Sprawozdanie końcowe z wykonania prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku Monika Gering Aneta Winciorek Łódź, dn. 30.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Advertisements

Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Umowa o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Małopolski Urząd Wojewódzki Wydział Certyfikacji i Funduszy Europejskich Kwalifikowalność wydatków w projektach POWT Rzeczpospolita Polska – Republika.
„Premia na Horyzoncie” środki finansowe na działania wspomagające uczestnictwo jednostek naukowych w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji.
1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
KONTROLA W PROJEKCIE WSPÓŁFINANSOWANYM ZE ŚRODKÓW WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA Kampania informacyjno - edukacyjna.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Magdalena Boczar-Zaremba Audytor wewnętrzny
ABC ubiegania się o dotacje od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
WYPEŁNIANIE FORMULARZA – KRÓTKI KURS
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA Barbara Denisiuk.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Rachunkowość finansowa – część 8 Wynik finansowy – rachunek zysków i strat Karolina Bondarowska.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów zagadnienia ogólne.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Kryteria rejestracyjne jako podstawa odrzucenia wniosków o dofinansowanie projektu Departament Polityki Regionalnej.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
Umowa darowizny Mgr Aleksandra Pasek Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. WYMOGI FORMALNE i WARUNKI WYBORU OPERACJI w ramach.
na realizację operacji w ramach Planu Działania
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
ZAKUPY ZE ŚRODKÓW OTRZYMANYCH NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
„ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O WYBÓR LGD DO REALIZACJI LSR”
Zmiany w Umowie i Projekcie
Zmiany w Umowie i Projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Zmiany w realizacji projektów – najważniejsze zagadnienia
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
ZASADY UDZIELANIA DOTACJI
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
spotkanie informacyjne
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zasady składania i oceny wniosków
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
Rozbudowa PSZOK w Sandomierzu
Nowe podejście do zamówień publicznych
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Zarząd Powiatu Toruńskiego
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie końcowe z wykonania prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku Monika Gering Aneta Winciorek Łódź, dn. 30 sierpnia 2017 r.

Obowiązek Beneficjenta W terminie 30 dni od dnia zakończenia wykonania prac przy zabytku należy złożyć sprawozdanie końcowe z realizacji zadania wraz z załącznikami, w celu rozliczenia udzielonej dotacji.

Wydatkowanie dotacji Dotacja może być wydatkowana na dofinansowanie nakładów koniecznych do wykonania prac lub robót budowlanych przy zabytku, które Beneficjent wykona w 2017 roku.

Wydatkowanie dotacji Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na pokrycie wydatków: niezbędnych do realizacji zadania, przewidzianych we wniosku, kosztorysie i umowie, spełniających wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, poniesionych w terminie realizacji zadania, wykazanych w dokumentacji finansowej beneficjenta.

Koszty niekwalifikowalne Dotacja nie może być przeznaczona na: finansowanie kosztów stałych działalności podmiotu otrzymującego dotację, odzyskiwany podatek VAT, zakupy i zadania inwestycyjne oraz prace remontowo-budowlane nie wykazane we wniosku i zawartej umowie, pokrycie wydatków niewymienionych w harmonogramie rzeczowo-finansowym realizacji zadania, pokrycie wydatków spoza wykazu wymienionego w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Sprawozdanie końcowe Przykładowo wypełnione sprawozdanie końcowe z realizacji prac lub robót budowlanych przy zabytku

Numer i data zawarcia umowy Pieczęć nagłówkowa Beneficjenta Sprawozdanie jest składane po zakończeniu umowy (należy skreślić „częściowe”). Sprawozdania składa się osobiście lub za pośrednictwem poczty w przewidzianym w umowie terminie na adres UMWŁ (Departament Kultury i Edukacji, al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź) Pełna nazwa zadania zgodna z wnioskiem i umową Termin realizacji zadania określony w umowie Numer i data zawarcia umowy oraz informacja o ewentualnych aneksach Nazwa Beneficjenta

W opisie konieczne jest uwzględnienie: wszystkich planowanych działań, Ogólna informacja o zrealizowanym zadaniu, ze szczególnym odniesieniem do części III wniosku (Opis zadania) Opis musi zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym we wniosku o dotację. W opisie konieczne jest uwzględnienie: wszystkich planowanych działań, zakres, w jakim zostały one zrealizowane, wyjaśnienie ewentualnych odstępstw (zakres zadania, harmonogram)

Opis osiągniętych rezultatów w odniesieniu do części III pkt 3 wniosku Rola partnerów w realizacji zadania

Należy przedstawić faktyczne koszty z realizacji zadania Nazewnictwo kosztów zgodne z rodzajem kosztów z wniosku oraz harmonogramu rzeczowo-finansowego Należy wskazać kwoty ogółem Kwotę dotacji wydatkujemy po podpisaniu umowy Środki własne, inne źródła wydatkujemy w roku złożenia wniosku

Udział procentowy liczony do dwóch miejsc po przecinku Należy podać istotne uwagi dotyczące realizacji wykonanego zadania

Uwzględniamy wszystkie dokumenty księgowe potwierdzające wydatki poniesione podczas realizacji zadania Numer pozycji kosztorysu z zał. Nr 3 tj. Zaktualizowanego kosztorysu prac lub robót budowlanych

Należy wskazać informację o uzyskaniu, bądź nie uzyskaniu odsetek bankowych od środków z dotacji zgromadzonych na rachunku bankowym Należy w uzasadnionych przypadkach podać istotne informacje mające bezpośredni związek z realizacją wykonanego zadania

Do sprawozdania obok kserokopii Protokołu odbioru przez właściwe służby konserwatorskie przeprowadzonych prac lub robót przy zabytkach należy dołączyć kserokopię protokołu odbioru tych prac między wykonawcą a Beneficjentem Inne załączniki: materiały dokumentujące działania faktyczne (np. dokumentacja, potwierdzająca wykorzystanie logo Województwa Łódzkiego), jak również działania prawne (kopie innych umów, kopię przelewu zapłaty dla wykonawcy zadania etc.). Jednocześnie Województwo Łódzkie może żądać innych dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji prawidłowości zrealizowanego zadania.

Miejsce na pieczęć nagłówkową Beneficjenta oraz podpisy osób upoważnionych do reprezentowania Beneficjenta na zewnątrz Poświadczenie przyjęcia sprawozdania przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego Adnotacje urzędowe

Oświadczenie o opodatkowaniu podatkiem VAT - Beneficjent określa, czy będzie miał zwrócony podatek VAT

Załączniki do sprawozdania końcowego Do sprawozdania końcowego należy dołączyć kserokopie dokumentów poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez upoważnioną osobę tj.: protokół odbioru przez właściwe służby konserwatorskie wystawiony w terminie realizacji zadania, kosztorys powykonawczy przeprowadzonych prac lub robót budowlanych, opisane i uwierzytelnione dowody księgowe (faktury VAT, rachunki), dokumentujące poniesione wydatki - opis zgodny z załącznikiem Nr 8 do umowy, protokół z wyboru wykonawcy sporządzony zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych lub oświadczenie o sposobie wyboru wykonawcy jeżeli Beneficjent nie jest zobligowany do jej stosowania, umowy z wykonawcami, protokoły odbioru prac podpisane między wykonawcami a Beneficjentem, dokumentację fotograficzną, oświadczenie o opodatkowaniu podatkiem VAT.

Opis dokumentu księgowego Opis dokumentu księgowego powinien być sporządzony w sposób trwały na odwrocie dokumentu oraz zawierać informacje ujęte w załączniku nr 8 do Umowy. W przypadku uniemożliwiającym sporządzenie opisu na odwrocie dokumentu księgowego, opisu należy dokonać w formie załącznika do dokumentu.

Beneficjent określa, czy odliczył lub nie podatek VAT

Uwaga! W przypadku, gdy Beneficjent jest podatnikiem podatku VAT oraz ma prawną możliwość jego zwrotu w zakresie działalności objętej umową i będzie z tej możliwości korzystał, zobowiązany jest do wykazania w kwocie netto kosztów, z których odzyskiwany jest VAT.

Zwrot środków finansowych Niewykorzystaną kwotę dotacji Beneficjent zobowiązany jest zwrócić w terminie 15 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego na rachunek bankowy Województwa. Od niewykorzystanej kwoty dotacji zwróconej po terminie, naliczane są odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych. Beneficjent zobowiązany jest do zwrotu tej części dotacji, która została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości w terminie 15 dni po upływie terminu wykorzystania dotacji na rachunek bankowy Województwa.

Zmniejszenie/zwiększenie wartości zadania Jeżeli w wyniku realizacji zadania ulegnie zmniejszeniu wartość zadania określona w zaktualizowanym kosztorysie prac lub robót budowlanych, odpowiedniemu zmniejszeniu ulegnie również wysokość dotacji z zachowaniem udziału procentowego dotacji w całkowitych kosztach związanych z realizacją zadania. Jeżeli koszt całkowity realizacji zadania ulegnie zwiększeniu wysokość dotacji pozostanie bez zmian.

Zmiana wartości zadania Wniosek Całkowity koszt zadania Środki finansowe z dotacji Środki własne Inne źródła 100,00% 100.000,00 40,00% 40.000,00 60,00% 60.000,00 Realizacja zadania – poniesione wydatki 100,00% 85.000 47,06% 40.000,00 52,94% 45.000,00 Kwota dotacji dla nowego kosztu całkowitego Środki finansowe z dotacji jakie można było wydać przy nowym koszcie całkowitym 100,00% 85.000,00 40,00% 34.000,00 60,00% 45.000,00 (+ zwrot dotacji) Zwrot dotacji 40.000 – 34.000 = 6.000 Niezachowany udział procentowy dotacji w całkowitych kosztach związanych z realizacją zadania

Sprawozdanie jest uznane za kompletne i prawidłowe, jeżeli: Złożone jest na właściwym formularzu. Wypełnione zostały wszystkie pola sprawozdania. Zrealizowane działania opisane zostały w sposób szczegółowy i wyczerpujący. W opisie uwzględnione zostały wszystkie planowane działania i zakres ich realizacji oraz efekty realizacji zadania. Konieczne jest dokonanie wyjaśnień ewentualnych odstępstw w realizacji, zarówno jeśli chodzi o zakres rzeczowy, jak i harmonogram. Jest spójne tzn. istnieje logiczne powiązanie pomiędzy wnioskiem, kosztorysem a elementami sprawozdania. Termin realizacji zadania zgadza się z terminem wymaganym w umowie. Nie zawiera błędów rachunkowych. Zawiera wszystkie wymagane załączniki. Sprawozdanie jest podpisane przez osoby uprawnione.

Kontrola zadania Kontrola może być przeprowadzona w trakcie oraz po zakończeniu realizacji zadania. Prawo kontroli przysługuje upoważnionym pracownikom Województwa zarówno w siedzibie Beneficjenta, jak i w miejscu realizacji zadania. W ramach kontroli, mogą być badane dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonywania zadania. Upoważnieni pracownicy Województwa mogą żądać udzielania ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wykonania zadania. Beneficjent na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego. Organ kontrolujący informuje na piśmie o stwierdzonych uchybieniach i przekazuje Beneficjentowi wnioski i zalecenia zmierzające do ich usunięcia. Wyniki kontroli brane będą pod uwagę przy ocenie wniosku Beneficjenta w przyszłych konkursach.

Kontakt Departament Kultury i Edukacji 42/ 291 97 79 42/ 291 98 27 Departament Kultury i Edukacji al. Piłsudskiego 8, XIII piętro, pokój 1314, 1321 monika.gering@lodzkie.pl aneta.winciorek@lodzkie.pl

Dziękujemy za uwagę