Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów
Plan Wstęp Potrzeby i okoliczności planowania WizjaMisja Analiza SWOT Cele Ramy Czasowe Prognoza sprzedaży Budżet Główne składowe decydujące o sukcesie Pytania Planując Wygrywasz
Wstęp: Jeśli potrafisz i chcesz przewidzieć oraz wypełnić zapotrzebowanie, dobrobyt nie będzie ci obcy Planując Wygrywasz
Wstęp Plan strategiczny powinien odpowiedzieć na następujące pytania Dokąd, jako biznes, zmierzamy? Jakie kroki są potrzebne abyśmy osiągneli cel? Jakie środki potrzebujemy by móc osiągnąć cel?
Potrzeby i okoliczności planowania Planując Wygrywasz
Potrzeby i okoliczności planowania Czy mamy plan? Czy regularnie konfrontujesz rzeczywistość z planem – co trzy miesiące, co rok? Planując Wygrywasz
Potrzeby i okoliczności planowania Określ cel (co będzie sukcesem) Określ cel (co będzie sukcesem) Plan może wymagać drobnych poprawek w czasie realizacji Plan powienien być określony przed tym kiedy konieczne jest podjęcie strategicznych decyzji Planując Wygrywasz
Wizja Jaki chcesz, żeby ludzie mówili o twojej firmie? W jaki sposób twoja firma pokazuje jaką jesteś osobą? Zaczynaj mając na uwadze koniec Stephen Covey
Planując Wygrywasz Wizja... Jakie są twoje pasje? Co napędza twój gospodarczy silnik W czym możesz być najelpszy na świecie
Misja Jak zrealizujemy Wizję? Jak dotrzemy do celu? Planując Wygrywasz
Analiza SWOT Planując Wygrywasz Wizualizacja podstawowych czynników rozróżniających ciebie od wszystkich innych, zarówno pozytywnych jak i negatywnych
Analiza SWOT Planując Wygrywasz Przykłady: Stabilność Strata ważnych ludzi Sezonowość Rynkowy popyt Threats Zagrożenia Opportunities Możliwości Przykłady: Nowe Rynki Czynniki Globalne Technologia Słabości konkurencji Przykłady: Terminy Opinia Płynność finansowa Informacje Jakość Weaknesses Słabe Strony Strengths Silne Strony Przykłady: Możliwości Doświadczenie Lokalizacja Kierownictwo Dziedzictwo Wartości
Analiza SWOT ciąg dalszy: Analiza konkurencji Planując Wygrywasz Konkurent 2 Silne Strony: Najtańszy, Najszybciej odpowiada na potrzeby klientów. Słabe strony: najniższa jakość, wysoka rotacja klientów. Konkurent 1 Silne Strony: od 7 lat na rynku, duży zespół sprzedawców, kilka oddziałów. Słabe Strony: ma reputację słabej obsługi klientów, opóźnienia w dostawie.
Cele Planując Wygrywasz Obawa poniesienia porażki jest najczęstszą przeszkodą dla ludzi, którzy dążą do tego by być bardziej efektywnymi mającymi określony cel Dr. John Stanko
Cele: Szczegóły Jeśli mógłbyć podjąć się tylko 3 rzeczy, które przyniosłyby 50% zmian –które działania to by były? W ciągu następnych 90 dni W ciągu następnego roku: W ciągu następnych 3 lat: Planując Wygrywasz
Ramy Czasowe Planując Wygrywasz
Ramy Czasowe: Szczegóły Planując Wygrywasz Potrzebne środki Termin Realizacji Osoba odpowiedzialna Inicjatywa
Prognoza Sprzedaży Planując Wygrywasz Na drugim miejsu po Strategicznym Planie Prognoza Sprzedaży jest twoim najważniejszym narzędziem w prowadzeniu firmy
Prognoza Sprzedaży: szczegóły
Budżet Planując Wygrywasz
Budżet $ xxSuma $ xxKwiecień $ xxMarzec $ xxLuty $ xxStyczeń SzacunkowoMiesiącPrzychód Koszty Sprzedanego Towaru Materiały Koszty Stałe: Płace Fundusze Pracownicze Budynki/wynajemWydatki: Materiały biurowe Marketing Podróże
Główne składowe decydujące o sukcesie Planując Wygrywasz
Główne składowe sukcesu: Tworzenie planu Możliwe do zmierzenia Uwzględnij możliwość audytu Drobne zmiany w stosunku do planu są w porządku Pamiętaj małe kroki każdego dnia przyprowadzą cię do celu Planując Wygrywasz
Główne składowe sukcesu Logistyka Zaplanój czas (w 2h blokach) Zaplanój czas (w 2h blokach) Stwórz oddany zespół: pracownicy, mentorzy, rodzina Spotkajcie się poza firmą Zapewnij naprawdę smaczne jedzenie Planując Wygrywasz
Podsumowanie Potrzeba i okolicznośc planowania WizjaMisja Analiza SWOT Cele Ramy czasowe Prognoza Sprzedaży Budżet
Pytania Planując Wygrywasz