Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Badanie opinii turystów odwiedzających gminy Rajcza i Oszczadnica Raport z badania przygotowany przez TNS Polska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Kampania promocyjna Badania Terminy - kampania promocyjna a badania.
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Kim jeste ś myKim jeste ś my Co robimyCo robimy Gdzie si ę znajdujemyGdzie si ę znajdujemy Dlaczego to robimyDlaczego to robimy Misja wizja naszej firmyMisja.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Badanie Poczucia Bezpieczeństwa, Oceny Pracy Policji oraz Ciemnej Liczby Przestępstw Warszawa, luty 2007.
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Pawlicz, A. (2015). Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu turystycznego przez gminy leżące na terenach Parków Narodowych w Polsce.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Gdańsk, listopad 2009 STOSUNEK DO ORGANIZACJI EURO 2012 ™ W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM opracowanie: Qualifact. Badania rynkowe i doradztwo.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
WPŁYW RÓWNOŚCI PŁCI NA JAKOŚĆ ŻYCIA - METODOLOGIA, MODEL ANALITYCZNY I GŁÓWNE WYNIKI Ewa Krzaklewska Piotr Brzyski Uniwersytet Jagielloński.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Przebudowa Długiej i Długiego Targu – ankieta. Uczestnicy ankiety w ankiecie udział wzięło 1761 osób, w tym 922 kobiety (52%) i 839 mężczyzn (48 %) ankietę.
Badanie społecznej akceptacji UEFA Euro 2012 w Poznaniu.
Media i kultura Natalia Brylowska Obserwatorium Kultury
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
Wyjazd do niemiec, 2016r..
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Osoby młode na rynku pracy w świetle danych statystycznych
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
BAROMETR HEDONIŚCI I OSZCZĘDNI 2017.
Przywiązanie partnerów a ich kompetencje społeczne
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Odczytywanie diagramów
Moje szczęście.
Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu?
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu?
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Raport badawczy „Kariera po studiach”
Badanie #finanseprzyszlosci 3 - Czy jesteśmy gotowi udostępnić informacje o sobie i swoim koncie firmie niebędącej bankiem.
Ewaluacja centrum informacji
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Wpływ wybranych czynników na występowanie zaburzeń snu w chorobie Parkinsona Weronika Urbaś1, Anna Grażyńska1, Magdalena Doręgowska2, Joanna Siuda2, Monika.
WYNIKI BADAŃ SONDAŻOWYCH W BIAŁYMSTOKU
Czy Puszcza Białowieska powinna być parkiem narodowym?
Zaangażowanie społeczne
TESTY NIEPARAMETRYCZNE
Zapis prezentacji:

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Badanie opinii turystów odwiedzających gminy Rajcza i Oszczadnica Raport z badania przygotowany przez TNS Polska

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Contents 2 1 Informacje o badaniu 3 2 Charakterystyka wyjazdu a demografia turystów 7 3 Opinie turystów odwiedzających gminę Rajcza 25 4 Opinie turystów odwiedzających gminę Oszczadnica 41

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień Informacje o badaniu

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Cel operacyjny Poznanie opinii turystów odwiedzających gminę Rajcza oraz gminę Oszczadnica (słow. Oščadnica) Cele szczegółowe Charakterystyka turystów odwiedzających gminę Rajcza oraz gminę Oszczadnica Satysfakcja turystów z pobytu turystycznego Ocena oferty turystycznej obu gmin Informowanie Cel strategiczny Badanie realizowane jest na potrzeby Strategii Rozwoju Turystyki na Obszarze Transgranicznym na lata Cele badania 4

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Informacje o badaniu Badanie realizowane było metodą wywiadu bezpośredniego (F2F) Wywiad bezpośredni Sposób realizacji badania Badanie realizowane było w wytypowanych punktach uczęszczanych przez turystów w gminach Rajcza oraz Oszczadnica, w szczególności: Rajcza – centrum miejscowości Wielka Racza Rycerka Górna Kolonia Zwardoń Oszczadnica – okolice szlaków na Wielką Raczę oraz centrum miejscowości Gminy Rajcza i Oszczadnica Miejsce realizacji badania Badanie realizowane było w terminie 8-28 lipca 2013 roku Sezon letni Termin realizacji badania

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Próba badawcza Dobór turystów do badania ankietowego miał charakter losowy, przy zastosowaniu metody losowania systematycznego. Losowania dokonywali ankieterzy zgodnie z procedurą typowania do badania co n–tego turystę znajdującego się w wyznaczonym terenie badania. Losowy Sposób doboru próby Badanie realizowane było z turystami w wieku 15+ obecnymi w badanych lokalizacjach, którzy nie byli mieszkańcami danej gminy Turyści Grupa docelowa badania Łącznie zrealizowano 515 wywiadów, w tym 375 wywiadów w gminie Rajcza i 140 w gminie Oszczadnica 515 wywiadów Wielkość próby Po polskiej stronie zrealizowano 2 wywiady z turystami słowackimi, zaś w Oszczadnicy zrealizowano 25 wywiadów z Polakami. Polacy i Słowacy Zróżnicowanie narodowościowe

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień Charakterystyka wyjazdu a demografia turystów

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Profil demograficzny turystów: Gminę Rajcza w tym samym stopniu odwiedzają zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Co prawda w badaniu wzięło udział nieco więcej kobiet (55%), jednak dalsza analiza wyników nie wskazuje, aby ta nieznaczna przewaga była podyktowana jakimiś konkretnymi względami. Gminę w prawie równym stopniu odwiedzają turyści z poszczególnych grup wiekowych w przedziale od 20 do 59 roku życia. Nieco rzadziej osoby młodsze lub starsze od wskazanego przedziału. Turyści są to głównie osoby pochodzące z miejscowości powyżej 20 tysięcy mieszkańców (20 tys. i więcej). Stosunkowo mało jest turystów z małych miejscowości i wsi. Prawie połowa badanych miała wykształcenie średnie (43%), w dalszej kolejności były to osoby posiadające wykształcenie wyższe (28%) i zawodowe (23%). Charakterystyka wyjazdu a demografia turystów 8

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień Charakterystyka wyjazdu: Zdecydowana większość osób biorących udział w badaniu odwiedziła gminę Rajcza głównie ze względów turystyczno-wypoczynkowych (80%). Można tu zauważyć zwiększenie ilości osób z wykształceniem wyższym kosztem osób z wykształceniem zawodowym, w porównaniu z wyjazdami o charakterze częściowo turystycznym. Połowa badanych (49%) podczas tego wyjazdu nie korzystała z noclegu (wyjazd jednodniowy). Można zauważyć zależność, że im dłuższy wyjazd, tym większy udział osób pochodzących z większych miejscowości. W zdecydowanej większości był to wyjazd zaplanowany indywidualnie (84%). Na wyjazd zorganizowany decydowały się głównie osoby do 29 roku życia. Najczęściej gminę Rajcza odwiedzały pary (37%), w dalszej kolejności były to wyjazdy typowo rodzinne (33%) oraz wyjazdy ze znajomymi (23%). Charakterystyka wyjazdu a demografia turystów

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień /3 badanych odwiedzała gminę Rajcza po raz kolejny. Wcześniej najczęściej odwiedzali gminę również w sezonie letnim (44% badanych) lub zarówno letnim, jak i zimowym (23%). Wśród tych, którzy odwiedzili gminę po raz pierwszy można zauważyć wzrost osób z wykształceniem średnim. Charakterystyka wyjazdu a demografia turystów

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Płeć Profil demograficzny respondentów 11 Wiek Wykształcenie Miejsce zamieszkania % % % % N=375

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Charakterystyka wyjazdu 12 Charakter wyjazdu Z kim wyjazd Długość wyjazduOrganizacja wyjazdu Wcześniejsze odwiedziny % % % % N=375

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Charakter wyjazdu 13 Turystyczno-wypoczynkowy Częściowo turystyczny % N=302% N=44

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Długość wyjazdu 14 Tylko jeden dzień, bez noclegu Na 1-3 noclegi Na 4 noclegi i więcej % N=184% N=105% N=86

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Organizacja wyjazdu 15 Wyjazd indywidualny Wyjazd zorganizowany % N=315% N=60

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Wcześniejsze odwiedziny 16 Tak, w sezonie letnim i/lub zimowym Nie, jestem tu pierwszy raz % N=259% N=116

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Profil demograficzny turystów: Gminę Oszczadnica w tym samym stopniu odwiedzają zarówno kobiety (53%), jak i mężczyźni (47%). Gminę odwiedzają turyści z różnych grup wiekowych. Jednak ponad połowę odwiedzających stanowili ludzie młodzi, z przedziału od 20 do 39 lat (54%). Turyści są to głównie osoby pochodzące ze średnich miast od 20 do50 tys. mieszkańców (35%) oraz wsi (30%). Znikoma ilość turystów przyjechała z miast powyżej 200 tys. mieszkańców (3%). Osoby odwiedzające gminę Oszczadnica to najczęściej osoby z wykształceniem średnim (40%), w dalszej kolejności w równym stopniu są to osoby z wykształceniem wyższym (23%) oraz zawodowym (23%). Charakterystyka wyjazdu a demografia turystów 17

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień Charakterystyka wyjazdu: Badane osoby odwiedziły gminę prawie wyłącznie z powodów turystycznych (94%). Zdecydowana większość turystów zaplanowała jednodniowe odwiedziny (86%). Wyjazdy miały wyłącznie charakter indywidualny. Najczęściej gminę Oszczadnica odwiedzały osoby z partnerami (59%), w dalszej kolejności były to wyjazdy rodzinne (32%). Zdecydowana większość turystów odwiedzała gminę Oszczadnica po raz kolejny (81%). Wcześniej badani najczęściej odwiedzali gminę w sezonie letnim (43% badanych) lub zarówno letnim, jak i zimowym (38%). Charakterystyka wyjazdu a demografia turystów

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Płeć Profil demograficzny respondentów 19 Wiek Wykształcenie Miejsce zamieszkania % % % % N=140

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Charakterystyka wyjazdu 20 Charakter wyjazdu Z kim wyjazd Długość wyjazduOrganizacja wyjazdu Wcześniejsze odwiedziny % % % % N=140

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Charakter wyjazdu 21 Turystyczno-wypoczynkowy Częściowo turystyczny % N=131Liczebności N=9

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Długość wyjazdu 22 Tylko jeden dzień, bez noclegu Na 1-3 noclegi Na 4 noclegi i więcej % N=121Liczebności N=6Liczebności N=13

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Organizacja wyjazdu 23 Wyjazd indywidualny % N=140

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Wcześniejsze odwiedziny 24 Tak, w sezonie letnim i/lub zimowym Nie, jestem tu pierwszy raz % N=116Liczebności N=24

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień Opinie turystów odwiedzających gminę Rajcza

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Satysfakcja turystów: Turyści poproszeni zostali o ocenę zadowolenia z pobytu w gminie Rajcza, skłonności do rekomendacji oraz skłonności do ponownej wizyty. Do tego celu mieli posłużyć się pięciostopniową skalą, gdzie 1 oznacza – jestem zdecydowanie niezadowolony/a lub zdecydowanie nie jestem skłonny/a do rekomendacji/ ponownej wizyty, natomiast 5 – jestem zdecydowanie zadowolony/a lub jestem zdecydowanie skłonny/a do rekomendacji/ ponownej wizyty. Generalnie badani byli zadowoleni z pobytu w gminie Rajcza (średnia 4,6 na skali pięciostopniowej oraz 97% osób zadowolonych). Wykazywali również skłonność do rekomendacji gminy Rajcza jako celu podróży turystycznej swojej rodzinie oraz znajomym (średnia 4,3 na skali pięciostopniowej oraz 86% osób skłonnych do rekomendacji). Duża część osób była także chętna do ponownych odwiedzin gminy Rajcza w celach turystycznych (średnia 4,1 na skali pięciostopniowej oraz 74% osób wykazujących chęć ponownych odwiedzin). Opinie turystów odwiedzających gminę Rajcza 26

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Czynniki wpływające na podjęcie decyzji o wyborze gminy jako celu pobytu: Badani poproszeni zostali o wskazanie pięciu czynników, które były dla nich ważne przy podejmowaniu decyzji o wyborze gminy Rajcza jako celu pobytu. Najwięcej badanych (78%) wskazało na atmosferę pobytu jako czynnik zachęcający do odwiedzenia gminy. W dalszej kolejności były to: przyroda (54%) oraz wyżywienie i gastronomia (37%). Najmniej ważnymi czynnikami wyboru okazały się: lokalny transport (1%), dostęp do informacji turystycznej (1%) oraz dogodna możliwość dojazdu (3%). Opinie turystów odwiedzających gminę Rajcza 27

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zadowolenie z poszczególnych elementów wyjazdu: Badani poproszeni zostali o ocenę zadowolenia z poszczególnych elementów wyjazdu. Do tego celu mieli posłużyć się pięciostopniową skalą, gdzie 1 oznacza – jestem bardzo niezadowolony/a, natomiast 5 – jestem bardzo zadowolony/a. Na potrzeby interpretacji badania, czynniki te zostały później podzielone na 3 kategorie: infrastruktura i charakterystyka gminy, infrastruktura turystyczna oraz imprezy i wydarzenia. Najlepszą ogólną ocenę spośród wszystkich czynników otrzymała przyroda (lasy, parki narodowe, krajobrazy) należąca do kategorii „infrastruktura i charakterystyka gminy” (średnia 4,7 na pięciostopniowej skali). Słabo natomiast wypadł w tej kategorii transport lokalny (średnia 3,1), jest to też zarazem ogólnie najsłabiej oceniony czynnik. Opinie turystów odwiedzających gminę Rajcza 28

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 W kategorii „infrastruktura turystyczna” zwycięzcą zostało zakwaterowanie i noclegi (średnia 4,4), a następnie jakość obsługi (średnia 4,3). Najsłabiej w tej kategorii ocenieni zostali przewodnicy (średnia 3,6). W kategorii „imprezy i wydarzenia najlepsze oceny otrzymała bliskość terenów i atrakcji turystycznych po drugiej stronie granicy (średnia 4,5) oraz w sąsiadujących gminach (średnia 4,2). Najsłabiej zaś rozrywka (średnia 3,6). Proponowane zmiany w ofercie turystycznej gminy: Badani zapytani zostali, czy należałoby ich zdaniem uzupełnić ofertę turystyczną gminy Rajcza - 39% odpowiedziało, że tak. Wskazywali oni głównie na potrzebę rozwinięcia infrastruktury (np. ławki, toalety, drogi), a także organizacji różnego rodzaju imprez i wydarzeń. Opinie turystów odwiedzających gminę Rajcza 29

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Sposób spędzania czasu podczas pobytu w gminie: Badani zapytani o to w jaki sposób spędzają czas podczas pobytu w gminie, najczęściej wskazywali na piesze wędrówki (78%) oraz ogólnie na obserwację przyrody (73%). Zdobywanie informacji na temat gminy: Osoby biorące udział w badaniu czerpały informacje na temat gminy Rajcza przede wszystkim od rodziny i znajomych (60%), posiadały tę wiedzę z poprzednich wyjazdów (36%), a także odwiedzały w tym celu Internet (22%), a w szczególności stronę internetową gminy Opinie turystów odwiedzających gminę Rajcza 30

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Satysfakcja turystów 31 Zadowolenie z pobytu 5 = Zdecydowanie zadowolony/a 61% 4 = Raczej zadowolony/a 37%37% 3 = Ani zadowolony/a ani niezadowolony/a 2%2% 2 = Raczej niezadowolony/a 1%1% 1 = Zdecydowanie niezadowolony/a 0%0% Średnia 97% Top2-Box 1%1% Bottom2- Box Skłonność do rekomendacji 5 = Zdecydowanie tak 42% 4 = Raczej tak 44% 3 = Możliwe 11% 2 = Raczej nie 2%2% 1 = Zdecydowanie nie 1% Średnia 86% Top2-Box 3%3% Bottom2- Box Skłonność do ponownej wizyty 5 = Zdecydowanie tak 36% 4 = Raczej tak 38% 3 = Możliwe 22% 2 = Raczej nie 4%4% 1 = Zdecydowanie nie 0%0% Średnia 74% Top2-Box 4%4% Bottom2- Box N=375

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Czynniki wpływające na podjęcie decyzji o wyborze gminy jako celu pobytu 32 N=375 Badani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź, dlatego odsetki nie sumują się do 100%

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zadowolenie z poszczególnych elementów wyjazdu 33 N=375 ŚREDNIE OCEN: 2,03,04,05,0 Kategoria: Infrastruktura i charakterystyka gminy Infrastruktura turystyczna Imprezy i wydarzenia

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zadowolenie z poszczególnych elementów wyjazdu 34 N=375 Kategoria: Infrastruktura i charakterystyka gminy

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zadowolenie z poszczególnych elementów wyjazdu 35 N=375 Kategoria: Infrastruktura turystyczna

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zadowolenie z poszczególnych elementów wyjazdu 36 N=375 Kategoria: Imprezy i wydarzenia

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Proponowane zmiany w ofercie turystycznej gminy 37 Uzupełnienie oferty turystycznej % N=375 Liczba wskazań:

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Punkt informacyjny (11) Tablice informacyjne (6) Informacje innego typu (5) Mapy (3) Oznakowanie (3) Strona internetowa (2) Telewizja, media, reklama (2) Toalety (28) Ławki (20) Stan dróg (18) Transport - kolej, autobusy (8) Lokale gastronomiczne / kawiarnie / cukiernie (8) Sklepy (5) Miejsca do biwakowania (2) Atrakcje dla dzieci (2) Kosze na śmieci (1) Dyskoteka (15) Różnego rodzaju atrakcje (15) Koncerty (11) Festyn (9) Imprezy regionalne / folklor(9) Imprezy kulturalne (5) Imprezy sportowe (2) Wyciągi (16) Hotele, pensjonaty, kwatery (13) Baseny, kąpieliska, ciepłe źródła (11) Szlaki turystyczne (6) Proponowane zmiany w ofercie turystycznej gminy 38 Imprezy i wydarzeniaBardziej rozwinięta infrastruktura Lepszy system informacji turystycznej Bardziej rozwinięta infrastruktura turystyczna W nawiasach podana została liczba wskazań.

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Sposób spędzania czasu podczas pobytu w gminie 39 N=375 Badani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź, dlatego odsetki nie sumują się do 100%

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zdobywanie informacji na temat gminy 40 N=375 Badani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź, dlatego odsetki nie sumują się do 100% Strona internetowa gminy Rajcza (47) Profil gminy Rajcza na Facebooku (4) Aplikacja na smartfon\tablet (2) Nie wiem/ nie pamiętam (5) Internet (liczba wskazań)

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień Opinie turystów odwiedzających gminę Oszczadnica

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Satysfakcja turystów: Turyści poproszeni zostali o ocenę zadowolenia z pobytu w gminie Oszczadnica, skłonności do rekomendacji oraz skłonności do ponownej wizyty. Do tego celu mieli posłużyć się pięciostopniową skalą, gdzie 1 oznacza – jestem zdecydowanie niezadowolony/a lub zdecydowanie nie jestem skłonny/a do rekomendacji/ ponownej wizyty, natomiast 5 – jestem zdecydowanie zadowolony/a lub jestem zdecydowanie skłonny/a do rekomendacji/ ponownej wizyty. Generalnie badani byli zadowoleni z pobytu w gminie Oszczadnica (średnia 4,3 na skali pięciostopniowej oraz 97% osób zadowolonych). Większość wykazywała także skłonność do rekomendacji gminy Oszczadnica jako celu podróży turystycznej swojej rodzinie oraz znajomym (średnia 4,0 na skali pięciostopniowej oraz 80% osób skłonnych do rekomendacji). Większość osób biorących udział w badaniu była także chętna do ponownych odwiedzin gminy w celach turystycznych (średnia 3,9 na skali pięciostopniowej oraz 68% osób wykazujących chęć ponownych odwiedzin). 42 Opinie turystów odwiedzających gminę Oszczadnica

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Czynniki wpływające na podjęcie decyzji o wyborze gminy jako celu pobytu: Badani poproszeni zostali o wskazanie pięciu czynników, które były dla nich ważne przy podejmowaniu decyzji o wyborze gminy Oszczadnica jako celu pobytu. Prawie wszyscy badani (91%) wskazali na atmosferę pobytu jako czynnik zachęcający do odwiedzenia gminy. W dalszej kolejności były to: przyroda (39%) oraz jakość obsługi (34%). Najmniej ważnymi czynnikami wyboru okazały się: dostęp do informacji turystycznej (1%), lokalny transport (1%), dogodna możliwość dojazdu (1%), czystość (1%). 43 Opinie turystów odwiedzających gminę Oszczadnica

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zadowolenie z poszczególnych elementów wyjazdu: Badani poproszeni zostali o ocenę zadowolenia z poszczególnych elementów wyjazdu. Do tego celu mieli posłużyć się pięciostopniową skalą, gdzie 1 oznacza – jestem bardzo niezadowolony/a, natomiast 5 – jestem bardzo zadowolony/a. Na potrzeby interpretacji badania, czynniki te zostały później podzielone na 3 kategorie: infrastruktura i charakterystyka gminy, infrastruktura turystyczna oraz imprezy i wydarzenia. Najlepszą ogólną ocenę spośród wszystkich czynników otrzymała pogoda oraz przyroda (lasy, parki narodowe, krajobrazy), należąca do kategorii „infrastruktura i charakterystyka gminy” (średnia 4,6 na pięciostopniowej skali). Słabo natomiast wypadły w tej kategorii możliwość zakupów (średnia 3,3) oraz transport lokalny (średnia 3,1). 44 Opinie turystów odwiedzających gminę Oszczadnica

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 W kategorii „infrastruktura turystyczna” najlepiej wypadło zakwaterowanie i noclegi (średnia 4,1), a następnie jakość obsługi (średnia 4,0). Najsłabiej w tej kategorii ocenieni zostali przewodnicy oraz ceny (średnia 3,5). W kategorii „imprezy i wydarzenia najlepsze oceny otrzymała bliskość terenów i atrakcji turystycznych po drugiej stronie granicy (średnia 4,2) oraz w sąsiadujących gminach (średnia 4,1). Najsłabiej zaś rozrywka i atrakcje turystyczne (średnia 3,5). Proponowane zmiany w ofercie turystycznej gminy: Badani zapytani zostali, czy należałoby ich zdaniem uzupełnić ofertę turystyczną gminy Oszczadnica. Jedynie ¼ badanych udzieliła odpowiedzi twierdzącej. Wskazywali oni głównie na potrzebę rozwinięcia infrastruktury gminnej (np. toalety, lokale gastronomiczne, kawiarnie, cukiernie). 45 Opinie turystów odwiedzających gminę Oszczadnica

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Sposób spędzania czasu podczas pobytu w gminie: Badani zapytani o to w jaki sposób spędzają czas podczas pobytu w gminie, najczęściej wskazywali na piesze wędrówki (75%) oraz ogólnie na obserwację przyrody (60%). Zdobywanie informacji na temat gminy: Osoby biorące udział w badaniu czerpały informacje na temat gminy Oszczadnica przede wszystkim od rodziny i znajomych (52%), posiadały tę wiedzę z poprzednich wyjazdów (41%), a także odwiedzały w tym celu Internet (21%). 46 Opinie turystów odwiedzających gminę Oszczadnica

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Satysfakcja turystów 47 Zadowolenie z pobytu 5 = Zdecydowanie zadowolony/a 38% 4 = Raczej zadowolony/a 59% 3 = Ani zadowolony/a ani niezadowolony/a 3%3% 2 = Raczej niezadowolony/a 0%0% 1 = Zdecydowanie niezadowolony/a 0%0% Średnia 97% Top2-Box 0%0% Bottom2- Box Skłonność do rekomendacji 5 = Zdecydowanie tak 21% 4 = Raczej tak 59% 3 = Możliwe 20% 2 = Raczej nie 0%0% 1 = Zdecydowanie nie 0%0% Średnia 80% Top2-Box 0%0% Bottom2- Box Skłonność do ponownej wizyty 5 = Zdecydowanie tak 21% 4 = Raczej tak 47% 3 = Możliwe 31% 2 = Raczej nie 1%1% 1 = Zdecydowanie nie 0%0% 3.9 Średnia 68% Top2-Box 1%1% Bottom2- Box N=140

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Czynniki wpływające na podjęcie decyzji o wyborze gminy jako celu pobytu 48 N=140 Badani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź, dlatego odsetki nie sumują się do 100%

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zadowolenie z poszczególnych elementów wyjazdu 49 ŚREDNIE OCEN: 2,03,04,05,0 Kategoria: Infrastruktura i charakterystyka gminy Infrastruktura turystyczna Imprezy i wydarzenia N=140

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zadowolenie z poszczególnych elementów wyjazdu 50 Kategoria: Infrastruktura i charakterystyka gminy N=140

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zadowolenie z poszczególnych elementów wyjazdu 51 Kategoria: Infrastruktura turystyczna N=140

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zadowolenie z poszczególnych elementów wyjazdu 52 Kategoria: Imprezy i wydarzenia N=140

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Proponowane zmiany w ofercie turystycznej gminy 53 Uzupełnienie oferty turystycznej % N=140 Liczba wskazań:

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Oznakowanie (1) Telewizja, media, reklama (1) Toalety (14) Lokale gastronomiczne, kawiarnie, cukiernie (7) Ławki (4) Kosze na śmieci (3) Sklepy (1) Komunikacja, dojazd (1) Różnego rodzaju atrakcje (4) Imprezy kulturalne (3) Festyn (1) Imprezy sportowe (1) Hotele, pensjonaty, kwatery (11) Proponowane zmiany w ofercie turystycznej gminy 54 Imprezy i wydarzeniaBardziej rozwinięta infrastruktura Lepszy system informacji turystycznej Bardziej rozwinięta infrastruktura turystyczna W nawiasach podana została liczba wskazań.

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Sposób spędzania czasu podczas pobytu w gminie 55 N=140 Badani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź, dlatego odsetki nie sumują się do 100%

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Zdobywanie informacji na temat gminy 56 N=140 Badani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź, dlatego odsetki nie sumują się do 100% Strona internetowa gminy (4) Profil gminy na Facebooku (1) Aplikacja na smartfon\tablet (1) Nie wiem/ nie pamiętam (21) Internet (liczba wskazań)

Badanie opinii turystów © TNS Sierpień 2013 Dziękujemy Maciej Szpil Aleksandra Chmielowiec