Misja Krajowej Administracji Skarbowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Advertisements

Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Samodzielne Stanowisko do spraw Sporów Konsumenckich Delegatura we Wrocławiu Delegatura we Wrocławiu Delegatura w Bydgoszczy Delegatura w Bydgoszczy Delegatura.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Opole, 2 października 2015 r.
WOJEWODA KUJAWSKO-POMORSKI REALIZACJA RZĄDOWEGO PROGRAMU.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
Poręczenie jako instrument wspierający rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności na Mazowszu 9. Grudzień, 2015r.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
ZIT ZIT Plus = METROPOLIA.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Poznań,
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Misja Krajowej Administracji Skarbowej
REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
ADMINISTRACJA SKARBOWA
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Lokalne źródła prawa – zarys
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Karnoprawna ochrona tajemnicy zawodowej dotyczącej działalności funduszy emerytalnych II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. ZABEZPIECZENIE EMERYTALNE.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Rynek pracy w województwie mazowieckim
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Finansowanie programu
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
Wyrok NSA z dnia 29 listopada 2017 r., II FSK 1633/17
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Misją Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku jest profesjonalna realizacja prawnie przypisanych mu zadań, a istotnym elementem tej Misji jest właściwe.
Postęp wdrażania RPO WSL
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
płk mgr inż. Rafał Wądołowski
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna SA
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Projekt Doradztwa Energetycznego POIiŚ , Poddziałanie 1.3.3
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Badanie efektywności w bibliotekach pedagogicznych w roku 2015
Zapis prezentacji:

Misja Krajowej Administracji Skarbowej Preambuła do ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej wskazuje, że u podstaw regulacji leży doniosłość, wynikającego wprost z art. 84 Konstytucji RP, obowiązku ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w szczególności podatków i należności celnych. Preambuła akcentuje troskę o bezpieczeństwo finansowe Rzeczypospolitej Polskiej oraz ochronę bezpieczeństwa obszaru celnego Unii Europejskiej w celu zapewnienia nowoczesnego i przyjaznego wykonywania obowiązków podatkowych i celnych oraz zapewnienia efektywnego poboru danin publicznych.

KAS a Konstytucja Biznesu Konstytucja Biznesu wprowadza zasady, które wszystkie urzędy będą musiały wziąć pod uwagę podczas rozpatrywania spraw z udziałem przedsiębiorców, m.in.: co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone, domniemanie uczciwości przedsiębiorcy, udzielanie informacji i przyjazna interpretacja przepisów, proporcjonalność (urząd nie może nakładać na przedsiębiorcę nieuzasadnionych obciążeń, np. nie będzie mógł żądać dokumentów, którymi już dysponuje), uczciwa konkurencja (walka z patologiami gospodarczymi), szybkość działania. Utworzenie Krajowej Administracji Skarbowej wpisuje się w realizację zasad przewidzianych w Konstytucji Biznesu.

KAS a Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju Utworzenie Krajowej Administracji Skarbowej jest także istotnym elementem Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju m.in. w obszarach: reformy otoczenia instytucjonalnego, zwiększenia sprawności funkcjonowania instytucji państwa, w tym administracji, zmian systemowych w obszarze finansów publicznych (uszczelnienie systemu poboru podatków).

ADMINISTRACJA SKARBOWA Wdrożenie i organizacja KRAJOWA ADMINISTRACJA SKARBOWA Wdrożenie i organizacja

Administracja Podatkowa Krajowa Administracja Skarbowa Reforma KAS - Teren Administracja Podatkowa 16 Izb Skarbowych 400 Urzędów Skarbowych Służba Celna 16 Izb Celnych 45 Urzędów Celnych 143 Oddziały Celne Kontrola Skarbowa 16 Urzędów Kontroli Skarbowej 8 Zamiejscowych Ośrodków Urzędów Kontroli Skarbowej Krajowa Administracja Skarbowa 16 Izb Administracji Skarbowej 16 Urzędów Celno-Skarbowych + 45 Delegatur UCS + 143 oddziały celne 400 Urzędów Skarbowych

Administracja Podatkowa Krajowa Administracja Skarbowa Reforma KAS - Centrala Administracja Podatkowa Departament AP Departament RS Służba Celna Departament DC Departament CP Departament SC Kontrola Skarbowa Departament WS Departament KS Departament DO Departament IF MF Krajowa Administracja Skarbowa Biuro Szefa KAS Departament Zarządzania Strategicznego i Wdrożeń Biuro Inspekcji Wewnętrznej Departament Budżetu, Logistyki oraz Kadr i Rozwoju Zawodowego Departament Ceł Departament Poboru Podatków Departament Obsługi Klientów oraz Kluczowych Podmiotów Departament Informacji Finansowej Departament Kontroli i Analiz Ekonomicznych Departament Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Departament Audytu i Ochrony Funduszy Europejskich Departament PT (częściowo) Departament DD (częściowo) Departament PS (częściowo) Departament PA (częściowo) Departament SP (częściowo) Departament FK (częściowo)

KAS – wyzwania Obsługa dużych podatników Informacja podatkowa i celna W centrali KAS - Departament Obsługi Klientów oraz Kluczowych Podmiotów. Departament będzie wytyczał kierunek w standardach obsługi klientów oraz dbał o zachowanie profesjonalnej obsługi klientów kluczowych i dużych podatników. Informacja podatkowa i celna Utworzenie ogólnopolskiej Krajowej Informacji Skarbowej. Jednolite indywidualne interpretacje przepisów prawa podatkowego. Jednolita informacja podatkowa i celna przez telefon 801 055 055 lub 22 330 03 30.

KAS POZIOM CENTRALNY

Ministerstwo Finansów SZEF KRAJOWEJ ADMINISTRACJI SKARBOWEJ BIURO SZEFA KAS BIURO INSPEKCJI WEWNĘTRZNEJ DEPARTAMENT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO I WDROŻEŃ DEPARTAMENT BUDŻETU, LOGISTYKI ORAZ KADR I ROZWOJU ZAWODOWEGO KAS I ZASTĘPCA SZEFA KAS DEPARTAMENT CEŁ DEPARTAMENT POBORU PODATKÓW DEPARTAMENT OBSŁUGI KLIENTÓW ORAZ KLUCZOWYCH PODMIOTÓW KAS II ZASTĘPCA SZEFA KAS DEPARTAMENT INFORMACJI FINANSOWEJ DEPARTAMENT KONTROLI I ANALIZ EKONOMICZNYCH DEPARTAMENT ZWALCZANIA PRZESTĘPCZOŚCI EKONOMICZNEJ DEPARTAMENT AUDYTU I OCHRONY FUNDUSZY EUROPEJSKICH

KAS – struktura centralna Szefowi KAS podlegają: Krajowa Informacja Skarbowa, (interpretacje indywidualne oraz informacja podatkowa i celna) Krajowa Szkoła Skarbowości, Pełnomocnik ds. organizacji Centrum Informatyki KAS.

KAS POZIOM TERENOWY

Pełna struktura KAS Lp Nazwa województwa Poziom Centralny Izba Administracji Skarbowej Urząd Skarbowy (w tym 20 wyspecjalizowane urzędy skarbowe) Urząd Celno- Skarbowy Delegatura Urzędu Celno- Skarbowego Oddział Celny 1 Województwo dolnośląskie   34 3 8 2 Województwo kujawsko-pomorskie 23 5 Województwo lubelskie 22 18 4 Województwo lubuskie 14 Województwa łódzkie 29 6 Województwo małopolskie 28 7 Województwo mazowieckie 51 15 Województwo opolskie 13 9 Województwo podkarpackie 10 Województwo podlaskie 11 Województwo pomorskie 21 12 Województwo śląskie 37 Województwo świętokrzyskie Województwo warmińsko-mazurskie 16 Województwo wielkopolskie 39 Województwo zachodniopomorskie 20 PODSUMOWANIE 400 45 143

Dotychczasowe jednostki administracji skarbowej i celnej SIEDZIBY IZB SKARBOWYCH CELNYCH URZĘDÓW KONTROLI SKARBOWEJ GDYNIA GDAŃSK OLSZTYN BIAŁYSTOK SZCZECIN BYDGOSZCZ TORUŃ POZNAŃ WARSZAWA BIAŁA PODLASKA ŁÓDŹ ZIELONA GÓRA WROCŁAW OPOLE KATOWICE KRAKÓW KIELCE LUBLIN RZESZÓW PRZEMYŚL RZEPIN Ministerstwo Finansów Krajowa Administracja Skarbowa ul. Świętokrzyska 12 00-916 Miejscowość www.kas.gov.pl

Jednostki Krajowej Administracji Skarbowej GDYNIA GDAŃSK SIEDZIBY IZB ADMINISTRACJI SKARBOWEJ URZĘDÓW CELNO- SKARBOWYCH OLSZTYN SZCZECIN BYDGOSZCZ GORZÓW WIELKOPOLSKI BIAŁYSTOK TORUŃ WARSZAWA POZNAŃ BIAŁA PODLASKA ZIELONA GÓRA ŁÓDŹ LUBLIN WROCŁAW KIELCE OPOLE RZESZÓW KATOWICE KRAKÓW Ministerstwo Finansów Krajowa Administracja Skarbowa ul. Świętokrzyska 12 00-916 Miejscowość www.kas.gov.pl PRZEMYŚL

Izba Administracji Skarbowej DYREKTOR IAS PION WSPARCIA I ZASTĘPCA PION ZARZĄDZANIA II ZASTĘPCA PION ORZECZNICTWA PION POBORU I EGZEKUCJI III ZASTĘPCA PION KONTROLI CŁA I AUDYTU GŁÓWNY KSIĘGOWY PION FINANSOWO KSIĘGOWY IV ZASTĘPCA PION LOGISTYKI PION INFORMATYKI

Urząd Skarbowy NACZELNIK US PION WSPARCIA I ZASTĘPCA PION CENTRUM OBSŁUGI BEZPOŚREDNIEJ II ZASTĘPCA PION ORZECZNICTWA PION POBORU I EGZEKUCJI III ZASTĘPCA PION KONTROLI

Urząd Celno-Skarbowy NACZELNIK UCS PION WSPARCIA I ZASTĘPCA PION ZWALCZANIA PRZESTĘPCZOŚCI EKONOMICZNEJ II ZASTĘPCA PION ORZECZNICTWA III ZASTĘPCA PION KONTROLI ZASTĘPCA NACZELNIKA UCS kierujący DELEGATURĄ UCS (od 1 do 7 delegatur) ODDZIAŁ CELNY (KIEROWNIK ODDZIAŁU CELNEGO)

Struktura Krajowej Administracji Skarbowej na Mazowszu Nową, skonsolidowaną KAS w woj. mazowieckim będą tworzyć następujące jednostki organizacyjne: Izba Administracji Skarbowej w Warszawie 51 urzędów skarbowych (lokalizacja urzędów skarbowych pozostaje bez zmian) Urząd Celno-Skarbowy w Warszawie wraz z 3 delegaturami i 7 oddziałami w Warszawie oraz 4 delegaturami zamiejscowymi w: Radomiu, Pruszkowie, Siedlcach, Ciechanowie i 8 oddziałami celnymi w: Radomiu, Grójcu, Pruszkowie, Płocku, Siedlcach, Garwolinie, Ciechanowie, Ostrołęce.

Zasady prowadzenia kontroli podatkowej Klient KAS BEZ ZMIAN POZOSTANĄ Rozliczanie Podatku PIT Zasady prowadzenia kontroli podatkowej kontrola prowadzona przez US na podstawie ordynacji podatkowej Urzędy Skarbowe ich siedziby oraz zasięg terytorialny Rozliczanie Podatku CIT Funkcjonowanie Oddziałów Celnych oraz ich liczba 143 Obsługa w wyspecjalizowanych Urzędach Skarbowych Rozliczanie Podatku SD Podatek od spadku i darowizn Sposoby oraz forma dokonywania zgłoszeń celnych Zapłata za koncesję lub zezwolenie Rozliczanie Podatku PCC Podatek od czynności cywilno - prawnych Numery rachunków bankowych Numery telefonów infolinii podatkowej i celnej

Klient KAS ZMIANA W ZAKRESIE Wprowadzenie kontroli celno-skarbowej Kontrola będzie prowadzona przez UCS Nie będzie Izb Celnych Zadania dotychczas wykonywane przez Izby Celne przejmą odpowiednio IAS, US i UCS Podatek od Gier - Opłaty Zmiana organu Akcyza Zgłoszenie rejestracyjne, zeznania, deklaracje, informacje oraz inne dokumenty składane będą do właściwego w sprawie akcyzy US Należności celne i inne opłaty związane z przywozem i wywozem towarów Zmiana organu Powstaną Urzędy Celno-Skarbowe Przejmą one zadania dotychczas wykonywane przez Urzędy Celne i Urzędy Kontroli Skarbowej Znaki Akcyzy Wniosek o wydanie znaków akcyzy składany będzie do właściwego w sprawie akcyzy US Powstanie Krajowa Informacja Skarbowa Przejmie ona zadania dotychczas wykonywane przez Krajową Informację Podatkową i Informację Celną Wydawanie pozwoleń\zezwoleń określonych w art. 70 ust.1 ustawy Prawo Celne Właściwy będzie Dyrektor IAS Akcyza, Znaki Akcyzy - Opłaty Zmiana organu

Klient KAS ZMIANA W ZAKRESIE AKCYZY Izba Administracji Skarbowej / Urząd Skarbowy Terytorialny zakres działania Izba Administracji Skarbowej w Warszawie Obszar województwa mazowieckiego Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów powiat piaseczyński oraz dzielnice m.st. Warszawy: Bemowo, Bielany, Mokotów, Ochota, Śródmieście, Ursus, Ursynów, Wilanów, Wola, Włochy, Żoliborz powiaty: legionowski, nowodworski, otwocki, wołomiński, gminy: Dębe Wielkie, Halinów i miasto Sulejówek z powiatu mińskiego oraz dzielnice m.st. Warszawy: Białołęka, Praga-Południe, Praga-Północ, Rembertów, Targówek, Wawer, Wesoła Urząd Skarbowy Warszawa-Praga Urząd Skarbowy w Ciechanowie powiaty: ciechanowski, makowski, mławski, ostrołęcki, ostrowski, płoński, przasnyski, pułtuski, wyszkowski, żuromiński oraz miasto Ostrołęka powiaty: gostyniński, grodziski, płocki, pruszkowski, sierpecki, sochaczewski, warszawski zachodni, żyrardowski oraz miasto Płock Urząd Skarbowy w Pruszkowie Pierwszy Urząd Skarbowy w Radomiu powiaty: białobrzeski, grójecki, kozienicki, lipski, przysuski, radomski, szydłowiecki, zwoleński oraz miasto Radom powiaty: garwoliński, łosicki, miński z wyłączeniem gmin: Dębe Wielkie, Halinów i miasta Sulejówek, siedlecki, sokołowski, węgrowski oraz miasto Siedlce Urząd Skarbowy w Siedlcach

zmiany w wydawaniu interpretacji indywidualnych Od 1 marca zmiany w wydawaniu interpretacji indywidualnych Od 1 marca interpretacje indywidualne będzie wydawał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS), jako wyspecjalizowany organ KAS. Tym samym zmienią się również: Zasady składania wniosków o wydanie interpretacji Wszystkie wnioski oraz inną korespondencję związaną z wydawanymi interpretacjami indywidualnymi należy kierować do Krajowej Informacji Skarbowej na adres: ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną przez e-PUAP na adres skrytki Krajowej Informacji Skarbowej. Wzory wniosków o wydanie interpretacji Nowe wzory zostaną określone w rozporządzeniach i będą dostępne na stronach internetowych KIS oraz KAS. Zasady wnoszenia opłat od wniosków Opłaty należy wnosić na konto Krajowej Informacji Skarbowej: 25 1010 1212 0064 6422 3100 0000. Jednolita informacja podatkowo-celna KIS przejmie również dotychczasowe zadania Krajowej Informacji Podatkowej i Informacji Celnej, co zapewni jednolitą informację podatkową i celną. Klienci nadal będą korzystać ze znanych numerów telefonów: 801 055 055 lub 22 330 03 30.

Szefa Krajowej Administracji Skarbowej List otwarty Szefa Krajowej Administracji Skarbowej Szanowni Państwo, 1 marca rozpocznie funkcjonowanie Krajowa Administracja Skarbowa. Jest ona połączeniem administracji podatkowej, Służby Celnej oraz kontroli skarbowej. Dążymy do ciągłej poprawy jakości obsługi naszych interesariuszy - podatników i przedsiębiorców. Dlatego uznaliśmy, że połączenie tych trzech administracji w jedną pozwoli na lepsze wykorzystanie ich możliwości przynosząc korzyści, zarówno z punktu widzenia podatników, jak również z punktu widzenia naszego budżetu. Wszystkie urzędy będą respektować zasady, które przewiduje Konstytucja Biznesu. Przedsiębiorcy otrzymają przyjazną interpretację przepisów, a do kontaktu z urzędem skarbowym będą zobowiązani tylko w niezbędnych przypadkach i w taki sposób, aby nie zakłócać prowadzonej działalności gospodarczej. Podstawą dokonanych zmian była potrzeba zwiększenia skuteczności i efektywności działania w obszarze danin publicznych. Chcemy, aby kontrole kierowane były przede wszystkim do tych, którzy działają nieuczciwie i nie rozumieją jak ważnym dobrem jest wspólny budżet, zasilany przez nas wszystkich. Zwiększenie efektywności połączonej administracji skarbowej przełoży się na skuteczniejszą walkę z nieuczciwymi podatnikami, chroniąc tym samym tych, którzy rzetelnie rozliczają swoje podatki. Zdaję sobie sprawę, że każda reforma zmienia dotychczasowy stan rzeczy, niemniej wdrażając Krajową Administrację Skarbową szczególnie dbamy o komfort i bezpieczeństwo naszych podatników. Krajowa Administracji Skarbowa to mniej biurokracji, lepsza obsługa interesariuszy oraz większa ochrona uczciwej konkurencji i wolności gospodarczej. Szef Krajowej Administracji Skarbowej Marian Banaś

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ