KONSULTACJE SPOŁECZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
1 P R O P O Z Y C J E Z A R Z Ą D U S W R W KREKOLE – LUTY 2008 Propozycje Zarządu Stowarzyszenia Wspierającego Rozwój Wsi w sprawie wprowadzenia zmian.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
STRATEGIA ROZWOJU POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO DO 2025 ROKU.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
„Proces odnowy wsi na przykładzie gminy Lubaczów, w kontekście założeń Podkarpackiego Programu Odnowy Wsi” Rzeszów, r. Wiesław Kapel Wójt Gminy.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI DLA MIASTA OLSZTYNA
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Miasto Sochaczew
Oborniki Śląskie, r.. Rewitalizacja - to proces zmian przestrzennych, technicznych, społecznych i gospodarczych, podjętych w interesie publicznym,
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy – potrzeba opracowania dokumentu w przypadku aplikowania gminy o środki unijne Cmolas, marzec 2016r.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
„Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat III ZADANIA REWITALIZACYJNE GÓRA,
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Działanie 7.1 Konkurs nr: RPZP IP K07/16 Programy na rzecz integracji osób i rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
Lokalna Grupa Działania Rozwój przedsiębiorczości przygotowała: Patrycja Butlewska.
Rewitalizacja urbanistyczna Starego Miasta w Oławie w aspekcie Lokalnego Programu Rewitalizacji Piotr Rogala Studium Doktoranckie.
Program Rewitalizacji Gminy Karczew
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Paczków do roku 2023.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
Program Rewitalizacji Gminy Boniewo
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
SPOTKANIE INFORMACYJNE I WARSZTATY
Gmina Supraśl Od NOWA Rewitalizacja Supraśl 16 lutego 2017 roku.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Warsztat projektowy nr 2
Gminny Program Rewitalizacji Miasta i Gminy Kock na lata
Dolnosląski Wojewódzki Urząd Pracy - luty, 2017 r.
Warsztat konsultacyjny nr 2
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Warsztat konsultacyjny
Warsztat konsultacyjny
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Program Rewitalizacji – Gmina Białowieża
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Komplementarność EFS z PO PŻ
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Strategia rozwoju gminy Nieporęt
Zapis prezentacji:

KONSULTACJE SPOŁECZNE „Rewitalizacja Gminy Łańcut” II WARSZTATY KONSULTACJE SPOŁECZNE 5 grudnia2016r.

Tematyka: 1. Prezentacja założeń Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Łańcut a) Prezentacja obszarów wyznaczonych do rewitalizacji b) Wyniki badań ankietowych 2. Wizja, cele strategiczne dla obszarów wyznaczonych do rewitalizacji 3. Zadania inwestycyjne i społeczne w Lokalnym Programie Rewitalizacji dla Gminy Łańcut 4. Zarządzanie Lokalnym Programem Rewitalizacji Gminy Łańcut a) Zespół ds. wdrażania LPR-u – rola i zadania

Idea rewitalizacji Rewitalizacja to nie remont… Do 2015 roku większość miejscowości zrealizowała projekty renowacji (przynajmniej częściowej) rynków i głównych ulic handlowych Sama ESTETYZACJA przestrzeni miejskich/gminnych nie stanowi jednak REWITALIZACJI Celem rewitalizacji nie jest to, aby było ładniej.

Podstawowy cel rewitalizacji: Idea rewitalizacji Podstawowy cel rewitalizacji: Celem jest pobudzenie/uruchomienie mechanizmów rozwojowych, które sprawią, że nawet po zakończeniu interwencji, obszar będzie nadal się rozwijał.

Idea rewitalizacji O skuteczności działań i sukcesie rewitalizacji możemy mówić wtedy, jeśli interwencje publiczne (w ramach procesu rewitalizacji) stanowić będą impuls do dalszej zmiany– tworząc nowy wizerunek i atmosferę zrewitalizowanych miejsc zachęcać będą do kolejnych inwestycji sektora prywatnego i do jeszcze głębszych przekształceń tych obszarów.

Lokalny Program Rewitalizacji założenia

Czym jest Lokalny Plan Rewitalizacji Lokalny program rewitalizacji oznacza opracowany, przyjęty i koordynowany przez samorząd lokalny wieloletni program działań w sferze przestrzeni, urządzeń technicznych, społeczeństwa i gospodarki, zmierzający do wyprowadzenia danego obszaru z sytuacji kryzysowej oraz stworzenia warunków do jego dalszego rozwoju.

OBSZARY ZDEGRADOWANE Gmina Łańcut

Kryteria wyboru obszarów Samorząd lokalny podczas wyznaczania obszarów wymagających rewitalizacji powinien kierować się kryteriami określonymi: Ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (art.9 ust.1—2) oraz Wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 (dokument przyjęty w dniu 3 lipca 2015 r.); instrukcja IZ RPO WP 2014-2020

NEGATYWNE ZJAWISKA SPOŁECZNE wysokim poziomem ubóstwa i wykluczenia, wysoką stopą długotrwałego bezrobocia, niekorzystnymi trendami demograficznymi, niskim poziomem wykształcenia, wyraźnym deficytem kwalifikacji i wysokim wskaźnikiem przerywania kształcenia, wysokim poziomem przestępczości i wykroczeń, szczególnie wysokim stopniem degradacji środowiska, niskim wskaźnikiem prowadzenia działalności gospodarczej, h. porównywalnie niskim poziomem wartości zasobu mieszkaniowego, j. niskim poziomem wydajności energetycznej budynków.

STAN KRYZYSOWY to „stan spowodowany KONCENTRACJĄ NEGATYWNYCH ZJAWISK SPOŁECZNYCH współwystępujących z negatywnymi zjawiskami w co najmniej jednej z następujących sfer:

STAN KRYZYSOWY SFERA: GOSPODARCZA niski stopień przedsiębiorczości, słaba kondycja lokalnych przedsiębiorstw

STAN KRYZYSOWY SFERA: ŚRODOWISKOWA przekroczenie standardów jakości środowiska, obecność odpadów stwarzających zagrożenie dla ludzi bądź stanu środowiska

SFERA: PRZESTRZENNO FUNKCJONALNA STAN KRYZYSOWY SFERA: PRZESTRZENNO FUNKCJONALNA niewystarczające wyposażenie w infrastrukturę techniczną i społeczną, brak dostępu do podstawowych usług lub ich niska jakość, niedostosowanie rozwiązań urbanistycznych do zmieniających się funkcji obszaru, niski poziom obsługi komunikacyjnej, deficyt lub niska jakość terenów publicznych

WSKAŹNIKI Analizując poziom wskaźników zgodnie z art. 10 ustawy o rewitalizacji w ww. sferach obejmujących analizowane jednostki urbanistycznie, wyznaczono obszary zdegradowane, cechujące się szczególną koncentracją negatywnych zjawisk, na których ,z uwagi na istotne znaczenie dla rozwoju lokalnego, gmina zamierza prowadzić rewitalizację.

ANALIZA WSKAŹNIKÓW KRYZYSOWYCH Albigowa Cierpisz Głuchów Handzlówka Kosina Kraczkowa Rogóżno Sonina Wysoka OBSZARY ZDEGRADOWANE Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Łańcut 2016-2022

OBSZAR DO REWITALIZACJI Obszar, obejmujący całość lub część obszaru zdegradowanego, cechujący się szczególną koncentracją negatywnych zjawisk, o których mowa w art. 9 ust. 1 Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, na którym z uwagi na istotne znaczenie dla rozwoju lokalnego gmina zamierza prowadzić rewitalizację, wyznacza się jako obszar rewitalizacji.

BADANIA ANKIETOWE WYZNACZANIE OBSZARU DO REWITALIZACJI: Gdzie Dlaczego Jakie problemy Jakie cele Jakie efekty

GDZIE POWINNO PROWADZIĆ SIĘ REWITALIZACJĘ I DLACZEGO? POWODY KONIECZNOŚCI PROWADZENIA REWITALIZACJI: zanieczyszczone środowisko 5,44% brak infrastruktury wodociągowej 1,26% brak kanalizacji sanitarnej patologie społeczne 11,30% przestępczość brak miejsc pracy 9,62% niedostateczne zasoby mieszkaniowe 5,02% słaby rozwój handlu i usług 8,37% słabo rozwinięta baza turystyczna i rekreacyjno-wypoczynkowa 22,18% zły stan komunikacji drogowej zły stan zabytków 6,69% brak możliwości zagospodarowania czasu wolnego 16,32%

GDZIE POWINNO PROWADZIĆ SIĘ REWITALIZACJĘ I DLACZEGO?

Problemy społeczne PATOLOGIE WARUNKÓW ŻYCIA: bezrobocie 15,46% niski poziom wykształcenia oraz uczestnictwa w życiu publicznym i kulturalnym 3,62% ubóstwo, bieda 3,29% emigracja młodych i dobrze wykształconych osób 4,93% niewydolność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych 0,66% złe warunki życia emerytów i osób niepełnosprawnych 0,00% zła sytuacja mieszkaniowa 0,33% niedostateczna opieka nad dziećmi i młodzieżą 5,26% słaba samoorganizacja społeczna i współpraca pomiędzy mieszkańcami, a władzami publicznymi 1,32% brak poczucia bezpieczeństwa wśród społeczeństwa, słaba integracja lokalna niedobór organizacji pomagających w znalezieniu pracy 8,55% brak dostępu do nowoczesnej technologii (komputer, internet) 2,30% niedobór zajęć kulturalno-edukacyjnych ukierunkowanych na osoby starsze 7,24% A. PATOLOGIE INDYWIDUALNE: depresje 11,18% przestępczość 4,28% uzależnienia 1,64% zaburzenia stosunków międzyludzkich  0,66% B. PATOLOGIE RODZINY: problemy emocjonalne 0,33% przemoc w rodzinie 1,32% osłabienie funkcji wychowawczej rodziny 5,92% rozpad rodziny 0,99% pozbawienia praw rodzicielskich 0,00% sieroctwo społeczne, izolacja społeczna

Problemy społeczne A. PATOLOGIE INDYWIDUALNE: depresje 11,18% przestępczość 4,28% uzależnienia 1,64% zaburzenia stosunków międzyludzkich  0,66% B. PATOLOGIE RODZINY: problemy emocjonalne 0,33% przemoc w rodzinie 1,32% osłabienie funkcji wychowawczej rodziny 5,92% rozpad rodziny 0,99% pozbawienia praw rodzicielskich 0,00% sieroctwo społeczne, izolacja społeczna

PROBLEMY GOSPODARCZE zubożenie społeczeństwa (wzrost nierówności dochodowych, ograniczenie siły nabywczej gospodarstw domowych) 4,31% niski poziom innowacyjności przedsiębiorstw 6,67% wysoki poziom bezrobocia (brak miejsc pracy, trudności w uzyskaniu okresowych umów o pracę dla bezrobotnych, tworzenia miejsc pracy w niepełnym wymiarze godzin itp.) 15,29% brak lub zła jakość terenów inwestycyjnych (brak uzbrojenia, słaba dostępność komunikacyjna, zagrożenie osuwiskowe i powodziowe) 6,27% brak lub zbyt mała ilość połączeń komunikacyjnych z innymi ośrodkami 7,45% słabo rozwinięty sektor usług 16,86% ograniczony dostęp do nowoczesnych technologii 8,63% niewykorzystanie potencjału turystycznego gminy 17,65%

PROBLEMY GOSPODARCZE

PROBLEMY PRZESTRZENNO-FUNKCJONALNE brak urządzeń komunalnych gospodarki wodnej (sieci i urządzeń zaopatrzenia w wodę) 8,03% brak urządzeń komunalnych gospodarki kanalizacyjnej (sieci i oczyszczalni ścieków) 8,49% brak miejsc integrujących starszych mieszkańców Gminy 21,56% brak lub niska jakość podstawowych usług społecznych 7,80% brak lub niska jakość przedszkoli, bądź też niewystarczająca ilość miejsc w tych placówkach 2,75% niska estetyka przestrzeni publicznych – dróg, placów, skwerów, parków, małej architektury 12,16% niski poziom obsługi komunikacyjnej terenów osadniczych 5,96% słaby przepływ informacji w sprawach dotyczących najbliższego otoczenia zamieszkania 8,94% słaba samoorganizacja społeczna i współpraca pomiędzy mieszkańcami, a władzami publicznymi 13,07% brak stowarzyszeń i organizacji pozarządowych 11,24%

PROBLEMY PRZESTRZENNO-FUNKCJONALNE

PROBLEMY TECHNICZNE degradacja stanu technicznego zabudowy 15,08% zły stan techniczny dróg 17,86% brak rozwiązań technicznych w zakresie energooszczędności w obiektach budowlanych 13,10% brak rozwiązań technicznych w zakresie ochrony środowiska w obiektach budowlanych 9,52% zły stan techniczny zabytków oraz degradacja ich otoczenia 23,41% bariery architektoniczne w przestrzeni publicznej (w budynkach użyteczności publicznej, w obrębie dróg i chodników) 21,03%

PROBLEMY TECHNICZNE

PROBLEMY ŚRODOWISKO zanieczyszczenia atmosferyczne, gleby, wód, powierzchni ziemi, szaty roślinnej poprzez brak kompleksowych rozwiązań infrastruktury technicznej – wodno-kanalizacyjnej 34,74% niszczenie strefy ekologicznej poprzez wycinkę lasów oraz zadrzewień, 17,89% niszczenie rolniczej strefy produkcyjnej poprzez zabudowę terenów rolnych o wysokich klasach bonitacyjnych gleb 5,26% niszczenie warunków zamieszkania poprzez hałas i zanieczyszczenia atmosferyczne tworzone przez uciążliwą działalność gospodarczą` 27,37%

PROBLEMY ŚRODOWISKO

PODSUMOWANIE Eliminacja patologii społecznych 7,89% Zatrzymanie trendów migracyjnych młodzieży poprzez tworzenie preferencyjnych warunków pracy i zamieszkania 3,62% Podniesienie standardu życia mieszkańców – warunków pracy, zamieszkania i rekreacji 10,53% Zwiększenie liczby miejsc pracy poprzez utworzenie stref aktywności gospodarczej z pełnym wyposażeniem w infrastrukturę techniczną i drogową – w celu rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości 3,29% Wsparcie dla kobiet pozwalające na podejmowanie pracy – budowa przedszkoli 1,32% Powstanie miejsc integracji międzypokoleniowej 12,17% Stworzenie warunków dla integracji osób starszych ( zajęcia edukacyjno-kulturalne , zajęcia ruchowe) 19,09% Rozwój ośrodków sportowo-rekreacyjnych i agroturystyki 18,41% Intensyfikacja ochrony środowiska naturalnego i kulturowego, przyrody i krajobrazu 0,99% Poprawa i rozwój infrastruktury technicznej – wodno-kanalizacyjnej i drogowej 1,64% Poprawa i rozwój infrastruktury społecznej – ilości i standardu usług kultury, ochrony zdrowia i opieki społecznej, handlu, rzemiosła i gastronomii 7,24% Poprawa ładu przestrzennego i estetyki zabudowy w centrach wsi oraz wzdłuż dróg 13,82%

PODSUMOWANIE

OBSZARY DO REWITALIZACJI Handzlówka Kosina Kraczkowa Wysoka OBSZARY DO REWITALIZACJI

ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI inwestycyjne Remont plebani w Handzlówce i zagospodarowanie otoczenia OBSZAR RWITALIZACJI: Handzlówka ADRES: 37-123 Handzlówka 107 Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2017 2018 Budżet projektu (w zł) Maksymalny % poziom dofinansowania Udział środków własnych (Parafia) 600 000,00 zł 95% 5% 570 000,00 zł 30 000,00zł Nazwa wnioskodawcy Stowarzyszenie Promocji i Rozwoju Wsi Handzlówka

ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI społeczne Tytuł projektu Centrum Wsparcia Rodziny –Handzlówka OBSZAR REWITALIZACJI DOKŁADNY ADRES Handzlówka Handzlówka 107 Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2018 2022 Opis projektu: Zmodernizowany budynek wraz zapleczem będzie miejscem świadczenia usług m.in. poradnictwo specjalistyczne , wspieranie rodzin w postaci działań realizowanych przez jednostki samorządowe szczebla gminnego i powiatowego , wsparcie procesu de instytucjonalizacji pieczy zastępczej Nazwa wnioskodawcy Stowarzyszenie Promocji i Rozwoju Wsi Handzlówka

ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI inwestycyjne Centrum Aktywności Społecznej-Handzlówka OBSZAR RWITALIZACJI: Handzlówka ADRES: Park Magrysia wraz z otoczeniem Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2018 Budżet projektu (w zł) Maksymalny % poziom dofinansowania Udział środków własnych (Parafia) 200 000,00 zł 95% 5% 190 000,00 zł 10 000,00zł Nazwa wnioskodawcy Gmina Łańcut

ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI społeczne Tytuł projektu Centrum Aktywności Społecznej – Handzlówka OBSZAR REWITALIZACJI DOKŁADNY ADRES Handzlówka Park Magrysia wraz z otoczeniem Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2018 2022 Opis projektu: Centrum Aktywności Społecznej –Handzlówka powstanie na terenie Parku im. Franciszka Magrysia oraz okolicznych działkach. Będzie miejscem służącym przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu oraz zapewniającym rozwój zasobów ludzkich. W Centrum będą prowadzone zajęcia animacyjne dla dzieci i młodzieży, a także dla seniorów. Centrum to także ważny element polityki prorodzinnej, ponieważ będą tam warunki do spędzania wolnego czasu i rozwoju dla rodzin. Nazwa wnioskodawcy Gmina Łańcut

ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI inwestycyjne 1. Tytuł projektu Rozwój infrastruktury służącej aktywizacji seniorów poprzez modernizację budynku Ośrodka Zdrowia oraz utworzenie przestrzeni wspólnej w miejscowości Kosina. Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2018 2019 OBSZAR RWITALIZACJI: Obszar 2: Kosina Budżet projektu (w zł) Maksymalny % poziom dofinansowania Udział środków własnych (Gmina Łańcut) 3 500 000,00 zł 95% 5% 3 325 000,00 zł 175 000,00 zł

ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI społeczne Tytuł projektu: Utworzenie Centrum Senioralnego w Gminie Łańcut Opis projektu: Działalność Centrum Senioralnego opartego na domach dziennego pobytu dla osób w wieku senioralnym utworzonych w Kosinie oraz Kraczkowej skupiać się będzie na promocji aktywnego starzenia się poprzez działania w obszarach: społeczno-edukacyjnym (m.in. zajęcia artystyczne, językowe, komputerowe, z zakresu ochrony zdrowia, zajęcia aktywizujące społecznie, w tym wolontariat międzypokoleniowy); zdrowotnym (m.in. zajęcia rehabilitacyjne, rekreacyjne, sportowe, terapeutyczne) oraz kulturalnym (m.in. kluby dyskusyjne, udział w koncertach, spektaklach). Domy dziennego pobytu zapewniać będą również posiłki dla osób objętych wsparciem. Usługi Centrum Senioralnego świadczone będą w dniach roboczych (od poniedziałku do piątku) przez 8-godzinn dziennie. OBSZAR REWITALIZACJI Obszar 2 Kosina Obszar 3 Kraczkowa Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2019 2022 FINANSOWANIE PROJEKTU Szacunkowa wartość całego projektu w zł 1 500 000,00 zł Podział źródeł finansowania /prognoza/ Kapitał własny Dotacja (jakie źródło) – środki UE Inny (jaki) – opłaty pobierane od uczestników 400 000,00 zł 1 050 000,00 zł 50 000,00 zł

ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI inwestycyjne Tytuł projektu Rozwój infrastruktury służącej aktywizacji seniorów poprzez adaptację budynku byłego przedszkola w Kraczkowej. OBSZAR RWITALIZACJI: Obszar 3 Kraczkowa Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2018 Budżet projektu (w zł); 300 000,00 zł Maksymalny % poziom dofinansowania: 95% Udział środków własnych (Gmina Łańcut) : Kapitał własny Inny (jaki) - środki UE   15 000,00 zł 285 000,00 zł

Obszar 3 - Kraczkowa - zabytkowa Plebania wraz z ternem wokół Kościoła ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI inwestycyjne Tytuł projektu Remont, przebudowa, rozbudowa zabytkowej Plebanii w Kraczkowej na potrzeby towarzyszące usługom sakralnym Kościoła. OBSZAR RWITALIZACJI: Obszar 3 - Kraczkowa - zabytkowa Plebania wraz z ternem wokół Kościoła ADRES: Urząd parafialny Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Mikołaja Biskupa w Kraczkowej 37-124 Kraczkowa 216 Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 15 czerwca 2017 r. 31 października 2018 r. Budżet projektu (w zł); 1 500 000,- zł Maksymalny % poziom dofinansowania: 95% Udział środków własnych Kapitał własny Dotacja UE Inny (jaki)   65 000,-zł 1 425 000 ZŁ 10 000,- zł wolontariat

Rewitalizacja budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Kraczkowej ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI inwestycyjne Tytuł projektu Rewitalizacja budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Kraczkowej OBSZAR RWITALIZACJI: Obszar 3 - Kraczkowa ADRES: Kraczkowa 883 Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2017 r. 2020 r. Budżet projektu (w zł); 450 000 Maksymalny % poziom dofinansowania: 95% Udział środków własnych Kapitał własny Dotacja UE Inny (jaki)   22 500,-zł 422500 ZŁ -

ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI społeczne Tytuł projektu Pomóż innym i sam zadbaj o bezpieczeństwo-cykl warsztatów z zasad bezpieczeństwa oraz udzielania pierwszej pomocy. OBSZAR RWITALIZACJI: Obszar 3 - Kraczkowa ADRES: Kraczkowa 883 Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2018 r. 2020 r. Opis projektu: Prowadzenie szkoleń specjalistycznych z zakresu bezpieczeństwa wraz z warsztatami dla dzieci i młodzieży z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Nazwa wnioskodawcy Ochotnicza Straż Pożarna w Kraczkowej

ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI inwestycja Tytuł projektu Utworzenie rekreacyjnej przestrzeni wspólnej w miejscowości Wysoka Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2019 2020 Budżet projektu (w zł); 3 000 000,00 zł Maksymalny % poziom dofinansowania: 95% Udział środków własnych (Gmina Łańcut) : Kapitał własny Inny (jaki) - środki UE   150 000,00 zł 2 850 000,00 zł

ZAPLANOWANE ZADANIA DO REALIZACJI społeczne Tytuł projektu Poprawa jakości życia rodzin z terenu Gminy Łańcut Termin rozpoczęcia Termin zakończenia 2020 2022 Opis projektu: W oparciu o utworzoną rekreacyjną przestrzeń wspólną wokół basenu otwartego w Wysokiej prowadzone będą zajęcia wspierające rodziny skierowane do dzieci i młodzieży (plenerowe zajęcia sportowo-rekreacyjne), osób starszych (plenerowe zajęcia rekreacyjno-zdrowotne) oraz osób niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Dzięki promocji aktywnych formy spędzania czasu wolnego zajęcia wspierać będą dobrą kondycji fizyczną mieszkańców sprzyjającą zachowaniu dobrego stanu zdrowia. Podejmowane będą również działania służące wzmocnieniu procesu integracji wewnątrzpokoleniowej i międzypokoleniowej, oraz aktywizacji społecznej mieszkańców. Szacunkowa wartość całego projektu w zł 300 000,00 zł Podział źródeł finansowania /prognoza/ Kapitał własny Dotacja (jakie źródło) – środki UE 130 000,00 zł 170 000,00 zł

Zespół ds. wdrażania LPR-u – rola i zadania stanowi forum współpracy i dialogu interesariuszy z organami gminy w sprawach dotyczących przygotowania, prowadzenia i oceny rewitalizacji oraz pełni funkcję opiniodawczo-doradczą

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ