Szkolenie dla maturzystów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1. 2 Przepisy w sprawie egzaminu maturalnego 3 Najważniejsze terminy egzaminu maturalnego w 2016 roku.
Advertisements

Również, jeśli minął okres 5 lat i zaczyna zdawanie od nowa Opłaty wys. 50 zł za egzamin wnoszą absolwenci, którzy przystępują do egzaminu: z tego samego.
Część humanistyczna (poniedziałek) Część mat.-przyrod (wtorek) Część językowa (środa) 1)Historia i wos- godz
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Informacje dla zdających. Podstawa Prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty z późn. zmianami Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie sesja czerwiec – lipiec 2016.
Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Teresinie 1 INFORMACJA DLA UCZNIÓW I RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) DOTYCZĄCA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM.
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
PROCEDURY ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU I EGZAMINU W ROKU SZKOLNYM 2015/ 2016.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
1 Przygotowanie egzaminu maturalnego Konferencja dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych Kraków, Rzeszów, Lublin, październik 2007 roku.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ul. Łucka Warszawa tel. (022)
INSTRUKCJE DLA ZDAJĄCYCH EGZAMIN MATURALNY 1 INSTRUKCJA DLA ZDAJĄCYCH EGZAMIN MATURALNY Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 1 w Gdańsku.
PROCEDURY. Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ 1.‎ wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych w zakresie ‎przedmiotów,
Egzamin maturalny Sesja 2017.
WARUNKI PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
PROCEDURY Opracowanie: Danuta Zawadzka / Bartosz Mirowski
szkolenie dla zdających 4 kwietnia 2017 roku
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Matura w 2017 roku. Matura w 2017 roku Przepisy w sprawie egzaminu maturalnego.
SZKOLENIE dla MATURZYSTÓW PROCEDURY EGZAMINU MATURALNEGO’2017
Egzamin zawodowy czerwiec 2017.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2017 (środa) Część humanistyczna
Matura 2017 Ważne zasady/terminy.
Egzamin gimnazjalny 2017 r..
MATURA 2018 PROCEDURY.
EGZAMIN GIMNAZJALNY ,20,21 KWIETNIA 2017 r.
Informacja o maturze w 2018 roku
Egzamin Gimnazjalny ‘2017.
MATURA 2016.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Organizacja i przeprowadzenie egzaminów eksternistycznych
Egzamin ucznia klasy ósmej
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie 2018 rok
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
MATURA 2019.
Podstawowe Informacje dlA zdających egzamin gimnazjalny w 2019 roku
Egzamin maturalny Sesja 2019.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
MATURA 2018.
Co należy wiedzieć o egzaminie maturalnym w 2010 roku?
Organizacja i przeprowadzenie egzaminu maturalnego
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Przebieg egzaminu maturalnego z języka polskiego w części ustnej wg nowej formuły Pierwszy zdający losuje zadanie albo bilet z hasłem do odkodowania pliku.
Egzamin Gimnazjalny 2018.
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Stosowane załączniki:
MATURA 2019.
Gimnazjum nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Lublinie
Prezentacja wspomagająca dla:
Informacje dla rodzica ucznia przystępującego do egzaminu ósmoklasisty
Informacje o organizacji i przebiegu
Przygotowanie egzaminu
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Informacje dla rodzica ucznia przystępującego do egzaminu ósmoklasisty
MATURA 2019.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
MATURA 2020 r..
Zapis prezentacji:

Szkolenie dla maturzystów MATURA 2016 Szkolenie dla maturzystów kwiecień 2016 r.

Przebieg egzaminu – informacje ogólne

Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego (dyrektor szkoły) ogłasza szkolny harmonogram części ustnej egzaminu dwa miesiące przed terminem rozpoczęcia części pisemnej egzaminu, tj. do 4 marca 2016 r. oraz ogłasza szczegółowy harmonogram części pisemnej do 7 kwietnia 2016r.

Zdający ma obowiązek zgłosić się na każdy egzamin w części ustnej i pisemnej, zgodnie z ogłoszonym harmonogramem. Na egzamin w części ustnej należy przybyć wcześniej! Czas podany w indywidualnych harmonogramach dla części ustnej jest przybliżony! Na egzamin należy zgłosić się z dokumentem stwierdzającym tożsamość (z aktualnym zdjęciem).

Zdający w trakcie części pisemnej egzaminu może korzystać wyłącznie z materiałów i przyborów pomocniczych, których wykaz ogłasza dyrektor CKE dwa miesiące przed terminem części pisemnej egzaminu na stronie www.cke.edu.pl; zdający nie może wnosić do sali innych materiałów i przyborów pomocniczych po rygorem unieważnienia!

Wykazu materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać zdający w części pisemnej egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów w 2016r. Przedmiot Przybory i materiały pomocnicze Obowiązkowo/ fakultatywnie Zapewnia Biologia Linijka fakultatywnie zdający Kalkulator prosty* obowiązkowo Wybrane wzory i stałe fizykochemiczne na egzamin maturalny z biologii, chemii i fizyki szkoła Chemia Fizyka Geografia Lupa Historia Historia sztuki Historia muzyki Odtwarzacz płyt CD z kompletem zapasowych baterii i słuchawkami Język polski Słownik ortograficzny, słownik poprawnej polszczyzny – nie mniej niż 1 na 25 osób Matematyka Cyrkiel Wybrane wzory matematyczne Wiedza o społeczeństwie

Zdający nie może wnosić do sali egzaminacyjnej żadnych urządzeń telekomunikacyjnych ani korzystać z nich w tej sali.

Przypomnijmy zdającym! Komunikat o materiałach i przyborach pomocniczych „do zapisywania rozwiązań (odpowiedzi) służy długopis lub pióro z czarnym tuszem” NIE UŻYWAMY OŁÓWKÓW!!!!!

Przypomnijmy zdającym!

UNIEWAŻNIENIE EGZAMINU 1. Stwierdzenie niesamodzielnego rozwiązywania zadań egzaminacyjnych przez zdającego. 2. Wniesienie przez zdającego do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego lub materiałów i przyborów pomocniczych lub korzystanie przez zdającego w sali egzaminacyjnej z urządzenia telekomunikacyjnego lub niedopuszczonych do użytku materiałów i przyborów. 3. Zakłócanie przez zdającego prawidłowego przebiegu części ustnej lub części pisemnej egzaminu maturalnego w sposób utrudniający pracę pozostałym zdającym jest podstawą do unieważnienia egzaminu.

Niezdanie albo nieprzystąpienie do egzaminu maturalnego z przedmiotu lub przedmiotów ‎w części ustnej lub części pisemnej nie stanowi przeszkody w zdawaniu egzaminu ‎maturalnego z pozostałych przedmiotów. ‎

Część ustna egzaminu maturalnego

Część ustna egzaminu z języka polskiego przebiega w następujący sposób:

Zdający, po okazaniu dokumentu stwierdzającego tożsamość (a w przypadku zdających skierowanych na egzamin przez dyrektora OKE również świadectwa ukończenia szkoły), wchodzi do sali egzaminacyjnej wg kolejności ustalonej na liście – zgodnie z harmonogramem.

1. W czasie trwania części ustnej egzaminu maturalnego w sali egzaminacyjnej mogą przebywać wyłącznie zdający, przewodniczący zespołu egzaminacyjnego, osoby wchodzące w skład zespołu przedmiotowego i obserwatorzy. 2. W czasie trwania części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego w sali egzaminacyjnej może przebywać jeden zdający i jeden przygotowujący się do egzaminu. 3. Zdający, który jest chory, może korzystać w czasie trwania części ustnej egzaminu maturalnego ze sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę. 4. Przewodniczący zespołu przedmiotowego układa zadania w kolejności od najmniejszego do największego numeru, w zależności od godziny rozpoczęcia egzaminu . Do losowania dla pierwszego zdającego wykłada na stół zadania z trzema pierwszymi numerami. 5. Zdający losuje jedno zadanie spośród zadań wyłożonych na stole. Informację o numerze wylosowanego zadania przekazuje członkom zespołu przedmiotowego. 6. Zdający przygotowuje się do egzaminu. Po 15 minutach (lub po czasie faktycznie wykorzystanym przez zdającego, ale nieprzekraczającym 15 minut) wchodzi druga osoba, która losuje zadanie i przygotowuje się do odpowiedzi. W trakcie przygotowywania się drugiej osoby, pierwsza osoba zdaje egzamin przed zespołem przedmiotowym.

7. Zdający nie może robić notatek na wydruku zadania 7. Zdający nie może robić notatek na wydruku zadania. Notatki zapisuje wyłącznie na kartkach z pieczątką szkoły. 8. Po zakończeniu przygotowania do wypowiedzi, zdający przechodzi z wydrukiem zadania i własnymi notatkami do wyznaczonego stolika. 9. Egzamin trwa ok. 15 minut i składa się z wypowiedzi monologowej oraz rozmowy z zespołem przedmiotowym. Egzamin sprawdza umiejętność tworzenia wypowiedzi na określony temat, inspirowanej tekstem kultury. Wypowiedź monologowa zdającego: trwa ok. 10 minut (zdający może wygłosić swoją wypowiedź w czasie krótszym niż 10 minut; czas wypowiedzi zdającego nie może być jedynym i wiążącym kryterium negatywnej oceny) nie może być przerywana przez zespół przedmiotowy (z wyjątkiem sytuacji, kiedy upłynął czas na nią przeznaczony). Rozmowa z zespołem przedmiotowym: trwa ok. 5 minut może dotyczyć zagadnienia określonego w poleceniu, tekstu kultury dołączonego do polecenia oraz treści i tekstów kultury przywołanych przez zdającego w wypowiedzi rozmowa nie może polegać na odpytaniu zdającego (za pomocą kilku–kilkunastu pytań); pytania nie mogą także dotyczyć faktograficznych detali dotyczących lektury / omówionych tekstów kultury, niepowiązanych z problemem określonym w temacie rozmowa nie może być przedłużana z powodu krótszej wypowiedzi monologowej zdającego. W czasie trwania egzaminu zdający nie może korzystać ze słowników i innych pomocy.

10. Po przeprowadzeniu egzaminu dla grupy 5 zdających, zespół przedmiotowy ustala liczbę punktów przyznanych każdemu zdającemu z tej grupy oraz przekazuje zdającym informację o przyznanej punktacji. Po przekazaniu zdającym ww. informacji, przewodniczący zespołu przedmiotowego usuwa ze stołu niewylosowane zadania i wykłada na stół trzy nowe (kolejno numerowane) zadania do wylosowania przez pierwszego zdającego z kolejnej grupy. 11. W czasie trwania części ustnej egzaminu maturalnego zdającym nie udziela się żadnych wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych. 12. Ocenie podlegają wszystkie elementy egzaminu zgodnie z obowiązującymi kryteriami oceniania. Członkowie zespołu przedmiotowego indywidualnie oceniają każdego zdającego w trakcie odpowiedzi, z zastrzeżeniem że egzaminujący powinien ograniczyć robienie notatek do niezbędnego minimum. Swoje propozycje członkowie zespołu przedmiotowego nanoszą na kartę indywidualnej oceny.

Część ustna egzaminu z języka obcego nowożytnego przebiega w następujący sposób:

1. W czasie trwania egzaminu w sali egzaminacyjnej mogą przebywać wyłącznie zdający, przewodniczący zespołu egzaminacyjnego, osoby wchodzące w skład zespołu przedmiotowego i obserwatorzy. 2. Przeprowadzając egzamin, egzaminujący postępuje zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi w zestawie dla egzaminującego. 3. Egzamin prowadzony jest w danym języku obcym nowożytnym, trwa ok. 15 minut i składa się z rozmowy wstępnej i trzech zadań; czas na zapoznanie się z treścią zadań jest wliczony w czas przeznaczony na wykonanie poszczególnych zadań. 4. W rozmowie wstępnej oraz zadaniach 2 i 3 egzaminujący zadaje wyłącznie pytania zamieszczone w zestawie dla egzaminującego. 5. Zdający wykonuje zadania w takiej kolejności, w jakiej są one zamieszczone w zestawie egzaminacyjnym; nie ma możliwości powrotu do zadania, które zostało zakończone lub opuszczone. 6. W czasie trwania egzaminu zdający nie może korzystać ze słowników i innych pomocy. 7. W czasie trwania egzaminu zdającym nie udziela się żadnych wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych.

Egzamin przebiega w następujący sposób: a) zdający, po okazaniu dokumentu stwierdzającego tożsamość, wchodzi do sali egzaminacyjnej w ustalonej kolejności b) w sali przebywa jeden zdający c) zdający losuje zestaw egzaminacyjny i przekazuje go egzaminującemu d) egzamin rozpoczyna się od rozmowy wstępnej, podczas której egzaminujący zadaje zdającemu kilka pytań związanych z jego życiem i zainteresowaniami; po rozmowie wstępnej egzaminujący przekazuje wylosowany wcześniej zestaw zdającemu e) po otrzymaniu zestawu zdający przystępuje do wykonania zadań od 1 do 3. Zadanie pierwsze polega na przeprowadzeniu rozmowy, w której zdający i egzaminujący odgrywają wskazane w poleceniu role; W zadaniu drugim zdający opisuje ilustrację zamieszczoną w wylosowanym zestawie oraz odpowiada na trzy pytania postawione przez egzaminującego; W zadaniu trzecim zdający wypowiada się na podstawie materiału stymulującego i odpowiada na dwa pytania postawione przez egzaminującego.

11. Członkowie zespołu przedmiotowego indywidualnie oceniają każdego zdającego w trakcie odpowiedzi, z zastrzeżeniem że egzaminujący powinien ograniczyć robienie notatek do niezbędnego minimum. Swoje propozycje członkowie zespołu przedmiotowego nanoszą na kartę indywidualnej oceny (załącznik 10b). Ocenie podlegają wszystkie elementy egzaminu zgodnie z obowiązującymi kryteriami oceniania. 12. Zespół egzaminacyjny ustala liczbę punktów przyznanych każdemu zdającemu bezpośrednio po jego wyjściu z sali egzaminacyjnej. W przypadku braku możliwości uzgodnienia przez zespół liczby punktów decydujący głos ma przewodniczący. 13. Po ustaleniu liczby punktów za poszczególne elementy egzaminu przewodniczący lub członek zespołu wpisuje liczbę punktów do protokołu indywidualnego części ustnej egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego (załącznik 10a).

Część pisemna egzaminu maturalnego

Zróbmy wreszcie coś z problemem ołówków….. Z ołówka nie można korzystać na żadnym egzaminie, nie powinno się go wnosić do sali egzaminacyjnej Egzaminatorzy nie mają obowiązku sprawdzania rozwiązań zapisanych ołówkiem

Zdający część pisemną egzaminu maturalnego po wejściu do sali egzaminacyjnej i otrzymaniu arkusza na polecenie przewodniczącego zespołu nadzorującego ma obowiązek zapoznać się z informacją na pierwszej stronie arkusza, sprawdzić, czy jest on kompletny, tzn. ma wszystkie strony, czy zawiera wszystkie zadania i czy są one wyraźnie wydrukowane oraz czy otrzymał zestaw tablic/wzorów (dotyczy egzaminu z matematyki, chemii, fizyki i astronomii). Braki zgłasza przewodniczącemu zespołu nadzorującego egzamin, który wydaje kompletny arkusz z arkuszy rezerwowych (nie wykonuje się kserokopii arkuszy egzaminacyjnych) i/lub zestaw tablic/wzorów, wydany przez CKE. Wymiana arkusza/ zestawu tablic/wzorów jest odnotowywana w protokole przebiegu egzaminu, zdający ma obowiązek potwierdzić ją swoim podpisem.

Przypomnijmy zdającym, że nie należy przyklejać naklejki z imieniem i nazwiskiem, a przede wszystkim dokładnie sprawdzajmy, zbierając prace, czy arkusz jest właściwie zakodowany.

Zdający jest zobowiązany zakodować swój arkusz egzaminacyjny i kartę odpowiedzi, tj. umieścić (w odpowiednich miejscach) otrzymane od członków zespołu nadzorującego naklejki z nadanym przez OKE kodem, zawierające m.in. numer PESEL zdającego zapisany za pomocą cyfr, oraz wpisać (w odpowiednich miejscach) swój numer PESEL. Zdający sprawdza poprawność cyfrowego numeru PESEL na naklejce. W przypadku wystąpienia błędu w numerze PESEL zdający zwraca zespołowi nadzorującemu naklejki z błędnym numerem PESEL, koryguje ten numer na liście zdających, umieszcza na liście adnotację ‎o stwierdzeniu błędu i podpisuje listę. Naklejki z błędnym numerem PESEL nie nakleja się na arkuszu ‎egzaminacyjnym i karcie odpowiedzi. W takiej sytuacji w miejscach przeznaczonych na naklejkę z kodem zdający wpisuje odręcznie prawidłowy numer PESEL, a członek zespołu nadzorującego dopisuje identyfikator szkoły.‎ W przypadku braku numeru PESEL zdający wpisuje w miejscach przeznaczonych na naklejkę z kodem serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.

Kodowanie pierwszej strony arkusza przez zdających ZN sprawdza poprawność kodowania! Zespoły nadzorujące często zapominają o obowiązku zaznaczenia znaku Dysleksja. Należy też sprawdzić, czy zdający do tego nieuprawnieni, nie zaznaczyli go samowolnie. Może się zdarzyć, że więcej niż jedna osoba będzie miała taki sam trzyznakowy kod – nie ma to znaczenia i nie trzeba tego zmieniać. Trzyznakowy kod zdającego służy przede wszystkim do celów porządkowych. Uwaga na nalepkę z imieniem i nazwiskiem ucznia A 1 1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Zaznacza i sprawdza ZN

Kodowanie karty odpowiedzi – 1. str.

Kodowanie karty odpowiedzi – 2. str.

Zaznaczanie odpowiedzi w zadaniach zamkniętych i poprawianie błędów Tak zaznaczamy właściwą odpowiedź Tak zaznaczamy błędną odpowiedź Zła odpowiedź To jest właściwa odpowiedź

Egzamin rozpoczyna się punktualnie o godzinie wyznaczonej przez dyrektora CKE od rozdania arkuszy egzaminacyjnych. Osoby zgłaszające się na egzamin po tym czasie nie zostaną wpuszczone do sali egzaminacyjnej. Przewodniczący zespołu nadzorującego zapisuje w  widocznym miejscu godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy z arkuszem egzaminacyjnym

Podczas egzaminu zdający nie opuszcza sali egzaminacyjnej Podczas egzaminu zdający nie opuszcza sali egzaminacyjnej. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący zespołu nadzorującego może ‎zezwolić zdającemu na opuszczenie sali egzaminacyjnej po zapewnieniu warunków ‎wykluczających możliwość kontaktowania się zdającego z innymi osobami, z wyjątkiem ‎osób udzielających pomocy medycznej.‎ W przypadku konieczności wyjścia z sali zdający sygnalizuje taką potrzebę przez podniesienie ręki. Po uzyskaniu zezwolenia przewodniczącego zespołu nadzorującego na wyjście zdający pozostawia zamknięty arkusz egzaminacyjny na swoim stoliku, a czas jego nieobecności jest odnotowywany w  protokole przebiegu egzaminu.

W przypadku stwierdzenia niesamodzielnej pracy zdającego albo zakłócania przez niego przebiegu egzaminu z danego przedmiotu w sposób utrudniający pracę pozostałym zdającym, albo wniesienia przez zdającego do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego lub materiałów i przyborów pomocniczych niewymienionych w wykazie ogłoszonym przez dyrektora CKE, albo korzystania przez zdającego w sali egzaminacyjnej z urządzenia telekomunikacyjnego lub niedopuszczonych do użytku materiałów i przyborów przewodniczący zespołu egzaminacyjnego (dyrektor szkoły) przerywa i unieważnia egzamin tego zdającego oraz nakazuje opuszczenie sali egzaminacyjnej. Fakt ten odnotowuje w protokole przebiegu egzaminu. Zdający ma prawo przystąpić do egzaminu z tego przedmiotu w kolejnym roku.

Jeśli zdający ukończył pracę przed czasem, odkłada zamknięty arkusz na brzeg stolika, zgłasza ukończenie pracy przewodniczącemu zespołu nadzorującego przebieg egzaminu przez podniesienie ręki i za jego przyzwoleniem (po sprawdzeniu przez członka zespołu nadzorującego poprawności zakodowania arkusza i karty odpowiedzi) wychodzi z sali, nie zakłócając pracy pozostałym zdającym.

Po upływie czasu przeznaczonego na rozwiązywanie zadań danej części egzaminu zdający pozostawia na stoliku swój zamknięty, poprawnie zakodowany arkusz egzaminacyjny, i oczekuje na zgodę przewodniczącego zespołu nadzorującego na opuszczenie sali.

Czynności wstępne są naprawdę ważne!! Czy wszyscy zakodowali arkusze egzaminacyjne? Czy wszyscy przeczytali instrukcję na pierwszej stronie arkusza? Czy wszyscy mają długopis z czarnym tuszem? Czy wszyscy pamiętają, że nie należy używać ołówków? Czy wszyscy pozostawili telefony poza salą egzaminacyjną? Nie należy się nadmiernie spieszyć z rozpoczynaniem egzaminu. Dopiero wtedy, gdy upewnimy się, że wszyscy odpowiedzieli pozytywnie na powyższe pytania, można dać sygnał do sprawdzenia kompletności arkusza egzaminacyjnego. Należy pamiętać o tym nie tylko na pierwszym egzaminie, ale na każdym kolejnym też.

Świadectwa dojrzałości

Warunek otrzymania świadectwa co najmniej 30% bez progu zaliczenia

Zdający, który zdał egzamin maturalny, otrzymuje świadectwo dojrzałości i jego odpis wydane przez OKE. Świadectwa i odpisy są przekazywane absolwentom, za potwierdzeniem odbioru, w szkole macierzystej, a w przypadku osób skierowanych na egzamin przez OKE – w szkole, w której zdawali egzamin.

Na świadectwie dojrzałości odnotowane są wyniki uzyskane z egzaminów z każdego przedmiotu zdawanego w części ustnej oraz w części pisemnej.

W przypadku gdy zdający nie przystąpił do zadeklarowanego: egzaminu maturalnego z przedmiotu dodatkowego, na świadectwie dojrzałości, w miejscu przeznaczonym na wpisanie wyniku odpowiednio egzaminu maturalnego z przedmiotu dodatkowego wpisuje się „0%”.

W przypadku unieważnienia egzaminu maturalnego z przedmiotu dodatkowego, na świadectwie dojrzałości, w miejscu przeznaczonym na wpisanie wyniku egzaminu maturalnego z tego przedmiotu wpisuje się „0%”. Nie dotyczy to unieważnienia w przypadku zaginięcia lub zniszczenia prac egzaminacyjnych lub kart odpowiedzi i braku możliwości ustalenia wyniku części pisemnej egzaminu.

UNIEWAŻNIENIE A PRZERWANIE EGZAMINU

Wyniki egzaminu maturalnego 5 lipca godz. 7.00 – 9.00 w szkole

Zgłaszanie zastrzeżeń

Nowa procedura zastrzeżeń art. 44 zzy Zał. 22a – zastrzeżenia w związku z naruszeniem przepisów Zał. 22c - zgłoszenie zastrzeżeń do rozstrzygnięcia dyr. OKE

Termin dodatkowy

Termin dodatkowy 1 – 17 czerwca Warunkiem otrzymania zgody jest spełnienie warunków formalnych: dotrzymanie terminów (zał. 6 - w dniu egz., w nast. dniu dyr. do OKE) złożenie wiarygodnej dokumentacji (zwolnienie lekarskie, zaświadczenie lek. potwierdzające brak możliwości uczestniczenia w egzaminie maturalnym w terminie od – do centrum egzaminacyjne ewentualnie egz. macierzystej szkole

Termin dodatkowy - Zdający ma prawo, w szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych uniemożliwiających przystąpienie zgodnie z harmonogramem do części ustnej lub pisemnej egzaminu z danego przedmiotu lub przedmiotów, zdawać egzamin w terminie dodatkowym - Zdający lub jego rodzice (prawni opiekunowie) najpóźniej w dniu, w którym odbywa się egzamin z danego przedmiotu, składają do dyrektora macierzystej szkoły udokumentowany wniosek (załącznik 19) o umożliwienie przystąpienia do egzaminu w terminie dodatkowym. Dyrektor szkoły przekazuje wniosek wraz z załączonymi dokumentami dyrektorowi OKE najpóźniej następnego dnia po otrzymaniu wniosku. - Dyrektor OKE rozpatruje wniosek w terminie 2 dni roboczych od daty jego otrzymania i może wyrazić zgodę na przystąpienie przez absolwenta do egzaminu w terminie dodatkowym. Rozstrzygnięcie dyrektora komisji okręgowej jest ostateczne. - Zdający, który uzyskał zgodę dyrektora OKE na przystąpienie do egzaminu pisemnego w dodatkowym terminie, przystępuje do egzaminu z danego przedmiotu lub przedmiotów - zgodnie z harmonogramem ustalonym przez dyrektora CKE i ogłoszonym na stronie internetowej CKE. Informację o miejscu przeprowadzenia egzaminu dyrektor właściwej OKE ogłasza na stronie OKE w pierwszym tygodniu czerwca

EGZAMIN POPRAWKOWY Ustny egzamin poprawkowy odbędzie się w terminie 24 – 26 sierpnia 2016 r. w szkołach macierzystych. 2. Pisemny egzamin poprawkowy odbędzie się 23 sierpnia 2016 r. (Wzorem lat ubiegłych rozważamy możliwość utworzenia centrów egzaminacyjnych - dostawa materiałów do szkół organizujących egzaminy – 23 sierpnia 2016 w godz. 5.00 – 7.30 3. Do egzaminu poprawkowego może przystąpić absolwent, który nie zdał wyłącznie jednego egzaminu obowiązkowego w części ustnej albo w części pisemnej. 4. Egzamin poprawkowy przysługuje: · zdającym po raz pierwszy, którzy przystąpili do wszystkich wymaganych egzaminów w maju 2016 roku i żaden egzamin nie został im unieważniony, · zdającym z lat ubiegłych, którzy nie mają świadectwa dojrzałości i którzy przystąpili w maju 2016 roku do egzaminu/egzaminów z niezdanych przedmiotów obowiązkowych (w przypadku absolwentów LO z 2015r. – mają również wynik z przynajmniej jednego przedmioty dodatkowego).

5. W sesji poprawkowej absolwent nie może podwyższać wyniku egzaminu dodatkowego. 6. Zdający, o którym mowa w pkt. 3, składa przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego pisemną informację zawierającą oświadczenie o ponownym przystąpieniu do egzaminu z danego przedmiotu w terminie do 12 lipca 2016 r. (Załącznik nr 7a_N lub7b_S). 7. Zdający, o którym mowa w pkt 3, nie może w sesji poprawkowej zmienić przedmiotu ani poziomu egzaminu (nie dokonuje zmian w deklaracji ostatecznej). 8. Zdający egzamin ustny z języka polskiego może dokonać zmian w bibliografii (stara formuła) w terminie ustalonym przez dyrektora szkoły w wewnątrzszkolnej instrukcji. 9. Przewodniczący ZE przesyła do OKE za pomocą formularza elektronicznego informację o absolwentach z jego szkoły przystępujących do sesji poprawkowej, w terminie do 15 lipca 2016 r. 10. Do 10 sierpnia 2016 dyrektor OKE poda do wiadomości na stronie internetowej (www.oke.wroc.pl) informację o miejscu przeprowadzenia ustnych i pisemnych egzaminów poprawkowych. 11. Osoby, które ponownie przystąpiły do egzaminu z danego przedmiotu i go nie zdały, mogą przystąpić do egzaminu maturalnego w kolejnych terminach zgodnie z art. 44zzn.

Wyniki egzaminu maturalnego Od 5 lipca zdający będą mieli dostęp do swoich wyników za pomocą Serwisu Informacyjnego Maturzysty na stronie www.oke.wroc.pl . Pliki z hasłami dostępu zostaną przekazane dyrektorom szkół około 20 kwietnia za pośrednictwem Serwisu Dyrektora. Będą one zawierały imię i nazwisko zdającego, pesel i hasło. Każda szkoła powinna opracować w Wewnątrzszkolnej Instrukcji sposób przekazania haseł absolwentom. 5 lipca 2016r. do godz. 9 00 OKE przekaże do szkół przesyłką kurierską: świadectwa dojrzałości, aneksy, zaświadczenia i informacje o wynikach zdających. Ogólne wyniki szkoły i poszczególnych zdających będą udostępnione od 5 lipca na stronie internetowej OKE w Serwisie Informacyjnym Dyrektora Szkoły. W terminie dwóch dni od daty otrzymania, w godzinach 8 00 – 16 00, przewodniczący ZE zgłasza telefonicznie lub faxem do OKE we Wrocławiu zauważone błędy lub braki. Telefony kontaktowe: (71) 785 -18 – (-64), (-69), (-63).