Badanie rynku mediów w praktyce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metodologia badań wydatków reklamowych
Advertisements

■ Podstawowe informacje ■ Badanie prowadzone jest od 1996 roku, ■ Realizowane przez firmę AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., ■ Najważniejsi klienci:
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Lokalne programy telewizyjne w Internecie Michał Wiśniewski Departament Monitoringu Biura KRRiT Warszawa kwiecień
„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
E-sądy po polsku IV EDYCJA Badanie i ranking stron internetowych sądów okręgowych i apelacyjnych oraz Sądu Najwyższego i Trybunału Konstytucyjnego 3 kwietnia.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
Marek Kozłowski Ekosystem PBN. Wprowadzenie Polska Bibliografia Naukowa to portal Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego gromadzący informacje dotyczące.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Młodzież a „dopalacze” - postawy i zachowania wprowadzenie Szkolenie pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
REKLAMA. Reklama jest wszechobecna w naszym życiu. Gdy opiera się na rzetelnej informacji, jest użyteczna i potrzebna. Pomaga dokonać wyboru. Często jednak.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Media i kultura Natalia Brylowska Obserwatorium Kultury
Ankieta dotycząca TV.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Narodowy Test Zabieganych Polaków
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
System akredytacji AKSES
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Ucz i ucz się z TIK!.
Najważniejsze Informacje o dawstwie szpiku
Zespół roboczy ds. otwartego dostępu do publikacji naukowych
Imię i Nazwisko Afiliacja
Programy nauczania.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
BAROMETR HEDONIŚCI I OSZCZĘDNI 2017.
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Czynności prawne Mgr Aleksandra Spisz Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Full Text Finder Przegląd Publication Finder
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
Sprzedaż produktu lub usługi
dr inż. Mariusz Kaczmarek Katedra Inżynierii Biomedycznej
Rzecznik Praw Dziecka.
Media Alternatywne.
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Przewodnik Udoskonalanie listy wyników w wyszukiwarce naukowej
Standardy przesyłanych danych oraz dokumentacji medycznej.
Tajemnica statystyczna i obowiązek sprawozdawczy
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Raport badawczy „Kariera po studiach”
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Wielka Oszcz w Plusie Kategoria: INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE MEDIÓW DRUKOWANYCH Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie prasy tradycyjnej (wydania drukowane.
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
TECHNIKI (wybrane) MANIPULACYJNE Zygmunt Korzeniewski
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
CYFROWA MOC MARZEC 2016.
Zgłoszenie do konkursu
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce
płk mgr inż. Rafał Wądołowski
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Polska Platforma Medyczna:
Zapis prezentacji:

Badanie rynku mediów w praktyce Wykład III

Ekosystem zleceniodawców badań Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji – organizowanie badań treści i odbioru programów radia i telewizji jest zadaniem wynikającym z art. 6 ust. 2 pkt 5 ustawy o radiofonii i telewizji. Raporty kwartalne i analizy problemowe dostępne na www.krrit.gov.pl Domy mediowe – odpowiedzialne za planowanie i zakup kampanii reklamowych, negocjowanie cen z dostawcami przestrzeni i czasu reklamowego, organizowanie badań medioznawczych. Raport Specjalny „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2015” Agencje reklamowe – kanały komunikacji z odbiorcami reklam, identyfikacja odbiorcy na sfragmentaryzowanym i zsegmentowanym rynku. Wydawcy i dziennikarze – na potrzeby negocjacji cen powierzchni i czasu reklamowego z domami mediowymi i agencjami reklamowymi.

Kto i jak bada media w Polsce PRODUKT METODOLOGIA Polskie Badania Czytelnictwa „Czytelnictwo w Polsce” „Profile czytelników” 20 tys. respondentów (15-75) w roku, około 170 tytułów; Wywiad CAPI w losowanych gospodarstwach z osobami dobranymi wg siatki Kisha. Respondentom wyświetla się winiety pism. Badania realizuje MillwardBrown SMG/KRC. Instytut Monitorowania Mediów „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Analiza częstotliwości cytowania poszczególnych mediów przez inne media na podstawie przekazów prasowych, telewizyjnych i radiowych z okresi 1.01-31.12 Megapanel Polskie Badania Internetu/Gemius „Megapanel” Liczna internautów na poszczególnych platformach szacowana jest na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanych okresie. MillwardBrown SMG/KRC „RadioTrack” Na zlecenie Komitetu Badań Radiowych (Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA). Badanie prowadzone techniką CATI (30% telefony stacjonarne i 70% telefony komórkowe). 7000 respondentów (15-75) co miesiąc. Dodatkowo w roku panel dzienniczkowy – 4 tygodnie (częściowo jako CAWI, częściowo jako PAPI). TNS OBOP „Telemetria” Od 1996 do 2011 badanie wykonywane na zlecenie TVP. Na panelu 1100 odpowiednio dobranych gospodarstw domowych. Badanie prowadzone przy użyciu specjalistycznego sprzętu podpiętego do telewizora i dekodera. AGB Nielsen Media Research „Nielsen Audience Measurement” Od 2012 roku właściwie jedyny gracz na rynku badań telemetrycznych (po przejęciu zlecenia od TVP). Panel dobierany w tzw. Siedmiu krokach (od analizy społeczeństwa, przez dobór konkretnych rodzin, po agregację, analizę i sprzedaż danych). Początkowo panel obejmował 1700 gospodarstw, od 2015 roku jest to 2000 gospodarstw domowych. I tak jest to w opinii domów mediowych zbyt mało, aby sensownie badać kampanie reklamowe na kanałach tematycznych.

Porozumienie Badaczy Mediów We wrześniu 2015 roku zawiązało się Porozumienie Badaczy Mediów (PBM) To porozumienie organizacji odpowiadających za standardy pomiaru mediów na polskim rynku: prasy (Polskie Badania Czytelnictwa), telewizji (Nielsen), radia (Komitet Badań Radiowych), internetu (Polskie Badania Internetu), monitoringu rynku reklamy (Kantar Media) Za cel stawia sobie promowanie badań będących standardami na rynku więcej na www.badaniamediow.pl

Kodeks Dobrych Praktyk PBM Właściciele badań zobowiązują się do udostępniania cyklicznie zestawu danych zawierającego podstawowe wyniki pomiaru mediów; Badacze mediów zobowiązują się do publikowania na swoich stronach internetowych polityki i zasad publikacji badań; powinno być jednoznaczne, które wyniki można publikować bez akceptacji właściciela badań, a które wymagają jego zgody; Każda publikacja wyników badań powinna zawierać odwołanie do źródła – wskazanie pełnej nazwy podmiotu zlecającego badanie oraz jego wykonawcy. Właścicielem badań nie są domy mediowe, agencje reklamowe etc.; Publikowane wyniki badań powinny pochodzić tylko ze źródła uprawnionego do ich przekazywania – szanujemy własność badań i prawo autorskie; Publikacja wyników badań powinna zostać opatrzona wskazaniem badanej populacji, grupy celowej, czasu do jakiego odnoszą się dane, wielkością próby i nazwą użytych wskaźników. Opis publikowanych danych powinien umożliwić odtworzenie analizy; Z powodu dużej fragmentaryzacji mediów zalecana jest duża ostrożność w publikacji danych dla małych kanałów telewizyjnych, stacji radiowych, tytułów prasowych i serwisów oraz aplikacji internetowych. Zalecana jest szczególna ostrożność przy publikacji tego typu danych i stosowanie danych zagregowanych; Właściciele badań zobowiązują się do szybkiej reakcji i odpowiedzi na zapytania dziennikarzy o udostępnienie wyników badań. Opracowano na podstawie www.badaniamediow.pl/kodeks