Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ewaluacja wewnętrzna wymagania 7

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ewaluacja wewnętrzna wymagania 7"— Zapis prezentacji:

1 Ewaluacja wewnętrzna wymagania 7
PRZEDSZKOLE WSPÓŁPRACUJE ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM NA RZECZ WZAJEMNEGO ROZWOJU

2 PODSUMOWANIE ANKIET DLA RODZICÓW PRZEDSZKOLA   DOTYCZĄCYCH WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
ANALIZY DOKONANO NA PODSTAWIE 19 ANKIET

3 1. Na pytanie dotyczące instytucji , z którymi współpracuje przedszkole rodzice wymienili:
- WOŚP - Biblioteka Miejska - wyjścia do Szkoły Podstawowej - Urząd Miasta-konkursy - imprezy miejskie- Święto pieczonego ziemniaka - Sprzątanie Świata - Spotkanie ze strażakami, z policjantami - zapraszanie do przedszkola przedstawicieli Służby Zdrowia - Dni Świebodzic - włączanie się w akcje charytatywne - wyjazdy do teatru, kina - wycieczka do sklepu - organizowanie występów dzieci na różne okazje - współpraca z filharmonią

4 2. Wszystkie ankietowane osoby odpowiedziały twierdząco, że podejmowana współpraca ze środowiskiem przyczynia się do podnoszenia jakości pracy przedszkola. W uzasadnieniu pisały,że: - współpraca dostarcza dzieciom wiele atrakcji - rozwija i pogłębia wiedzę - uczy odpowiedzialności - rozwija zachowania prospołeczne - poszerza zainteresowania dziecka - pobudza ciekawość świata – chęć poznawania świata - dzieci mają możliwość prezentowania swoich umiejętności- odnoszą sukcesy - uczy zasad bezpieczeństwa - umiejętności funkcjonowania w środowisku - podnosi prestiż przedszkola - wpływa na poznawanie okolic oraz tradycji lokalnych - działania przyczyniają się do promocji przedszkola w środowisku lokalnym

5 3. Za działania podejmowane, które świadczą o wzajemnych korzyściach wynikających ze współpracy przedszkola ze środowiskiem lokalnym rodzice wymienili:   - fiszki informacyjne - strona fb - zajęcia otwarte - konsultacje - audycje muzyczne- filharmonia - akcje charytatywne- nauka empatii - rozwój społeczny dzieci - ukazanie na tle środowiska lokalnego “wagi” edukacji przedszkolnej - realizacja projektów - zajęcia propagujące kulturę regionu - zapoznanie się z tradycją miasta - występy dzieci - wycieczki - oswajanie się dzieci ze środowiskiem szkolnym - spotkania z p. bibliotekarką - festyny

6 4. O inicjatywach podejmowanych przez przedszkole na rzecz współpracy ze środowiskiem lokalnym osoby ankietowane dowiadują się: - z ogłoszeń na tablicy informacyjnej- 17 osób (89%) - ze strony internetowej przedszkola- 19 osób (100%) - z informacji słownej od nauczyciela- 11 osób(58%) - inf. na www miasta- 1 osoba(5%)

7 - uroczystości- 18 osób (95%) - występy dzieci- 16 osób (84%)
5. Według rodziców działaniami podejmowanymi przez przedszkole, które przyczyniają się do wspólnej integracji są: - wycieczki- 14 osób (74%) - festyny osób (89%) - uroczystości- 18 osób (95%) - występy dzieci- 16 osób (84%) - działania na rzecz bezpieczeństwa- 16 osób (84%)

8 6. Działania mające wpływ na współpracę przedszkola ze środowiskiem lokalnym według rodziców to:
- dziecko uczy się dbania o swoje miasto - nabywa nowych doświadczeń - poznaje kulturę - udział w konkursach uczy, że nie zawsze można wygrywać - wpływa na rozwój społeczny, uczą zachowań prospołecznych i wrażliwości na drugiego człowieka - uczą otwartości - dziecko staje się odważne, prezentuje swoje umiejętności - rozwijają pasje i zainteresowania dzieci - nauka określonych postaw - dziecko zdobywa wiedzę, uczy się być koleżeńskie, samodzielne - dziecko zdobywa wiedzę ekologiczną, patriotyczną - wpływają pozytywnie, kształcąco

9 7. Na pytanie dotyczące realizacji działań nauczycieli wspólnie ze środowiskiem lokalnym na rzecz rozwoju dzieci rodzice wymienili: - wycieczki - festyny - uroczystości - konkursy - występy dzieci - teatr z rodzicami - imprezy okolicznościowe - zapraszanie gości do przedszkola - wyjścia do biblioteki, sklepu - akcje charytatywne - WOŚP, Dni Świebodzic- chętne I odważne prezentowanie umiejętności przez dzieci - słuchanie muzyki - wyjazdy do teatru - nauka zachowania w określonych sytuacjach – empatia - współpraca z Policją w ramach kontroli pojazdów przed wyjazdem na wycieczki - Biblioteka Miejska – słuchanie czytanych utworów literackich przez Panie z biblioteki

10 8. Współpracę Przedszkola ze środowiskiem lokalnym rodzice ocenili bardzo dobrze.Uważają,że jest na wysokim poziomie. Są zadowoleni. Udział Przedszkola jest widoczny w licznych przedsięwzięciach.

11 WNIOSKI: 1.Współpraca Przedszkola ze środowiskiem lokalnym obejmuje wiele działań. 2. Wpływa na wszechstronny rozwój dziecka. 3. Przedszkole aktywnie włącza się do współpracy na rzecz środowiska lokalnego. 4. Działania Przedszkola są widoczne oraz bardzo wysoko oceniane przez rodziców i nauczycieli. 5. Bardzo zwraca się uwagę na aktywne włączanie się placówki w akcje charytatywne, które uczą dzieci pozytywnych zachowań prospołecznych, szczególnie empatii. 6. Według osób ankietowanych ważne I dostrzegalne są działania, w których dzieci mogą pochwalić się umiejętnościami artystycznymi- występy na forum Przedszkola i miasta. 

12 REKOMENDACJE: 1. Działania Przedszkola dotyczące współpracy ze środowiskiem lokalnym należy utrzymać w dalszym ciągu na poziomie b.wysokim, jak dotychczas. 2. Zaangażowanie całego środowiska przedszkolnego i lokalnego korzystnie wpływa na integrację. 3. Umiejętna współpraca obydwu środowisk ma odzwierciedlenie w postaci bardzo dobrych efektów.

13 ANALIZA ANKIET DLA NAUCZYCIELI

14 1.Wśród wymienionych form współpracy ze środowiskiem lokalnym przedszkole inicjuje: konkursy, wycieczki, uroczystości przedszkolne z udziałem zaproszonych gości, festyny, spotkania z ciekawymi ludźmi, imprezy miejskie, happeningi. Nauczycielki nawiązały systematyczną współpracę z biblioteką dziecięcą i nadleśnictwem

15 2. Ankietowane nauczycielki spośród osób/instytucji lokalnych, z którymi współpracują wskazały w 100%- Urząd Miejski, Policja, pracownicy PPP, parafie katolickie, Nadleśnictwo świdnickie, sklepy spożywcze. Ponadto w mniejszym zakresie wskazały- w 10%- Kuratorzy Sądowi, pracownicy socjalni oraz w 10%-gabinet weterynaryjny, Straż Pożarna, ratownik medyczny, Caritas, Klub Miłośników Świebodzic.

16 3. Z analizy ankiet wynika , że w 100% przedszkole informuje o znaczeniu wychowania przedszkolnego dla rozwoju dzieci poprzez organizowanie: warsztatów, zajęć otwartych, zebrań grupowych i spotkań ze specjalistami.

17 4.Wszystkie nauczycielki wskazały – 100%- o sposobach informowania o ofercie prowadzonych w przedszkolu zajęć i działań i są to: spotkania informacyjne, tablica ogłoszeń, strona internetowa przedszkola, faccebock, rozmowy indywidualne, zebrania informacyjne.

18 5. 100% grup przedszkolnych uczestniczy w akcjach charytatywnych i społecznych organizowanych w środowisku lokalnym: WOSP, zbiórka nakrętek i baterii, dokarmianie zwierząt ( schronisko dla zwierząt, leśniczówka), Góra Grosza, Święto Pieczonego Ziemniaka.

19 6.Spośród działań integrujących społeczność lokalną, nauczycielki wymieniły: wycieczki, festyny, uroczystości, występy dzieci podczas imprez masowych, udział w konkursach

20 7. Wśród przykładów prezentowania osiągnięć dzieci dla środowiska nauczycielki podały: konkursy, festyny, udział w imprezach lokalnych tj. WOŚP, Święto Ziemniaka, Dni Świebodzic.

21 8. 100% nauczycielek oceniło, że przedszkole pozytywnie jest oceniane przez środowisko lokalne. Z uzasadnienia wynika, że dzieci mają okazję uczestniczyć w różnorodnych działaniach- konkursach, występach, prezentacjach, akcjach charytatywnych itp.

22 WNIOSKI : Z analizy wynika, że przedszkole uczestniczy różnorodnych działaniach organizowanych przez środowisko lokalne jak i proponowanych przez naszą placówkę. Dzieci mają okazję prezentować swoje umiejętności i zainteresowania o różnorodnym charakterze: wokalnym, tanecznym, plastycznym. Przedszkole w szerokim zakresie uczestniczy w akcjach o charakterze społecznym i charytatywnym a także intensywnie współpracuje ze środowiskiem lokalnym- osoby i instytucje.

23 REKOMENDACJE: W dalszym ciągu należy systematycznie rozwijać, doskonalić i podtrzymywać już nawiązaną współpracę ze środowiskiem lokalnym.

24 PODSUMOWANIE WYWIADU Z DYREKTOREM
Przedszkole podejmuje różnorodne inicjatywy na rzecz środowiska lokalnego oraz uczestniczy w wielu działaniach prowadzonych przez inne instytucje. Z wywiadu przeprowadzonego z dyrektorem przedszkola wynika, że szkolą systematycznie organizuje imprezy środowiskowe, które mają na celu zaspokajanie potrzeb środowiska lokalnego. Nauczyciele realizują zadania w zakresie współpracy ze środowiskiem lokalnym poprzez przebieg obszaru kształcenia i pracy wychowawczej. Na przebieg obszaru kształcenia wpływa tworzenie sytuacji sprzyjających bezpośredniemu obcowaniu ze sztuką, muzyką, literaturą, dramą, teatrem poprzez: spotkania z filharmonią, teatrem, prezentacją obrazów słynnych malarzy. Wizyt w bibliotece, rozwijaniu umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu codziennym. Natomiast poprzez pracę wychowawczą nauczyciele organizowali konkursy : „Piękna nasza polska cała”-konkurs literacko-recytatorski i „Moja Ojczyzna” – konkurs plastyczny”. Przedszkole organizuje także imprezy, uroczystości tj. Dzień Babci i Dziadka, Dzień Bezpieczeństwa bierze udział w imprezach lokalnych Święto pieczonego ziemniaka, Happening rowerowy, zwiedzanie szkoły podstawowej. Przedszkole podejmuje szereg działań promujących przedszkole poprzez organizowanie imprez, festynów angażując społeczność lokalną ,współpracę z władzami i instytucjami lokalnym, dni otwarte, które umożliwiaj poznania placówki, metod pracy, wyposażenia, prowadzenie programu adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola ,udział w imprezach: między przedszkolnych i lokalnych udział przedszkola w akcjach charytatywnych. Współpracowanie ze szkołą - zachęcanie starszych przedszkolaków do udziału w zajęciach, lekcjach lub wspólnych zabawach- integrowanie się dzieci podczas wyjść do szkoły. Przedszkole współpracuje również z rodzicami organizowane są „Zawody rodziców”- pogadanki rodziców z dziećmi na temat swojego zawodu lub pomoc w zorganizowaniu wycieczki do Zakładu Pracy, Współudział rodziców w organizacji: kiermaszów świątecznych organizowanych na terenie miasta.

25 Przedszkole utrzymuje kontakt ze szkołami podstawowymi z lokalnego środowiska uczestniczy w imprezach szkolnych, organizacjach turniejów na terenie szkoły, a także bierze udział w lekcjach. Pani dyrektor podkreśla znaczenie i istotne walory wychowawcze współpracy nauczycieli przedszkola ze środowiskiem lokalnym z uwagi na rozwijanie w dzieciach szacunku do ojczyzny poprzez rozbudzanie zainteresowań związanych z mała ojczyzną, wskazywaniem charakterystycznych miejsc kultowych i historycznych w swojej miejscowości,odczuwanie poczucia dumy z bycia członkiem określonej społeczności. Dzięki tym działaniom uczy się dostrzegać wartość spędzania wolnego czasu z innymi ludźmi,wyraża szacunek wobec osób prezentujących swoje zainteresowania i upodobania, chętnie występuje na forum, interesuje się historią swojej rodziny, regionu,interesuje się wybranymi zawodami, w tym również zawodami swoich bliskich, rozumie przyczyny i skutki dobrych relacji z innymi ludźmi.

26 Praca w zakresie współpracy ze środowiskiem lokalnym jest systematyczna, dzięki tym działaniom wzbogaca się wiadomości dzieci na temat środowiska lokalnego, uatrakcyjnia zajęcia dydaktyczno - wychowawczę, wymiania doświadczenia w organizacji imprez , uroczystości,upowszechnia wychowanie przedszkolne w środowisku lokalnym,promuje placówkę integruje środowisko lokalnego z środowiskiem przedszkolnym,minimalizuje okres adaptacyjny dla dzieci w przedszkolu i szkole,z większa świadomość środowiska działań lokalnego na temat działalności przedszkola, angażuje członków rodzin naszych wychowanków w realizację zadań dydaktyczno -wychowawczych placówki.

27 WNIOSKI: 1. Podejmowane przez przedszkole inicjatywy na rzecz środowiska lokalnego oraz wspólpracy z podmiotami działającymi w tym środowisku wpływa na poprawę wizerunku przedszkola, a także na pozytywny rozwój, uwrażliwianie i uspołecznianie przedszkolaków.

28 REKOMENDACJE: Utrzymywać dobry poziom współpracy ze środowiskiem lokalnym.

29 PODSUMOWANIE ANKIET DOTYCZĄCYCH WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM NA RZECZ WZAJEMNEGO ROZWOJU:
DOTYCZY: 1. Ankieta dla rodziców 2. Anieta dla nauczycieli 3. Wywiad z Dyrektorem

30 Na podstawie analizy ankiet sformułowano następujące : wnioski
1. Działania Przedszkola zaspokajają potrzeby środowiska lokalnego. 2. Cała społeczność przedszkolna wraz z dziećmi i rodzicami włącza się czynnie w organizację wielu działań. 3. Wszelkiego rodzaju uroczystości, imprezy, spotkania mają charakter kształcący i wychowawczy dla dzieci, jak również wpływają na ich wszechstronny rozwój. 4. Udział w akcjach charytatywnych szczególnie wpływa na integrację i jednoczenie się wszystkich środowisk w społeczności lokalnej. 5. Bardzo ważna jest współpraca z innymi placówkami, głównie dotyczy kontaktów ze szkołą. 6. Podejmowane działania bardzo pozytywnie odbierane są w środowisku lokalnym, co wpływa na wysoki poziom jakości pracy przedszkola a także na jego wizerunek na zewnątrz. 7. Zaangażowanie i integracja Przedszkola ze środowiskiem lokalnym pozytywnie wpływa na rozwój dzieci głównie ich uspołecznienie.

31   rekomendacje: 1.W dalszym ciągu należy podejmować współpracę z różnymi instytucjami na rzecz wzajemnego rozwoju. 2. Należy pielęgnować różne tradycje przedszkolne.

32 Ewaluację opracował zespół:
A. Rychlik A. Panna M. Oczkowska


Pobierz ppt "Ewaluacja wewnętrzna wymagania 7"

Podobne prezentacje


Reklamy Google