Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ramy kompetencyjne projektanta dydaktycznego kursów e-learningowych
Advertisements

Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Katarzyna Szypuła-Sajon
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Technologia informacyjna według MENiS
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Nauczanie na odległość a standaryzacja materiałów edukacyjnych
Personalizacja kursów e-learningowych
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Wdrażanie Technologii eLearningowej
Pathways for Graduates KONFERENCJA TEMATYCZNA UPOWSZECHNIAJĄCA REZULTATY PROGRAMU UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE SZCZECIN.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Inżynieria Oprogramowania dla Fizyków
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Seminarium Dyplomowe Prezentacja pracy
Seminarium Dyplomowe Prezentacja pracy
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Virtual Design and Automation Centre
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
E-Uczelnia ATH Moodle dr inż. Jarosław Janusz.
Technologie informatyczne w edukacji czyli nie ma ratunku…
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Model repozytorium treści w zdalnym nauczaniu Dariusz Dobrowolski Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie.
System generowania wzorów matematycznych MathML
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Projekty transferu innowacji Leonardo da Vinci realizowane przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów Marcin Słowikowski.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
E-learning (kurs dla uczniów)
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Nowoczesna Biblioteka Akademicka The Association of College and Research Libraries “GUIDELINES FOR DISTANCE LEARNING LIBRARY SERVICE” [“Wytyczne.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania.
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
III. Wykorzystanie portalu
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Zapis prezentacji:

Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle Krzysztof Andrelczyk Konrad Perzyński

Plan referatu Historia i przyszłość e-learningu Platformy e-learningowe Zastosowania Projekt e-Teacher Edytor wzorów

E-learning - początki Zdalne nauczanie: Kursy korespondencyjne (1728) Filmy instruktażowe Telewizja edukacyjna Zastosowanie komputerów w nauczaniu: Zarządzanie uczniami i kursami Tworzenie elastycznych, dynamicznie kierowanych kursów

E-learning dzisiaj Połączenie możliwości komputerów ze współczesnymi technologiami komunikacyjnymi: Niespotykana wcześniej dostępność nauczania Płynny przepływ informacji pomiędzy uczniem i nauczycielem Dostosowywanie kursów do potrzeb odbiorców

E-learning jutro Umożliwienie zdobywania nowych kwalifikacji w zależności od aktualnych potrzeb (Just-in-time learning). Budowanie otwartych baz wiedzy.

iCamp Stworzenie otwartego VLE (Virtual Learning Environment) dla studentów z całej Europy Połączenie różnych OpenSource'owych narzędzi i systemów wspomagających nauczanie Umożliwienie współpracy studentom różnych kierunków i z różnych państw

MIT OpenCourseWare Dostęp do 1550 kursów (w przyszłości także notatki, zadania, egzaminy) 8.5 M odwiedzin w 2006 roku 100 instytucji z całego świata udostępniło swoje materiały w podobny sposób

E-learning - wymagania Nowe standardy ujednolicające sposób przechowywania i prezentacji wiedzy Specjalistyczne narzędzia służące do organizacji procesu dydaktycznego, charakteryzujące się wysokim stopniem interaktywności

Otwarte standardy IEEE Learning Object Metadata IMS Content Packaging (IMS Global Learning Consortium) Sharable Content Object Reference Model (Advanced Ditributed Learning)

SCORM Run-time Environment – sposób przetwarzania treści Sequencing and Navigation – wywoływanie i przetwarzanie akcji Content Aggregation Model – sposób zapisu treści wykorzystywanych w kursach

Platformy e-learningowe – kierunki rozwoju Implementacja nowych rozwiązań, tworzenie standardów, szkolenia kadr, promowanie nowego podejścia do nauczania Dostosowywanie wprowadzonych rozwiązań do współczesnych koncepcji pedagogicznych

Platformy e-learningowe - przykłady Moodle OLAT Manhattan Virtual Classroom Docebo Claroline Atutor I-Study Ilias DotLRN Shibboleth Sakai

Modele pedagogiczne Model konwersacyjny – obejmuje komunikację pomiędzy nauczycielem i uczniami oraz wymianę informacji pomiędzy samymi uczniami Model realnego systemu – zarządzanie różnorodnością zasobów (gromadzenie, adaptacja, samoorganizacja, monitorowanie, indywidualizacja)

Przykłady - docebo

Przykłady - OLAT

Przykłady - docebo

Przykłady - docebo

Przykłady - OLAT

Moodle Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment OpenSource'owy system zarządzania kursami (Course Management System)

Moodle - statystyki

E-learning w praktyce Jako główny sposób nauczania Szkolnictwo wyższe Jako uzupełnienie standardowego modelu nauczania Szkolnictwo średnie i podstawowe

eTeacher Projekt zrealizowany w ramach Programu Leonardo da Vinci Celem projektu było stworzenie kursu dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych dotyczącego wykorzystania e-learningu w pracy dydaktycznej.

Zakres tematyczny kursu Teorie nauczania a e-learning Strategie e-learningowe w szkole Projektowani kursu: analiza grupy, wybór mediów, sprzężenie zwrotne Narzędzia e-learningowe

EqEditor

EqEditor

EqEditor Zastosowane technologie i języki XML SVG Latex Java

EqEditor

EqEditor

EqEditor

EqEditor

Bibliografia A framefork for the pedagogical evaluation of eLearning environmets – Sandy Britain, Oleg Liber www.e-learningcentre.co.uk moodle.com The Future of e-Learning: A Corporate and an Academic Perspective, Tim L. Wentling i inni