DEBATA TRANSPORTOWA TRANSPORT MORSKI I ŚRÓDLĄDOWY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
TRANSPORT Roman Idczak.
Wirtualny Transport Wiśniewskiego Gdynia
TracKing to system prosty w instalacji i obsłudze!!
Baza kart rozrządowych i wynikowych
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny Gdańsk, 6 listopada 2009 r.
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Warunki rozwoju przewozów kolejowych
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
PKP CARGO kreatorem rynku towarowych przewozów kolejowych
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
ZESPÓŁ SZKÓŁ ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ
PCC Intermodal – dobra inwestycja na trudne czasy!
3. Systemy transportowe – transport globalny
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013
Gdański Terminal Kontenerowy SA
Damian Ciunowicz i Krystian Baranowski – kl. I „TL’’
Konkurencjaw przewozach kolejowych Katowice, r. Krzysztof Niemiec.
Zespół Szkół Szpitalnych
Kamil Rabski/Natalia Sajkowska
Forwarding – spedycja.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Polityka transportowa
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU LOTNICZEGO
Gdański Terminal Kontenerowy SA
TRANSPORT INTERMODALNY
Elastyczne rozwiązania transportowe
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
4 przykłady udanych gdańskich marzeń, czyli nie bójmy się krytyki.
Transport kolejowy w Polsce W ostatnich latach rośnie ilość towarów przewożonych koleją. Według GUS w roku 2004 koleją przewieziono 282,9 mln ton towarów.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Infrastruktura i inwestycje rozwojowe w sektorze energetycznym
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
Dominik Landa, Dyrektor Handlowy
Kolejność miejsc Koszty transportu Czas transportu
Fizyczna dystrybucja.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Lista tematów dla prezentacji zaliczeniowych z przedmiotu do wyboru „Transport kolejowy” prof. UG dr hab. Stanisław Miecznikowski dr Marcin Wołek Katedra.
CTL EXPRESS SP Z O.O.. O firmie Współcześnie Grupa CTL Logistics to międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu.
Pojazdy samochodowe do przewozu ładunków Środki transportu
Środki transportu kolejowego i drogowego
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
PROBLEM WYBORU GAŁĘZI TRANSPORTU
DEBATA TRANSPORTOWA Rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce w latach Prof. Juliusz Engelhardt Uniwersytet Szczeciński Wydział.
Politechnika Krakowska
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, Warszawa
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
DEBATA TRANSPORTOWA CYFRYZACJA LĄDOWYCH TERMINALI KONTENEROWYCH
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Konkurencyjność czasowa i kosztowa transportu wodnego – śródlądowego w stosunku do alternatywnych form obsługi zaplecza portów morskich w Szczecinie.
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
Zapis prezentacji:

DEBATA TRANSPORTOWA TRANSPORT MORSKI I ŚRÓDLĄDOWY Przeładunki intermodalne na przykładzie BCT Gdynia Piotr Frąckowiak BCT Gdynia „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” BCT informacja ogólna (infrastruktura, przeładunki, rynek) Współpraca z innymi gałęziami Intermodal w Polsce „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” BCT Gdynia Otwarty w 1979 Zakupiony przez ICTSI, Philippines in 2003 Oferuje najwyższe standardy jakości: Produktywność suwnic nabrzeżowych śr. 32 r/h, Produktywność suwnic kolejowych śr. 25 r/h Czas obsługi samochodów śr. 35 min. (brama/brama) pracuje 24/7 365 dni w roku Lider we wprowadzaniu nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań: Plan inwestycyjny 2003-2011: USD 45 mln 2012-2016: USD 68 mln „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

ICTSI Terminale na świece GDYNIA, POLSKA PORTLAND, USA RIJEKA, CHORWACJA YANTAI, CHINY BATUMI, GRUZJA TUXPAN, MEKSYK BASRA, IRAK KARACHI, PAKISTAN MANZANILLO, MEKSYK MANILA, FILIPINY PUERTO CORTEZ, HONDURAS LEKKI, NIGERIA MUARA, BRUNEI MINDANAO, FILIPINY BUENAVENTURA, KOLUMBIA MATADI, KONGO MAKA, INDONEZJA GUAYAQUIL, EKWADOR JAKARTA, INDONEZJA SUAPE, BRAZYLIA TOAMA SINA, MADAGASKAR LA PLATA, ARGENTYNA MELBOURNE, AUSTRALIA „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” BCT Gdynia Infrastruktura i przeładunki Roczna zdolność przeładunkowa 1,200,000 TEU Łączna powierzchnia placów składowych: 60 ha Długość nabrzeża 800 m, głębokość 13,2 m 8 suwnic nabrzeżowych: 4 x 19-rzędowe; 2 x 17-rzędowe; 2 x 13-rzędowe 2 samobieżne dźwigi (100 ton udźwigu) i 20 suwnic placowych 3 reach stackery i 36 ciągników terminalowych Powierzchnia magazynowa 21,000 m2 i 1,500 m2 magazynu celnego 600 podłączeń dla kontenerów chłodzonych „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” Intermodal na BCT Infrastruktura i przeładunki Pięć torów ładunkowych: 3 tory (680m każdy) do przeładunku kontenerów 2 tory (300m każdy) do przeładunku drobnicy Sześciotorowy rejom manewrowo-postojowy w bezpośrednim sąsiedztwie terminala (6x900m). 2 nowe suwnice kolejowe o udźwigu 41 ton każda 50 pociągów tygodniowo, Roczna całkowita zdolność przeładunkowa terminalu kolejowego 500 tyś TEU Projekt elektryfikacji dojazdu ze stacji Gdynia Port do BCT (2018-2020) Modernizacja stacji Gdynia Port (2018-2022) „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” Intermodal na BCT Operacje Intermodalne Pierwszy pociąg kontenerowy obsłużony w grudniu 1979 7 podstawień wagonów dziennie (możliwe potencjalnie 20) Współpraca z 12 operatorami intermodalnymi oferującymi przewozy z/do 20 lokalizacji w Polsce i za granicą. Obsługa wszystkich rodzajów jednostek intermodalnych (kontenery, cysterny, naczepy drogowe, nadwozia wymienne) Przeładunek ładunków ponadgabarytowych, ciężkich, drobnicy zjednostkowanej „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

Intermodal na BCT Struktura serwisów Op Słupsk Terespol Pomorski Ełk Szczytno Poznań (Franowo/Górczyn) Gądki Inowrocław/Janikowo Kostrzyn Kutno Warszawa Wróblin Głogowski Stryków Łódź Olechów/Chojny Kąty Wrocławskie Żary Radomsko Brzeg Dolny Lublin Puławy Dąnrowa Górnicza Gliwice „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” Intermodal na BCT Współpraca z przewoźnikami kolejowymi i operatorami intermodalnymi Dynamiczne, elastyczne planowanie podstawień; 24/7; 365 dni w roku Elektroniczna platforma do koordynacji i zarządzania podstawieniami wagonów do przeładunku na terminal (projekty z dofinansowaniem unijnym LogiCon i e-Impact; planowana data zakończenia prac 2018) Współpraca z trzema lokalnymi przewoźnikami manewrowymi (PKP Cargo, Lotos Kolej, CTL) „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

Dynamiczny rozwój rynku przewozów intermodalnych w Polsce Transport intermodalny – przewóz towarów w jednej jednostce ładunkowej (kontener, nadwozie wymienne, naczepy i zestawy samochodowe) przy użyciu co najmniej dwóch gałęzi transportu (np: statek-samochód, kolej – tr. drogowy), na podstawie ujednoliconych warunków umowy o przewóz (jedna stawka, jedno zlecenie, jeden dokument przewozowy) Pociąg intermodalny (kontenerowy) mimo faktu iż przewozi towary ma charakterystykę pociągu pasażerskiego (wahadłowość, punktualność, rozkładowość, częstotliwość) Intermodalny łańcuch dostaw „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

Dynamiczny rozwój rynku przewozów intermodalnych w Polsce Impulsy do rozwoju intermodalu w Polsce Dynamiczny wzrost przeładunku kontenerów w poetach polskich ( 2010r 1 055 tyś TEU, 2016 2 031 tyś TEU) Wejście na polski rynek globalnych graczy w wielkimi potokami ładunków (branża motoryzacyjna, meblarska, AGD, chemiczna) Linearyzacja rynku przewozów kolejowych i pojawienie się na rynku operatorów intermodalnych (nowego typu) Budowa sieci terminali intermodalnych w głębi Polski (środki unijne). Pojawienie się masy krytycznej gwałtującej powstanie regularnych stabilnych kontenerowych serwisów kolejowych Niestabilny rynek przewozów drogowych „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

Dynamiczny rozwój rynku przewozów intermodalnych w Polsce Problemy, wyzwania wysokie koszty dostępu do sieci kolejowej i brak wydzielenia przewozów intermodalnych jako osobnej kategorii przewozów kolejowych przez PKP PLK (zastąpienie jej ulgą intermodalną) w porównaniu do przewozów drogowych Intensywne prace modernizacyjne na sieci kolejowej ograniczające przepustowość (niska śr. prędkość pociągów towarowych, częste spóźnienia) ograniczony dostęp do taboru (wagony do przewozu kontenerów) Niechęć środowiska operatorów i przewoźników intermodalnych do kooperowania, tworzenia aliansów i współdzielenia taboru, terminali i przepustowości. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

Dziękuję za uwagę Piotr Frąckowiak Intermodal Manager BCT Gdynia Thank you for your attention Intermodal Manager BCT Gdynia phone: +48-795-501-441 mail: pfrackowiak@bct.gdynia.pl www.bct.gdynia.pl „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.