Graficzny Interfejs Użytkownika

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Migrating Desktop Podsumowanie projektu
Advertisements

Architektura SAP R/3 Wybrane zagadnienia.
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
Grafika komputerowa Wykład 2 Wykorzystanie podstawowych usług bibliotecznych (API) w operacjach graficznych.
Interaktywny edytor terenu
System Operacyjny Zajęcia 4.
Lev Manovich Język nowych mediów
Wykład nr 1: Wprowadzenie. Pojęcia podstawowe
Systemy operacyjne.
Systemy operacyjne Bibliografia:
Systemy operacyjne Bibliografia:
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
w nauczaniu zintegrowanym
Budowa Komputera.
Wykład 9 Projektowanie interfejsu użytkownika
Panel sterowania.
Wykonał: Tomasz Nocek kl. III B
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
LabVIEW Technologie informacyjne – laboratorium Irmina Kwiatkowska
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Programowanie w środowiskach graficznych
Budowa komputera.
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Podstawy programowania II
WinPakSE/PE Zintegrowany System Ochrony Obiektów
Opracował : Przemysław Drzymała
EMS Enterprise Management Suite
Systemy operacyjne.
Budowa systemu komputerowego
Autor: Justyna Radomska
POZNAJEMY NASZE MIEJSCE PRACY
Budowa komputera.
System operacyjny i jego usługi
SYSTEMY OPERACYJNE I SIECI KOMPUTEROWE
Konfiguracja systemu Windows
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Narzędzia administracyjne
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Platforma analizy wizualnej - VisNow Szkolenie Platforma analizy wizualnej - VisNow Szkolenie 15 maja 2013, Sesja sprawozdawcza KDM Krzysztof S. Nowiński.
Partner Handlowy Konfiguracja sieci TCP/IP - Windows 2000, Xp, 2003.
Okienkowy system operacyjny
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Interakcja człowiek – komputer UCD (user centred design)
Interakcja człowiek – komputer GUI (graphical user interface)
Animacja na stronie internetowej
Interakcja człowiek – komputer GUI (graphical user interface)
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
PULPIT WINDOWS.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
1 Analiza możliwości języka C# w aspekcie oprogramowania dla myszy Łukasz Łysyganicz Nr indeksu Praca napisana pod kierunkiem: Prof. nzw. Dr hab.
Komputerowe malowanki
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Rodzaje systemów operacyjnych
Temat 1 Pojęcie systemu operacyjnego Opracował: mgr Marek Kwiatkowski.
Informatyka Mysz komputerowa.
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Nowa specjalność na II stopniu Informatyki Informatyczne Systemy Mobilne i Przemysłowe Prowadzone przedmioty  Mobilne systemy operacyjne  Komputerowe.
Powtórzenie Zadania systemu operacyjnego… Rodzaje i jednostki pamięci…
1 Co nowego w ArtPro ArtPro+ ●Aplikacja towarzysząca.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
Grafika komputerowa (twoje imię).  Chociaż grafika komputerowa koncentruje się głównie na specjalistycznych algorytmach i strukturach danych, to jednak.
Augmented Reality na HoloLens
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Zapis prezentacji:

Graficzny Interfejs Użytkownika Wojciech Leszczyński Aleksander Cholewicki

Plan Ewolucja interfejsu użytkownika Typy interfejsów Manipulacja bezpośrednia WIMP Znaczenie GUI Okna Metafora Niedogodności GUI Przyszłość GUI Nowe trendy interakcji – alternatywa dla GUI?

Ewolucja interfejsu użytkownika Specjalistyczne komputery Komputery osobiste Systemy jednostanowiskowe Praca zespołowa Wsadowy tryb przetwarzania danych Tryb Interaktywny Stacjonarny użytkownik Użytkownik mobilny

Typy interfejsów Interakcja oparta na języku Język poleceń Określona składnia z parametrami Interakcja oparta na przyciskach Menu przyciskowe, klawisze funkcyjne, pytanie - odpowiedź Interakcja oparta na manipulacji bezpośredniej GUI WIMP WYSIWYG Manipulacja bezpośrednia Interakcja oparta na interfejsach naturalnych Gesty i ruchy ciała Interfejsy multimodalne 3D Wbudowane komputery w urządzania np. samochody

Manipulacja bezpośrednia Umożliwia bezpośrednie operacje na obiektach ekranowych z użyciem myszy. Brak okien dialogowych Brak poleceń tekstowych Podgląd przebiegu i wyniku działania GUI (ang. Graphical User Interface) Wielozadaniowość Okna do przełączania pomiędzy zadaniami Funkcje ułatwiające pracę WIMP (ang. Windows-Icons-Menu-Pointer) Efektywny mechanizm oparty na GUI i urządzaniach wskazujących WYSIWYG (ang. What-You-See-Is-What-You-Get) Oddanie rzeczywistego wyglądu edytowanych obiektów Tworzenie graficznej metafory świata wykreowanego

WIMP Windows: niezależne obszary robocze Icons: obiekty Menu: opcje Pointer: wskaźnik – punkt wejścia

Znaczenie GUI (1) Porzucenie języka komend Wprowadzenie: Okienkowe metafory graficzne Obiekty jako ikony Sterowanie dialogiem WIMP: okna, menu, ikony, kursor Bezpośrednia manipulacja na obiektach Stała widoczność obiektów Odwracalność efektów działań

Znaczenie GUI (2) Stale ulepszane komponenty komputerowe (np. karty graficzne) pozwalają na nowe formy prezentacji informacji: Rzeczywisty wygląd obszary roboczego (np. oprogramowanie CAD) Wizualizacja danych Multimedia Komunikacja z innymi osobami

Okna Okno pierwotne Okno wtórne Aktywacja okien poprzez kliknięcie Okno główne aplikacji Okno wtórne Generowane przez okno pierwotne Tylko jedno aktywne Aktywacja okien poprzez kliknięcie

Metafora Naśladowanie wyglądu i zachowania obiektów już poznanych Wizualizacje pojedynczych obiektów lub całe środowiska graficzne Konieczność współpracy informatyków, grafików, psychologów przy projektowaniu

Ikony

Albumy

Książki

Niedogodności GUI Trudność projektowania i implementacji Przeładowanie informacjami Regularne testowanie reakcji użytkownika Wydajność?

Przyszłość GUI Dominujący rodzaj interakcji – opary na GUI Stopniowa ewolucja, nowe rozszerzenia GUI/WIMP: Rozpoznawanie obrazu i mowy Sterowanie gestami i dotykiem Sztuczna inteligencja Urządzenia wejściowe i wyjściowe Współpraca z urządzeniami ręcznymi

Nowe trendy interakcji – alternatywa dla GUI? Urządzenia ręczne Ekrany dotykowe Interfejsy głosowe Wirtualni agenci Interfejsu multimodalne Rzeczywistość wirtualna Rzeczywistość poszerzona Komputery wbudowane

Bibliografia Sikorski, M., 2010, Interakcja człowiek-komputer, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych. Tidwell, J., 2012, Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe, Helion