RAPORT Z EWALUACJI WEWNETRZENEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ROK SZKOLNY 2015/2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Szkoła Współpracy.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół w Kowalewie rok szkolny 2013/14.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w I semestrze w roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Starej Kornicy Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji.
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
KRONIKA SKO rok szkolny 2016/2017.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Szkoła Promująca Zdrowie
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Ewaluacja wewnętrzna wymagania 7
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNETRZENEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ROK SZKOLNY 2015/2016

Badany obszar: Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym Wymaganie: Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju

CEL EWALUACJI Zebranie informacji dotyczących funkcjonowania szkoły w środowisku

PYTANIA KLUCZOWE ● Z jakimi instytucjami i organizacjami współpracuje szkoła? ● Jak współpraca z instytucjami i organizacjami wpływa na rozwój uczniów? ● Jakie możliwości i potrzeby środowiska lokalnego szkoła wykorzystuje w swojej działalności? ● Jakie formy działalności integrują szkołę ze środowiskiem lokalnym?

KRYTERIA EWALUACJI: ● Zgodność z potrzebami środowiska, ● Dostępność, ● Atrakcyjność. NARZĘDZIA BADAWCZE: ● Ankiety dla uczniów, rodziców i nauczycieli, ● Wywiady z przedstawicielami wybranych instytucji.

OPRACOWANIE ZBIORCZE WYNIKÓW ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD RODZICÓW UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM. Badaniem objęto 25 rodziców uczniów Zespołu Szkół w Kowalewie. Ankieta była anonimowa i składała się z 7 pytań. Celem było uzyskanie informacji na temat funkcjonowania szkoły w środowisku lokalnym.

W pierwszym pytaniu zapytaliśmy rodziców czy mają wiedzę na temat tego czy szkoła podejmuje działania na rzecz środowiska lokalnego. Wyniki prezentuje się następująco:  72% - tak  28% - nie

Dopytaliśmy,,Jeśli tak, to jakie?”. Udzielono następujących odpowiedzi: ● Zbiórka żywności, ubrań dla potrzebujących, ● Zbiórka makulatury, kasztanów, ● Festyn Rodzinny,, Mama, tata i ja” ● WOŚP ● Wycieczki Współpraca z Fundacją,,Podkowa’’ Wniosek 1 : Rodzice zdecydowanie posiadają wiedzę na temat działań podejmowanych na rzecz środowiska lokalnego.

W pytaniu trzecim rodzice zostali zapytani czy wiedzą z jakimi instytucjami współpracuje szkoła: Wyniki przedstawią się następująco:  68% - tak  32% - nie W dalszej części dopytano,,Jeśli wiedzą, to z jakimi?” oto odpowiedzi: Nadleśnictwo Szubin, Policja, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Urząd Gminy Szubin, Straż Pożarna, Szubiński Dom Kultury, Muzeum Ziemi Szubińskiej, Sołectwo Kowalewo, Inicjatywa Kobiet, pobliskie szkoły i przedszkola. Wniosek 2 : Rodzice raczej wiedzą z jakimi instytucjami szkoła współpracuje i potrafią je wymienić.

W pytaniu czwartym zapytaliśmy rodziców czy ich dziecko chętnie bierze udział w imprezach, uroczystościach i akcjach organizowanych przez szkołę we współpracy z lokalnym środowiskiem. Oto odpowiedzi ankietowanych:  100% - tak Wniosek 3 : Wniosek jest jeden wszyscy uczniowie chętnie biorą udział w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz środowiska lokalnego.

W kolejnym pytaniu zapytaliśmy,,W jakich imprezach szkolnych bierze udział Państwa dziecko?’’. Do wyboru podano kilka imprez oraz odpowiedź otwartą.  Festyny – 88%  Wycieczki – 100%  Akademie – 76%  Inne- 32%  Dziecko nie bierze udziału- 0% Wniosek 4: Podsumowując 100% dzieci bierze udział w wycieczkach szkolnych, większość w festynach i akademiach.

W dalszej części poproszono rodziców o udzielenie odpowiedzi czy szkoła jest wystarczająco promowana w środowisku lokalnym, oto wyniki:  68% - tak  12% - nie  20% - nie wiem Wniosek5: Reasumując pytanie, to większość ankietowanych, bo 68% uważa, że szkoła wystarczająco promuje się w środowisku lokalnym. 12% uważa, że nie, 20% nie wie. Wnioskując należy bardziej uświadamiać rodziców na temat promowania szkoły w środowisku.

W ostatnim pytaniu poproszono rodziców o opinie na temat czy podejmowane przez szkołę działania na rzecz środowiska rozwijają w uczniach postawy prospołeczne.  92% - tak  8% - nie Wniosek 6: W większości ankietowani odpowiedzieli, że działania podejmowane na rzecz środowiska rozwijają w uczniach postawy prospołeczne.

OPRACOWANIE ZBIORCZE WYNIKÓW ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD NAUCZYCIELI ZESPOŁU SZKÓŁ W KOWALEWIE. Badaniem objęto 20 nauczycieli. Ankieta była anonimowa i składa się z 5 pytań. Jej celem była poznanie opinii nauczycieli na temat funkcjonowania szkoły w środowisku lokalnym.

W związku z powyższym celem spytano nauczycieli, czy ich zdaniem szkoła włącza do swojego kalendarza roku szkolnego wydarzenia, imprezy i uroczystości z życia kulturalnego społeczności lokalnej oraz czy aktywnie włącza się ona w życie kulturalne i społeczne lokalnej społeczności. W obu przypadkach 100 % nauczycieli udzieliło pozytywnej odpowiedzi. Wniosek 1: Zdaniem Nauczycieli szkoła włącza w kalendarz roku szkolnego wydarzenia i imprezy z życia kulturalnego społeczności lokalnej oraz aktywnie się w nich uczestniczy.

W pytaniu trzecim badani mieli wskazać instytucje z jakim współpracuje szkoła. Najczęściej wymieniane były: - Sołectwo Kowalewo– 57 % badanych - Szubiński Dom kultury – 57 % badanych - Muzeum Ziemi Szubińskiej – 50 % badanych - Policja – 57 % badanych - Biblioteka – 50 % badanych - Inicjatywa Kobiet – 36 % badanych Innymi wskazanymi instytucjami były: Nadleśnictwo Szubin, Straż Pożarna, Urząd Gminy Szubin. Wniosek 2: Nauczyciele wskazywali najczęściej, że szkoła współpracuje m.in. z takimi instytucjami jak: Sołectwo Kowalewo, Szubiński Dom kultury, Biblioteka, Inicjatywa Kobiet, Straż Pożarna, Urząd Gminy Szubin.

Kolejne pytanie do badanych w ankiecie brzmiało: „ Czy uczniowie mają możliwość zaprezentowania swoich umiejętności i osiągnięć w środowisku lokalnym?” 100 % ankietowanych udzieliło pozytywnej odpowiedzi. Jako rozszerzenie i uzasadnienie odpowiedzi poproszono o wskazanie umiejętności, które uczniowie mają okazje zaprezentować. Nauczyciele najczęściej wskazywali następujące umiejętności: taneczne, artystyczne, recytatorskie, sportowe. Wniosek 3: Uczniowie według opinii nauczycieli mają okazję prezentować swoje umiejętności i osiągnięcia w środowisku lokalnym. Wśród najczęściej wymienianych przez ankietowanych były umiejętności: taneczne, artystyczne, recytatorskie, sportowe.

W ostatnim pytaniu zasięgnęliśmy opinii nauczycieli na temat tego, czy uważają że współpraca szkoły z organizacjami działającymi w środowisku lokalnym wpływa korzystnie na rozwój uczniów? Jeśli tak, to w jaki sposób? W tym przypadku również 100 % nauczycieli wyraziło pozytywną opinie. Jako uzasadnienie najczęściej wskazywali, że współpraca ze środowiskiem korzystanie wpływa na uczniów poprzez rozwój wśród nich: - postaw prospołecznych, - rozwój zainteresowań, talentów podczas występów, - pewności siebie, - chęci współpracy w grupie, - umiejętności współdziałania na rzecz środowiska. Wniosek 4: Szkoła wpływa korzystanie na rozwój uczniów poprzez wzmocnienie: postaw prospołecznych, zainteresowań, talentów, pewności siebie, umiejętności współdziałania na rzecz środowiska.

OPRACOWANIE ZBIORCZE WYNIKÓW ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ W KOWALEWIE. Badaniem objęto 45 uczniów naszej szkoły. Celem było uzyskanie informacji na temat funkcjonowania szkoły w środowisku lokalnym. Ankieta była anonimowa, uzyskane informacje mają służyć doskonaleniu pracy szkoły.

W pytaniu pierwszym zapytano czy szkoła współpracuje ze środowiskiem lokalnym. ● Tak – 65% ● Nie – 15% ● Nie wiem – 20% Wniosek 1. Większość uczniów, bo 65% uważa, że szkoła współpracuje ze środowiskiem lokalnym. Jednak 15% sądzi, że nie ma współpracy, a 20%nie ma zdania.

W drugim pytaniu chcieliśmy dowiedzieć się, czy uczniowie znają instytucje z jakimi współpracuje szkoła. Oto wyniki: ● Tak – 89% ● Nie – 11% W dalszej części dopytaliśmy, czy potrafią wymienić. Oto odpowiedzi: ● MOPS, Sołectwo Kowalewo, Kościół, Urząd Gminy, Policja. Wniosek 2: Okazuje się,że nasi uczniowie wiedzą z jakimi instytucjami współpracuje szkoła, ale wymieniają tylko kilka, którymi w rzeczywistości współpracujemy.

W kolejnym pytaniu chcieliśmy dowiedzieć się w jakich formach współpracy ze środowiskiem lokalnym brali uczniowie udział. Wyniki przedstawiają się następująco: ● Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Festyny, Wyjazd do Domu Dziecka, Sprzątanie Świata, Zbiórka kasztanów, makulatury, spotkania z ciekawymi ludźmi: policjantem, leśniczym, zbiórka odzieży dla potrzebujących. Wniosek 3: Ankietowani wymieniają trafnie formy współpracy szkoły z instytucjami, lecz to w rzeczywistości nie wszystkie.

W czwartym pytaniu zapytaliśmy uczniów oto, czy chętnie biorą udział w podejmowanych działaniach przez szkołę na rzecz środowiska lokalnego. Wyniki są następujące: ● Tak – 82% ● Nie – 18% Wniosek 4: Zdecydowana większość naszych uczniów chętnie bierze udział w podejmowanych działaniach na rzecz środowiska lokalnego.

Następnie chcieliśmy dowiedzieć się czy badani uczestniczyli działaniach na terenie szkoły prowadzonych przez osoby zewnątrz.  Tak – 78%  Nie – 22% Wniosek 5: Zdecydowana większość, bo 78%, sądzi, że uczestniczyła w działaniach prowadzonych na terenie szkoły prowadzone przez osoby z zewnątrz.

W kolejnym pytaniu zapytaliśmy czy nasza szkoła odpowiednio promuje się w środowisku lokalnym. Oto odpowiedzi: ● Tak – 84% ● Nie – 16% Wniosek 6: Większość naszych uczniów uważa, że szkoła jest odpowiednio promowana w środowisku lokalnym.

Ostatnie pytanie brzmiało: Czy uważasz, że współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym jest potrzebna i wychodzi naprzeciw potrzebom ucznia? Oto wyniki:  Tak – 96%  Nie – 4% Wniosek: Prawie wszyscy ankietowani odpowiedzieli, że jest potrzebna współpraca szkoły ze środowiskiem lokalny i wychodzi naprzeciw potrzebom ucznia. W dalszej części pytanie poprosiliśmy o umotywowanie swojej odpowiedzi. Uczniowie odpowiadali, że dzięki współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym dofinansowywane są wycieczki szkolne i wyjazdy, uczniowie wzbogacają swoją wiedzę, doświadczają ciekawych rzeczy, rozwijają swoje zainteresowania.

ANALIZA WYWIADÓW PRZEPROWADZONYCH Z PRZEDSTAWICIELAMI INSTYTUCJI WSPÓŁPRACUJĄCYMI ZE SZKOŁĄ: Wywiady przeprowadzono z przedstawicielami instytucji, z którymi szkoła współpracuje od dawna, są to: Inicjatywa Kobiet działająca na terenie Kowalewa, Sołectwo Kowalewo oraz Fundacja,,Podkowa”, która działa od niedawna. Współpraca ta jest bardzo owocna i udana.

Analiza wywiadu z przedstawicielem Inicjatywy Kobiet Zapytaliśmy o formy współpracy ze szkołą oraz o korzyści jakie wypływają z niej. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że cyklicznie organizowane są imprezy tj:,, Wigilia dla Seniorów”,,,Wiosenne spotkanie ze seniorami”. Pomoc przy organizowaniu imprez, festynów. Współpraca Inicjatywy Kobiet ze szkołą polega również na pozyskiwaniu sponsorów, wspieranie datkami, w postaci finansowym. Wspólne organizowanie wyjazdów do Warszawy. Również organizowane są zabawy taneczne, z których dochód przeznaczano na potrzeby szkoły. Ponadto członkinie tej organizacji opiekują się cmentarzem mieszczącym się w Kowalewie. Uczniowie naszej szkoły przygotowują program artystyczny dla Seniorów naszej miejscowości. Mamy nadzieję, że współpraca ta będzie dalej kontynuowana.

Analiza wywiadu z przedstawicielem sołectwa Kowalewo i fundacji „Podkowa” Podczas przeprowadznia wywiadu zadanote same pytania, jak z przedstacielem poprzedniej instytucji. Jeśli chodzi o formy współpracy, to organizowane są Imprezy dla dzieci i nie tylko: Dzień Dziecka, Festyny, ferie zimowe, kiermasz wielkanocny, Wyjazdy do teatru dla dzieci. W ramach współpracy ze szkołą Sołectwo ufundowało koszulki dla dzieci z kółka Tanecznego działającego na teranie naszej szkoły, stroje sportowe dla uczniów naszej szkoły, doposażenie placu zabaw znajdującego się na terenie naszej szkoły. Również przyczyniono się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa na terenie placu zabaw – zainstalowano oświetlenie. Dzieci z Kółka Tanecznego wystąpiły na Festynie Organizowanym przez Fundację,,Podkowa” w Szubinie. Zapytano również o korzyści wypływające ze współpracy instytucji ze szkołą, a są to: Integracja środowiska lokalnego, rozwój wszechstronny dzieci, dofinansowywanie, wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci.

PODSUMOWANIE EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

Odpowiedzi na pytania kluczowe: 1. Z analizy przeprowadzonych ankiet i wywiadów wynika, że szkoła współpracuje z wieloma instytucjami i organizacjami lokalnymi: Sołectwo Kowalewo, Inicjatywa Kobiet, Nadleśnictwo Szubin, Parafia Słupy, Policja, Straż Pożarna, Biblioteka, Szubiński Dom Kultury, Urząd Gminy Szubin, Ośrodek Pomocy Społecznej, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Bank Spółdzielczy, Dom dziecka w Kołdrąbiu, pobliskie szkoły i przedszkola. 2. Współpraca z organizacjami i instytucjami wpływa korzystnie na rozwój edukacyjny uczniów m.in.: Współpraca z instytucjami i organizacjami wpływa na rozwój: ● Pozyskiwanie funduszy zewnętrznych, ● Wszechstronny rozwój uczniów, ● Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów, ● Nabywanie nowych doświadczeń, ● Przezwyciężanie trudności w nauce, ● Motywowanie do nauki, ● Nauka współpracy w zespole, ● Odpowiedzialność, ● Poznanie charakteru pracy rożnych zawodów, ● Poznanie ciekawych ludzi, ● Poprawa bezpieczeństwa, profilaktyka, ● Propagowanie idei oszczędzania, ● Zaspakajanie potrzeb materialnych, ● Poprawa funkcjonowania dziecka w rodzinie, ● Promowanie osiągnięć i talentów uczniów,

3. Szkoła wykorzystuje możliwości i potrzeby środowiska lokalnego w swojej działalności poprzez: - cykliczne spotkania dla seniorów, -organizacja festynów, - spotkania z interesującymi ludźmi, - akcje charytatywne na rzecz środowiska lokalnego, - organizacja wyjazdów integracyjnych dla mieszkańców. 4. Szkołę i środowisko lokalne integrują ze sobą: - współorganizacja: festynów, WOŚP, wycieczek, akademii, - zbiórki: odzieży dla potrzebujących, kasztanów, makulatury, - organizacja spotkań z przedstawicielami różnych zawodów czy organizacji.

Rekomendacje 1. W dalszym ciągu współpracować ze środowiskiem lokalnym, poprzez organizacje imprez, spotkań oraz uroczystości. 2. Wychodzić naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom mieszkańców. 3. Podejmować działania, które będą rozwijać w uczniach postawy prospołeczne. 4. Promować szkołę w środowisku lokalnym. 5. Na bieżąco zamieszczać informację dotyczącą współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym na stronie internetowej szkoły.

Opracowanie raportu, zespół do spraw ewaluacji wewnętrznej: Magdalena Kuźniak-Kusz Anna Kujawa Karolina Giza