Mobilność kadry nauczycielskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
(na podstawie badań ankietowych)
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MALTA 2013 Kurs metodyczny Methodology Revisited, Revitalised and Re-energised. Practical Ideas and Materials in Language Teaching.
Metoda projektu i praca zespołowa w praktyce szkolnej
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM COMENIUS.
Comenius Uczenie się przez całe życie Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej English Language Teaching Methodology For Non Native English Language Teachers.
compulsory full-time education
Comenius: Mobilność kadry edukacyjnej Refesher Course in Practical, Creative Methodology for Overseas English Language Teachers OXFORD 2010.
Co ? Projekt „We learn to teach better” w ramach programu „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych” realizowanego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Język obcy w przedszkolu
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Tel lub mail:
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 –
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
CLIL LONDYN.
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
Międzynarodowa klasa;-)
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
Program English Teaching
Osiąganie europejskich standardów poprzez podnoszenie jakości pracy szkoły i uatrakcyjnienie jej wizerunku na rynku edukacyjnym.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Edyta Jasińska Joanna Wieremiejuk
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
SP 28 LUBLIN „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“ POWERSE 2016 realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Podsumowanie projektu “Dobry nauczyciel, jeszcze lepszy uczeń”
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Mobilność kadry nauczycielskiej

Projekt Erasmus+ „Stawiamy na rozwój” Projekt realizowany w roku szkolnym 2016/2017 oraz 2017/2018 Szkolenia realizowane w ramach projektu Erasmus+ KA1

C.L.I.L. – Content and Language Integrated Learning To metoda zintegrowanego nauczania treści danego przedmiotu za pośrednictwem dodatkowego języka obcego. Powstała w 1994r. jako sposób używania różnych form języka jako medium nauczania. Taka metoda pozwala na rozszerzenie słownictwa i ćwiczenie języka obcego w treściach istotnych dla innego przedmiotu.

Cechy charakterystyczne nauczania metodą C.L.I.L Treść materiału i poziom języka są na odpowiednim poziomie uczących się Podawanie nowych informacji odbywa się na podstawie poprzednich informacji od łatwych zagadnień do trudnych Dla lepszego zrozumienia treści i języka materiał zawiera ilustracje, diagramy, rysunki, etc. Wyznaczone zadania językowe koncentrują się zawsze na treści nauczanego przedmiotu Wykorzystanie zasobów aktywizujących z wykorzystaniem TIK

Methodology and language for teachers who teach science or maths or technical subjects “Bilingually” in English at secondary level Uczestnik: Justyna Gejdel Kurs trwał dwa tygodnie sierpnia 2016 r. odbywał się w miejscowości Cheltenham położonej w paśmie wzgórz wapiennych Cotswolds w hrabstwie Gloucestershire znajdującej się w południowo-środkowej Anglii Podczas całego kursu doskonalona była płynność posługiwania się językiem angielskim z terminologią Science

Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL Uczestnicy: Barbara Żurek-Partyka, Karina Siama Kurs trwał dwa tygodnie października 2016 r. Odbywał się w miejscowości St. Julians na Malcie Cel kursu było poznanie i zastosowanie metody CLIL w nauczaniu języków obcych oraz pogłębianie wiedzy o narzędziach ICT (Technologie Informacyjne i Telekomunikacyjne)

Zagadnienia szkolenia Poznanie metody CLIL Stosowanie nowych technik charakterystycznych dla metody CLIL Używanie narzędzi Multidict i Wordlink Tworzenie lekcji w Clirstore Konstruowanie interaktywnych ćwiczeń przy użyciu technologii informacyjnej

Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL Uczestnik: Aleksandra Dobke Kurs trwał dwa tygodnie lipca 2016 r. odbywał się na Łotwie Cel kursu było poznanie i zastosowanie metody CLIL w nauczaniu języków obcych oraz pogłębianie wiedzy o narzędziach ICT (Technologie Informacyjne i Telekomunikacyjne)

W czasie wolnym poznawaliśmy okolice, pogłębialiśmy wiedzę o kulturze krajów w których odbywały się kursy oraz wymienialiśmy się doświadczeniami z nauczycielami z innych państw

Dziękuję za uwagę 