie rodzajników Na podstawie nowopoznanych słów, dzieci poznały dzisiaj rodzajniki w języku francuskim. Wiedzą już, że jeżeli rzeczownik jest rodzaju męskiego to piszemy przed nim un, a jeżeli żeńskiego to une.

W codziennym życiu liczby towarzyszą nam cały czas W codziennym życiu liczby towarzyszą nam cały czas. Z tego powodu poznajemy ich na kółku języka francuskiego coraz więcej. Poniżej znajdują się liczby, które poznaliśmy na dzisiejszych zajęciach. Umiemy już liczyć do 16 ! 

Nasza Wieża Eiffla coraz wyższa 

KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO – 15 kwietnia 2016. Prowadzenie 1 godziny : Marzena Konkało, Alicja Staszewska Prowadzenie 2 godziny : Alicja Staszewska, Urszula Topczewska PLAN KÓŁKA (wersja skrócona) – patrz notatki poniżej. ©+KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO – 15 KWIETNIA 2016   CELE: Dzisiaj dowiemy się jak nazywamy przybory szkolne powiedzieć, jak wskazujemy każdy z nich, jak powiedzieć, co znajduje się w naszych plecakach, nauczymy się kolejnych liczb (11-16). Najpierw przypomnimy sobie to, co już potrafimy, dobrze? Powitanie: Bonjours les amis! N-1 pisze datę na tablicy; przedstawienie się nowych nauczycielek indywidualnie z każdym uczniem; rozdanie kartoników z imionami; CZYNNOŚCI WSTEPNE N-1: Dzisiaj z nami zajęcia będą prowadzić nasze koleżanki. Comment tu t’appelles? Je m’apelle…. Powtórzenie zwrotów przedstawiania się poprzez zapoznanie z nowymi nauczycielkami, każdy uczeń indywidualnie (jednoczesne rozdanie kartoników). I WPROWADZENIE Powtórzenie zwrotów: Je comprends, Je ne comprends pas – N-1 pokazuje kartoniki ze słowami, dzieci mówią po francusku czy rozumieją czy nie; JACQUES A DIT - ZABAWA Powtórzenie cyfr (1-11): uczniowie liczą po kolei, następnie nauczyciel podaje na wyrywki znane już cyfry a uczniowie klaszczą (taper des mains) odpowiednią ilość razy; Nauczyciel (wspomagając się obrazkami) mówi Jacques a dit: Levez-vous, dzieci wstają, gdy wyda polecenie nie mówiąc „Jacques a dit „, dzieci pozostają nieruchomo. Dziecko, które wykona polecenie liczy do 10., - itd. Zeszyt ćwiczeń 7/10 – dzieci łącząc kropki rysują wieże Eiffla. II CZĘŚĆ ZASADNICZA LEKCJI Ćwiczenie rozróżniania dźwięków. Zeszyt ćwiczeń 8/10. N-2 czyta na głos słowa (każde powtarza 3 razy) dzieci zaznaczają w zeszycie słowo, które słyszą. Po wykonaniu zadania, N-2 ponownie czyta słowa, a uczniowie powtarzają chórem. Prezentacja multimedialna zabytków. Wyświetlamy zabytki, uczniowie odpowiadają na pytanie: Qu’est-ce que c’est? C’est la Tour Eiffel. SYMULACJA „ZNALEZIONO PIÓRNIK” N-3 wprowadza kolejne cyfry (od 12 do 16); Umieszczenie na tablicy kartoników z cyframi; nauczyciel czyta sam dwa razy, potem uczniowie powtarzają chórem; dzieci zamykają oczy a nauczyciel zmienia ich kolejność – dzieci mają poprawić; dzieci ponownie zamykają oczy, a N-3 chowa np. 12, następnie pyta: Której brakuje? Dzieci odpowiadają. LICZYMY do 16 N-2 prezentuje znaleziony na korytarzu piórnik (Qu’est-ce que c’est? C’est une trousse...) głośno zastanawiając się co też może się w nim znajdować. Zagląda do środka wyciągając kolejne przedmioty: Dans la trousse il y a un stylo… Qu’est-ce que c’est? ... C’est un stylo... (jednocześnie wykonując gesty odpowiadające nowym przedmiotom, moduluje głos, gra mimiką twarzy). Po każdym przedmiocie zwraca się z pytaniem do uczniów, jeszcze raz powtarza nazwę przedmiotu: un stylo i one powtarzają. I tak samo kolejne przedmioty. SYMULACJA „ODGRYWANIE SCENEK” Rozdanie obrazków ilustrujących nowe słowa przygotowanych do wklejenia do zeszytu. Na koniec nauczyciel odwraca pusty piórnik i pokazuje wszystkim naklejone pod spodem imię właściciela: Luc Kowalski. N-l mówi: il s’appelle Luc. Słuchanie dialogu. Podręcznik strona 14. N-1: Może pojawią się tutaj jakieś znane nam już wyrazy? uczniowie słuchają, po pierwszym słuchaniu mówią co usłyszeli; drugie słuchanie: a teraz niech każdy postara się zapamiętać 2-3 wyrazy. Dzieci wymieniają konkretne nazwy przyborów szkolnych; Dzieci dzielimy na dwie grupy; jedna osoba z pierwszej grupy losuje przedmiot z worka; chórem stawiamy pytanie: Qu’est-ce que c’est? - druga grupa odpowiada ; jeżeli uczniowie zwlekają z odpowiedzią nauczyciel podpowiada ; wszystkie dzieci dostają w nagrodę naklejki; Które słówka są po polsku? – dzieci je wyławiają; Czy możemy je jakoś podzielić? Na przykład według rodzaju? – nauczyciel rysuje na tablicy tabelkę (rodzaj zaznaczony symbolami chłopczyka i dziewczynki), dzieci porządkują je odpowiednio. Na tablicy umieszczamy rysunki przyborów szkolnych, obok rozsypankę wyrazową zawierającą ich nazwy po francusku (z rodzajnikami) oraz dwa wyrazy w rodzaju męskim i żeńskim po polsku. WPROWADZENIE PODZIAŁU RZECZOWNIKÓW NA RODZAJE Więc w języku polskim patrząc na ostatnią literkę możemy powiedzieć jakiego są rodzaju… A jak sądzicie, jak to jest w języku francuskim? Po czym można poznać czy wyraz jest rodzaju męskiego czy żeńskiego? Dzieci zastanawiają się w trójkach i zgłaszają propozycje. Kolorowana. Zeszyt ćwiczeń 4/13. (legenda po polsku na tablicy) Uzupełnienie podpisów pod obrazkami wcześniej wklejanymi do zeszytu. N-l pomaga w sformułowaniu stwierdzenia: W języku francuskim rodzaj rzeczownika podpowiadają nam słówka, które stoją przed tym rzeczownikiem, tzw. rodzajniki – podkreślamy je, wspólnie uzupełniamy tabelkę o francuskie słówka. Jakie słowa poznaliśmy się dzisiaj? Każde z dzieci podaje po jednym słowie i przykleja je na planszy. III BILAN(Budujemy więżę Eiffla) Za tydzień ponownie się spotykamy. Pamiętajcie, żeby wziąć ze sobą zeszyty. Merci! Au revoir! Zindywidualizowane pożegnanie: Au revoir Michał, etc. Przy pożegnaniu rozdanie nalepek.

Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki II roku Uniwersytetu w Białymstoku, specjalności: Język Francuski, z angielskim - profil tłumaczeniowy Filologia francuska opieka merytoryczna metodyk dr Barbara Głowacka UCZESTNICY: uczniowie klas IV-V-VI