JDF – krótki przegląd.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
nowoczesny system zarządzania przedsiębiorstwem
Advertisements

Modelowanie przypadków użycia
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
„Migracja środowisk Novell NDS/eDirectory oraz Novell Groupwise do środowiska Microsoft Active Directory oraz Microsoft Exchange przy użyciu narzędzi Quest.
Marek Fertsch Systemy planowania i sterowania produkcją 1
Zadanie 1.
Narzędzia Systemów workflow
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Wprowadzenie do DTP.
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie projektami
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Podstawowa obsługa magazynu.
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
EasyMOD kontrola modyfikacji i rozszerzeń systemu SAP
Koszty produkcji pod kontrolą z systemem SIMPLE.ERP
EasyLoad BI zarządzanie wczytywaniem danych do hurtowni przez użytkowników biznesowych Prezentacja rozwiązania.

Page 1 Oferta współpracy epunkty Aplikacja wspierająca programy lojanościowe.
Bezpieczny zapas wysokiego ryzyka – jak go określić?
System zamawiania on-line
Kontakt: Adam Jarus tel
Model referencyjny łańcucha dostaw
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Oprogramowanie do zarządzania produkcją Systemy Zarządzania Produkcją - symulacje procesów wytwórczych By produkowało się lepiej. Wszystkim!
InTouch.
Prezentacja programu do obsługi Biur Nieruchomości Pośrednik MLS Plus.
Zachodnia technologia, polska myśl techniczna
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
Planowanie przepływów materiałów
Procesy druku.
Zadanie 1.
Operacyjne sterowanie produkcją
NASZE B2B B liżej wspólnego B iznesu. Tematy :  Konsorcjum Elmega – o nas  Projekt B2B  Założenia platformy SII  Praktyczne zastosowania SII  Korzyści.
„Żadna firma nie posiada ani czasu, ani środków niezbędnych do uczenia się wyłącznie na własnych błędach” James Harrington.
Agenda O Nas Ogólne informacje o Produkcie Job Manager – idealne rozwiązanie Aplikacja Webowa Aplikacja Kliencka Najnowsze zmiany.
Nasze rozwiązanie „ENOVA DLA ENERGETYKI” powstało na bazie nowoczesnego systemu zarządzania klasy ERP oraz dwuletniej współpracy z jednym.
Przykłady analiza i projektowanie
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
SYSTEM KANBAN.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
10 marca 2010Forum Poligrafii Jak zdobyć i obsłużyć kilkaset zleceń dziennie ?! Jolanta Trzcińska Xerox Polska Sp. z o.o.
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
1 WebCenter 14 – Co nowego? Rozwiązanie ESKO w zakresie zarządzania produkcją opakowań.
Zintegrowane systemy informatyczne
Sporządzenie plików drukowych oraz naświetlanie prac.
Technik cyfrowych procesów graficznych
Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia. Stan obecny Przegląd witryn urzędów Różnorodność i standaryzacja.
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Krótkookresowe planowanie produkcji
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

JDF – krótki przegląd

Technologia JDF na jednej planszy JDF jest „cyfrową kartą technologiczną w poligrafii” Specyfikacja formatu wymiany danych – JDF nie jest programem ani systemem JDF jest kodowany w standardzie XML Informacja graficzna nie jest dołączona – są tylko odnośniki JDF jest rozszerzalny JDF Job Definition + JMF Messaging +JDF Capabilities + ICS Documents definiują JDF Framework

JDF na kolejnej planszy - cele i wymagania- Dlaczego JDF? Automatyzacja podwyższa wydajność Informacja w postaci elektronicznej jest mniej narażona na błędy niż „papierowa” Taka postać informacji pozwala na sprawne podejmowanie decyzji Dysponujemy cyfrowymi danymi produkcyjnymi, a stosujemy „papierowy” obieg dokumentów Łańcuch technologiczny – pole do modernizacji Co umożliwia nam JDF? Przygotowanie pracy poligraficznej z punktu widzenia: Pracowników produkcyjnych Systemu zarządzania firmą Klientów Zbieranie danych jest ściśle związane z pracą od przyjęcia zlecenia po ekspedycję Dane zarządzania Dane produkcyjne

Historia JDF 1999: Adobe, Agfa, MAN oraz Heidelberg tworzą GATF w celu zdefiniowania pojęcia „job ticket” dla przemysłu poligraficznego. Także integracja MIS. 2000: Konsorcjum CIP3 obejmuje własność standardu. 2001: JDF 1.0 zostaje wprowadzony do użytku. 2002: JDF 1.1 zostaje wprowadzony do użytku. Usunięcie zauważonych błędów i usterek Uzupełnienie o dodatkowe procesy Poprawiona została spójność w różnych obszarach 2004: JDF 1.2 zostaje wprowadzony do użytku. Kolejne dodatkowe procesy Bardziej dojrzały i stabilny 2005: Opublikowany został pierwszy zestaw dokumentacji ICS JDF 1.3 zostaje wprowadzony do użytku. Uzupełnienie o kolejne procesy – Coraz bardziej dojrzały i stabilny 2006: Koncentracja na JDF 1.3 ICS Pierwsze certyfikowane produkty (Łamanie/Impozycja) 2007: Koncentracja na JDF 1.3 ICS, JDF 1.4 oraz certyfikacji

Węzeł JDF Węzeł JDF Opis procesu ogólnego („generic process”) „Czasownik” w JDF Czynność w określonym czasie Zestrukturyzowany „pojemnik” harmonogramów i kontroli Jeden rodzaj węzła JDF tak dla produktów, jak i procesów Węzeł JDF Wejście (zasoby) Wyjście (zasoby) harmonogramy Czas kontrola Początek Koniec

Product Intent a Modelowanie Procesów Cel Opisu pracy (Product Intent) Punkt widzenia klienta odnośnie do „rzeczy”, którą chce produkować Uzgodnienia kontraktowe Niezależność procesowa Książka Środki Okładka Stronice cz.-b. Stronice kolorowe

MIS i czarne skrzynki Niewystarczająca znajomość procesów Punkt widzenia syst. zarządz. (MIS) odnośnie procesu To jest ważne tylko, jeśli wpływa na koszty Zatem parametry nie wpływające na koszty są nieistotne Nie wszystkie parametry produkcyjne są znane Prepress jest postrzegany jako „wytwarzanie płyt” RIP, STEROWANIE BARWĄ, trapping etc. to zbyt szczegółowe Impozycja jest „z grubsza” znana Ilość kolumn Wielkość arkusza

Product Intent a Modelowanie Procesów Cel Modelowania procesów Sprzężenie pomiędzy MIS a produkcją Niezależność procesów Szczegóły sposobu wytwarzania

Format wymiany informacji w czasie prawie rzeczywistym Wiadomości JMF Format wymiany informacji w czasie prawie rzeczywistym Małe struktury XML Używane do: „Fotografii” pracy / stanu urządzenia Dynamiczna aktualizacja pracy (zmiana zamówień) Wysyłanie prac i zarządzanie kolejkami Plug + Play bootstrapping (w przyszłości) Zasadniczo używany w ramach Internetu Aspekty bezpieczeństwa w trakcie opracowywania Small XML structures JDF is referenced via URL, not bound into message Idea is to minimize network traffic and delay transmission of data until it is actually needed Send potentially interesting information as soon as it is available

Print Buyer Integration PrintTalk PrintTalk opisuje biznesowy aspekt produktu Zapytanie o wartość Ceny Zamówienie Rachunek Zmiana zamówienia … PrintTalk zawiera także informacje odnośnie do cen JDF opisuje zamawiany produkt

Możliwości JDF To wszystko odnośnie do Możliwości współpracy!!! Jeśli nie znasz możliwości, nie będziesz mógł „współpracować”…

To wszystko o Interoperacyjności!! Lecz jeśli znasz, możesz użyć właściwych narzędzi…

Co to są „możliwości”? „Możliwości” pozwalają „aktorowi” w łańcuchu technologicznym określić, co inny „aktor” może zrobić …

Specyfikacja zdolności interoperacyjnych Dlaczego ICS ? JDF A ICS JDF B Produkt A Produkt B Specyfikacja zdolności interoperacyjnych

Certyfikacja Produktowa CIP4 Zgodność, a nie specyfikacja Jak to działa Pewność współdziałania programu z innymi Wykonywane przez PIA/GATF w imieniu CIP4

operacje wykończe- niowe i kreacja JDF w łańcuchu technologicznym operacje wykończe- niowe i dystrybucja transfer danych zarządz. drukowanie prepress

Postpress Delivery & JDF i MIS Zarządzanie Wysłanie ustawień do wszystkich uczestników procesu technologicznego Śledzenie prac Stan śledzenia prac Stan śledzenia urządzeń Prognozowanie Prognoza kosztów na podstawie informacji zwrotnej JMF Kontrola Raportowanie Tworzenie raportu statystycznego dla wielu prac i urządzeń Job Tracking Logging of Job Execution Actual times Logging of Late Changes Resources (used 85g Paper instead of 80g) Consumables

JDF w procesie kreacji Określenie zawartości stronicy Postpress Delivery & JDF w procesie kreacji Określenie zawartości stronicy Czy to jest okładka? 3. stronica tego PDFa jest 17. stronicą książki Określenie szczegółów produktu Podłoże, którego zamierzamy użyć Sposób złamywania Wariant kolorystyczny Śledzenie czasu zużytego na pracę twórczą Określenie ostatecznych terminów

JDF w transferze zasobów (przesyłanie danych) Postpress Delivery & JDF w transferze zasobów (przesyłanie danych) Powiązanie przychodzących plików z pracami użytkownika Konwencja zmian nazw plików 3. stronica tego PDFa jest 17. stronicą książki Ogłoszenie X w czasopiśmie Y Pozostała informacja o kontroli poprawności (preflight) Profile kontroli wstępnej (co zostało sprawdzone) Raporty kontroli wstępnej (jakie były wyniki) Wymiana własnych profili kontroli wstępnej oraz plików tekstowych

JDF w przygotowalni Śledzenie etapów produkcyjnych pracy Postpress Delivery & JDF w przygotowalni Śledzenie etapów produkcyjnych pracy Wszystkie stronice zaakceptowane Wszystkie płyty gotowe … Określenie kolorów, jakie mają być użyte Określenie odbitek próbnych Harmonogramy Kontrola wykorzystania czasu

JDF w drukowaniu Śledzenie etapów produkcyjnych pracy Postpress Delivery & JDF w drukowaniu Śledzenie etapów produkcyjnych pracy Nakład wydrukowany Określenie kolorów, jakie mają być użyte Określenie podłoża Dostarczane przez drukarza czy wydawcę? Śledzenie ilości materiałów wyprodukowanych i zużytych Makulatura Przeterminowane Harmonogramy

JDF w introligatorni oraz ekspedycji Postpress Delivery & JDF w introligatorni oraz ekspedycji Śledzenie etapów produkcyjnych pracy Arkusze po złamywaniu Oprawy zakończone Śledzenie ilości materiałów wyprodukowanych i zużytych Zmarnowane Przeterminowane Określenie pakowania Palety Kartony Pudła … Harmonogramy

JDF w introligatorni oraz ekspedycji Postpress Delivery & JDF w introligatorni oraz ekspedycji Śledzenie etapów produkcyjnych pracy Produkty zostały wysłane Śledzenie ilości materiałów wyprodukowanych i zużytych zbiorowe „rzuty” z wieloma artykułami Indywidualne śledzenie wysyłki Harmonogramy

Co to jest MIS Znane trzyliterowe akronimy: MIS: System Zarządzająco-Informacyjny ERP: Planowanie zasobów przedsiębiorstwa MES: System wykonawczy PPS: System planowania produkcji … System MIS w poligrafii pełni wszystkie te funkcje Charakterystyczne dla poligrafii Dostarczają informacji do zarządzania

Co to jest MIS MIS jest (być może) błędnym określeniem MIS to Rola, nie zawsze pojedynczy system Główne zadania: Tworzenie ofert cenowych dla klientów Zajmowanie się zamówieniami klientów Tworzenie Prac produkcyjnych i Job Ticket’ów Tworzenie Harmonogramów produkcji Zajmowanie się Logistyką Materiałów (magazyn i zamówienia) Śledzenie prac oraz kosztów Zawiera Sporządzanie faktur oraz Księgowość

Zanim pojawił się MIS Wszystko odbywało się ręcznie Krążyły dokumenty w postaci papierowej Informacje o produkcji były zapisywane na papierze Po zakończeniu pracy wypełniało się formularze

Zanim pojawił się JDF MIS zarządzał i śledził informacje o zleceniach Krążyły dokumenty papierowe Informacje nt. produkcji na papierze Opcjonalnie zbieranie danych o kosztach w czasie rzeczywistym w dedykowanych terminalach Po zakończeniu zlecenia wypełniane dokumenty Dane zebrane z terminali przechowywane i zarządzane przez MIS Wiele informacji z produkcji nadal poza zasięgiem MIS MIS SFDC SFDC SFDC SFDC

Porównanie: MIS a System Zintegrowany Dwie możliwości implementacji MIS jako główny system MIS steruje poszczególnymi urządzeniami bezpośrednio System Zintegrowany jako główny system MIS przekazuje sterowanie poszczególnymi urządzeniami systemowi zintegrowanemu system zintegrowany steruje urządzeniami

MIS jako główny system Zalety: Wady: Dostęp do obrotu materiałami (zapasy) Natychmiastowa analiza ekonomiczna Integracja pracowników Zbieranie danych do kalkulacji końcowych Wady: MIS ignoruje szczegóły Nie ma sterowania samą produkcją

MIS z JDF MIS MIS przekazuje znane sobie dane do systemu opartego na standardzie JDF System wykorzystujący format JDF może dodać więcej danych do opisu pracy - JDF ticket Parametry produkcyjne Dane o kosztach Opisy JDF ticket przekazany do MIS Łączenie wysp informacyjnych, które dawniej istniały

System Zintegrowany jako główny system Zalety: Automatyczne sterowanie przebiegiem produkcji Zintegrowane tworzenie arkuszy (impozycja) Zintegrowana wiedza o produkcji Wady: Natychmiastowa analiza ekonomiczna jest utrudniona

Implementacja Central JDF - przykład łatwa integracja (prace i dane) MIS Integration is based on ONE data store for the complete production vs. Networking different systems with different data stores storing partial jobs information A job ticket from a MIS system is being stored in the central data store and from there each production step takes it related data from the job ticket and performs its tasks and feeds back mesages which are also being fed back to the MIS in real time. The same is true for print production and finishing. At the end ALL INFORMATION are stored in the data store and are available for MIS to job costing and billing Prepress Press Postpress

Implementacja Central JDF - przykład skalowalne, można rozbudowywać modułowo wg potrzeb przykładowy system Administracja Korzyści z zarządzania kolorem (CMS) na dowolnym poziomie zintegrowania MIS Central JDF, Łatwa integracja zapewnia pełną transparen-tność Prepress Press Postpress And last but not least on all levels our Prinect color solutions ensure that print meets proof at all time and hence your contract proof for the print buyer is representing exactly what your printing press can reproduce. This is based on the principle to feed back dot gain and ICC profiles from offset printing via our Image Control into prepress RIP. Integracja systemowa i centralne planowanie Automization for highest productivity Przyjęcie zlecenia PDF - automatyzacja Wstępny narząd i automatyzacja druk. offsetowe druk. cyfrowe Wstępny narząd i automatyzacja Impozycja + RIPowanie>Tiff B Wstępny narząd: drukowanie Wstępny narząd: cięcie złamywanie Wstępne ustawianie, aby skrócić czas narządu i ilość makulatury Impozycja RIPowanie Prosta produkcja płyt drukowych

Analizy ROI pokazują, że: inwestycje w automatyzację się zwracają 40 wywiadów w St. Zjednoczonych i Europie od małych drukarń (5 prac.) do dużych korporacji (pow. 400 prac.) ~ 40 typów danych odnośnie do struktury ekonomicznej drukarni ~ 100 pytań analizujących szczegółowo wszystkie procesy średnio ~ 4 godz./wywiad (przygotowany na podstawie wcześniejszych inf.) dane znormalizowane i wprowadzone do bazy danych po wywiadach obliczone amortyzacje i wartości bieżące netto więcej: http://www.cip4.org/cippi/winners.html Target: find out how printers utilized the workflow integration in their shops considering especially their ‚real life‘ circumstances 2. Bullet Phase 1: Prinect integration -> 36 interviews already performed Phase 2: Prepress workflow -> ~ 30 intervies will be done until fall The study will become an ongoing activity -> we will constantly analyze how our customers were able to realize the increase of productivity which comes with workflow integration 3. Bullet Size is not always an indicator for fast and successful adoption of new technology Quite some smaller shops came in with a substantial growth in efficiency due to the Prinect Workflow Bigger shops have a much higher leverage to gain benefit from the workflow automation (more machines, more shifts, more jobs, often longer machines) 4. Bullet Overall 10 questions each with a number of subquestions (revenue, cost structure, job structure, machinery, hourly rates, # of makereadies etc.) 5. Bullet Savings considered: time savings, waste material savings, savings through improved quality, savings through more accurate billing Customer gave their measured or estimated minimum and maximum savings -> Heidelberg works with minimum savings only -> that means there is always upside potential Interviews so far cover the process integration, not the stand alone benefit of the products –> therefore the real value of the products is even higher 6. Bullet Discussion with customer based on their estimates and on measurements customers performed in order to analyze the improvements All customers still have upside potential in terms of the utilization of the workflow integration; i.e. some shops with a very good MIS integration have no process standardization and color management system in place, customers with a very good MIS integration do not have a consistent job costing in place) 7. Bullet Data normalization means we make sure data have always the same units; i.e. hourly rates, everything is base on annual values, just inking is considered within makeready time when talking about color solution, contain the same costs etc.

Przykładowe wyniki dla różnych drukarń – osiągnięte oszczędności Przypadek 1 4.7 mln € /rok 53 pracowników ~ 6600 prac/rok ~ 30.000 płyt (B1 and B2 format) /rok ~ 8.400 narządów/rok Przypadek 2 3.5 mln € /rok 35 pracowników ~ 2292 prac/rok ~ 12.000 płyt drukowych (format B1 i B3) /rok ~ 3000 narządów/rok Przypadek 3 20.4 mln € /rok 160 pracowników ~ 3360 prac/rok ~ 42.000 płyt drukowych (format B1) /rok ~ 8.500 narządów/rok Info Case 1: Special structure: sales rep and customer service rep are the same person Workflow: Prinance 4.56, Printready 3.0, Signa Station 2.0, Meta Dimension 6.1, Prepress Interface CtP: Heidelberg Trendsetter 3244 Machinery: Heidelberg SM 102-5, SM 52-5 Targets Case 1: Double volume in Prepress without adding staff withing 4 years -> this was done without changing the order structure, meaning the increase was purley caused by 100 % more jobs Number of sales and customer service reps are not to be increased as well These targets required a much higher level of automation and a smart rationalization of the customer services (without reducing the service provided to customers) The aqccuisition of another print shop had at another side had to be considered in terms of remote processes and process standardization Info Case 2: 1-shift operation in Prepress, 3-shift operation in Press Workflow: Heidelberg Prinect Prinance, Printready, Signa Station, Meta Dimension, Prepress Interface, FCS 100 Machinery: Heidelberg CD 102-5-LX & CD 74-5-LX und Polar 115 XT, Stahlfolder KH 78, Stitchmaster ST350 Targets Case 2: Turnaround in an economically very cirtical phase Increase of throughput (=productivity) in Prepress -> resulted in a tremendous reduction of workforce and a much better utilization of the Pressroom Streamlining of order management Improve job costing considerably without causing additional workload Decrease number of complaints due by insourcing finishing (external cooperation partners did not deliver quality) -> possible by improving cash flow i.e. based on improvement in Prepress and Press and reinvestment into a finishing department -> possible due to the constant high workload in finishing Implementing a color management system to reduce number of reprints in the Pressroom Enable consistent performance measurement throughout entire operations by feeding back real time data 3. Info Case 2: 2-shift operation in Prepress, 3-shift operation in Press Workflow: Heidelberg Printready, Signa Station, Meta Dimension, Prepress Interface, CP2000, Image Control, Calibration Toolbox, Profile Toolbox Machinery: Heidelberg SM102-10c, SM102-8c, XL 105-5c, SM 52-5c Targets Case 3: Increase Sales volume of high quality annual reports for large corporations by at least 25 % -> target was above expectation already in the first year with a plus of 40 % in sales volume (average revenue per Job in this category was 36.000) Establishing an individual standard for a print buyer is no issue and done within Evaluating test forms, which formerly took half a day, is no longer necessary due to the automatic and constant measurement of Mini Spots which are placed on all sheets Early warning system was installed with the Mini Spots on the sheets -> if anything starts to fade away the staff is alarmed within an instant Customers can bring in proofprints and testprints which we can now evaluate while they are still onsite -> increases customers confidence tremendously The whole process is now rather acting than reacting Strategiczne cele wiązane z inwestycją Poprawa jakości obsługi klienta i procesów przygotowalni jako podstawa rozwoju Wzrost wydajności i polepszenie cashflow, aby poprawić czasy procesów Wzmocnienie pozycji lidera w segmencie producji wysokojakościowej 615.000 € 12.9% Total Savings 1.235.000 € 35.2 % Total Savings 2.781.600 € 13.5 % Total Savings

JDF 1.3: co dodano? Druk zwojowy i gazety zmiana zleceń układ cylindra wstęgi Drukowanie cyfrowe liczniki kliknięć Przygotowalnia zmiana formatu szablony impozycji zewnętrznej praca z różnymi wersjami dokumentów Śledzenie elementów stronic zmiana zleceń śledzenie serii/partii zleceń wiadomości śledzenie pracy ręcznej opakowania i etykiety: klejenie i sztancowanie pudełek kody paskowe tektura falista impozycja „Step & Repeat”

JDF 1.4: perspektywy „ostatnie zmiany” wiosna Interop 2007 - Drezno tworzenie zawartości oznaczenia dynamiczne poprawiona impozycja automatyczna opakowania i etykiety JMF – aspekty bezpieczeństwa niezawodność uwierzytelnianie prace grupowe zmiana zlecenia … „ostatnie zmiany” wiosna Interop 2007 - Drezno wersja ostateczna: lato 2007 opublikowanie: jesień 2007 ½ - ¾ roku: implementacja przed targami Drupa

JDF – krótki przegląd dr Rainer Prosi technical_officer@cip4.org rainer.prosi@heidelberg.com Dziękuję za uwagę!