Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Advertisements

Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Społeczna Kampania na rzecz budżetu obywatelskiego w Gdańsku
Lokalny program rewitalizacji Metodyka przygotowania dokumentu LPR
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
CO, GDZIE, JAK ? czyli przewodnik w sieci procedur dotyczących
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
OLSZTYŃSKI BUDŻET OBYWATELSKI. IDEA mieszkańcy i mieszkanki określają cele i sposób wydatkowania określonych kwot Biorą zatem udział w planowaniu wydatków.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY DZIELNICY WOLA NA ROK 2015
DĄBROWSKI BUDŻET PARTYCYPACYJNY 2015
Budżet obywatelski Jak zaangażować mieszkańców w sprawy miasta?
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
JAKI GOLĘCIN. JAKA RUSAŁKA
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
PARTYCYPACJA, CZYLI WSPÓŁUCZESTNICZENIE Budżet partycypacyjny to wydzielona część budżetu dzielnicy, o której wydaniu współdecydują mieszkańcy. Na Woli.
Dzielnica Praga-Południe m.st. Warszawy Warszawa, 15 stycznia 2015 r.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W DZIELNICY BEMOWO M.ST. WARSZAWY NA 2016 ROK
Budżet Obywatelski Katowice 2015 w liczbach KatowiceLigota-Panewniki Środki zł zł Wniosków zgłoszonych Wniosków głosowanych
Spotkanie informacyjne dotyczące budżetu obywatelskiego dla osiedli na 2016 rok.
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
BUDŻET OBYWATELSKI BLACHOWNIA Proces wdrażania Budżetu Obywatelskiego Spotkania w sołectwach – informacje organizacyjne na temat zgłaszania projektów,
V warsztaty eksperckie SUiKZP Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska? I 30 października 2015 I.
Budżet partycypacyjny w Warszawie ZASADY 2017 DZIELNICA WOLA.
Gdańsk w nowej perspektywie Porozmawiajmy o Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Raport z debat (kwiecień-czerwiec 2015)
Każdego roku organizacje pozarządowe podejmują liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców naszego Miasta. Organizowane przez nie akcje i wydarzenia promują.
BUDŻET OBYWATELSKI MIASTA STARACHOWICE NA 2016 ROK.
PREZYDENT MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE Warszawa, r. Budżet partycypacyjny w Warszawie 2015 Budżet partycypacyjny to ciąg działań (proces),
Moja Świdnica – mój budżet Mieszkańcy zagłosują po raz drugi ! 29 kwietnia 2014 r.
BUDŻET OBYWATELSKI MIASTA STARACHOWICE NA 2015 ROK.
Spotkanie konsultacyjne. Czym jest budżet obywatelski ? Budżet obywatelski - proces, który umożliwia mieszkańcom dyskusję oraz bezpośredni wpływ na decyzje.
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE 2015 DZIELNICA REMBERTÓW ZDJĘCIE DZIELNICY.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Budżet obywatelski w Łodzi Koncepcja podziału na obszary osiedlowe.
Spotkania informacyjne z mieszkańcami osiedli 6 – 7 czerwca 2016r.
Poznański Budżet Obywatelski założenia i zasady -
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
Kontrowersyjne inwestycje przemysłowe na terenie gminy, konflikt inwestora z mieszkańcami, rola prawników w rozwiązywaniu konfliktu - studium przypadku.
BUDŻET OBYWATELSKI Jastrzębie-Zdrój. proces decyzyjny Mieszkańcy współtworzą budżet danego miasta Budżet partycypacyjny – w Polsce często nazywany „obywatelskim”
Budżet partycypacyjny to proces, w trakcie którego mieszkańcy decydują o wydatkowaniu części budżetu dzielnicy lub miasta. W ramach budżetu partycypacyjnego.
Budżet obywatelski w Gminie Ryglice
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
ZGODNIE Z UZYSKANĄ INFORMACJĄ NIE, PROJEKT MPZP. JEST W OPRACOWANIU
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Procedura uchwalania Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska BIURO ROZWOJU GDAŃSKA, ul. Wały Piastowskie GDAŃSK.
Katowice
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Budżet partycypacyjny w Warszawie
„ROBOCZEGO PROGRAMU DZIAŁAŃ ZIT WrOF”
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE NA 2016 ROK
BUDŻET OBYWATELSKI W BIAŁYMSTOKU
Zasady funkcjonowania
Zespół ds. budżetu partycypacyjnego
Angielski 5 Razy w Tygodniu Dla Krakowskich Uczniów „Do you speak English?”
m.st. Warszawa | Budżet obywatelski
Zapis prezentacji:

Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników: , , Liczba realizacji: 5, 4, 6

Zespół ds.Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego W ramach prac zespołu odbyło się 5 spotkań roboczych w których uczestniczyły następujące organizacje: Nieformalnej Grupy Komitywa

Więcej pieniędzy – 15 mln zł Podział na projekty "ogólnomiejskie" (5 mln zł) i "dzielnicowe" (po 2 mln zł) Debaty z mieszkańcami na każdym etapie procesu Większe otwarcie: poznaniakiem jest ten, kto się nim czuje Łatwiejszy dostęp: likwidacja zespołu opiniującego Większe szanse: limity kwotowe dla projektów Co nowego?

Harmonogram

Krok 1: Nazwa projektu Krok 2 – Ogólnomiejski czy dzielnicowy? Krok 3 – Opis projektu Krok 4 – Lokalizacja projektu Krok 5 – Beneficjenci Krok 6 – Uzasadnienie Krok 7 – Koszty teraz i w przyszłości Formularz zgłoszeniowy

Kryterium kwalifikującym projekty „ogólnomiejskie” to koszt większy niż przewidziany na projekty „dzielnicowe” lub obszar oddziaływania projektu wykraczający poza 1 dzielnicę. zgodność z kompetencjami gminy, zgodność z prawem lokalnym, a zwłaszcza z miejskimi planami zagospodarowania przestrzennego, występowanie zadania w budżecie miasta Poznania – jeśli jest już uwzględnione, nie będzie poddawane głosowaniu, inne okoliczności uniemożliwiające realizację proponowanego zdania: proponowane zadanie nie spełnia wymogów w zakresie gospodarności (np. gdy podobny projekt w danej dzielnicy jest już realizowany i zadanie będzie go dublowało), Kryteria oceny projektu (1)

teren, na którym ma być realizowane zadanie przeznaczony jest na sprzedaż lub inny cel, opracowywany jest plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu, trwają konsultacje społeczne dotyczące sposobu zagospodarowania danego terenu lub konkurs architektoniczny, projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że wnioskodawca będzie czerpał zysk w związku z realizacją projektu. miejsce realizacji w przestrzeni miejskiej – w przypadku zadań, które wymagają lokalizacji na określonym terenie, musi ono stanowić mienie Miast Poznania nieobciążone na rzecz osób trzecich lub należy posiadać zgodę właściciela gruntu, koszt nieprzekraczający 2 mln zł. Kryteria oceny projektu (2)

zgodność ze Strategią Rozwoju Miasta, zgodność z Mapą Potrzeb Lokalnych – dokumentem sporządzonym na podstawie debat publicznych z mieszkańcami Poznania, możliwość zabezpieczenia w budżecie na kolejne lata ewentualnych kosztów,które projekt będzie generował w przyszłości. Dodatkowe kryteria oceny (3)

Debaty w 5 dzielnicach z udziałem prezydenta Jacka Jaśkowiaka, których celem będzie prezentacja najważniejszych inwestycji, przedstawienie zasad PBO16 oraz dyskusja. Kampania informacyjna i warsztaty w poznańskich szkołach Co za chwilę?

Stan realizacji projektów