Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle Krzysztof Andrelczyk Konrad Perzyński
Plan referatu Historia i przyszłość e-learningu Platformy e-learningowe Zastosowania Projekt e-Teacher Edytor wzorów
E-learning - początki Zdalne nauczanie: Kursy korespondencyjne (1728) Filmy instruktażowe Telewizja edukacyjna Zastosowanie komputerów w nauczaniu: Zarządzanie uczniami i kursami Tworzenie elastycznych, dynamicznie kierowanych kursów
E-learning dzisiaj Połączenie możliwości komputerów ze współczesnymi technologiami komunikacyjnymi: Niespotykana wcześniej dostępność nauczania Płynny przepływ informacji pomiędzy uczniem i nauczycielem Dostosowywanie kursów do potrzeb odbiorców
E-learning jutro Umożliwienie zdobywania nowych kwalifikacji w zależności od aktualnych potrzeb (Just-in-time learning). Budowanie otwartych baz wiedzy.
iCamp Stworzenie otwartego VLE (Virtual Learning Environment) dla studentów z całej Europy Połączenie różnych OpenSource'owych narzędzi i systemów wspomagających nauczanie Umożliwienie współpracy studentom różnych kierunków i z różnych państw
MIT OpenCourseWare Dostęp do 1550 kursów (w przyszłości także notatki, zadania, egzaminy) 8.5 M odwiedzin w 2006 roku 100 instytucji z całego świata udostępniło swoje materiały w podobny sposób
E-learning - wymagania Nowe standardy ujednolicające sposób przechowywania i prezentacji wiedzy Specjalistyczne narzędzia służące do organizacji procesu dydaktycznego, charakteryzujące się wysokim stopniem interaktywności
Otwarte standardy IEEE Learning Object Metadata IMS Content Packaging (IMS Global Learning Consortium) Sharable Content Object Reference Model (Advanced Ditributed Learning)
SCORM Run-time Environment – sposób przetwarzania treści Sequencing and Navigation – wywoływanie i przetwarzanie akcji Content Aggregation Model – sposób zapisu treści wykorzystywanych w kursach
Platformy e-learningowe – kierunki rozwoju Implementacja nowych rozwiązań, tworzenie standardów, szkolenia kadr, promowanie nowego podejścia do nauczania Dostosowywanie wprowadzonych rozwiązań do współczesnych koncepcji pedagogicznych
Platformy e-learningowe - przykłady Moodle OLAT Manhattan Virtual Classroom Docebo Claroline Atutor I-Study Ilias DotLRN Shibboleth Sakai
Modele pedagogiczne Model konwersacyjny – obejmuje komunikację pomiędzy nauczycielem i uczniami oraz wymianę informacji pomiędzy samymi uczniami Model realnego systemu – zarządzanie różnorodnością zasobów (gromadzenie, adaptacja, samoorganizacja, monitorowanie, indywidualizacja)
Przykłady - docebo
Przykłady - OLAT
Przykłady - docebo
Przykłady - docebo
Przykłady - OLAT
Moodle Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment OpenSource'owy system zarządzania kursami (Course Management System)
Moodle - statystyki
E-learning w praktyce Jako główny sposób nauczania Szkolnictwo wyższe Jako uzupełnienie standardowego modelu nauczania Szkolnictwo średnie i podstawowe
eTeacher Projekt zrealizowany w ramach Programu Leonardo da Vinci Celem projektu było stworzenie kursu dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych dotyczącego wykorzystania e-learningu w pracy dydaktycznej.
Zakres tematyczny kursu Teorie nauczania a e-learning Strategie e-learningowe w szkole Projektowani kursu: analiza grupy, wybór mediów, sprzężenie zwrotne Narzędzia e-learningowe
EqEditor
EqEditor
EqEditor Zastosowane technologie i języki XML SVG Latex Java
EqEditor
EqEditor
EqEditor
EqEditor
Bibliografia A framefork for the pedagogical evaluation of eLearning environmets – Sandy Britain, Oleg Liber www.e-learningcentre.co.uk moodle.com The Future of e-Learning: A Corporate and an Academic Perspective, Tim L. Wentling i inni